Kockázatos lehet, ha egy játék 9 hónapnál tovább marad korai hozzáférésben
- Írta: zoenn
- 21 órája
A NewZoo rendszeresen publikálja a globális játékpiacra vonatkozó jelentéseit. A legújabb, monumentális, több mint 200 oldalas dokumentum a játékipar szinte minden lényeges aspektusára kitér (a következő napokban tutira sokat szemezgetünk belőle), beleérve a korai hozzáférésű játékokat is.
Az Early Access-címek népszerűsége ugrásszerűen megnőtt népszerűségben, amely lehetővé teszi a fejlesztők számára, hogy a munkálatok derekán dobják piacra alkotásukat, visszajelzéseket kapjanak a játékosoktól és közben bevételre tegyenek szert. Ez azonban visszaüthet is a NewZoo jelentése szerint.
A korai hozzáférés széles körben elterjedt kiadási modellé vált, különösen az indie stúdiók számára, akik a fejlesztési költségeket ellensúlyozhatják ezzel. Noha volt rá példa, hogy számos AA és AAA cím, például a Baldur's Gate III és a Sons of the Forest is hatékonyan használta ki ezt a modellt.
A jelentés bemutatta egy adott játék korai hozzáférésben töltött hónapjainak és a teljes megjelenés elő három hónapjában megtartott játékosok számának kapcsolatát és összefüggéseit. Az adatok azt mutatják, hogy egy játék az Early Access-premier után hat hónappal éri el a csúcspontját. Ennél hosszabb idő után drámaian csökken a lehetősége annak, hogy a cím jelentős közönséget vonzzon - persze vannak kivételek: 22-24 hónapos teljesítménynövekedést kizárólag a V Rising és a Ready or Not tudott felmutatni.
Az elemzőcég kiemelte, hogy a legtöbb játék esetében minimális vagy semmilyen növekedést nem jelent az 1.0-s verzió elérésé a korai hozzáférésű premierhez képest, és csak azok tudnak következetest növekedést felmutatni, amelyekből hat hónapon belül elkészül a végleges változat.
Persze itt is a kivételek erősítik a szabályt. A Dave the Diver nyolc hónapig volt korai hozzáférésben, de az 1.0-s megjelenés után tört utat magának igazán 1,5 millió játékossal. Az átlag viszont azt mutatja, hogy a játékok ennyi idő alatt legfeljebb marginális növekedést tudnak felmutatni. Összességében tehát elmondható, hogy az Early Access egy kétélű fegyver.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.