Kedd reggel jól ébredtem. Sütött a nap, csiripeltek a madarak, a postafiókomban pedig ott várt egy levél a DICE-tól, benne a Battlefield 1 bétatesztjének meghívójával. Az Xbox One-os letöltőkódot még virslifőzés előtt gyorsan beváltottam a Smartglass applikációval, és már indult is a kicsike - a teszt azóta is fut, és bár a végét nem tudni, egy jó másfél hétről pletykálnak egyelőre. Az ingyenesen kipróbálható bétaverzió az oszmán és brit hadsereg sínai-félszigeti hadműveleteit dolgozza fel, török katonák vonulnak hadba a Szuezi-csatorna elfoglalásáért, az angol haderő viszont az útjukat állja. És megkezdődik a sivatagi háború.
A DICE a lehető legjobb döntést hozta azzal, hogy korszakot váltott. A második világháborúban kezdtek, majd párhuzamosan a Call of Duty fejlődésével, ők is az egyre modernebb hadviselés felé vették az irányt. Ám míg az Activision kopott hírnevű, de továbbra is elképesztő sikernek örvendő üdvöskéje nem hajlandó megújulni, addig a svéd DICE gondolt egyet, és olyan évet választott sorozatának új felvonásához, amire senki se számított. Felhúzós fegyverek, lóháton és kezdetleges automobilokon vonuló német, olasz, francia, oszmán és osztrák-magyar katonák, dinamittal felrobbantott hidak, és ember-ember elleni véres összecsapások, melyeket csak azok éltek túl, akik nem féltek bemocskolni a kezüket. Ez az első világháború.
A bétában két játékmód próbálható ki. A Conquest a klasszikus Battlefield-mód, melyben két fél összesen hatvannégy játékosa indulhat csatába. A bétában elérhető térkép elképesztően hatalmas, bejárni csak repülővel, terepjáróval, tankkal vagy lóháton lehet; egyik felén egy kisebb város van, házakkal, rádióállomással és pályaudvarral, míg a másik felén csak homok és kő, ameddig a szem ellát. A két csapatnak stratégiailag fontos pontokat kell elfoglalnia és megvédenie, a feladat viszont nem könnyű. Ha elfelejtünk védekezni, akkor az ellenség akár egy emberrel is le tudja cserélni a pontot uraló zászlót, a cél az, hogy a lehető legtöbb helyet a lehető legtöbb ideig védjük és birtokoljuk. A játék minden sikerrel eltöltött másodperc után gazdag pontokkal jutalmaz minket, a győztes meg az lesz, aki eléri a kitűzött célt, vagy az időkeret lejártáig a lehető legtöbb pontot gyűjti össze.
A Rush névre hallgató második játékmód ugyanezen a pályán játszódik, de egy csatába legfeljebb huszonnégyen szállhatnak be, és járműből is csak földit lehet használni. A két csapat harca ismét pontokért megy, itt viszont támadó és védekező felállás van, a pálya pedig frontokra van osztva. A védekezők a kezdeti fronton két védelmi pontot kapnak, az ellenségnek ezeket kell elfoglalnia, mely ha sikerül nekik, akkor a védekezőknek vissza kell vonulniuk a következő frontra, ahol ugyanez kezdődik elölről. Támadóként a célunk az, hogy sorra bevegyük a frontvonalakat, és végül elfoglaljuk az ellenség főhadiszállását, védekezőként meg ennek megakadályozása, egy előre megadott ideig. A játékmód szuper izgalmas lett, védekezőként egy rakat telepített fegyó vár ránk, a pálya kialakításának köszönhetően lehet úgy helyezkedni, hogy szemből és oldalról is bevédjük a frontvonalakat, támadóként pedig páncélos járműveket kapunk, amivel aztán keményen oda lehet pörkölni az ellenségnek.
A béta helyszínéül az El-Jifartól északra fekvő Bir el Mazar városa, és az azt körülvevő Sínai-sivatag szolgál. A nyílt terepen hatalmas dűnék, sziklák és hegyoldalak nehezítik a harcokat, rengeteg különféle taktikára adva lehetőséget. A mesterlövészek a sziklák között jól el tudnak bújni, olyan helyekre is felmászva, amire még csak nem is gondolnánk, ha szétnézünk, míg a többféle útvonalnak, járatnak köszönhetően több irányból is meg lehet támadni egy pontot, vagy épp több irányból bevédeni. A kisebb ösvényeken könnyen megkerülhető az ellenség, és elférnek itt a járművek is, mindenre oda kell figyelni, és mindenre készülni kell.
A gépek listája már a bétában szép kövér. Ha jól számoltam, akkor terepjáró, páncélos, kisebb és nagyobb lánctalpas tank és repülő áll rendelkezésünkre már most, mindegyikhez van külső- és belső nézet, és mindegyiket lehet egyszerre többen is használni. Ez utóbbi a megszokott rendszer szerint működik, amíg az egyik vezet, addig más az ágyút vagy a gépfegyvert kezeli, a járművek rendkívül hatékonyak tudnak lenni emberi célpontok és más járművek ellen, de a gyalogos katonák is komoly sebeket tudnak rajtuk ejteni. Ami pedig a legjobb, az a lovaglás. A Battlefield 1 egyik legnagyobb újdonsága, hogy hagyományos járművek mellett lovak is várnak ránk, csak fel kell pattanni a hátukra, és már lehet is vágtázni. Egyik kezünkkel közben lőhetünk, de használhatunk kardot is, futás közben kaszabolva le ellenségeinket, csak arra kell figyelni, hogy mindig nekünk jobbra legyenek, hősünk ballal ugyanis a gyeplőt markolja. Ráadásul szuper hír, hogy a ló már a bétában közel bugmentesen megy, nem nagyon akad bele az akadályokba, könnyű őt irányítani, gyors és szerethető - igazi kedvenc lesz belőle.
A sivatagban változó időjárás vár ránk. Általában forró, napsütéses az idő, néha viszont beborul, elsötétedik az ég, később pedig hatalmas homokviharok is kitörnek. Eleinte csak az erős szelet vesszük észre, ahogy felkavarja előttünk a homokot, majd orkán erejű vihar lesz belőle, olyan felfordulást csinálva, amiben méterekig alig látunk. Megpróbálunk fedezékbe vonulni, de elveszítjük tájékozódásunkat a végtelen sivatagban - néha feltűnik előttünk egy árny, és nem is tudjuk hirtelen, hogy barát-e vagy ellenség, és ez így folytatódik hosszú percekig. A Battlefield 1 tökéletes élethűséggel dokumentálja a Sínai-félsziget harcainak embertelen körülményeit.
Hősünk négyféle felszereléssel indulhat harcolni. A gyalogos katona közepes méretű automata gépfegyverrel, pisztollyal és gránáttal támad, a felcsernek puskája és orvosságai vannak, a támogató nehézgépfegyverrel, a mesterlövész pedig távcsöves puskával megy csatába. A négy közül nem nehéz megtalálni a személyiségedhez, vagy az adott harci helyzethez megfelelő kasztot, a csatákban szerzett pontokat pedig fel lehet használni újabb fegyverek és felszerelések vásárlására. A készítők szép listát gyúrtak össze már a bétához is, jópofa érdekesség pedig, hogy több fegyverhez is tartozik bajonett. A cső végére szerelt szúróeszköz lándzsát csinál puskánkból - ha meglátunk előttünk valakit, és nincs már töltényünk, akkor csak nyomjuk le a jobb oldali analóg kart, emberünk pedig máris elkezd üvöltve rohanni felé, pillanatokon belül felnyársalva szerencsétlent. De izgalmas kiegészítő még a szöges furkósbot is, amiből szintén elég egy suhintás áldozatunk tarkójára, illetve például a mérges gáz, mely tutira kifüstöli az épületekben bujkálókat.
A kivitelezés már most, a bétában tökéletes. A látvány fantasztikus, a hatalmas területeken harcolva a Star Wars: Battlefront sivatagos (Tatooine és Jakku) pályái jutottak eszembe, a szálló homok valami gyönyörű lett, a robbanások és lángok pedig valósággal lehengerlőek. A Frostbite Engine ezúttal is bizonyított, a 60fps megvan, és technikailag is közel hibátlan minden. Egyedül a halottak elesésén kell még dolgozniuk a fejlesztőknek, de ez megszokott dolog egy bétában, illetve szuper jók még a hangok is. A lövések durranása, a robbanás, az üvöltések, a lovak nyerítése, minden a helyén van, talán a státuszjelentő nő hangja volt az egyedüli, ami nem tetszett. „A, B, C pont elfoglalva, támadás, visszavonulás” - ilyen és ehhez hasonló útmutatásokat kapunk egy kellemes, nyugodt női hangtól játék közben, egy lift emeletbemondójához illik a stílus, vagy egy sci-fi játékba, de egy véres és kegyetlen világháborús címbe egyáltalán nem. Egy dohányos hangú, rekedt férfihang mennyire jobb lenne már, recsegő rádión át - de mindez csak szőrszálhasogatás persze. A játékélményhez mindennek semmi köze. Azt már tényleg semmi se ronthatja el.
A Battlefield 1 a bétában látottak alapján az év legjobb háborús játéka lesz. Végre nincsenek perkek, láthatatlan páncélok és falon futó cyberkatonák, csak mi vagyunk. Önmagunk. Régen imádtam a vietnami és a második világháborús játékokat, azt gondoltam, hogy ezeknél korábbi csatákat már nem érdemes feldolgozni, annyira kezdetleges volt ugyanis minden, hogy azt egy játékban már nem élveznénk. Hát tévedtem. Az első világháború tud olyan izgalmas lenni, mint bármelyik másik, egyéni hangulata van, friss és izgalmakkal teli. Alig várom már, hogy október 21-én végre a kezeim közé vegyem a teljes verziót!
A Battlefield 1 bétatesztje PC-n, PlayStation 4-en és Xbox One-on fut. Mi ez utóbbin próbáltuk ki.
Kapcsolódó cikkek
Ez nagyon-nagyon rosszul hangzik. Nyilvánvaló, hogy miért borzalmas megoldás.
http://gfycat.com/CooperativeWigglyAmericanblackvulture
Ami akkor a legkellemetlenebb, ha a sniper-nél tiszta az idő, és simán leszed téged, pedig nálad homokvihar van.
(Ha már volt erről szó, akkor elnézést, nem olvastam végig mind a 100 hozzászólást.)
Egyszerűen abban a customizáció nagyon széles, a fegyverekre, a katonád kinézete, minden. Itt pl hogy néz már ki a squad képernyő? Meg az egész. Ha a frosbite engine nem lenne ennyire korhű, még ennyire se jönne be. Szerintem erre a játékra megjelenés napján fél évre rá és kifúj. Mennek vissza 4-re.
Végre elhagyták azt a fos battlelogot, már csak az origin exkluzivitást kell megszüntetni :D
A játékosok totál átlagosak voltak, ugyanúgy mint a többi részben, van aki rendesen a feladatokra fókuszál, meg van aki csak rohangál.
Mivel általában hamar lemegy az ára a BF részeknek, várok inkább vele kb. másfél évet. Addigra javítanak is, ha lesz hiba (~BF4), meg szerintem ebből csakis a prémium kiadást éri meg megvenni.
Arra nemtudok rájönni, hogy lehet fegyverzetet váltani ! Az ATTACK PLANE-nek van ágyúja is, de ha ráklikkelek a spawnmenüben a fegyverzetre, csak 1 van ott :(
Jogos :D
Eddigi tapasztalatom,hogy a játék nem a legjobb....ugrás és futás közben nem lehet lőni ami egyszerűen...rossz....
Akkor ott vannak a klasszok. Mindenki sniper és elbúj.Aki nem spiner az is elbúj. Sokszor perceket rohansz hogy a végén valami kretén megöljön. Közelharci fegyverek pl Shotgun használhatatlan. Gyors smg szerű fegyverek úgy szintén.
Jön a páncélvonat ! Megközelíteni nem lehet mert vagy az lő szét vagy a sniperek.A vonat hatalmas OP cucc dominálja az egész pályát. Assaultnak van egy 4 lövéses tankelhárító lövege vagy mi,amivel leomlik a ház.Ez szép és jó de ha direktbe emberbe lövöd néha 10 életerő pontot sérül. Fuck the logic.....
Utoljára pedig a kedvencem ! Ha szétrobbantasz egy tankot aki benne van mind meghal. Ez oké,de ha emberünk hirtelen kiszáll,és mögötte 1 cm-el szanaszét robban a tank,ő már nem sérül,és vígan szanaszét lő.
Eddig a BF grafikára 10/10 játékmenetben 2/10
Remélem ezeket javítani fogják valamivel.
További jó játékot mindenkinek
Üdv
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.