Az utóbbi években két tendencia volt megfigyelhető a játékiparban. Az egyik a túl sok projekt és fejlesztő felvétele utáni elbocsájtási hullám, a másik pedig a szakszervezeti törekvések felerősödése. A héten mindkettőre kaptunk példát, a Rockstar Games esetében pedig egy cégen belül sikerült ezt megvalósítani. A közelmúltban a stúdió nagyjából 40 embert küldött el "súlyos szerződésszegés" miatt, azonban az érintettek szerint azért, mert szakszervezetbe tömörültek.
Ha nem lenne elég a Rockstar eddigi legnagyobb játékának csúszása, az elküldött alkalmazottak tüntetést szerveztek a stúdió londoni irodája elé. Most pedig egy neve elhallgatását kérő dolgozó osztotta meg élményeit a Rockstaron belüli hangulatról és az elbocsájtás körülményeiről. A név nélküli kolléga szerint az elküldött dolgozók közt volt, aki 18 éve volt a cégnél, és kritikus feladatokat láttak el. A HR mégis egy 5 perces "meeting" keretein belül tájékoztatta őket a szerződésszegésről és az elbocsájtásról, ám sem bizonyítékot, sem magyarázatot nem szolgáltatott. Volt, akit telefonon keresztül rúgtak ki, a pánikrohamot kapó (ex)kollégára pedig egyszerűen rátették a kagylót.
Az elküldöttek között művészek, QA-munkatársak, tervezők és animátorok is voltak, így nem lehet rámondani, hogy csak egy területet érintett a kirúgási hullám. Mivel a munkakörülmények egyre romlanak és a crunch is fokozódik, érthető a dolgozók törekvése a közös érdekképviseletre, amit a jelek szerint a Rockstar Games igyekszik ellehetetleníteni.






Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.