Rise of the Tomb Raider teszt

  • Írta: Daks
  • 2015. november 16.
  • rise of the tomb raider, teszt, xbox one
Link másolása
Szibéria jégviharos hegyvidékei az örök élet titkát rejtik, Lord Richard James Croft ezt kutatta, ezért kellett meghalnia. A tragédia óta másfél évtized telt el, egy dolog pedig egyre biztosabb. Talált valamit.

Sok minden változott. A Yamatai-ban történt események óta Lara Croft megszállottan keresi azt, amiben sosem hitt. A természetfelettit és annak minden megjelenését a világban. Bizonyítékot akar rá, hogy nem őrült, és Richard se volt az, kutatását sokáig kudarcok kísérték, most viszont úgy tűnik, nem dolgozott hiába. A kép összeállt, a nyomok pedig Kitezh ősi városába, a messzi és csodálatos Oroszországba vezetnek. Egy évvel járunk a Tomb Raider után, édesapja munkáját folytatva Lara pedig újabb expedíciót indít, hogy feltárja a régmúlt idők titkát, meglelve azt, ami korábban senkinek se sikerült. Az örök élet forrását.


A Crystal Dynamics egy legendát támasztott fel. A tavalyelőtt megjelent Tomb Raider és annak újrakiadása, a Definitive Edition méltó folytatása volt az eredeti kalandoknak. Az elmúlt évek a nagy nevek visszatéréséről szóltak a videojátékok és a mozifilmek világában is, Lara Croft pedig küldetését a legjobban teljesítette. Harcolva a természet erejével, az időjárással, a vadonnal és a rá támadó zsoldosok egész hadával, bebizonyította, hogy a mesés kincs reményében továbbra se fél bemocskolni a kezét, sőt, úgy veti bele magát a feladatba, mint soha korábban. A kalandok közvetlen folytatásaként pedig most megérkezett a Rise of the Tomb Raider, melyben ezúttal a misztikum és a természetfeletti ismeretlen kapta a főszerepet. A legenda kibontakozik.


Kalandjaink a legújabb részben a halálos Szíriáitól a fagyos Szibériáig vezetnek, Lara Croft a halhatatlanság titkát követve pedig nem csak a helyi zsoldosok és más rosszfiúk seregével kénytelen szembeszállni, de egy titkos szervezettel, a Trinityvel is. A játékmenet az előző Tomb Raider által jól kitaposott utat követi. Hősnőnk egyedül vágva neki az ismeretlennek, maga mögött hagyja a civilizáció minden kényelmét, hegyet mászik, vadállatokkal harcol, sírokat tár fel, és küzd azért, ami a legfontosabb. Az életben maradásért. A világ pedig ezúttal is több részből áll, vannak szabadon bejárható területek, ahol kötöttségek nélkül fedezhetjük fel a tájat, vadászhatunk és kalandozhatunk, míg vannak lineáris küldetésrészek, melyek klasszikus akciójáték-elemeket vonultatva fel tesznek minket próbára. Ellenségek tucatjai próbálnak az életünkre törni, az események jól megrendezett átvezető animációkban kapnak értelmet, a játékban töltőképernyő sincs, a beszélgetős részek alatt töltődik be a következő pályarész, lövöldöznünk kell, vagy csendben eltenni ellenségeinket láb alól.


De fontosak még a menekülős részek is. Lara a legújabb kalandok során is sokszor kerül olyan helyzetbe, ahonnan a futás jelenti az egyetlen kiutat, egy beomló alagút, egy felrobbanó katonai bázis, vagy egy kivégzőosztagot felvonultató ellenség, olyan dolgok ezek, amik nem sarkallnak maradásra. És míg ezek reflexeinket és gyorsaságunkat teszik próbára, addig a sírokban már az ügyességünkre lesz szükség. Tökéletesen kiszámolt ugrások, életünkre törő csapdák, fejtörők és gazdag kincsek várnak ránk, ha kalandjaink során szakítunk időt ezek feltárására. A történet szempontjából persze kihagyhatóak, és később pótolhatóak csak úgy, mint a mellékküldetések és a kihívások. Előbbi esetében mindig van valaki, aki kér tőlünk egy szívességet, jobb fegyverrel, vagy más kiegészítővel jutalmazva kedvességünket, míg utóbbi minden állomáson változik, feladatokat kapunk, amit ajándékért és tapasztalatpontért lehet teljesíteni.


A környezet ezúttal is lenyűgöző lett. Szibéria fagyos hegyeiben óriási hóviharok, életveszélyes gleccserek, és jeges szakadékok várnak ránk, a hideg szinte belemar a lelkünkbe, Lara haját is dér borítja, vacog, küzd a lehetetlennel. Aztán enyhül az idő, de a tajga mentén is zord világ fogad minket, medvékkel, farkasokkal, és szűnni nem akaró esővel, végül pedig vár ránk a kopár Közel-Kelet, a mindent belepő homokkal, és a pusztító szárazsággal. A teljes végigjátszás nagyjából 30-40 órát vesz igénybe, a történet során pedig folyamatos visszaemlékezéseket is láthatunk, megismerve Lara édesapját, és halálának rejtélyes körülményeit. 


Ami pedig működött az előző részben, azt ezúttal se rontották el. Az irányítás tökéletes lett, hősnőnk pontosan és gyorsan mozog, a kalandok során egyszer se vétettem el egyetlen ugrást se miatta, ha ügyetlenebben is vagyunk, akkor is belevágja a csákányát a sziklába, és legalább fél kézzel megkapaszkodik, hogy ne essen le. De hasonlóan tökéletes lett a harcrendszer is. Tudunk lopakodni, és szemtől-szemben is támadni, előbbinél felmászhatunk a fára, megzavarhatjuk ellenségeinket zajkeltéssel, használhatunk íjat, de támadhatunk bokorból, vagy víz alól is, egyenként iktatva ki mindenkit, míg utóbbinál a színtiszta akció kerül középpontba. Lövünk, és folyamatosan tisztítjuk meg a terepet, fedezékről-fedezékre nyomulva előre, az ellenség ilyenkor összehangolt válaszcsapást mér ránk, és riadóztatja a társakat is, de míg bírjuk tölténnyel, addig baj nem lehet.


Fegyverből egyszerre összesen négy darab lehet nálunk. Van késünk, többfajta íjunk, pisztolyunk, puskánk és gépfegyverünk, a megszokott rendszer szerint pedig mindegyiket tudjuk fejleszteni, erősíteni. Alkatrészekkel növelhető a pontosságuk, a tűzerejük, a kapacitásuk és a sebességük, de az íjnál is bekeményíthetünk, mérgező, lángoló, vagy robbanó nyilakat készítve. A crafting egyébként egyszerű és gyors, a pályán elszórt szemétből készíthetünk gránátokat, füstbombákat és Molotov-koktélokat, jó hír pedig, hogy átalakult a hegymászócsákány is. Már nem csak a sziklákat és jéghegyeket hódíthatunk meg vele, de van benne egy kilőhető kampó is, melynek segítségével a korábbinál magasabb helyekre mászhatunk fel, de átlendülhetünk a szakadékok felett is, mely sokszor életmentő lesz, és nem csak a menekülős részeknél. Ehhez hasonlóan pedig Lara képességei is fejleszthetőek, a kalandok során gyűjtött tapasztalatpontok a finoman ropogó tábortűz lángjainál túlélési és harci képességekre válthatóak be, a már ismert jellemzők szerint.


A látvány fantasztikus. A Rise of the Tomb Raider az egyik legszebb akciójáték, amit Xbox One konzolon valaha láttam, és sok játékot láttam már, a Foundation Engine remekül végzi a dolgát, a főhős, a környezet, és a játékvilág minden részlete egyszerűen döbbenetes. A hegyi tájak gyönyörűek, néha egész városok, és kilométeres panorámák tárulnak fel előttünk, néha pedig szűk járatokban állunk meg, hogy nézzük kicsit, ahogy a huzat mozgatja Lara haját, ruháját, vagy a pókhálókat a nyirkos falakon. Minden részlet kidolgozott és tökéletes, a csaj pedig egyszerűen imádnivaló, ahogy egy hosszas úszás után kimászva a vízből, igazgatja a copfját, de helyszínnek és időjárásnak megfelelően cserélhetőek a ruhái is. Ez utóbbiak egyébként önálló menüpontból ezúttal a fegyverek alá kerültek, mint különleges felszerelések, konzervatív amerikai játékként pedig ne számítsunk semmi különlegesre, a feszes bőrruhák és szexi csipkék maradnak a japó címeknek.


A valaha készült legjobb Lara Croft-játékot köszönthetjük most. A Rise of the Tomb Raider megtartotta az előző rész minden lenyűgöző erényét, és még magasabbra emelte azokat. A kalandok elképesztőek, a látvány, az irányítás és a hangulat tökéletes, ha negatívumot kéne mondjak, akkor talán az újdonságok csekély száma, ami nem tetszik a játékban, de minden másra már egy rossz szavam se lehet, tényleg. A Crystal Dymanics és a Square Enix kitett magáért, és elhozta az idei karácsony legnagyobb megjelenését, a Rise csak azért kapott az előzőnél egy hajszálnyival kevesebb pontot, mert az annak idején nagyobbat ütött. A játék Xbox 360-ra és Xbox One-ra november 13-án jelent meg, míg a PC-s változat valamikor 2016 tavaszán, a PS4-es pedig 2016 őszén érkezik majd. 

Kapcsolódó cikk

78.
78.
SilasGreaves
Bizony, megjelent. Kösz a tippet, megvan mindkét alkotás. Az Uncharted és a Horizon is. Szuperek azok is, ezért mondtam, hogy egyike a világ legjobb játékainak a ROtTR. Eszméletlenül bejött nekem.
77.
77.
Zoli0507
#76: A rise of the...... megjelent 360-ra is? :O (vagy èn èrtek fèlre valamit)


Majd szerezd be a Horizon zero dawn ès Uncharted4-et. Attòl fogja az àllad a földet verni ;)
76.
76.
SilasGreaves
Gyerekek...teljesen leesett az állam. Ez valami fantasztikus szerintem. Tökéletes és a hangulat utánozhatatlan. Xbox360-on kezdtem el, de kb.15%-nál ps4-en folytattam. Imádtam az öreg x-en is, de azt kell, hogy mondjam, a látvány és a játékélmėny most egészen fenomenális. Óriási a különbség. Sokszor csak állok és nézelődök annyira brutális. Odavagyok, a világ egyik legjobb játéka. Ez egyértelmű. Úgy ízlelgetem, mint valami finom chips-et, nem sietek. Remėlem, hogy ez a tökéletesség sokáig tart és nem lesz hamar vége. A ps4 iszonyatosan erős, ha értenek hozzá, a program olyan simán fut sztenderd gépen, mint kés a vajban. Szóval gyerekek, játszatok ezzel a csodával !!
75.
75.
_NMI_
Hát srácok, nekem kegyetlenül nem jön be a játék. Egyszerűen képtelen vagyok rávenni magam arra, hogy játsszak vele.
A legnagyobb problémám a játékkal, hogy mindenben több, de semmiben sem jobb, mint az előző. Sokkal több sír és barlang, oké. De túl sok van belőlük és nagyon hamar elveszik az "ezazz, felfedeztem egy újabbat" érzés egy "nnna, itt van még egy"-be. Nem is díjazza egyébként annyira a játék a felfedezést, kapsz lootot és örülj paraszt vagy végigmész az egyiken és nő az egyik statod. Az utóbbi esetnél annyira felmérgesítettem magam, hogy "ENNYI?" azonnal alt+f4.
Az ereklyék nevetségesek. Az előzőben imádtam ezeket gyűjtögetni, mert azok EREKLYÉK voltak, itt meg minden szarból artifact-ot csináltak, a legutolsó gyújtóbomba markolatából is. Ez mindennek a legalja számomra.
Többfajta loot van, ami kb ugyanazt rákfenét eredményezi, mint ami a legutóbbi Dragon Age-t, hogy gyűjtögess mindent paraszt ha sokat akarsz fejleszteni. Ezekből persze lehet azonnali felhasználású cuccokat gyártani, mint medkit, ilyen-olyan bombák, nyílvesszők, lőszerek (!!) és ezek hasznosak, de oda nem illőnek érzi az ember.
Mellékküldetések. Na erre végképp nem tudom mi szükség volt, ezektől a hajamat téptem, hogy minek rakták bele. Jaj-jaj, pusztítsd el öt adótornyot szintű missönökről beszélünk, fosszar az összes, kettőt elvállaltam, de soha többet ezekből.

Nem folytatom a sort, pedig lehetne. Az a legnagyobb baja a játéknak, hogy MINDENT LÁTTÁL az előző Tomb Raiderben, így az újdonság érzete olyannyira a nullához konvergál, hogy már átlóg a negatív tartományba. Folyamatosan érződik egyfajta görcsös akarat a játékon, hogy többet és nagyobbat adjon/nyújtson, de nekem ez nagyon visszás érzetet kelt. 2013-ban brutálisan jól belőtték az egyensúlyt az akció/kaland mentén, itt meg szívlapáttal hánytak mindenből még többet a játékba.
Két éve úgy vittem ki az előzőt, hogy leesett az állam játék közben és kis túlzással, de egy ültő helyemben vittem végig (volt közte egy 10 napos eltávom, csak azért). A rise meg... három hete megvan, de kb nem visz rá a lélek, hogy folytassam...
73.
73.
Ooorky
#69: "Itt kint felejtős a torrent ès hasonlò oldalok mert ha hasznàlod azonnal fagyasztjàk a gèpet, a monitoron feltünteti neked mennyit kell befizetned (30-tòl 1000pàrszàz euroig rùghat)."

Gratulálok a lázálomhoz, de ez fájdalmas volt. Még az überfejlett Németországban is telefonon szólították fel havert az ncore hanyagolására és postán küldték ki a csekket.
67.
67.
feher576
#54: Hali , hát igen a kormány az már más tészta. Viszont a grafika , hogy szebb pc mint konzolon, igaz lehet, hiszen ha belegondolunk számítógéppel csinálják, szóval...no.
Bár én személy szerint maradok bazira a konzolnál, de különbözőek vagyunk, mindenki maga dönti el mit és kit szeret ugye, a lényeg , hogy jól érezzük magunkat és élvezzük amit csinálunk.
Minden jót üdv
65.
65.
Stranger
#63: Nem azért, de nálatok mit jelent az a mozgásfelbontás? Amúgy meg nem értem miért téma a TV/monitor, szerintem mind2 alap egy mai háztartásban.
64.
64.
Jawd000
Nemértem miért kell állandóan ezt a konzol-pc háborút folytatni. Mindkettőnek megvannak az előnyei a sok szószátyár meg aki azt mondja, hogy "nézd meg a witcher 3-at meg a GTA 5-öt ultrán", valószínűleg a felének sincs olyan vasa ami elvinné ezeket ultrán. (Tisztelet a kivételnek).
63.
63.
ADMlN
#62: Az a nettó hülyeség, hogy azt hiszed, hogy van különbség a monitorokba és a TVkbe szerelt LCD panelek között. A gagyi TV-knek ugyanúgy alacsony a mozgásfelbontása, mint a gagyi monitoroknak. Ugyanígy ha jó monitort veszel annak pedig ugyanolyan jó a mozgásfelbontása mint a jó TVknek.
Az LCD panel minősége számít nem az, hogy TV-e vagy monitor...
62.
62.
Tokodboy
#52: Mi netto hülyeség?
Hogy egy átlag monitor nem tud normális mozgásfelbontást.
Ez az igazság, nézz utána.
A monitor még filmezésre sem jó, állóképek nézgetésére tökéletes.
61.
61.
Lizard0828
Aki szerint a mai konzolok megérik ott tényleg óriási baj van, vagy k.va sok pénz:D
15-20 ropi egy játékért amiknek a színvonala egyre gyatrább, ugyan már kérem?!
Megjelenik 1-2 exklúzív cím na és....ez ma már kevés!Játékok külleme egyértelműen a PC irányába tolódik.
Társaságban tényleg jobb móka konzolozni,/vagyis egyszerűbb/ de egy PC-vel nem veheti fel a versenyt!
A lényeg,hogy várom Larát személyi számítógépre:)
59.
59.
Nothing
PS3? :/
Ha az X360 elbírja, akkor az is!
54.
54.
CitromH
#48: Szia! Igazad van az autós játékokkal kapcsolatban. Az csak kormánnyal jó. A grafikával kapcsolatban pedig véleményem szerint tévedsz. Alapból jónak mondható a konzolos grafika egészen addig amíg meglátsz egy PC-s játékot (nem a szar portolós fajtákról beszélünk, bár az is szebb szokott lenni). Nézz meg egy Witcher3-at PCn full grafikával. A kiegészítő funkciókkal kapcsolatban pedig csak az a véleményem, hogy egy okostévé is tudja ezeket, mégsem azt használja az ember. Blu3D kihasználtsága pedig szerintem olyan marginális hogy megemlíteni is felesleges volt. Az általad felsorolt játékok mindegyikét nem ismerem, de párat viszont igen és ebben is igazad van: Ezek mind király játékok de sajnos azt a játéktipust testesítik meg ami a konzol erőssége volt mindig is. Igazi FPS RTS és minden olyan játék ahol célozni, vagy pozícionálni kell pontosan és gyorsan az PCn élvezhetőbb és sokkal profibb. Ha nem így lenne a világversenyeken konzolokon játszanának.
53.
53.
McDuff
#47: csak míg a a PC-re kötött monitort a többség másra nem használja,értsd más nincs rákötve,addig egy konzolhoz csatlakoztatott TV-t használsz másra is nem csak játékra. tehát ez hogy Tv-t kell venni a konzol mellé,még +150e és akkor már 300e(!),ez faszság. én sem ezért vettem TV-t,az hogy éppen ott a box,az másodlagos volt.
52.
52.
CitromH
#50: Ez nettó hülyeség.
51.
51.
Tokodboy
#50: PC-seknek is kell egy normális megjelenítőt venniük.
50.
50.
Tokodboy
#47: Hülyeség a méreg drága TV-t felhozni.
A pc-sek 99%-a szar monitoron játszik 300 soros mozgóképfelbontással az 1080 helyett :D 300p 1080p helyett :D
49.
49.
leviske
"Az előző részhez képest kevés újdonság van benne"
Ez negatívum? Én ennek csak örülni tudok. :D
48.
48.
feher576
#47: Hali, hát szerintem CitromH ez jó nagy hülyeség amit beszélsz :) nem vagyunk egyformák. Például én nem szeretem a számítógépet, főleg nem játszani. Nyomod a gombokat a klaviatúrán meg egéren, főleg autós játéknál szánalmas szerintem. Konzol a legjobb, csak játékra van ? hülyeség az is, hiszen filmet is nézhetsz pl blu ray 3d-ben , internet zene stb. akkor ?
Megölik a minőséget mer? gyönyörű a grafika bármelyik konzolon halló
Nem beszélve olyan játékokról , amik nincsenek is pc-re és a legjobb játékok
Figyelj: Uncharted, Last of us, God of war, Beyond, Gears of war, Ufc, stb. sorolhatnám bakker
A játékra meg , Tomb raider , szerintem bazi jó játék, ezzel még nem játszottam , de hamarosan itt az ideje. köszönöm
46.
46.
Giga0509
Nagyon szerettem az 1. részt.Alig várom már h jöjjön ez is pc-re.
43.
43.
Galamb009
Sok butthurted ps meg pc buzernyák
42.
42.
watsson
Gyerekek, egy a lenyeg. Ha picit bugos is, mert az, abszolut semmit nem von le az elmenybol. A jatek elso osztalyu, a latvanyvilag foldhoz vag mint Bode Dani, a zenek jok, Lara a ,,shit,,-et szuperul mondja es ha jatszani akarsz vele nem csak atszaladni rajta, jol fogsz szorakozni. Biztosan 9+ pontos jatek amiert megeri kiadni a penzt.
41.
41.
Yami
#40: Ilyen mennyiségű hülyeség nem fáj? Legalább néha?
40.
40.
#39: Való igaz 1080-ben. többnyire 600-ról vagy 720-ról felskálázva :DDD
39.
39.
UncannyDante94
#38: Most komolyan,mi ez a 900p-s 'beszólogatás' minden box hírnél??!! -tudtommal csak pár játék jött ki boxra ekkora felbontással(főleg a kinect miatt mivel köztudott h 1 magot felhasznált a box procijából...Már JÓÓ ideje 1080p ben futnak a játékok rajta,ahogy EZ IS!! igaz csak 30fps el,de sztem nincs vele gond.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...