LEGO The Lord of the Rings teszt

  • Írta: zoenn
  • 2013. január 12.
  • lego the lord of the rings, teszt, x360
A Traveller’s Tales keresve sem talált volna jobb időpontot a Középfölde világán játszódó LEGO-játék kiizzadására, mint a december, amikor is mozikba került az első Hobbit-film. Már megint Gyűrűk Ura lázban égünk, s ez már krónikus.

Tizenegynéhány LEGO-videojátékkal a háta mögött a knutsfordi Traveller’s Tale-t nyugodt szívvel gondolhatjuk tősgyökeres veteránnak. Az ifjonti és aggastyán korban lévő rajongóbázis megbízható vásárlóerőt képvisel – kérdés, hogy az évi két építőkockás cím nem sorvasztja-e unott rutinmunkásokká a briteket? Habár párszor már rezgett a léc, szerencsére a LEGO The Lord of the Rings nem egy sebtében összecsapott valami, látszik raja, hogy hónapokig csiszolgatták. Az iram gyors, ám a minőségbe tényleg nem köthetünk bele. Lehetőségeink tárháza széles, s a LEGO-játékokra jellemző báj jól megfér a Gyűrűk Ura-filmek némileg sötétebb tónusai mellett. Star Wars, Indiana Jones, Batman és Harry Potter után Középföldén tehetünk egy kiruccanást, szögletesebb díszletek közé szorítkozva.

Bevallom, a LEGO-címek első darabjainak kivételével nem követtem figyelemmel a sorozatot, még próba szintjén sem. Mindig volt helyette valami más, amit munkára és (minimális) önszorgalomra lehetett fogni, így az utóbbi években életbe lépő újdonságok tényleg a meglepetés erejével hatottak. Persze én is járok játékboltba amikor unokahúgomnak ajándékot nézek, el is időzök a külön megvilágítással rendelkező LEGO-polcoknál. Amikor egy új filmes licenccel rendelkező készlet napvilágot lát, borítékolható, hogy Traveller’s Tale már javában hegeszti a virtuális adaptációt. Az viszont külön öröm, hogy nem bontották három részre a trilógiát, a gyűrű szövetségének megalakulásától egészen a Végzet-hegyéig követjük szőrös tappancsú hőseik sorsát. S még vagy egy tucatét.

A dramaturgia hűen követi a film cselekményét, ami elvárható, hiszen senki sem azért vásárolta meg a programot, hogy a könyvek függelékében olvasható háttértörténeteket ismerjen meg. A tetejébe hozzájön az átvezetőkben tetten érhető képi humor és a valódi színészekkel felmondatott szinkron. Zsákos Frodó és barátja útra kell a Megyéből, hogy kéretlen hagyatékát – az Egy Gyűrűt – elpusztítsa, még mielőtt Mordor seregének kezébe kerül. Aki nem ismeri a sztorit, az nem is élő ember – netán száműzetésben tengődött egy sötét barlang mélyén, mint Gollam. A gond akkor jelentkezik, amikor a legendásan sötét jeleneteket is feldobták némi poénkodással – aminek a gyerekek biztosan örülnek, de az évszámokat az éjszaka közepén is kisujjból fújó rajongók egyenesen a sága megcsúfolását látják benne. Ha viszont sarokba dobjuk a vaskalapunkat és minden egyéb szemellenzőt, nem fogunk a könnyed stílus miatt anyázni.

A legutóbbi LEGO-játékokhoz hasonlóan találunk egy fő világtérképet, ami kisebb adagokra van osztva. Ezeken belül számos felfedezni- és gyűjtögetnivaló vár ránk. Egy szuszra esélyünk sem lesz minden rejtett finomságot meglelni, mivel csak a fő történet végigtolása után nyílik meg igazán a játéktér, egyszersmind a korábban látott helyszíneket újra meg kell látogatnunk a speciális karakterekkel. Az ő képességeikkel jutunk el az addig még soha nem látott pontokra - bár az újrajátszás csak ideig-óráig élvezetes, 10 óra felett már tömény unalom vár ránk. A játékmenet ellenben követi a LEGO: Batman 2-vel életbe lépő formulát: elmúlt az az idő, hogy különféle ajtókon belépve hódíthattuk meg a vidéket, most is egy masszív nyitott játszótér vár ránk, rengeteg fő- és mellékküldetéssel, valamint egyszerű, de ötletes rejtvényekkel.

A szétzúzható tereptárgyakból összeszedhető értékes darabokat gyűjtve csakhamar megtelik a képernyő tetején található jelző, minek okán megkapjuk az „igazi kalandor-státuszt”. Az arany építőkockákat felváltották a mithrildarabok, amiknek végre gyakorlati haszna is van: Bríben páncélokat és fegyvereket készíttethetünk belőlük a helyi kovácsmesternél, amik további képességekkel vértezik fel használóikat. Az összerakható gépezetek és egyéb objektumok szintén visszatérnek, ahogyan az akció, a platform és logikai szegmenseket is milliméterpontosan adagolják a fejlesztők. Minden fejtörőhöz speciális hősre van szükségünk, adott tárggyal a kezében – a karakterek hozzáértő variálásával egyetlen rejtély sem marad megoldatlanul, egyetlen zárt ajtó sem akadályozza a továbbjutást. Szereplőinknek végre eszköztára is van, ami nem csupán esztétikum, hanem kötelező variálni a felszereléssel. A kihívással igazából csak az ifjoncok találkoznak, veteránok számára a nehézség nem mutat túl egy villanykörte becsavarásánál.

A sandbox ismérvek természetesen nem azt jelentik, hogy elveszünk a programban, lévén nincsenek olyan végeláthatatlan távolságok. Az aktuális főküldetés mindig jelölve van, de Középföldén lényegében oda megyünk, ahová csak a kedvünk tartja. Útközben NPC-kkel találkozunk, akiknek apró-cseprő szívességeket teljesíthetünk. Végletekig kimunkált mellékküldetésekre ne számítsunk – rendszerint elveszett tárgyakat kell visszaszolgáltatnunk a jogos tulajdonosainak. Jópofa pluszt ad a játékidőnek, s az is igaz, hogy még néhány nívós szerepjátékban sem találunk ennél bonyolultabb elfoglaltságot. Szerencsére a LEGO The Lord of the Ringsről szinte lemászik a filmek hangulata: a már ismert jelentek képkockáról-képkockára elevenednek meg ebben a sajátos köntösben, de nem mérik szűkmarkúan az élő világ apró, ám színes eseményeit sem. Akiket elriaszt a kötetlen forma, megnyugodhat: a főszál küldetései egytől-egyik lineáris, végletekig kimunkált mederben folynak.

A kooperatív lehetőség adja a játék sava-borsát, az összedolgozás elengedhetetlen. Csak ilyenkor kapunk teljes élményt, s a titkos területeket is így térképezhetjük fel – kizárólag offline, mivel az online multit ismét nélkülöznünk kell. Illene már ezért barackot nyomni a fejlesztők kobakjára, elvégre már régóta hiányolt fícsőrről van szó, ám a játékos-társadalomnak régóta nincs szavazati joga. Az osztott képernyős mód olyan, mint a kutya vacsorája: van is, meg nincs is. A kamerakezelés lehetne sokkal, de sokkal barátságosabb is, de tudjuk, milyen faramucik tudnak lenni a technikai korlátok, kedves Traveller’s Tale!

Vizuális szempontból a már jól ismert minőség tér vissza: a látvány részletgazdag, de a stílusból adódóan elnagyolt is egyben. Néhány pálya viszont tényleg megkapó, főleg azok, melyek kiterjedt, több ezer orkot felvonultató csatákat mutatnak be. A zimankós viharokkal teli hágó és Mória bányái elképesztően impozáns helyszínek, csak néhol vesszük észre a spórolás nyomait. Howard Shore zenéi még tíz év távlatából is ütnek, tényleg moziszerű élménnyel felvértezve a bohókás játékmenetet. A LEGO The Lord of the Ringstől pontosan azt kapjuk, amit vártunk. Minden eddiginél összerakottabb, szabadabb játékot, rengeteg tartalommal, korrekt szavatossággal és ugyanazokkal a hiányosságokkal, mint korábban. Lehet, hogy az előlépés nem olyan mértékű, mint szeretnénk, de ettől függetlenül még van benne potenciál. S ezen mi lepődtünk meg a legjobban.

21.
gvencel
15 éves vagyok mégis majdnem az összes Lego játékot imádom.
De nem egy jó ötlet hogy megtanultak beszélni a karakterek,ezzel rengeteg poént öltek ki a játékból.
20.
2pacal
Nekem bejött a 27 éves fejemmel...Jó volt egy kicsit nyugis játékot tolni...Egyszer nem emeltem fel a hangomat játék közbe...
19.
hedzsooo
#17: ? Márpedig én meg lájkolom...
18.
Guriga1006
szerintem 8 nál többet is kaphatott volna
17.
tehasut
A negatívumok listájában "szívleled" helyett "szíveled" lenne a helyes.
16.
DON GONDOCS
#2: The Lord of the Rings Conquest nem a legjobb, de kidolgozottabb mint a Battlefront sorozat. The Lord of the Rings: The Third Age ez egy körökre osztott rpg.
The Lord of the Rings: The Two Towers és The Lord of the Rings: The Return of the King igazi hack n slash sok helyszínnel. Meg még van pár mod ami tökéletesen visszadja a filmek világát.
15.
Stranger
#2: Hát ja, lehetne már egy normális Gyűrűk ura játék... Mondjuk úgy 5-6 év fejlesztéssel, egy teljesen kidolgozott Középfölde... áááhh... Ha egy kitalált Skyrim fantasy világot tudnak ennyi ideig fejleszteni akkor, biztos h megérné egy Gyűrűk urás játék...
Ami talán jó lehet majd, az a rajongók által elkezdett MERP. De most stagnál jogi gondok miatt.... A LoTR online lenne egy nyitott világú Gyűrűk urás játék, csak ugye az MMORPG és nem tetszetős a világ felépítése sem...
14.
Dercsi
Nagyon jó kis gém! Csak ajánlani tudom bárkinek. Kifejezetten élvezetes számomra a gyűjtögetés! Benne van már 8 órám és még nem találom monotonnak!
13.
amadeusz gyermeke
Hatalmas lotr fan ként nemrég keztem bele, s nagyon hangulatos jópofa darab.
12.
Lacek896
Nekem ez a játék kell! Kiskoromban is nagyon szerettem legózni de ennyi idős fejjel inkább csak virtuálisan űzöm. A Batman 2 DC Super Heroes után nincs az az isten hogy ezt a Lego részt kihagyjam! :)
11.
Jared
Nekem nem tetszik ez a játék mondjuk én egyik legós cuccot sem szerettem
10.
szcsaba1994
Ma egyhuzambna 3 órát játszottunk haverral PC_n és egyáltalán nem volt unalmas. Osztott képernyő kb. 10 percig zavaró, utána semmi gond vele. Jelenleg nem tudok felhozni negatívumot, max. a billentyűzetes irányítást
7.
PAtr0n
#6: Az baj, hogy pont a BFME 2-vel nem játszottál, sok dologban fejlődött az 1-hez képest. Ideje bepótolni ;)
6.
Simonus18
#2: Return of the King, és a War in the North egész jó alkotások, igaz hack 'n' slash, tehát sok okosságot nem kell alkotni benne, de mint Lotr gém jók. Battle for middle earth-tel annyi gond, hogy uncsi, nem nagyon átgondolt játékmenettel van ellátva. A kettővel már nem is játszottam.
5.
MoRT2195
Mi az, hogy "Gyengus osztott képernyős mód"? Be lehet állítani, hogy fix legyen, vagy mozgó, tehát mindenki úgy csinálja ahogy akarja, ha ez gyengus, akkor számodra nincs jó osztott képernyős mód...
4.
giga321
Néztem videó kritikát róla, ugyanezek a negatívumok :D
3.
Vanorb
#2: Én még mindig a bfme2-vel játszogatok.Kíváncsi lennék egy folytatásra.
Igen és kezd a lotr is olyan helyzetbe kerülni mint a star wars, vagyis hogy egyre bénább játékokat adnak ki mindkettőből, de ez a LEGO Lotr kivétel most ez alól. :D
2.
Kenny88
Jópofa játék, remek ötletekkel. Öcsémmel végig szakadtunk. Azt viszont nem értem, hogy miért nem lehet az egész trilógiát legalább ugyanilyen odafigyeléssel, de komolyabb formában, azaz nem LEGO, megvalósítani. Tudom, hogy voltak próbálkozások, nagy részüket ki is próbáltam. De egyik sem volt kimondottan összetett és "nagy volumenű" alkotás. De ha tudtok ajánlani igazán jó Gyűrűk Ura játék, kérlek osszátok meg velem.
1.
Rico424
A gyerekekkel jól fogunk szórakozni!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...