A Microsoft szerencsére gyorsan cáfolta a múlt hétvégén felröppent híreszteléseket, miszerint a gyártó már nem számol az új Xbox-generációval, annyira nincs így, hogy a Moore's Law is Dead YouTube-csatorna máris új infókat szállított az új konzolokról. A bennfentesek szerint a redmondiak már a 2027-es megjelenésről tárgyalnak a partnereikkel, ami ha igaz, akkor ugyanabban az évben érkezhet az Xbox, mint a PlayStation 6.
Ezen kívül még több részletre derült fény a konzolt működtető, Magnus névre keresztelt AMD APU-ról, ami a jelentés szerint két különálló chipből áll - egy SoC-ból (System of a chip), amely a CPU feladatit látja el, és egy GPU-ből, amely az AMD asztali Radeon kártyáihoz hasonló technológián alapul. A CPU-t az AMD Zen 6 architektúrájával gyártják, ami akár 3 maggal, valamint 8 Zen 6c maggal rendelkezhet, melyek mindegyike 12 MB-os L3 gyorsítótárat használ.
A GPU ezzel szemben 68 RDNA5 számítási egységgel bír, 4 shader engine-nel. A hardver várhatóan 24 MB L2 gyorsítótárral rendelkezik, ami állítólag ötszöröse az Xbox Series X-ben található mennyiségnek.
Noha a memóriával kapcsolatos konkrétumokról egyelőre nincs konszenzus, annyi biztos, hogy 192 bites lesz, ami 24, 36 vagy 48 GB RAM használatára konfigurálható. Emellett olyan AI által vezérelt feladatokat, mint a kép felskálázását és a Copilotot, egy 110 TOPS sebességű NPU fogja végezni, ami alacsony energiafogyasztású módban 46 TOPS-ra csökkenthető. A Magnus teljes energiaigényét 250 és 350 watt közé becsülik.
A közölt számok alapján az új Xbox nem kínál radikális előnyt a PS6-ot működtető chiphez képest, a teljesítménykülönbség állítólag csak 30-35 százalékos előnyt jelent a Microsoft masinája számára. Ez arra elég, hogy a multiplatform címek simábban és nagyobb képkockasebességgel fussanak Xboxon, mint PS6-on. Ha egy játék tehát a Sony nextgen konzolján 4K felbontásban 120 fps-el fut, addig Xboxon 4K felbontásban 144 fps-sel.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.