Dead Alliance bétateszt

  • Írta: Daks
  • 2017. augusztus 2.
Lassan minden hétvégére jut egy bétateszt. Ez pedig nemcsak azért szuper, mert ingyen játszhatunk a tomboló nyári uborkaszezon kellős közepén, de megtudjuk az is, hogy mit érdemes majd ősszel megvenni. És mit nem.

A Maximum Games, a Psyop és az IllFonic legújabb zombis lövöldéje, a Dead Alliance ez utóbbi kategóriába fog tartozni. Kínszenvedés vele egy órát is játszani, tele van buggal, szaggat, ronda és unalmas - pedig szuper ötletre épül. A játék története szerint az általunk ismert világ a jövőben megszűnik létezni, gyilkos zombihordák uralják majd az utcákat, a modern technológiának köszönhetően viszont meglesznek az eszközeink, hogy ne csak ellenségként tekintsünk rájuk. A Hadsereg titkos fejlesztéseként bemutatkozó zModok a kormány szétesésével civil kézre kerülnek, az eszközök pedig nemcsak új utat nyitnak a háborúban, de alapjaiban formálják át a világvégét is.

A valaha volt Amerikai Egyesült Államok területén felfegyverzett városállamok jönnek létre, akik véres háborút kezdenek egymással vívni a még megmaradt élelmiszerért, vízért. A harcokba pedig mi is becsatlakozunk, a Friday the 13th készítőinek új címe a játékos-játékos elleni csatákra lett kihegyezve, a korábban Moving Hazard néven ismert Dead Alliance lényege pedig az imént említett zModokban van. Különleges feromongránátokat, hangkeltő szerkezeteket és fényeszközöket vehetünk magunkhoz a csatákba, melyek segítenek a céltalanul portyázó zombikat befolyásolni, így felvéve a harcot az otthonunkat fenyegető ellenséggel. Vagy épp erősítve az általunk indított támadásokat.

A játék bétaváltozata három játékmódot és három pályát vonultatott fel ennek demonstrálásához. A King of the Hill, a Capture and Hold és az Attrition mindegyike valamilyen pontfoglalós szabályra épült, folyamatosan változó állomásokat, vagy épp előre megadott, stratégiailag fontos helyeket kellett bennük elfoglalni, és bevédeni, így gyűjtve pontot csapatunknak. A Presidio pálya egy családi házas környéket nyitott meg előttünk, bedeszkázott ablakos otthonokkal és kiégett autóroncsokkal, míg a Pier 70 egy kikötői raktárépületet, az Attrition pedig egy teljesen lerombolt, és már természet által visszafoglalni kezdett városrészen tette mindezt. Igen, a pályának ugyanaz a neve, mint a hozzá tartozó játékmódnak.

Harcost három karakterosztály közül lehetett magunknak választani, melyekhez két-két layout tartozott, különböző zModokkal, perkekkel és fegyverekkel. A Light harcosok gyorsabb mozgással, viszont gyengébb páncéllal indultak csatába, nyílpuskát, illetve mesterlövészfegyvert felvonultatva, míg a Medium katonák a jól kiegyensúlyozott sebesség, élet és páncél kombinációt képviselték, automata fegyverekkel. Végül, de nem utolsósorban pedig a lassú, de mindennek ellenálló katonák a Heavy karakterosztályból kerültek ki, brutális gépágyúkkal, és mindenféle taktikai kiegészítőkkel felvértezve. A harcokban szerzett pénzből őket aztán tovább lehet majd fejleszteni, vehetünk új kiegészítőket, és új fegyvereket is majd hozzájuk.

De beszéljünk a zModokról! A játék hét különleges eszközt vonultat fel ebben a kategóriában, melyek mindegyike arra lett megalkotva, hogy eszközünkké tegye a zombikat. Az élőhalottak kicsit olyanok a játékban, mint a The Walking Dead utóbbi évadaiban - inkább díszletek, mintsem komoly ellenségek, zModdal viszont egy csapásra minden megváltozik. Az LRAD például egy hangkeltő eszköz, ami csapatunk oldalára állítja a közelben lévő zombikat, így minket nem, csak az ellenséget fogják támadni, de érdekes a Templar és a Trailer is. Az előbbi távol tartja tőlünk a zombikat, még azokat is, akiket az ellenség állított magához, míg utóbbi egy világító eszköz, ami magához vonzza a környékbeli járkálókat. Csak dobjuk be a megvédeni kívánt helyre, és az ellenség máris nem fogja olyan könnyen elfoglalni azt!

A lista pedig még korántsem ért véget. A Distractor hasonló, mint a Trailer, csak fény helyett hanggal kelti fel a zombik figyelmét, az Enragert használva egy kiválasztott példányt tudunk vérszomjas, őrült állapotba hozni, míg a Hunter Grenade és a PAM feromonokkal zavarja meg az élőholtakat. Megnöveli erejüket és életüket, illetve bevadítja őket, hogy azonnal nekiessenek az arra tévedő első ellenségnek - az eszközök fantasztikusan ötletesek, és jól is lehet őket használni. A Dead Alliance izgalmas taktikára ad lehetőséget, jó kezekben ezek a zModok igazi jokerek tudnak lenni, mekkora kár, hogy maga a játék mérhetetlenül igénytelen, és használhatatlan lett.

Ahogy a Friday the 13th esetében, úgy itt sem volt idő vagy tudás a megfelelő kivitelezésre. Mindkét játékuk ronda és tele van bugokkal, annyi a különbség csak, hogy míg Jason kalandjainál a hangulat és a különleges játékmenet feledteti velünk a negatívumokat, addig itt esély sincs rá. A Dead Alliance még annyira sincs félkész állapotban most, egy hónappal a megjelenés előtt, mint a sokat késett nyári táboros testvérjáték, ami még most is hemzseg a game breaking hibáktól, aztán lehet majd patchelni őket. Ja, és annak meg sem jelent még a single player része, az még valahol a levegőben lóg, mintha csak valami early access lenne az egész - persze teljes áron.

Lőni alig lehet. Az irányítás és a célzás valami elképesztően pocsék lett, a távcsöves puskák konkrétan használhatatlanok, a játék pedig a bétateszt alatt szemre úgy 15-20fps-t hozott Xbox One-on, ami azokat az éveket juttatta eszembe, amikor nem volt rendes videokártya a gépemben. A textúrák rondák, a színek pocsékak, a zombik pedig bénák és darabosan mozognak. Mintha valami pre-alpha státuszú, amatőr fejlesztést látnánk, azzal a különbséggel, hogy ez már nagyon a végleges változathoz közelítő minőség - teljes a káosz a képernyőn mindig, a játéknak minden porcikájából látszik, hogy nem dolgoznak rajta eleget, nem gondolják át az egészet.

Ott van például a megszerzésre váró pontnak a jelzése. A képernyőn egy hatalmas ikont látunk mindig a megtámadni, vagy megvédeni szükséges állomás felett, ami egyrészről jó, mert mindig egyértelmű, hogy hol zajlik éppen az akció, másrészről viszont teljesen tönkrevágja az egészet. Az ikon kitakar maga mögül mindent, így két-három ember is simán elvan mögötte úgy, hogy nem vesszük észre. Megyünk elfoglalni a pontot, azok meg leszednek azonnal, csak egy dolgot tehetünk - mindig lövünk a vak világba, hátha lesz ott valaki. Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de az ilyen hibák és hiányosságok után nekem eszembe sem jut, hogy várjam a megjelenést.

Nem folytatom a negatívumok sorolását, már ennyiből is egyértelmű, hogy mivel állunk szemben. A Dead Alliance bétája a hétvégén bebizonyította, hogy IllFonic játékért nem szabad pénzt adni, lehazudták a csillagokat az égről, aztán átvertek - kétszer egymás után is. Egészen biztos, hogy mindkét játék szerverei kiürülnek majd nagyon hamar, akkor meg átkozhatjuk a napot, amikor megvettük őket.

A Dead Alliance PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra augusztus 29-én jelenik meg. A bétaváltozatot Xbox One konzolon próbáltuk ki.


3.
KeXxX
Leszedtem PS4-re de annyi bátorság nem volt bennem, hogy le is indítsam. Az előzetes is már egy gagyi játékot sejtet. Asszem ennek is a Maximum Games a kiadója ami azt a förmedvény Troll and I játékot is kiadta. Nekik szerintem azonnal abba kellene hagyni a játékfejlesztést és keressenek valami mást, mert a világ csak újabb borzalmas alkotásokkal fog bővülni..
2.
FlexSteel
Amíg nem teszik rendbe a Péntek13-at, addig nem vagyok hajlandó semmit megvenni tőlük. Egyenlőre bizonyítsák ott a szavahihetőségüket. Még egyszer nem fognak átverni.
1.
imchristailor
Orulok a kelloen eros hangvetelnek. Az egesz felkesz, remeljuk csak elviszik hozzaallas kartekony a gamer communityra. Ha kovetkezo jatekukat rendesen megcsinaljak, csak orulnek neki, de meg egy ilyen vacak es remelem vegre eltunnek a sulyesztoben.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...