The Incredible Adventures of Van Helsing II teszt

  • Írta: Arell
  • 2014. július 7.
  • pc, teszt, the incredible adventures of van helsing ii
Az ifjabb Van Helsing épp hogy legyőzte Fulmigati professzort, máris nekiláthat a következő önjelölt helyi őrült levakarásának a hatalomból. A haláli humorú Lady Katarina kíséretében így kezdődhet az újabb vadászidény.

Bram Stoker: Drakula című 1897-es regénye elképesztő mennyiségű művészt ihletett meg, hogy az eredeti történet által életre hívott univerzumba beledolgozza saját elképzeléseit. Az ír író fantasztikus tehetséggel megalkotott horrorjának fő gonosza – Drakula – a mai napig a leghíresebb vámpír, amiről ember valaha említést tett. (Cullen bepróbálkozott ugyan, de csúfosan elbukott.) A történetünk előzményét képező The Incredible Adventures of Van Helsing I a Stoker-könyvből ismert Abraham Van Helsing, holland orvosdoktor fiának történetével indít a XIX. századi Európa fiktív, átokverte Borgovia régiójában, melyről Zoenn kolléga már írt egy részletes cikket.

A magyar NeoCore games fejlesztette trilógia második része egy évvel az első epizód kiadása után ugyanott veszi fel a szálat, ahol az elődje véget ért. A világ megszabadult Fulmigati professzor nyomasztó árnyékától, de a jól megérdemelt béke helyét a Borgováért (Borgovia fővárosáért) vívott polgárháború veszi át. A vákuum, melyet az őrült tudós pusztulása teremtett tudniillik vonzza magához a hatalomra éhes alattomos szörnyetegeket, és a szabadon maradt elmeháborodott professzor pozíciója nem is marad sokáig üresen. Ezúttal Harker tábornok diktatúrájával kell megküzdenünk. A terhet azonban nem kell majd egyedül a nyakunkba vennünk.

Az ifjabb Van Helsing szerepét magára öltő játékosoknak ez alkalommal három karakterosztály áll majd rendelkezésére. Az elődben alaposan kitapasztalt vadász kaszt mellett ugyanis mostantól a mágiára specializálódott Thaumaturge és a középtávolságra ideális, gyilkos kütyükkel felszerelt Arcane Mechanic is vezérelhető lesz. Bár Van Helsing személyisége és dialógusai nem változnak annak hatására, hogy melyik osztályt választjuk, a főhősünk újszerű problémákkal kell, hogy szembenézzen. A sötét, bűzös gótikus-steampunk városban szerveződő Ellenállás vonakodó vezéreként ezúttal komoly döntéseket kell meghoznunk, melyek hatással lesznek a játékmenetünkre és a szövetségeseink állapotára. Káosz uralja az utcákat, így vadászunknak mostantól nem csak a szörnyetegek irtásával, hanem a nép koordinálásával is foglalkoznia kell. Ijedtségre semmi ok, bár dönthetünk úgy, hogy parancsokat adunk ki az Ellenállás katonáinak, az újonnan elnyert felelősség jórészt átadható az M.I.-nek. Ami a sztori epilógusát és elbeszélését illeti, az egész egy kissé in medias res, így aki az előzménnyel nem játszott, nagyon hirtelen belecsöppen egy nem kifejezetten részletesen felvezetett bonyodalom kellős közepébe, ezért persze nem hibáztathatjuk a fejlesztőket, elvégre egy folytatásról – nem pedig önálló címről van szó.

Borgoviában töltött óráink során ismételten nem leszünk egyedül. Lady Katarina, az első részből megismert bögyös élőhalott hölgy asszisztensünk kezdettől fogva osztozik majd sorsunkban, és tetteinket, valamint a velünk történő eseményeket sem felejti el ízesen szarkasztikus és cinikus megjegyzéseivel színesíteni. A modortalan szellemcsaj ezúttal jobban konfigurálható; megnövelt méretű képességfával és harci beállításokkal rendelkezik. Azoknak pedig, akik megvették a Blue Blood DLC-t a széria első játékához hozzáférése lesz annak minden, az asszonyságot illető kiegészítő képességéhez. Ez természetesen amúgy tokkal-vonóval igaz a teljes korábbi játékra is, hiszen karakterünket importálhatjuk minden korábbi tulajdonságával, képességével és aranyával együtt. Ezt tehetjük egy előre kiosztott jellemzőkkel bíró karakter használatával, de dönthetünk úgy is, hogy a korábbi szintünknek megfelelő mennyiségű képességpontunkat manuálisan osztjuk fel újra.

A rengeteg változás gyakorlatilag a játék minden aspektusát érinti. Új interfész, új felfedezetlen helyszínek, rengeteg friss és ropogós aktív és passzív képesség minden egyes kaszthoz, jobb, nagyobb és izgalmasabb tower defense játékelem, és a búvóhelyünkön megidézhető egy hatalmas Chimera. De van még tárgy bűbájolás, rúna infúzió, kovácsolás, relikvia lebontás és átalakítás, sőt még a level-cap is megemelkedett harmincról hatvanra, hogy kihozhassunk a maximumot a hősünk kibővült képességfájából. A különböző helyszíneken kereskedhetünk erre szakosodott NPC-kkel, és Katarinát is elküldhetjük vásárolni. Borgovia felbőszült szörnyetegei pedig ismét zavarba ejtő létszámban hömpölyögnek majd ellenünk, néhány régi ismerőstől eltekintve viszont javarészt új formában.

Bár a mesterséges intelligencia nem erősödött jelentősen, hogy megtartsák a műfajra jellemző hack'n'slash összhatást, ez alkalommal az újratermelődő ellenségek folyamatosan éberen tartanak majd, és lehetőséget biztosítanak a loot és XP farmolásra is. Apropó loot... A kincsek, fegyverek és páncélok száma is meghatványozódott. Több mint kétszázötven új modell került a játékba, néhol garantált epic loot droppal amitől harcaink ezúttal lényegesen kifizetődőbbek lesznek. A világban mostantól dinamikus időjárás is működik, aminek köszönhetően drámaian változik a látványvilág a sztori előrehaladtával. A kézileg animált karakterek gazdagon kidolgozott ellenfeleket és átélhető jeleneteket eredményeztek, a műfaj sajátosságaként jelentkező túlzó mozdulatok mellett is. Vadi új játékelemként jelentkezik emellett az Ellenállás vezérlés, melynek keretein belül három parancsnokságunk alatt képezhető és vezényelhető kapitányon keresztül végeztethetünk küldetéseket és specifikus feladatokat az alájuk tartozó katonákkal ami bevételt és XP-t jelent számunkra és közvetlen beosztottjaink részére.

A játék kezelése elsőre egy kicsit bonyolultnak tűnhet, de idővel kényelmessé válik, így új felhasználók számára némi beleszokást igényel. A GUI kibővült, ennek köszönhetően most a korábbi kettő helyett négy trükkel operálhatunk a két fő – egérkattintással aktiválható – skill mellett. Maga a képességfa is komoly átalakításon esett át, ami sokkal szerteágazóbb és mélyebb személyre szabást tesz lehetővé a karaktereinken. A trükkök és aurák rendszere is kiadós frissítéseket kapott, így nehéz lesz eldönteni mire költsük a vérrel és verítékkel kiváltott képességpontjainkat. A bőség zavarát ellensúlyozza, hogy az új 60-ra állított level-cap rengeteg teret hagy a fejlesztésre és a specializálódásra. A mágus osztály színültig van új, hasznos AoE és tömegeket érintő varázslatokkal, kinetikus, offenzív és defenzív ráolvasásokkal és térbe rajzolható bűvöletekkel, melyek alaposan megszorongatják majd az ellenséget. De az Arcane Mechanic sem lesz megszeppent kiscserkész a pályán, robbanószerkezetei, automata gépágyúi és agresszív cséplőgépei segítségével pillanatok alatt kocsonyás masszát csinál az ellenünk indulókból.

Persze az újítások sokasága mellett néhány világszerte közkedvelt fűszer is visszatér a magyarosan ízesített ARPG-be. A szarkazmus, piszkálódó dialógusok és az easter eggek nagyszerűen eltalált arányban csalnak mosolyt az arcunkra a szörnyetegek feldarabolása közben. Még Domovoy Baggins is visszatér. De felismerhetünk Skyrim, Batman, Half-Life és Harry Potter referenciákat is kalandozásunk során.

A cím többjátékos képességeit tekintve stabilabb mint az előd. Az új, dedikált szerverek és a friss netcode biztosítják a zavartalan online játékot, melyet végezhetünk nyolc fős PvP és négy fős co-op módokban is. Az egymás ellen zajló csatákban nagyjából tizedére mérsékelt tetterőnkkel ugorhatunk egymás torkának, miközben a pályán elhelyezett buffok segítségével kerekedhetünk ellenfeleink fölé. Ezzel szemben a kooperáció játékmódban karöltve gyűrhetjük a kampányt barátainkkal. A játékunk kínálta lehetőséget még egy Scenario mód is gazdagítja, ami populáris kérés volt a trilógia rajongói közösségének körében. A fejlesztők említést tettek arról is, hogy ezen játékmód viszonylagos rendszerességgel ingyenes tartalmi frissítéseket is kap majd, így biztosítva az elődnél már eleve lényegesen erősebb újrajátszhatósági faktort. 


Az Incredible Adventures of Van Helsing II igényesen megmunkált, vonzó helyszínekkel, kidolgozott szereplőkkel, és gyönyörű effektekkel kényezteti a szemeinket. A modellek és a textúrák is pompásak, bár a felbontásuk kimaxolt beállítások mellett is talán egy kissé alacsony. A szinkronszínészek munkája is káprázatosan sikerült. Az első részből ismert Michelle Sparks (Lady Katarina) és Alex Warner (Van Helsing) érezhetően tudják mit csinálnak. A Prisoner Seven-t alakító hang azonban kis híján röhejes lett. Úgy éreztem, az utómunkát megspóroló gyerekes torokmorgásos beszédstílus meggyalázta a fülem Van Helsing irányítása közben, és akárhányszor a szóban forgó NPC felbukkant a beleélésem hirtelen nullára csökkent. A zene mindazonáltal busásan kárpótolt mindezért. Buttinger Gergely tudja mi kell a fülnek játék közben, így a nagyszerű pályák és a muzsika kíséretében a hangulat már önmagában adott volt. A sztori élvezhetősége, a mellékküldetések és az Ellenállás összehangolása pedig csak hab a tortán. 


A NeoCore steampunk akció-szerepjáték sorozatának második teremtménye mindent összevetve nagyon élvezhetőre sikerült. A stabilitását tekintve megbízható, a motor jól teljesít már egy kétmagos 2 GHz-es procival, 1 GB RAM-mal és egy Nvidia 8800 GT-vel vagy AMD HD 3850-nel is, így legtöbbünk már bőségesen a minimum beállítások fölött élvezheti a játékot, mely amúgy több csomagban elérhető a fejlesztők honlapján, és mindegyikhez jár ajándék!

A Magic Pack 15 dollárért egy Okkult Alku perket ad, amitől olcsóbban enchantolhatunk, a Rare Pack 25 dolcsiért egy Che Domovoy háziállatot állít a szolgálatunkba, aki segít több aranyat és varázstárgyat találni. Az Epic Pack már 50 dollár, amiért cserébe egy Goofzilla állatka követ majd minket kalandjainkon, véresebbé téve a harcokat és növelve a kritikus támadásaink esélyét, emellett pedig a csomag magában foglalja minden jövőben kiadott DLC ingyenes letölthetőségét. A legnagyobb elérhető pakk pedig a Legendary Pack, ami 200 zöldhasút kóstál de cserébe mellénk szegődik AZ a vérnyúl is, aki öt százalékkal megdobja a sebzésünket a puszta jelenlétével. Magunkénak tudhatjuk emellett a játék CD-n kiadott zenéjét, egy Borgovia posztert, egy dedikált műtárgyat és egy limitált kiadású Van Helsing egérpadot. Fontos megemlíteni, hogy minden felsorolt csomag szintenként tartalmazza az előző szint összes jutalmát, és még egyedi sisak skineket is, hogy tuningolhassuk karakterünk arculatát. Saját benyomásaim alapján, minden elfogultság nélkül azt kell, hogy mondjam, hogy magyar barátaink bizony megérdemlik a támogatást és bármelyik változattal jól járunk, ha ki óhajtanánk tárni nekik a pénztárcánkat. Remélem összefutunk Borgoviában!

Kapcsolódó cikkek

18.
Wr4th
#17: * de hat 3 a magyar igazsag... jojjon hat a folytatas! ;)
17.
Wr4th
hat en eleg nagy blizzard fannak tartom magam es jelenleg is diablozom.... az elso resz annyira nem vivta ki a figyelmem de aztan meghallottam h magyar kezek alatt keszul es ha hazank fiai keszitik miert ne adjak neki egy eselyt... azt kell mondjam naon megteccett es egyre tobb idot toltottem el vele... vegul pedig azon kaptam magam h hatra hagytam senctuary foldjet! :D nem kerdes h a masodik reszt is kiprobaltam... szinten naon teccett de fontos leszogezni h meg van hova fejlodni es egy kis hype sem artana ha a fejlesztok bankot szeretnenek vele robbantani.... de magyar ig hat 3 a
16.
Stranger
#15: Pluszban még folyamatosan fejlődik a játék... De ilyen az online játékok nagy része. Pont ajánlottam Arell-nek, hogy legalább az ismertebb online címeket jó lenne tesztekben látni. Csak hát ezeknek a megismerése tényleg sok időbe telik.
14.
DarkLord
A legnagyobb baj az ezzel a játékkal, hogy egynél többször nincs értelme végigjátszani...vagyis én tuti nem bírnák másodjára nekiállni, pedig tényleg nem lett rossz!
13.
lesik20
Steamen a nyári akcioban megvettem. Bár nem az én stílusom, élveztem. Remek hangulat, jó játékélmény, pöpec irányitás. pöppet sem tömeg játék. Várom a neocore game követekző magyar unicumját.

Szivás hogy konzolokra nem jön de hát ez van
10.
hedzsooo
#9: Jaja, a Diabló III-nál a megjelenésekor én sem voltam elájulva a kinézetétől, az átvezető videókat leszámítva nem sok fejlődést láttam a 2. része óta, ha a külcsint nézzük.
9.
sunstreaker
a Diablo III - at nem húztátok le grafikailag, ezt meg igen ?? na de srácok.. ejnye..
8.
Hát, a towerdefenzes részeket az elsőben is utáltam, de ahogy hallom itt még inkább tolják a képünkbe, mínusz 2 pont ! Újratermelődő ellenségektől ki van a hasam alja, szóval további mínusz 1 pont ! Ez így pont elég, hogy ne érdekeljen amíg le nem árazzák valami tescos ezres pakkba.
Az első jó volt, főleg a zene és a hangulata tetszett, de mint játék erősen rezgett a léc. Ezekkel az 'újításokkal' pont elvették a kedvem tőle.
Torchlight: Az elsőt imádom, lehet megint le is kapom a polcról, a második az szégyen ! :(((
7.
Ecneb
#3: Torchlight 2 szerintem egy hatalmas rakat sz@r. Első része még élvezhető volt, de a 2. felejtős. 10. szint után, ha az egeret folyamatosan nyomva tartod, mindenki meghal körülötted, és persze lejutsz A-ból B-be. 0 kihívás. Csalódás volt számomra, pedig vártam.
6.
Ecneb
Remekre sikerült teszt és remekre sikerült játék. Imádom a humort, elsőt is szerettem, de szerintem egy méltó folytatást kaptunk. Grafikás negatívummal nem tudok egyedül egyet érteni, szerintem helyén volt.
5.
NoRush
Belehalnának egy kis marketingba? A töredékét nem fogják ezzel megkeresni annak, mint amit egyébként érdemelnének... Az előző résznél is ugyanez volt a hiba.
4.
hedzsooo
Grafika szerintem is teljesen korrekt, kifejezetten szép. A picike bug-os részek már más tészta, azt valóban kell orvosolni.
3.
Elyas
AZ a vérnyúl? Gyalog Galopp szagot érzek :D amúgy mennyire ajánljátok a megvételét? Jobb mint a torchlight 2?
2.
eszem
Grafikáért lehúzni? Ejnye! :) Inkább a benne maradt bugokért lehetne (de hála égnek kevesebb van mint az első részben). Kíváncsian várom a 3. részt, hogy mi lesz a lezárása a történetnek. Ja igen az árát változatlanul megéri még mindig, remek játék lett :)
1.
N!ghtmare
Érezhető pár jó és hasznos újítás de szerintem az első részhez hasonlóan ez is dögunalommá válik rövid időn belül. Ezen kívül a történet továbbra is a szánalmas kategóriát súrolja (és ne jöjjön senki azzal, hogy nem lényeg mert az csak a saját igénytelenségét bizonyítja). A bugokra már ki sem térjünk bár legalább nem hetente jönnek a foltok mint az elődnél. De legalább rövid is a játék, újrajátszás részemről kizárt.

A Titan Quest-óta eltelt 8 év, kissé szégyen, hogy még csak megközelíteni sem tudják azt a szintet. Nem azt mondom, hogy szar, hanem azt, hogy kis odafigyeléssel alkothattak volna a srácok valami nagyot, sokkal több volt ebben. A 3. rész már nem is érdekel.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...