God of War III

  • Írta: Ca$h
  • 2010. március 21.
Bátor harcosból hadvezér, vakmerő vezetőből Spárta szelleme, istenből újra halandó, és végül félisten Hérosz: ő Kratos, a legspártaibb spártai, akivel a gőgős, örökké ármánykodó és cselszövő istenek csúnyán elbántak. Ezt kissé megelégelve úgy döntött, hogy visszavág, és ő is csúnyán elbánik velük, de nagyon, nagyon csúnyán…
Szinte pontosan három évvel ezelőtt a világ Playstation 2 felhasználóinak jó nagy százaléka tátott szájjal ült a tévé előtt, nézte a felfelé gördülő feliratokat és agyalásba kezdett, vajon hogyan fog ez a hihetetlen játék folytatódni. Kratos, Gaia hátán, az összes többi Titánnal egyetemben az Olümposz felé tart, céljuk pedig nem más, mint végezni az Istenekkel, köztük legfőképpen Zeusszal.


Bizton állíthatom nektek, hogy legyetek megáldva bármilyen élénk fantáziával, mindegy hogyan képzeltétek magatokat elé az egészet, semmi nem lesz ahhoz
Poszeidón
Poszeidón a tengerek és föld ura (neve eredetileg ezt jelenti), szörnyű földrengések és tengeri viharok okozója, Kronosz és Rheia fia, Zeusz és Hádész testvére, a főistenek egyike. Hatalmas fegyverét, a háromágú szigonyt a Küklopszoktól kapta ajándékba, cserébe, hogy Zeusz kiszabadította őket. Ezzel a szigonnyal tudja felkorbácsolni a tengert amennyiben a hajósok nem félték eléggé haragját.
képest, ami God of War 3 első fejezetében a szemetek elé tárul. Monumentális, az epikusság fogalmát teljesen megreformáló, mesteri rendezéssel, kameramozgással adagolt akció orgia, ami végképp felteszi a hatalmas pontot az igenre, mikor a PS3 mellett döntöttünk. A hatalmas arccal megáldott Sony Santa Monica stúdió vezetőségének sajnos, vagy szerencsére – mindenki döntse el maga – minden egyes szava igaznak bizonyult. Nem kell hozzá fanatikus konzolhuszárnak lenni, elég, ha csak rendelkezik az ember szemekkel – a vakoktól utólag is bocsánatot szeretnék kérni – ugyanis a látottaktól garantáltan le fog esni az állunk, majd olyan erővel csapódik a földbe, amitől szilánkosra törik. Egyszerűen döbbenet, a teszter kifogy a jelzőkből, tény, hogy játéktörténelmi fordulópont zajlik a szemünk előtt, melyet sose fogunk elfelejteni, melynek élményét minden szerettünkkel meg akarunk majd osztani, újra és újra.
 

Egy hatásos nyitány, vagy éppenséggel egy jó első benyomás már félsikernek számít, beszéljünk bármiről az életben. Ebben a God of War 3 maximális szinten teljesít, ülj le egyes felszólítással (a szigorú tanár), ostorral rendre utasítva (a domina), vagy éppenséggel fekszik, nyugszik, játszik módon büntet meg minket, teljesen magával ragad, majd el se enged egy rövidke másodpercre se. Mesteri precizitással és maximális profizmusról árulkodó módszerekkel adagolva, a játékmenet sose hagy minket unatkozni. Pontosan annyi a harc, a logikai feladvány, amire szükségünk van ahhoz, hogy tökéletesen szórakozzunk, majd jön egy olyan bossfight, amitől a nagy nehezen visszahelyezett, ideiglenes megoldásként szigetelőszalaggal összetákolt álkapcsunk újra leesik, és azzal a veszéllyel fenyeget, hogy már sosem lesz újra működőképes.
 


Bevallom őszintén,  a görög mitológia nagy rajongójaként rendkívüli módon zavart az a tény, hogy jó előre tudni lehetett, hogy ebben a részben majd szépen sorjában fogjuk az isteneket agyon alázva kivégezni. Aztán egy picit jobban belegondolva ebbe a dologba rájöttem, hogy Kratos tulajdonképpen Zeus fia, tehát egy félisten (Hérosz) olyan, mint mondjuk Herkules és Akhilleusz, akikről mindenki tudja, mennyire keményarcok voltak.


A mitológiában senki se próbálkozott meg az istenek bántalmazásával, lévén féltek tőlük és maximálisan tisztelték őket. Könnyen feltételezhető az elmélet, miszerint
Az alvilág ura
Hádész az alvilág és a holtak ura (neve jelentése a láthatatlan), Kronosz és Rheia gyermeke, a hat főisten egyike, Zeusz és Poszeidón testvére. Mikor testvéreivel felosztották a világot, neki jutott a holtak földje, aminek logikus módon nem igazán örült. Mindenki rettegte nevét, még kiejteni sem merték ajkukon. Fia nem született, de felesége volt, Perszephoné, akit igazából elrabolt és házasságra kényszeríttet.
halhatatlan mivoltuk (tehát a természetes halál nem foghat ki rajtuk, lásd a tündéket a Gyűrűk Urából) könnyen áthidalható, ha a megfelelő ember próbálja megölni őket, nem éppen természetes módon, és nem éppen halandó fegyverekkel felszerelkezve. Ha ezt elfogadtuk, feldolgoztuk, akkor miután szembejön az első isten, név szerint Poszeidón, fogjuk csak igazán megérteni, hogy a játék koránt sem nevetséges ebből a szempontból sem, mivel elbánni egy istennel nem valami könnyű dolog, ráadásul ami a haláluk után történik, az is pontosan olyan, mint amilyennek esetlegesen valaha is elképzeltük ez az egészet, vagy annál még sokkal durvább. A God of War fénypontjai ezek a harcok: őrületesen élvezetesek és sokszor azt vesszük észre magunkon, hogy megszánjuk szegény isteneket, mert Kratos bizony nem az a megbocsátós, puhalelkű emós csávó, aki az irgalom fogalmát bármilyen szinten is ismerné.


Kratos olyan arc, akinek nem szívesen mond az ember nemet, akinek nem szabad hátulról belemenni az autójába, akinek semmiképpen sem szabad lenyúlni a csaját, vagy szembe menni vele az utcán, igazából jobban jár az ember, ha még csak látótávolságba se kerül tőle, ugyanis az eredmény a biztos halál valamilyen rettenetesen ronda módja lesz. Kratos a keményarc fogalmának kvintesszenciája, és mi csak boldogak lehetünk, hogy őt irányítjuk ebben a fantasztikus játékban!
 

Ennyi dicséret és fényezés után jöjjön egy kis feketeleves, ami ugyebár minden játékban megemlítendő sajnos. A harmadik rész talán egyetlen negatívuma az
Héliosz
Héliosz Hüperión és Theia titánoknak a gyermeke, Szeléné és Éósz bátyja. Felesége Perszéisz volt, gyermeke pedig Kirké. Héliosz minden reggel útra kelt Keletre, nővére, Éósz a (Hajnal) felé, tüzes szekerét szárnyas paripák röpítették az égbolton. A szekeret húzó négy ló neve: Aithón („az égő"), Phlégón („a lángoló"), Piróusz („a tüzes") és Éóusz („a korai"). Estére elérkezett az óceánhoz, majd miután lovait megfürösztötte, ő maga is pihenőre tért arany palotájában. Több mítosz fűződik mindent látásához, ami nem is csoda, hiszen a Nap mindent lát.
innováció szinte teljes hiánya. Ott volt nekünk a God of War öt évvel ezelőtt, ami teljes mértékben megreformálta a hack & slash játékokról alkotott képünket, többek között itt hozták létre az addig még ismeretlen QTE (quick time event) játékelemet, amit azóta is rengeteg anyagban látunk viszont. Aztán három évvel ezelőtt megtörtént a lehetetlen, a folytatás minden szempontból jobban sikerült, mint az első, méltán megérdemelt legendája azóta is visszhangzik, fordítsuk bármerre fülünket. Ez sajnos a harmadik részből kimaradt. A God of War 2 olyan jól sikerült, hogy ezúttal ezt csak grafikában és brutalitásban sikerült felülmúlni, semmi másban. A GoW3 tulajdonképpen egy felturbózott GoW2, aminek még a zenéje is szinte teljesen ugyanaz, mint az elődnek. Az egyetlen dolog ami egy picikét fejlődött, az az idáig is tökéletesnek számító harcrendszer. Ezúttal ugyanis bármikor váltogathatjuk a fegyvereinket, amik annyira jól sikerültek, hogy valóban szükség is van erre. Arról nem is beszélve, hogy bizonyos ellenfeleket csak a megfelelő fegyverrel tudjuk megsebezni, tehát búcsút inthetünk a jól megszokott egyfegyveres hentelésnek az Athena Blade-del.
 

Sajnálatos módon a játékidő is jóval rövidebb, mint a kettőben volt, ez a bő tíz óra bizony nagyon hamar eltelik, és azon vesszük észre magunkat, hogy szomorúan ülünk a vége főcím előtt, pedig valahogy még játszanánk vele, de már nem tudunk, mert vége… sajnos örökre vége. A hardcore fanoknak ott lesznek persze a jó kis olümposzi kihívások, illetve a nehezebb fokozatok, meg persze gyűjtögetnivaló is akad rendesen, minimum egy isteni relikviát biztos, hogy ki fogunk hagyni, ami miatt esetleg érdemes újra nekivágni. De a sorozat szavatossága sose a hosszúságában leledzett, hanem abban, hogy hihetetlenül élvezetes vele nyomulni és újra és újra részesei akarunk lenni a kalandnak, amit ezúttal már teljes pompájában élvezhetünk.
 

A God of War 3 annak ellenére, hogy nem sok újdonságot tudott vinni a sorozatba, mindenképpen egy mérföldkő, nem csak a stíluson belül, hanem a játékkészítésben is. Méltó befejezése egy emlékezetes trilógiának, példaértékkel szolgálhat minden játékfejlesztő cégnek, akik az újabb és újabb rókabőrrel gyakran csak a név bemocskolását érik el. Emlékezetes darab, kihagyni bűn, legyetek büszkék arra, hogy PS3 tulajok vagytok!
Az istenek hírnöke
Hermész Zeusz és Maja nimfa gyermeke, az istenek hírnöke a görög mitológiában. Ez volt legfontosabb rangja, de emellett ő volt a pásztorok, utazók, kereskedők, súly- és hosszmértékek istene, az ékesszólás, irodalom, az atlétika és a tolvajok védelmezője. Ezek mellett közismert volt az olümposziak között furfangjáról és ravaszságáról, cselszövések nagymestere volt. A költészetet is szerette, ezért volt Apollón egyik legközelibb barátja.
 

Kapcsolódó cikkek

Minden, ami fotómód: kövesd az Instagram-oldalunkat!
A Gamekapocs Instagram-oldalát azért indítottuk el, hogy felületet adjunk a magyar játékosok legjobb fotómóddal készített képeinek. Fogd a legjobb alkotásaidat, és csatlakozz hozzánk te is!
326.
DON GONDOCS
Egyet értek az értékeléssel, pörgős és lebilincselő a játék és brutálisak a harcok, de az újdonságok elhanyagolhatóak és talán egy kicsit rövid.
325.
kratos2000
jó ez a része is nem volt még olyan része a god of war-nak ami nem tetszene
324.
feher576
Sziasztok
A földgömb legjobb játéka a God of war, 10 /10 , (lövöldözősbe meg Uncharted 10/10)
Az összes része 10/10 számomra az tuti. Nagyon kemény , nem lehet überelni szerintem. Vannak hasonló jók, de ez a király.
Köszi , üdv Lacoska Salgót..-ból
323.
crydan1
Nekem speciel nagyon bejön a játék, de olykor olyan irreálisan nehézzé tud válni, hogy majdnem a játékkedvem megy el tőle :-(
De ettől függetlenül le a kalappal a fejlesztők előtt :-)
322.
sherex
#320: kimoderált üzenet
321.
MR.T
A LEGJOBB KIJÁTSZOTTAM MÁR MMINDEN NEHÉZ SÉGI FOKOZATON NAGYON SZUPER MEGUNHATATLAN GRATULÁLOK A SONY-NAK
319.
xXgoronikahunXx
#317: nem csak egyszerűen a sony nem adja el a játékot ahogy a microsoft sem adja el a játékokat ennyi
318.
xXgoronikahunXx
317.
laca9595
mcduffy: azért nincs x-box-ra mert a God Of War-t a Sony gyártja
316.
xXgoronikahunXx
több pontot érdemelne mint 9!!!
315.
Yagami Light
315: Azért mert ezzel is azt akarják elérni, hogy az emberek vegyenek PS3-at. Ugyanúgy fordítva a Gears Of War sorozatok nincsenek PS3-on, hanem csak XBOX360-on. Az exkluzív címekkel az a céljuk a fejlesttőknek, hogy a saját konzoljukat vegyék meg az emberek.
314.
rappit
Elvileg keddre érkezik nagyon izgatott vagyok :)
312.
onandor
annal a resznel ahol te vagy inkabb probald meg minel hamarabb kinyirni azt a varazslot mert az folyamatosan hozza elo a rohadekokat es mindig varazsolj te is. tapossad a foldet az a legerosebb es vedjed az oreget is. milyen aa nehezseged?
311.
NECROSMOKE
én meg elakadtatm a GoW II-ben http://www.youtube.com/watch?v=thojeIXvz90,már vagy 4 napja szenvedek,Nem tudom keresztül vinni.az öreg tul hamar hal meg.
310.
kasy
Az egyik ismerősöm valamelyik nap nyomta végig. Egyszer neki ment, elvitte Hercules utánig, de aztán elszállt a mentés. Utána egy nekifutásra 8 és fél óra alatt végig nyomta baszki.

Mondjuk előtte vitte végig az 1-2-őt hard-on bemelegítőnek.



Én nagyon daraboltan viszem, de marha jól haladok. Bár ahogy nézem nekem nem lesz meg ennyi idő alatt. Mondjuk egyből kezdeni akarom utána durvább fokozaton. (most normal)
309.
NECROSMOKE
"megszánjuk szegény isteneket, mert Kratos bizony nem az a megbocsátós, puhalelkű emós csávó" ez jó!!! LOL



Nekm is nagyon tetszik a gém,de itt amit elolvastam azt nem kellet volna,mert ez elég nagy SPOILER volt számomra,perzse ezért senki nem hibás.Én csak aarra gondoltam,hogy ZEUS-t kell majd a végén kinyirni(mert a GoW II-ben elmenekült mint 1 féreg!)de ezek szerint az egész OLYMPOS-t letaroljuk vele.Ez akkor még nagyobb kihívás lessz TITAN módón,ami jó is mert akkor látszik meg,hogy mennyire bánunk jól a SPÁRTAIVAL!!!



"Sajnálatos módon a játékidő is jóval rövidebb, mint a kettőben volt, ez a bő tíz óra bizony nagyon hamar eltelik" ezt én is rosszul veszem de ez van.Pedig személyem szerint hosszabbra vártam a játékidőt.De most a GoW II-vel nyomulok TITAN módban a végét járom,és akkor majd jöhet az EPILOG ,felteszük az Í-e a pontot vagyis a GOD OF WAR III!!!!!!!!!!!!...

...gondolom,hogy az utolsó rész volt mert trilogiának szánták,de ki tudja?még a végén majd meglepnek valamivel.Mert nem hiszem,hogy most halunk utoljára rolla!

308.
gyerecske
Afrodités rész kemény volt. :-)
306.
geridevill
JOLNÉZKI XDXDXXXDDXDXDXDXDXDXDXDXDXDDXDXDXDXDXDXDDXDXDXDXDXDxdxDXDX
305.
Ca$h
#305: Amekkora arccal bereklamoztak meg szep, hogy magasak az elvarasaink!!!!
304.
Daigoro
#305: nem beszélve arról hogy nem tudtak időben elkészülni a teljes játékkal. A kivágott részekről beszélek, amit majd ingyenesen letölthetővé varázsolnak.
303.
lebron james
#304:Szerintem a GOW3-mal csak az a baj hogy túl sok az elvárás. Ha egy átlag játék szemével nézünk rá akk szerintem 10 pont. De az ilyen játékoknál mindig az a baj hogy már maguk a készítők nagyon magas mércét szabnak, de ez így természetes.
302.
Ca$h
#303: Ezt mind leírtam a cikkemben is! ;) De ettől még ez édeskevés újítás egy ilyen sikeres sorozat harmadik részének!!!!
301.
kasy
Tetszik a cikk, valóban nehéz ennél kevesebb ömlengéssel leírni milyen epikus az egész. (ömlengés - jelen esetünkben pozitív)



Így, hogy haladtam már vele azért egy dologban egyet nem értésem kell kifejeznem, Ca$h. Ha nem is sokban változott de azért nem ugyanazt nyújtja mint a második.

Oké, pörgősebbre csinálták meg több minijáték-szerű script-et raktak bele, stb.. De nekem inkább az tetszik, hogy adnak folyamatosan sok, hasznos és élvezetes fegyvert valamint képességet. Ráadásul szabadon váltogathatod őket, akár kombó közben. Az, hogy így mennyivel szabadabban és kreatívabban vadászhatsz nagyon tetszik.



Szóval az összkép alapján azért az szerintem téves, hogy nem sokat változott. Még ha valóban nem is annyit mint az 1-hez képest a 2, azért bőven jól oldották meg így is.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...