Harry Potter és a Tűz Serlege

  • Írta: fojesz
  • 2005. április 17.
Link másolása
Annak ellenére, hogy jó ideje tudunk a Harry Potter könyvsorozat legújabb film-, és persze játékadaptációjáról, utóbbiról alig van valami infónk azon kívül, hogy a Harry Potter és a Tűz Serlege címet fogja viselni, no meg, hogy játszhatunk vele a jövőben. Egészen mostanáig… sikerült egy érdekes interjút készíteni Justin Manning-gel, az EAUK producerével, Harry új kalandjairól, no meg, hogy milyen köntösben lép színpadra a fiatal varázslónövendék.

Rövidke interjú Justin Manning producerrel… (EAUK)

IGN: Beszéljünk kicsit általánosságban: hányan fejlesztitek a játékot, mióta dolgoztok a negyedik részen?

Justin Manning: A Harry Potter és a Tűz Serlege 2004 nyarától készül az EA angliai csapatának gondozásában, mely több mint nyolcvan embert jelent. Nagyon örülünk, hogy folytathatjuk a Harry Potter szériát olymódon, hogy teljesen szabad kezet kaptunk, ráadásul a Warner Bros. Entertainment is támogat minket mindenben.

IGN: A játék mennyiben követi majd a könyv illetve a film sztori vonalát? Hogy tervezitek megjeleníteni a játékban a Trimágus Tusát, amiben Harry is részt vesz? Tudnál példákat mondani?

Justin Manning: A negyedik rész története leginkább a film cselekményei és a három főszereplő – Harry, Ron, és Hermione – körül fog keringeni. Ez akkor fog kezdődni, mikor a három jó barátnak a Kviddics Világkupa döntőjén menekülnie kell a Halálfalók (Death Eaters), azaz Voldemort nagyúr szolgái elől.

A Trimágus Tusa a játék valóságos középpontja: minden erőfeszítésünkkel azon voltunk, hogy sikeresen tudjuk átültetni az összecsapás eseményeit úgy, hogy azok egyszerre legyenek lebilincselők, drasztikusak és szórakoztatóak, akárcsak a filmben. Hasonló jelenetek is kerültek a játékba az előző részekből, melyek hangulatfokozóként szolgálnak a játékmenetben mindaddig, amíg el nem kezdesz sárkányt üldözni, vagy a Roxfort, sötét és hátborzongató tavában kutakodni a társaiddal.

Természetesen ez csak egy nagyon pici része azoknak a jelenteknek, melyeket megpróbáltunk a film nyelvéről egy videojáték nyelvére lefordítani. (Értsd: film alapján a játékba átültetni :) – fojesz)

IGN: Irányíthatnak-e majd a játékosok más karaktereket Harry-n kívül? Ha igen, kiket? Illetve lesznek-e irányítható szörnyek/lények, mint például a sárkány?

Justin Manning: Természetesen Harryn kívül „vezetheted” Ront és Herminonet is, akárcsak az előző részben. Szinte az egész játékot, csak úgy játszhatod végig, hogy a három szereplő mágikus erejét egyszerre kamatoztatod. (Ilyen volt a harmadik részben is, aki nem tudná esetleg… - fojesz) Természetesen találkozol majd új „kreatúrákkal” is, melyek szerepeltek a könyvben, így a filmben is.

IGN: A negyedik részben Harry már idősebb, komolyabb és jobb varázsló volt, mint azelőtt. Hogyan fog ez visszaköszönni a játékban?

Justin Manning: Természetesen Harry elkerülhetetlenül korosodik mind a könyvben, mind a filmben, így ezt figyelembe vettük a sztori megírásakor illetve a karakterek készítésekor. A legfontosabb Harry külsőjének kinézete: látszik rajta, hogy igazi tinédzserré érett erre az évre, hiszen teljesen hétköznapi ruhákat hord, ami mellett persze nem maradhatott el a Trimágusi talárja sem. Hogy mekkora mágus? „Idén” már sokkal szebben és látványosabban mutatja majd be varázslatait, mint eddig, ami kihangsúlyozza, hogy ő igenis nagyon jó varázsló.

IGN: Miben különbözik ez a rész az eddig kiadott Harry Potter játékoktól? Milyen változtatások illetve javítások lesznek a folytatásban?

Justin Manning: A negyedik részben természetesen nagyon sok mindent kijavítottunk, illetve számos olyan újítás került bele, mellyel most találkozhatnak először a játékosok a Potter játékok történelmében. Mindenekelőtt nagyobb hangsúlyt fektettünk a csapatra. Szinte az egész játékot – mint már említettem – két jó barátoddal együttesen tudod végigjátszani, hogy erejüket egyszerre bevetve sokkal erősebb és hatékonyabb varázslatokat produkálj. Játszhatsz majd Harry, Ron és Hermione bőrében is, akik – most először – teljesen hasonlítanak filmbeli „hasonmásukra”.

Készítettünk egy „all-new spell-casting” nevű rendszert is, mely segít abban, hogy jobban átérezd a mágiát, és jobban bele tudd élni magad a varázslásba. A kontroller rázni fog varázslás közben, és reagálni fog pálcád minden egyes legyintésére. (Ez csak konzolon lesz értékelhető fícsör :( - fojesz) A varázslatok hatással lesznek a környezetedre, így egy nagyobb erejű varázslat romokat idézhet elő becsapódáskor, ráadásul teljes fénypompában, lévén teljesen megvilágít mindent. Több módon tudod megölni ellenségeid, különböző varázslatokat variálva, melyért majd különböző bonuszok járnak. A folytatás sokkal inkább „akciózok” hangulatú lett, mely stílus sokkal jobban be van ágyazódva a játék környezetébe, mint az előző részek logikai és gondolkodós feladatai.

IGN: Mennyire dolgoztok együtt a Tűz Serlege film színészeivel?

Justin Manning: Természetesen Harry, Ron és Hermione ugyanúgy feltűnik majd itt is, mint a filmben. Tehát teljesen együtt dolgozunk velük, reméljük ezt majd a rajongók is észlelni, illetve tapasztalni fogják a játék során. Arra törekedtünk a játék fejlesztésekor, hogy az minél jobban, minél közelebbről tükrözze a filmet. Ez persze csak akkor lehetséges, ha olyan cégek támogatását és segítőkezét élvezzük, mint a Warner Bros.

IGN: Milyen grafikai változások történnek majd a játékban? A hangok és zene terén, hogyan álltok?

Justin Manning: A megszólalások megtévesztően fognak hasonlítani a filmbeliekre. Egy filmrendező közreműködésével találtuk meg azokat a színészeket, akiknek hangja legjobban hasonlít a film szereplőinek megszólalására. A zenét ismét zenekar játssza, akik muzsikáját úgy építettük a játékba, hogy az különféle szituációkban mindig más legyen, így sokkal kevésbé ismétlődjön. Megpróbáltunk sokkal több hangot cserkészni a játékba, így sokféleképpen hallod majd, ha belecsapódik a környezetbe egy-egy varázslat, vagy ahogy a levegőben gyűjtöd az energiát a kilövendő varázslatra. Ha megállsz, egy-egy csendesebb területen is meghallhatod: van élet körülötted…

Egy dolgot nem említettem még, ami felől én személy szerint nagyon izgatott vagyok – tehát mennyire fog tetszeni a játékosoknak - ez pedig a helyszínek változatossága. Néhány helyszínen megfordulsz épületeken belül, de azokon kívül is. Kalandozhatsz majd a Kviddics Világkupa kempingjében, megszegheted a szabályokat és kimehetsz a Tiltott Rengetegbe, körberepülheted a Roxfortot, lopakodhatsz éjszaka a kastélyban, úszhatsz Roxfort tavában, felfedezheted a Trimágus Tusa során a labirintust és így tovább!

A GK (illetőleg fojesz) hozzáfűznivalója:

Már a harmadik is rész nagyon jóra sikerült a maga kategóriájában, hiszen efféle játékból ritka az, ami az idősebb korosztályt is megfogja. Az interjúban nem esett szó a grafikáról (bár rákérdeztek :)), pedig a képeket elnézve az is javult. Hozzá kell tenni, hogy a gáma – csakúgy, mint az előző epizódok – multiplatform lesz, így – a Commodore 64 és a hűtőgép kivételével – minden gépre megjelenik. A negyedik rész ígéretesnek tűnik, ha megütik az előző rész szintjét, már jól jártunk. Persze a történet megértéséhez mindenki olvassa el J. K. Rowling regényeit (még egyszer…), vagy legalább nézze meg a filmeket. Az új játék novemberben fog debütálni a filmmel párhuzamosan.

Kapcsolódó cikk

1.
1.
vanessa12
h lehet letölteni??

egyáltalán le lehet????
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...