Ghost Recon: Wildlands előzetes

  • Írta: Shifty
  • 2015. július 6.
  • előzetes, ghost recon, preview, tom clancy, ubisoft, wildlands
Bolívia a világ legnagyobb drogtermelője. Az országban mindennaposak a kivégzések, megtorlások és a korrupció. Mindent és mindenkit a Santa Blanca kartell irányít. Eljött hát az idő, hogy a Ghost Recon csapata rendet tegyen.

Három éve már, hogy a Ubisoft legutoljára értékelhető Ghost Recon-epizóddal jelentkezett. A 2012-ben megjelent Tom Clancy's Ghost Recon: Future Soldier óta viszont parkolópályára került az egykoron sikert sikerre halmozó milicista-taktikai shooter. Az idei E3-on azonban a francia kiadó teljesen váratlanul, konferenciájának lezárásaként rántotta le a leplet a franchise új részéről. A Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands látszólag visszatér a gyökerekhez, a jól ismert alapokra építkezik, közben viszont mégis egészen mást kínál majd, mind játékmenetben, mind technológiai oldalról. Az első beszámolók szerint a Wildlands ugyanis nagykanállal merít a Far Cry 4 és a Just Cause hatalmas, nyílt, változatos helyszínei adta lehetőségekből, amit a készítők a GTA Online: Heistban megismert sokrétű, szabadon teljesíthető küldetések nyújtotta szabadságérzetével fűszereztek.


A játék helyszíne az évek során a világ legnagyobb drogtermelőjévé váló Bolívia, ahol mindent és mindenkit a kegyetlen Santa Blanca kartell és annak lefizetett bérencei irányítanak. Csapatunk feladata nagyon egyszerű lesz: meg kell törnünk a szövetséget a korrupt hivatalnokok és a kartell között, a civakodás utáni romokat pedig el kell takarítanunk. Ebben a kalandban összesen négyen vehetünk részt, mégpedig drop-in és drop-out kooperatív mód keretén belül, de ha nem lelünk segítő társakra, akár egyedül is végezhetünk a kartell zsoldosaival. Bolívia egy olyan játékbeli helyszín, ahol minden mindenre kihatással van, és ahol minden esetben visszacsatolást kap a játékos. Mi magunk döntjük el, hogy ebben a szkript nélküli, nem lineáris világban mit, mikor és hogyan teszünk.


Az E3-on bemutatott demóban a csapat küldetése az volt, hogy kimenekítsenek egy Alvarez nevű fickót, becenevén El Changót. Alvarez egy magas rangú csempész, aki annak a Nina Floresznek dolgozik, aki a csempészetért felelős kartell vezetője. Balszerencséjére Nina tudott róla, hogy jó ideje besúgóként is ténykedik. Miután elfogták és jó alaposan helybenhagyták, a Huertashoz közeli egyik táborba szállították. Ahhoz, hogy sikeresen kiszabadítsuk a fogvatartott Alvarezt, csapatunknak információkat kell szereznie, a helyszínt pedig fel kell térképeznie, úgyhogy először meg kell keresnünk a helyi kartell főhadnagyát, akit "szépen" megkérünk, hogy árulja el a legfontosabb tudnivalókat a börtönről.


A játékosok egyébként teljesen szabadon választhatnak a különböző küldetések közül, ráadásul mindenki szabadon döntheti el, mi mindennel szereli fel katonáját. A Ghost Recon: Wildlandsben semmilyen megkötés nincs, így például az E3-as bemutatóban a küldetés kezdetén teljesen eltérő helyszíneken találják magukat a csapatok játékosai. A négyfős brigádból ketten Huertastól meglehetősen messze kapcsolódnak be a történésekbe, így nekik különböző járműveket használva kell a lehető leggyorsabban megközelíteni a célpontot. A játékban mindent, de tényleg mindent szabadon "kölcsönvehetünk", így vezethetünk motorkerékpárokat, kamionokat, vonatokat, repülőgépeket, hajókat, egyszóval bármit, ami motorral rendelkezik.

Amint összeverbuválódott a csapat és kihallgattuk a célszemélyt, máris következhet a fő feladat, Alvarez kiszabadítása. A börtön azonban nagyon jól őrzött, így most ismét rajtunk áll, hogyan végezzük el a melót. Egy váratlan támadással lerohanhatjuk az őröket, de akár jól fel is térképezhetjük a terepet, és csendben kiiktathatunk mindenkit. A bemutatott demóban a készítők egy harmadik lehetőséget választottak: egész egyszerűen elfoglalták a kartell saját helikopter le -és felszállópályáját, elkötötték az ott éppen állomásozó helikoptert, és a levegőből támadtak.

Mint minden Ghost Recon-játékban, itt is komoly szerepe lesz a csapatmunkának. Ebben a küldetésben például a csapat tagjai úgy foglalták el pozícióikat, hogy mindenki fedezve legyen. Az egyikük a távolból figyeli az eseményeket, így amikor ismeretlenek kezdenek el a choppertől nem messze vitatkozni, a mesterlövész elejét veszi a későbbi problémáknak. Jól célzott lövéssel végez mindenkivel, a csapat többi tagja pedig türelmesen kivárja, amíg a két vitatkozó csapat megmaradt tagjai egymásnak esnek, és végeznek egymással. Szépen elkötjük a helikoptert, és amikor a börtön közelébe érkezünk, akkor csapatunk két tagja bázisugrással közelíti meg a helyszínt. Az őrök azonban messziről kiszúrják a közeledő helikoptert, így a rabot azonnal egy teherautóba hajítják, és megpróbálnak elmenekülni.


De ez csak egy lehetőség a sok közül. Dönthetünk úgy, hogy csapatunk egyik tagja kihallgatja a kartell emberét, míg a többiek hasonló nyomok után kutatva járják be Bolívia színes, változatos, esőerdőkkel, hófödte hegyekkel díszített világát. Aztán amikor valamelyiküknek sikerült megszereznie az információkat, indulhatunk is a pontos helyszínre, hogy felmérjük a terepet és eldöntsük, milyen stratégiával teljesítjük a küldetést.


Ahogy korábban is említettem, ez az első olyan Ubisoft-játék, ahol minden mindenre hatással van és minden cselekedetünk következményekkel jár. Például ahogy megközelítjük Huertas városát, azonnal látni fogjuk, mi is történt itt a legutóbbi küldetésünk óta. A kartell ugyanis nyilvánosan felakasztotta azokat a helyieket, akik korábban segítették csapatunkat. Akad persze pozitív élmény is, egy drónt útjára engedve jól látható, hogy néhány helybéli épp táncolva ünnepli az egyik frissen házasodó párt. A helyiek egyébként teljesen eltérő módon reagálnak a jelenlétünkre, lesznek olyanok, akik figyelmeztetik a kartell tagjait, míg mások tudomást se vesznek a jelenlétünkről.

A Ghost Recon: Wildlands látszólag semmi újat nem ígér, az eddigi ismeretek alapján mégis úgy tűnik, hogy elsőként kínál majd olyan szabadságérzetet, amire eddig nem igen volt példa, hiszen ügyesen ötvözi a stílus legjobb játékainak főbb elemeit. Hogy pontosan mikor próbálhatjuk ki mi is a Wildlandset, egyelőre nem tudni, az viszont már biztos, hogy PC-re, PS4-re és Xbox One-ra jelenik meg.

Cikkünk a GamingTrend, a God is a Geek, a PC Gamer és a Videogamer beszámolója alapján készült.

 

Kapcsolódó cikkek

6.
dante92
#4: Hát pedig szerintem az az egyetlen értékelhető rész.
Meg majd ez :) Mert ez nagyon királynak tűnik!
5.
Ghost26Dave
#4 Azért mert újítani akart nálad már emiatt értekelhetetlen?Bocs főnök.
4.
spidey
A Future Soldiert ne soroljuk az értékelhefő részek közé, mert nem volt az...
3.
Shid
#2: Friction - Imagine Dragons

Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=o0aoh363PI4
2.
Raizen25
A szám címét ami szól a videó alatt nem tudja valaki ?
1.
PS4jacksony
A Ghost Recon nekem mindíg is tetszett mert ezt a műfajt nem "Vér pistásan" kezeli hanem komolyan veszi azt ,amit a játék képvisel.Magyarul nem az az agyatlan lövölde lesz.Kellően szakmai kifinomult az egész játék !
Számomra kihagyhatatlan lesz ez a rész is.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...