Ez lehet a PlayStation és az AMD jövője

  • Írta: pandaril
  • 2025. október 10.
  • Hardver
Link másolása
Mark Cerny és Jack Huynh egy közös videóban beszéltek a SIE és az AMD együttműködéséről és annak eredményeiről. Bejelentették a Project Amethyst, ami új lendületet ad a PlayStation 6 spekulációknak.

Mark Cerny, a PlayStation vezető architektúra tervezője és Jack Huynh, az AMD számítástechnikáért felelős alelnöke egy beszélgetésnek álcázott közös videóban számolt be a két cég eddigi és jövőbeni együttműködéséről. Egyértelmű számukra, hogy a játékfejlesztés szoftveres és hardveres téren is olyan szintre jutott, ahol a fejlődés nyers erővel való kierőszakolása nem hozza már ugyanazt az eredményt. Ezért kerülnek előtérbe a gépi tanulás eszközei.

A neurális hálózatok révén a fejlesztők számára több mozgástér marad az általuk megálmodott világok kidolgozására, miközben nagyobb részletesség, felbontás és teljesítmény érhető el. Az FSR és a PSSR, amelyek ennek egyik eszközei, szintén a Sony és az AMD közös fejlesztésének eredményei. A neurális hálózat az eddigi egyéni számítási egységek helyett csapatokba rendezett modulokat tartalmaz majd, amelyek együtt működve úgy dolgoznak majd, mint egy AI motor. A rendszer lényege, hogy a gép tanulás révén sokkal hatékonyabb lesz a működés, ezáltal az FSR és a ray tracing teljesítmény is javul.

A sugárkövetés és a path tracing terén is elértük a jelenlegi megoldások határát, egyezett meg a két úriember. Ezért az utóbbi években az alapoktól igyekeztek újragondolni megközelítést, ennek eredményeként született meg a hardveres Radiance Core-nak nevezett egység, ami úgy a ray, mint a path tracingért is felelni fog. Ahogy a neurális hálózatnál, úgy itt is a hatékonyság a kulcsszó, ami nemcsak jobb minőségű sugárkövetést eredményez, de további erőforrásokat szabadít fel a CPU oldalán.

Ezeknek a technológiáknak azonban van egy olyan korlátja, amivel számolniuk kell: a memória sávszélessége. Ennek a problémának a megoldása a jelenleg is használt DCC továbbfejlesztése lesz, az univerzális tömörítés, ami immár minden adatot tömörít, mielőtt azok a memóriába érkeznének. Csak a szükséges byte-okat küldi tovább a rendszer, ezzel is csökkentve az memóriaigényt. Ez a fajta hatékonyság a GPU által küldött adatok mennyiségét is javítja majd.

Bár ezek a technológiák önmagukban is jól hangzanak, az igazi erősségük az egymás közti szinergia lesz. Legalábbis papíron, ugyanis még mindegyik csupán szimulációk szintjén létezik. Azonban Cerny szerint pár év múlva már a valóságban is láthatóak lesznek, például egy jövőbeni konzolban. Viszont a partneri együttműködésnek köszönhetően nemcsak a PlayStation profitálna a közösen kidolgozott technológiából, hanem, Huynh szavai alapján, a komplett iparág is, hisz ezek a fejlesztések részben az AMD érdemei is. Könnyen elképzelhető, hogy a jövőben a neurális hálózat, a Radiance Core és az univerzális tömörítés PC-n is elérhető lesz. A kérdés már csak az, hogy hol bukkannak fel ezek az elméleti technológiák előbb: egy konzolban vagy egy gamer gépben?

1.
1.
Sakee
Xboxban bukkannak majd fel. Ha eddig ugyanaz volt belül a kettő és lesz még X, nem lesz később sem távoli egymástól a két gép architektúrája...
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...