Bastion villámteszt

  • Írta: Ca$h
  • 2011. július 28.
  • bastion, teszt, x360
Lassan kezdünk hozzászokni, hogy a nyár mindig tartogat valami váratlan meglepetést a számunkra. Igaz, a Bastion, avagy a Bástya, minden volt, csak nem váratlan, mivel már a megjelenése előtt jó pár díjat sikerült bezsebelnie. Vajon megérdemelten?

A Bastion teljesen zseniális és eredeti, egyszerre szomorú, és mégis valahogy magával ragadó atmoszférája rögtön az első pár pillanatban végérvényesen magába szippant. A világ, ahogyan ismertük nem létezik többé. Eljött az, amitől mindig is féltünk: hatalmas pusztítás viharzott végig szeretett bolygónkon. Egy fiú ébred az ágyában, abban reménykedve, hogy ez az egész csak egy álom volt csupán, de hamar rá kell jönnie, hogy sajnos a valóság a legrosszabb rémálmainál is szörnyűbb. Egy biztos pont van csupán, ahol talán túlélőket is fog találni: ez a Bástya, az emberiség utolsó menedéke.


Az első és legeredetibb ötlettel rögtön azután találkozunk, hogy észrevesszük, a narrátor - aki idáig a történetet mesélte nekünk - nem fejezi be mondókáját, hiszen folyamatosan, megállás nélkül kommentál mindent, amit teszünk. Legyen szó egy megbotlásról, ami miatt leesünk a pálya szélén, vagy éppenséggel pár elbaltázott támadásról. Ezzel meg is adnak nekünk egy különleges és hihetetlenül eredeti atmoszférát, ami miatt olyan érzésük lesz, mintha részesei lennénk egy élő mesének. Ez is lenne tulajdonképpen a cél, ez az esszenciája az egész játéknak.


Ha az eredeti ötletek sokasága és a fantasztikus atmoszféra nem lenne valakinek elég, akkor ott van még a szemet gyönyörködtető grafika, aminek minden egyes pixelén érezni lehet a maximális odafigyelést, a nagymértékű szeretetet, és gondos fejlesztést. Mindemellett olyan csodálatos és dallamos muzsika szól a játék közben, ami már önmagában is megér egy misét. Egy élmény ezzel a címmel nyomulni, majdnem minden szempontból.


A majdnem, olyan apróbb átgondolatlanságokról árulkodó hibákra vonatkozik, amik egy ilyen minőségi játéknál eléggé fájó pontok tudnak lenni. Persze nem olyan katasztrofálisan nagy bakik, amiket ne lehetne elviselni. Számomra kissé zavaró volt az a logika, miszerint főszereplőnk az ellenfeleit megtámadja, hiába tudjuk két gombbal és a jobb joyjal is szabályozni, kinek akarunk nekimenni, valahogy nincsen jól kitalálva a mechanika. A jobb oldali analóg karral való lövöldözést régóta szeretjük és megszoktuk, de sajnos itt csak az irányt adhatjuk meg, mert lőni csak egy általunk kiválasztott gombbal tudunk, ami sajnos a jobb ravaszra nem osztható ki, ezzel kisebbfajta logisztikai káoszt okozva szerény agyunkban. Ugyancsak kellemetlen tud lenni, amikor egy új fegyver felvételekor nem választhatjuk azt, hogy megmaradjon a régi, ami konkrétan lehet, hogy már erősebb és jóval hatékonyabb választás lehetne egy adott csatában. De éppenséggel a pálya széléről való lezuhanás se mindig olyan kellemes dolog.


Mindent egybevetve azonban a Bastion egy igazi, friss, üdítő pont ebben a melegnek éppen nem nevezhető nyárban. Egy rendkívül minőségi, nagyon eredeti cím, amit feltétlenül be kell szereznie mindenkinek, aki szereti az akció-RPG anyagokat.

15.
rgerg
Most kb 1200ft Steamen
14.
giga321
Most tolom ezt a Bastiont pc-én és valami állat. NAgyon tetszenek benne a zenék a Narrátor meg egyenesen telitalálat. Valamelyik pályán még ő is dúdol valamilyen zenét. Pörgős kis cuccos lett nagyon tetszik. Ez a játék simán megéri a 9.0.
13.
fubenalvo
Lehet tudni, hogy couch-coop lehetőség lesz-e/van-e a játékban?
12.
hedzsooo
...LOL, nem ertem en sem miert kell kiakadni Garfartix elso hsz-en, teljesen jogos volt szerintem is, amit irt, de sebaj ! ^^ ;D
11.
turleysqt
lehet pont aza kattintás kell, az ujj-bicepsz kialakulásához.no, azért egy kattintásba ne halljunk bele :)
10.
#9: De miért kell ezért kattintgatni, legalább az alapvető infókat kirakhatnátok jól látható helyre, ezzel is elejét véve az állandó platform kérdéseknek és azokra ordenáré reagáló barom trollok nyálverésének.

Gondolok itt a bejelentett (esetleg zárójelben a meg nem erősített) platformokra, műfajra, besorolásra ilyesmi. Tudom, bökjek, de minek bökjek, ha nem akarok bökni ?! :))) Elméletileg ez kényelmi funkció ami a felhasználók boldogságáért van, nem kötözködésből mondom de tényleg ránk férne némi jókedv és kacagás a ME3 és a ES5-ig... :)
9.
Daks
A cim alatti jelzes csak azt jelenti, hogy milyen platformon teszteltuk a jatekot. Azt, hogy ezen kivul mire jelent meg, a jobb oldalon tudod megnezni: a kapcsolodo anyagoknal kattints a jatek nevere, es ott lesz minden temaba vago hir, cikk es screenshot, illetve megtalalod a platformokat is.
8.
Kreeg
#2: Írta: zoenn
lájk
fear 3, teszt, x360


ugye-ugye?
7.
Garfartix
Nem kell veszekedni, csak mondtam egy ötletet, amivel könnyebben lehetne tájékozódni. Észrevettem, hogy ott van, hogy xbox 360, de ennyi, ezek mellett mást nem tudta meg a játékról, csak ami a pontszámoknál van. JcGross, köszönöm, hogy kiálltál mellettem, és most legalább megtudtam, hogy kiadják ezt a játékot PC-re.
6.
Elkor
Tényleg azt mondták hogy még év vége előtt szeretnék kiadni, csak az ok a késésre, hogy normális portot akarnak, pcre átdolgozott irányítással.
5.
JcGross
#4: Nem tudom mire vagy ilyen nagy arc, főleg hogy baromságot is beszélsz. Garfartix teljesen jogos pontokat hozott fel. Az pedig, hogy nem jön PC-re hülyeség, elvileg ősszel jön. Talán nem kéne előre okoskodni, hanem utána kéne olvasni.
4.
nero66
#1: csak azok kérdezgetik, hogy jön-e más platformra akik nem tudnak olvasni! Ha jönne másra is akk azt kiírnák oda ahova az előttem hozzászóló bemásolt :D
#2: ennyi! :)
3.
DON GONDOCS
Jó játéknak néz ki (Y)
2.
mephi
#1: Bastion villámteszt

"Írta: Ca$h
lájk
bastion, teszt, x360"

1.
Garfartix
Az a baj ezzel a cikkel, hogy fogalmam sincs most a játékról, pedig azért olvastam el a cikket, hogy egy csomó infót megtudjak a játékról.
Szerintem be kéne vezetni, hogy a teszteknél leírjátok a játék műfaját, hogy milyen platformra jelent meg, kiadót, stb, és akkor nem lennének olyan kérdések, hogy " ez jön pécére? " meg hasonlók.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...