James Camerons Avatar: The Game

  • Írta: zoenn
  • 2009. december 9.
Link másolása
James Cameron szerethető rendező, viszonylag hosszú idő telik el két filmje között, ám ha ő alkot, akkor minden munkája mérföldkőnek tekinthető.Az Avatarnak is minden esélye megvan, hogy a 3D-s technológia segítségével, IMAX fényképezéssel soha nem látott érzékszervi magasságokba repítse a nézőket. És mint ahogy anno Peter Jackson a King Konggal, most Cameron mester is az Ubisoft szakértelmét kérte, hogy a filmhez játékadaptáció születhessen.
A filmben az élő szereplők csupán bábok, a játék viszont annál élettel telibb. Már a fejlesztési idő sem a megszokott, az ilyen típusú, moziból kijövet pár órás instant rágógumival szolgáló fércmunkákhoz köthető fél év, hanem már 2007 előtt elindultak a munkálatok az Ubisoft Montrealnál, aki a monumentalitást a Far Cry 2-vel és az Assassin's Creedekkel már be tudta mutatni. Nem hinném, hogy ennél jobb pedigré szükséges lenne-e a cucc befogadásához, mégis mennyivel mást mutathat egy játékváltozat, mint a kérdéses film? Sokkal többet, kibővítheti az univerzumot, a vásznon csupán megemlített eseményeket bonthat ki – az Avatar nem lesz tolakodó játék, nem a történések milliméter pontos visszaadása a cél. Ez a szoftver több annál. Több is, de egyben kevesebb is – mert semmi olyat nem fed fel, amivel tartalmasabbnak és kiforrottabbak kíván lenni egy átlag videojátéknál, nem úgy, mint a mozifilm a sallang sci-fiknél. Az Avatar arra elég, hogy ne döntse romba a nevet.


Sejtelmes dallamok, nyugtató kékség a menüben. Imádom ezt a stílusos elrendezést. Egy egyszerű karakterválasztó képernyőre kerülünk, ahol főszereplőnk
Unobtainium
Pandora bármilyen szép is, légtere tele van mérgező ammóniával, így a hódító emberek csak oxigénpalackok segítségével maradhatnak életben. Ám az igazi kincs ezen a holdon, az  Unobtainium nevezetű anyag, melynek segítségével más univerzumokban tapasztaltaktól eltérően a levegőnél is nehezebb dolgok, mint pl. komplett hegyláncolatok is képesek lebegni. Hatalmas technikai ugrás lenne az emberiség számára, ha azt az űrkutatásban tudná hasznosítani. A kitermelés megkezdődik, a na'vik élettere egyre csak szűkül, mígnem kibontakozik a háború.
kiválasztásához kapcsolódó tip-top elvárásoknak kell eleget tennünk. Két nem, színes, avagy fehér bőrszín, egy szimpatikus arc. Aki amiatt aggódik, hogy ha nőt választ, akkor csak férfival kerülhet közelebbi kapcsolatba, ne izguljon, az erősebb nem képviseletében sincs a játékban a mai trendnek megfelelő szexuális tartalom. Öt év hibernáció az űrkorszakban már nem nagy idő, mégis reményekkel eltelve ébredünk a Polythemis gázbolygó Pandora nevű holdján. S míg a Borderlandsban szintén Pandorának nevezett planéta a durvaság és a sivatagosság megfelelője, addig itt a trópusi paradicsom szinonimája, igaz mérgező légkörrel. Hatalmas faóriások, zöldellő, színekben gazdag vegetáció található itt, s az egzotikus vad lények mellett egy intelligens és humanoid fajnak, a na'viknak is a természetes élőhelye. Az emberek viszont hódítanak, új területeket népesítenek be, így kerülnek Pandórára is, elsőnek békésnek tűnő szándékkal, ámde a kizsákmányolás és az őslakosok igába hajtása a történelem során is bizonyított szokás. A na'vik majdnem négy méter magas, kékbőrű, hatalmas macskaszemekkel rendelkező lények, akik hamar betolakodóként tekintenek az emberre, hiszen eddig zavartalanul éldegélhettek a dzsungelekben szökellve. A jövevények eleinte nem akartak bajt, ezért kifejlesztettek egy technológiát, melynek segítségével na'vi formában, a két faj DNS-éből összekevert avatárként testet ölthetnek és így kerülhetnek közelebbi kapcsolatba velük. Hősünk na'vi bőrbe ugorva, veszélyes fegyverekkel áll neki a kolonizációnak, egyre tisztességtelenebb eszközökhöz nyúlva, a háború így már nem kerülhető el.


Viszonylag hamar választás elé állít minket a játék, nevezetesen vagy az emberek oldalán, tőkeerős kereskedelmi és katonai hatalmak színeiben gyaluljuk le az esőerdőket, vagy na'vi testünket megtartva, átvéve kultúrájukat, szokásaikat és kezdetleges fegyvereiket, az őslakosok oldalán harcolva szembeszállhatunk agresszív fajtánkkal. Ezáltal nincs párhuzamos játszadozás a két oldal között, határozott döntés kell és ez egyben minimum két végigjátszási lehetőséget is ad, s ezzel egy csapásra kétféle játékmenetet kínál a játék. Az alapok a sandbox stílus jegyeit viselik magukon. Szabadon bóklászhatunk a gigantikus holdon, NPC-ktől küldetéseket vehetünk fel. Pandora több, már magában is hatalmas területekre van osztva, ahol az önfeledt bóklászás megengedett. A küldetést adó NPC-k feje felett sárga kérdőjel éktelenkedik, mint egy RPG-ben, a kívánt célterületet pedig a bal alsó sarokban lévő térkép jelöli. Egyszerű hagyomány ez, semmi felesleges sallangot nem kínál. Számunkra a kellemesebb játékélményt egyöntetűen a na'vi oldal adja. Egyszerű, talán túlontúl is ósdi kardokkal és íjakkal vagyunk felszerelkezve, ami első látásra hatástalan a harcászati csúcstechnológiát viselő emberekkel szemben, de ez csak a látszat. Mivel fizikumunk is jóval eltér az emberekétől, így szédítő sebességre és ruganyosságra vagyunk képesek, a buja növényvilág nincs ránk hatással, jól elférnek mellettünk, a területek leküzdése is akár földi ormányos, akár repülő madarakon történik.


A satnya párbeszédeket követő feladataink végrehajtása úgy zajlik, beleértve a fő és mellékmissziókat, hogy megközelítjük a területet, mindegy mivel, majd általában
Rombolásból nulla
Hiába a remek Dunia Engine, ahol már a Far Cry 2-ben is a tűzzel komplett falvakat lehetett leégetni, az Avatarból az amortizáció majdhogynem teljesen hiányzik. Sőt, hőseink sebesülései sem látszanak, vér nem folyik, robbanásoknál nem változik meg a környezet, de még a növényzet sem érzi meg a záporozó golyók hatását. Sem James Cameron neve, sem a CGI forradalmasítása nem jár kéz a kézben a játékadaptációban, túl statikus minden.
némi harc következik. Robbantsd fel ezt, gyűjtsd össze ezeket, s a siker máris garantált, de legalább stílusos mechanizmusban tálalják mindezt. A célok ugyan összetettebbekké nem, de nehezebbé inkább válnak, így később elég hamar előtérbe kerül a bennszülöttek elavult technológiája, már ha a faágból hasított fegyvereket és tompa késeket annak lehet nevezni. A történetben előrehaladva térképezzük fel a változatos és részletgazdag vidéket, a történet pedig a háború tényleges okait világítja meg, s természetesen az emberek oldalán is végigszlalomozva teljesedik ki. A Blizzardnál már két részletben jelent volna meg. Szóval a Homo Sapiens bármilyen kis gyámoltalan a dzsungelben, ahol az legutolsó (húsevő) fa ága is csak őket húzza, nem beszélve a ragadozókról és a legutolsó hitvány rovarokról. De legalább lépegető robotokba, páncélozott terepjárókba pattanhatnak hátas gyanánt, netán egy helikopterben, vagy egyéb repülő fémdobozokban repülve utazhatnak, melyek már önmagukban is tisztességes tűzerővel bírnak. De ha egyszer közel kerülnek egy na'vihoz. A kék lények egyetlen távolsági fegyvere az íjuk, ám annak szinte tökéletes. Megfelelő kezekben egy vessző-egy halál elven működik, s bár korlátozott a muníció, odasettenkedve az emberek csoportjához, felmászva egy szikla-kiszögelésre, felülről jól leíjazva mindenkit hatalmas a boldogság. Ha meg nincsen sok ellenség, akkor mehet a kaszabolás. Kicsit mereven, kicsit sután, általában nem oda csapva ahova kell, de végül is a harc=öröm.


Emberekkel játszva a Lost Planet jutott eszembe a lövöldözés során, ugyanaz a némileg esztelen aprítás, a túlerő és a környezet ellen – szinte már viszket az ülepünk, hogy végre egy robot botkormánya mögé pattanhassunk, abban aztán kérdések nélkül lehet aprítani. Bennszülöttként viszont hajtépésig meggyűlhet a bajunk a csúcstechnológiával, szinte folyamatosan mozgásban kell lennünk, érthetetlen, hogy miért nem használhatjuk a másik fél fegyvereit, hogy fair módon viszonozhassuk a tüzet, mert így esünk-kelünk folyton, sőt nincs is minduntalan beváló taktika, játékos válogatja, hogy neki bejön-e ezafajta gerillaharc, amely sok esetben kudarcba fullad. Az egyensúly megtartásának ilyesfajta galád megoldása némileg képlékennyé teszi a harcrendszert, hiába az olyan mértékű szabadság, felfedezők lelkületűek kedvét hamar eloszlatja a barátságtalan vidék.


Valami, ami igazán több szerephez jut, az az ugrabugra. Oké, hogy a bolygó nem sík, domborzati viszonyai nehezítik az előrehaladást, ott bizony egy platformjátékot megszégyenítő mozgássorozattal tudunk csak érvényesülni, persze egyáltalán nem annyira kiforrott módon. Nem kell ecsetelnem, hogy egy rosszul kiszámított ugrás után máris kezdhetjük előröl az egész ugrándozást a legutolsó ellenőrzőponttól. Másik, némileg több potenciállal, ámbár közel se elégnek mondható rendszer az a fejlődési szisztéma. Minden leölt ellenfél után tapasztalati pont jár, majd egy szintet elérve újabb képességek birtokába kerülhetünk. Emberként tudjuk magunkat gyógyítani (nagyon hasznos), erőpajzsot vonhatunk magunk köré, na'viként pedig ideiglenes láthatatlanságot vehetünk fel, netán bizonyos fegyvereket teljesítménye nőhet meg – amelyik ilyen képesség szimpatikus, abból válasszunk ki négyet egy időben, ezek variálása némileg megkönnyítheti a dolgunkat.


Másra is jó a megszerzett XP, nevezetesen az utazás megkönnyítésére is szolgáló teleportpontokon elhelyezett War Room helységben egy Rizikó nevű társasjátékra emlékeztető minijáték keretében menedzselhetjük seregeinket. Egy taktikai térképen látjuk Pandora szigetét felülnézetből, gyárthatunk egységeket, húzhatunk fel épületeket, mint egy stratégiai játékban. A cél az, hogy a lehető legtöbb területek vonjuk a mi dominanciánk alá, kár, hogy az égegyadta világon semmi jelentősége nincs a tényleges játékmenetre nézve, hiszen az általunk birtokolt területeken nem lesz könnyebb dolgunk, nem csökken az ellenállás, nem nő az utánpótlás, még csak járműveket sem hívhatunk elő. Így meg nem sok értelme van.


Ha már kétszer is végeztünk Pandora birtoklásáért folyó harcokkal, elő a multiplayert, hogy a szálanként 4-8 órás játékidőt feltornásszuk a film hype-ja által keltett hullámokat meglovagolva. A nagy területek adják magukat, a tényleges játékosszám már kevésbé. Van ugye a két játszható fél, a sima deathmatchek és a bázisfoglalósdi, némi zászlóhajkurászással egybeöntve. Sajnos a kissé esetlen harc ide is beette magát, na'viként csak igazán hardcore arcok tudnak boldogulni egy közepes képességű emberbrigád ellen, akik minden kék lényt leaprítanak, ha azok esztelenül futkároznak a térképen. Kétlem hogy nagy népszerűségre tenne szert az online félmóka.


A Pandora, mint idegen világ szépsége lenyűgöző, buja dzsungel, levegőben úszó hegyek, veszélyes növények és minden betolakodóra támadó soha nem látott
Készítsd el a saját avatárod!
A német McDonnald's egy érdekes lehetőséget kínál egy jópofa webalapú flashprogram segítségével. Feltölthetünk magunkról egy 10 kilobájtnál nagyobb arcképet, majd különféle beállítások segítségével létrehozhatjuk saját na'vi alteregónkat. Sajnos csak német nyelven elérhető az alkalmazás, ám itt van néhány segítség: Klikkelj "Hochladen" linkre először. Aztán válaszd a "Mein Foto Hochladen" funkciót. „Ich stimme den" mondatnál rakj egy pipát. "Nach Bildern suchen" gombra kell ezután nyomni. Válaszd ki a saját fényképedet, majd az "Absenden" funkcióra lépve megnézheted a saját arcképed na'viként. Végezetül kürtöld a világba e-mailen keresztül. Itt a link:  http://www.mcdonalds.de/produkte/avatar_special.html
ragadozók. Igazi, egyedi mesevilág, s ehhez a Far Cry 2-ben debütált Dunia Engine kellően jól asszisztál, a motorra jellemző alacsonynak mondható erőforrásigény mellett, hacsak nem HD minőségben vetemedsz a futtatására. Ha többszázezres 3D-s cuccok vannak a birtokodban, akkor a világ lemászik a képernyőről, az arcodba liheg és teljesen megbabonáz. A James Cameron által megálmodott planéta az idegen létformáival sokáig emlékezetes marad, eltekintve a suta karakteranimációktól és a helyenként, egy-egy eldugott ligetben előforduló hanyag textúrázástól. Mindezt irányítani egérrel és billentyűzettel némileg körülményes, egyszerűen „nem állt kézre" úgy, mint azt egy TPS-től elvárnánk, viszont kontrolleren ilyen irányú nehézségeink eltűntek. James Horner, mint megannyi hollywoodi produkció zeneszerzőjének dallamai kellően varázslatos muzsikával bírnak, s arról az eredeti szinkronszínészek sem tehetnek, hogy a játékbeli párbeszédek semmitmondóak, a mögöttes tartalmú, lélekből jövő dialógusokkal megvárjuk a filmet.


Az Avatar világa PC-n és konzolokon is életre kelt, onnan nem tágít, míg meg nem ismerjük Pandora titkát, amelyet a videojáték verzió kínál. Az, hogy ez a gyakorlatban milyen erőfeszítésekkel és félmegoldásokkal párosul, már más tészta, legyen elég annyi, hogy így sem rombolja le a mítoszt. Free roaming környezetbe ágyazott TPS, két szemben álló féllel, s ehhez kellően markáns hangulat is adódik. A legnagyobb baj mégis az, hogy akciójátéknak tervezték, mert annak némileg szegényes és akiknek nem eléggé edzettek az idegei, nem tolerálják a gyengeségeket, könnyen elveszhet a motivációja.

66.
66.
kistopci
Én nem rég kezdtem a játékot és na'vikkal vagyok de vannak nagyon nehéz feladatok de amúgy élvezhető a játék. És a multiplayer rész is jó.
65.
65.
secret.
#51: Uncsitesóméknak van £d tévéjuk,és ahoz kaptak ajándékba egy szemuveget,de a tobbit meg kellett vanni,és ezek nem olyan papír szarok amiket a csipszbe raknak ajándékba,hanem olyanok mint a moziban.Asszem ilyet kell szerezned,de nem biztos mert én még nem játsszottam a tv-n.
64.
64.
secret.
#63: Az én gépemen a minden program-játékok-avatar-és katt vagy program files 98 (asszem)- ubisoft-avatar-ott van egy ikon(na jó,kurva sok,de amin a navi arca van)és tedd ki asztalra.Ott két katt azt játszál:DHa nem jól írtam le ami tobb mint valószínu,írd be youtube-ba.
63.
63.
Baal
#49: Volna egy kérdésem?Ha telepítetted azAvatar the game-t akkor pontosan hogy tudom elindítani a játékot??
62.
62.
rick777
További kérdésem még az lenne, hogy tud-e valaki az állítólagos karácsonyi DLC-ről?
61.
61.
rick777
Sziasztok!



Kedves szerkesztő, nem bántásként mondom, de kissé hiányos a leírás, mert a teleportálóban a "rizikó" szerű játék lényege annyi hogy azzal is tudsz xp-t szerezni ha netán nem gyűlne össze és van egy 3. féle végigjátszási mód amikor emberként kezded, de a végén mégis átállsz, ennyit a leírásról. A játékról pedig igaz hogy nem nagy dolog, meg nem is tökéletes és rövid is és lehet hogy én vagyok túl elfogult Avatar fan, de nekem 10/10-et ér.
60.
60.
adriano28
áh sztem nem érdemli meg a 7.1 et nekem kb 8.5
59.
59.
lolkato14
Sziasztok! Az mért van hogy késik az irányítás? :S Előre is köszi!
58.
58.
szabodavesz
Hali!

Nekem nem megy piros-kék szemüveggel. Lehet, a beállításaim rosszak. Valaki akinek megy ilyen szemüveggel lécci segítsen
57.
57.
Thofu
Igazából ez nem gond mert nekem is egy picit balra van így lett a játék kitalálva
56.
56.
istio13
Üdv..

Az lenne a gondom h az emberem a képernyő bal oldalán jelenik meg és nem középen elég zavaró és idegesitő.. Valaki léccives segitsen mi lehet a gond ??..

Előre is köszönöm.
55.
55.
Thofu
felraktam a játékot de alakdtam egy küldinél amikor egy nagy fát asszem a lelkek fáját védik az aviik de nem tom mit kell csinálni segítene valaki?
54.
54.
Thofu
ő szerintetek egy



ilyen kaliberü gép vinné maxon az avatart?



intel core 2 quad 2.66 ghz

asus pq5 e alaplap

ati radeon hd 4670

kingston 2x 2 gb ddr 2 ram
53.
53.
Thofu
ez most komoly az tudom hogy be kel álítani de amikor specialis szemüvegre gondoltam akkor a polarizalt-ra gondoltam amit amoziba is adnak de azért nagyon köszi kék piros zemüvegből van egy halom:
52.
52.
Batri
#55: miért adnának hozzá? sima piros-kék 3D-s szemüveg kell és vmit be kell állitani a játékban
51.
51.
Thofu
Helló



Én is nagy avatar fan vagyok éshalottam hogy a játék ha felveszel egy specko is szemüveget igazi 3d-lesz de a haverom megvette a a játékot de nem adtak hozzá szemüveget akkor most hogy van ez?
50.
50.
dareal
attka997

a Gamekapocs nem az 576 és nem a kiadó support oldala, ha baj van az _eredeti_ játékkal, őket keresd.

továbbá még mindig nem warez oldal, így eszedbe ne jusson ilyeneket kérni, még ha ténylegesen eredeti is a játék, akkor sem tudunk segíteni.



ennek fényében a postjaid törlésre kerültek.



egyébként, dobnál egy fényképet a dobozról és a lemezről, úgy hogy a gamekapocs.hu van a háttérben? ezt csak mellékesen kérném.
49.
49.
bete32
#53: Megveszed szépen és ott lesz a kézikönyvön a kód. Itt nincs warez.
48.
48.
adriano28
ja és még valami

amikor felraktam elsőnek a gépre, elkezdtem vele játszani és a grafija annyira rossz volt hogy egynek nagyon rontotta a szemem kettőnek hogy elrontotta a játék élmény

2 hét ig nem is érdekelt az egész de nézegettem róla képeket és ujra lett kedvem avatarozni.

és aztán amikor elkezdtem , nem tom mi válthatta ki de olyan gyönyörű lett a grafija hogy csak na

47.
47.
adriano28
kül ha megveszem a játékot akkor kapok hozzá 3d s szemcsit?
46.
46.
adriano28
az avatarnak nincs nagy gépigénye de magas proci kell hozzá, mert nagyon nagy a grafikája

kül. a játék nagyon jó, és még a grafikát is hamar meglehet szokni

én most az embereknek csinálok küldiket és régóta keresek ilyen játékot

mindenkinek nagyon tom ajánlani !!!
45.
45.
tokike97
hello mindenki nek szeretnék valamit kérdezni azt hogy mekkora az avatar gépigény? mert nem találtam sehol sem és mekkor az avatár játék magába? És honan lehet le tölteni mert én minde hol néztem de sehol semm tanáltam kiváncs vaok erre az új játék ra mert a filjét már láttam de még a játékal nem játszotam
44.
44.
matyeebmx
én nekem is megvan már PC-re:D sonka nyomd előrét + a space-t;) nekem is eltartott 1 darabig amig rájöttem:D
43.
43.
Alexgame
#45

Esc, Options és keys vagy valami ilyesmi.
42.
42.
sonkaboy
sajna nekem nem, hol állíthatom be?
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...