Far Cry 5 próbakör

  • Írta: fojesz
  • 2018. március 17.
Mostanában nagyon sok előzetest fogtok olvasni a Far Cry folytatásáról, egy dologban azonban biztos vagyok: mindegyik más és más élményekből táplálkozik. Ahogy ez a cikk is.

Szűk két hét választ el bennünket a Far Cry 5 megjelenésétől, a hazai forgalmazó jóvoltából azonban lehetőséget kaptunk arra, hogy már most fussunk egy kiadós próbakört a játékkal. Öt újságírókollégával kuporodtunk le egy-egy PS4 Pro elé a Malom Bisztró egy elzárt termében, majd három órát kaptunk arra, hogy a játék elejéről indulva elverekedjük magunkat addig, ameddig csak tudjuk. Ebből már kitalálhattátok, hogy nem egy szimpla demóhoz volt szerencsénk, sőt maga a build is viszonylag friss, a Ubisoftot képviselő lengyel úriember szerint alig kéthetes volt. Így bár technikailag még vár némi csiszolnivaló a játékra, már azt a tartalmat kaptuk, amivel majd ti is találkozhattok a hónap végén.

Ha legalább messziről láttál már Far Cry-játékot, sejtheted, hogy a három óra mindössze annyira volt elég, hogy éppen csak beleszippantsak a montanai levegőbe. Persze már ez is épp elég érdekes volt, elvégre a Far Cry 5 az első rész a sorozatban, amely maga mögött hagyta az egzotikus helyszíneket, és a fiktív montanai Hope megyébe kalauzol el minket. A trópusokat sűrű fenyvesek és kristálytiszta patakocskák váltották, hófödte hegyek fogják közre a jókora szántóföldeket, mindössze néhány épület árválkodik a közelben. Komolyan, kedve lenne az embernek kiülni a tornácra, megtámasztani a sörétest a fal mellett, majd szó nélkül fürkészni az arra tévedő autókat egy kis country zene mellett! Persze lesz ennél fontosabb dolgunk is.

A Far Cry 5 kínálja az eddigi legnagyobb játszóteret a sorozatban, és első blikkre valóban lenyűgözőek a világ méretei. Még véletlenül se hasonlítsuk a Ghost Recon: Wildlands Bolíviájához, ahhoz viszont épp elég hatalmas, hogy a nagyobb távolságok leküzdésére inkább valami jármű után nézzünk. A Far Cry 5-ben kamionokat, izomautókat és quadokat vezethetünk, sőt repülhetünk is: nincs is annál jobb érzés, mint kiugrani egy helikopterből, és wingsuittal hasítani a levegőt. A Dunia Engine most is teszi a dolgát, és a Ubisoftot sem kell félteni, ezúttal is odafigyeltek a részletekre. Legyen nappal vagy éjszaka, Hope County a legszebb arcát mutatja, mindig találunk valami látnivalót, és a természet gazdagságát bizonyítja, hogy a Far Cry 5-ből csak azért nem lesz kirándulószimulátor, mert bármikor összefuthatunk egy pumával vagy egy medvével.

Oké, talán az is belerondít egy picit az idillbe, hogy egy militáns vallási szekta uralja a környéket. Az Eden’s Gate-et egy Joseph Seed nevű prédikátor hozta létre azzal a céllal, hogy megvédje Hope megye lakosságát a világvégétől, ami a szekta hite szerint elkerülhetetlen. Seed, az “Atya” óriási tiszteletnek örvend, az Eden’s Gate gépfegyverekkel felszerelt fanatikusai akár a saját életük árán is megvédik őt, az Úr nevében pedig mindenkit eltakarítanak az útból, aki nem hajlandó együttműködni velük. Választásod nincs, hirdetőtáblákra kifeszített emberek holttestei árulkodnak úton-útfélen a szekta módszereiről.

A Far Cry-sorozat kitermelt már magából egy-két emlékezetes főgonoszt, és kétségünk se legyen afelől, hogy Joseph Seed legalább annyira félelmetes és beteg, mint Vaas vagy Pagan Min volt. Sőt: a Far Cry 5 kifejezetten ijesztő történetet vázol fel nekünk, a helyszín- és a témaválasztás jóval közelibbnek tűnik, és nem kell hozzá sok idő, hogy elkezdjük kellemetlenül érezni magunkat. Természetesen már a játék elején összefutunk Seeddel, és rémisztő ízelítőt kapunk abból, hogy milyen hatással van az emberekre, milyen szuggesztíven fordítja ki és igazítja a történéseket a saját narratívájához. Mégis, a legaggasztóbb talán az, hogy mennyire nyugodt: mikor seriffhelyettesként - az általunk létrehozott karakterrel - egy kisebb csapat oldalán épp letartóztatnánk, ő nem is ellenkezik, hiszen Isten vigyáz rá. Nem nehéz kitalálni, hogy mi jön ezután.

Nagyon hamar fordul a kocka, és ott találjuk magunkat Hope County közepén, a helyi ellenállás harcosaként. Mert egy Far Cry végső soron erről szól: hiába volt nagyon meggyőző az a néhány sztoriküldetés, amit átpörgethettem, a főszerepet most is a szabadság és a számtalan lehetőséget biztosító játékmenet kapja. A feladatunk természetesen az, hogy levadásszuk Seedet, az odáig vezető út azonban hosszú, hiszen emberünk családja sem százas éppenséggel, így fel kell szabadítanunk a környéket a szadista testvérek uralma alól, és csak utána eredhetünk az Atya nyomába.

Legyünk őszinték, a Far Cry 5 alapvetően ismerős recepttel készült a játékosok számára, ha már volt szerencséd a sorozathoz, nagyjából tudni fogod, hogy mire számíts. A Ubisoft persze igyekezett reszelni a jól bejáratott formulán, annak például igyekezett elébe menni, hogy megterhelő legyen a játékos számára a nyitott világ. Ahogy arra egy párbeszéd során viccesen utalnak is a készítők, nincsenek tornyok a játékban, az új küldetéseket és az Eden’s Gate megsemmisítendő célpontjait a játékbeli karakterektől és az itt-ott elszórt dokumentumokból kell összehalásznunk, és búcsút inthetünk a minimapnek is, a legutóbbi Assassin’s Creedhez hasonlóan itt is iránytű navigál bennünket.

Ha viszont megvannak a feladataink, csak rajtunk múlik, hogyan jutunk el hozzájuk, és hogyan teljesítjük őket. Lehet, hogy már a gondolattól is fázol, hogy újabb és újabb előőrsöket és bázisokat számolj fel, de ennek is megvan a szépsége, ilyenkor csúcsosodik ki igazán, hogy mennyi lehetőséget kínál a Far Cry 5. Ha akarod, ajtóstul ronthatsz a házba, és ledarálhatsz minden szembejövő szektást, a gondos tervezés viszont sosem árt, és ki tudja, egy íjjal a kezedben talán hatékonyabb vagy, és ilyenkor attól sem kell tartanod, hogy riadót fújnak az erősítés reményében. (Kivéve persze, ha letesztelnéd a frissen zsákmányolt rakétavetőt az érkező helikoptereken.)

A játék ezen részei homokozók a homokozóban, csak a rendelkezésünkre álló fegyverek és eszközök, no meg a társaink befolyásolják a kivitelezés módját. A Far Cry 5-ben is fogadhatunk magunk mellé harcosokat, akiknek utasításokat adhatunk, és akik kihúzhatnak minket a csávából, ha elterülnénk. Egyszerű civileket is leigazolhatunk, érdekesebbek viszont a kiemelt mellékkarakterek, akik egyedi képességeikkel próbálják segíteni a játékunkat. Jess például, miután segítettem neki leszámolni a családját megkínzó Szakáccsal, a csendes akciózásban működött közre, íjával észrevétlenül kapkodta le az őrszemeket a közeli dombról, miközben én beosontam a hátsó bejáraton. De ő csak az egyik opciónk: vihettem volna Nicket, a légitámogatást biztosító pilótát, Boomert, a kutyát, vagy Cheeseburgert, a medvét. Igen, egy medvének nehéz ellenállni!

A Far Cry 5 reklámszlogenje azt hirdeti, hogy a játékban bármi megtörténhet, és bár ezt nevezhetjük a marketingesek barokkos túlzásának, attól még tény, hogy a kalandjaid során olyan élményekben lehet részed, amilyenekben senki másnak. Egész egyszerűen annyi lehetőség, tennivaló és véletlenszerűen mozgó elem van a játékban, hogy garantált, hogy nem lesz két ugyanolyan végigjátszás. Ahogy a próbakör során körbenéztem a teremben, mindenki mással bohóckodott: sosem tudod, hogy mikor jön meg a kedved egy kis autós gyorsuláshoz, elmehetsz pecázni vagy vadászni, ha pedig meglátsz a távolban néhány épületet, odaosonhatsz, hátha értékes loot üti a markod. A Far Cry 5 világában mindig történik valami, amit érdemes lesz elmesélned a haveroknak, még az is előfordulhat, hogy a megcélzott előőrsöt védő szektások egy eltévedt medvével lesznek elfoglalva, így neked nem lesz más dolgod, mint kényelmesen végigmozizni, hogy miként birkóznak meg a több száz kilós veszedelemmel.

A Far Cry 5 tehát ízig-vérig Far Cry-játék, és a finomhangolás és újdonságok ellenére azt az élményt ígéri, amit a korábbi részek is. Az új helyszín és az Eden’s Gate köré fonódó történet telitalálatnak tűnik egyelőre, nagy kérdés persze, hogy mennyire lesznek bevállalósak a Ubisoft srácai annak érdekében, hogy maradandó és elgondolkodtató sztorit tegyenek le az asztalra. Az biztos, hogy nem fogunk unatkozni, sőt: a kooperatív módot és az Arcade-et még ki sem próbálhattuk, és számtalan olyan részlet vár még felfedezésre, amire ez a szűk háromórás esemény nem adott lehetőséget. Lényeg a lényeg: biztos, hogy lesz még mit mesélnünk a végleges változat tesztjében!

A Far Cry 5 PC-re, PS4-re és Xbox One-ra jelenik meg március 27-én. Mi PlayStation 4-en próbáltuk ki.

Kapcsolódó cikkek

28.
dajkalaszlo
#13: Szerintem arra gondolnak, hogy 2 vagy 3 rész nagyon hasonló az oké. De amikor már generáció ugrás van gépek terén és már a 4.-ik 5.-ik részt kapjuk, ahol csak apró változások vannak, szinte minden téren, olyankor kellene ugrani egy újabb szintre. pl Ha megnézünk néhány másik régi címet No one lives forever vagy a half-life sorozat, a két fő rész baromi hasonló, mégis nagyon újnak hatottak a folytatások. Míg a Far Crynál már nem érzed azt, hogy valójában számozott részek jönnek ki.
27.
br1Koo
Annyira fasza kis játék lehetne ez, de megint szájbarágós gyerekprogram lesz a vége, mint az összes többi modern Ubi játék.. Talán azt az időt megéri majd amíg lehúzom torrentről. :/
26.
MadafakaHc
Aki akarja megvesz aki nem az nem.Én nem fogom sajnálni rá a pénzt.Hétvégeken elszórakozok vele.A többi meg nem érdekel.Leszarom,hogy hasonlít az előző részekhez.A fegyverek pedig nyilván ugyanazok milyenek is lennének amikor napjaink fegyvereiről beszélünk.Lézerpuskák meg proton ágyukat szeretnétek?Egyébként meg kurva sok újítás is lesz benne szebb animációk szebb grafika stb...
25.
hajbel
#13: "...szereplők, no meg történet." Pont ezt vártam a 4-től, de amellett, hogy a környezet visszlaépés volt számomra (szubjektív), a főszereplő azért harcol, mer' mér' ne. 0 volt a sztori és a karakterek a 3 után. Sajnos az 5 vidóiban sem láttam egyetlen olyan jó karaktert sem, mint Vaas. Bár mondjuk egyik FC játékban sem azóta. A történet itt is ugyanaz: Megmentem a világot, mer' éppen ráérek, nincs jobbdógom.
22.
GAMEROD
Teljesen érthető a hasonlóság, mert ugyanaz az alapja mint az előző részeknek. Sok játéknál nem fognak minden egyes résznél új animációs mozdulatokat forgatni, és új textúrákat készíteni, hanem felhasználnak a régebbiekből is.
14.
NemecsekErno
Hát, a leírás alapján egy átskinezett Wildlands az egész, csak itt nem kartelnek hívják a rosszakat, hanem testvériségnek.

Ettől függetlenűl már én is szeretném olvasni a játékosok kritikáit, mielött vagy megrendelem, vagy megvárom, hogy lemenjen az ára.

Amúgy a Wildlands-nek is volt egy jó pár ingyenes demó hétvégéje, gondolom ez is egy idő után ki lessz próbálható. Mondjuk amikor már akik akarták megvették, egy jó páran meg még nem döntöttek róla.
13.
godach
Nem értem, egy játékSOROZAT-tól mit várnak az emberek. Apró változtatások, új helyszínek és szereplők, no meg történet.
Ha meg gyökeresen megváltoztatják, akkor az van, hogy ez már nem is az, csak a névvel adják el.
Tipikus, hiszti csak.
Most tolom a CoD IW-t, azt is lehúzták az önjelölt kritikusok, aztán most kiderült hogy fogalmuk sincs arról, hogy mi is a játék. ;)
11.
#10: Őszintén szólva nekem azért kerülte el a figyelmemet, mert valahogy nem tudom az eddigiekhez kötni.
Mármint itt voltak ezek a jelenkori részek, erre hirtelen egy ilyen ősemberi világba kerülni?
Nem tudom, de nem akarok előítéletes lenni, így akkor, mivel ajánlod felteszem a listámra és lehet, hogy még az 5 előtt kipróbálom, persze ez idő függvénye is XD
10.
Mortis
#9: #9 s hiba volt elkerülni. komolyan, ha nem kezdtek egyből az 5-be vagy csalódtok benne, adjatok egy esélyt a Primal-nak. Blood Dragon után( amit személyes preferenciáim alapján nem fognak megugrani soha, mert sokszor úgy éreztem hogy az nekem készült) a legjobb Far Cry.
9.
#8: http://gifimage.net/wp-content/uploads/2017/10/men-in-black-gif-10.gif

Primalt én is kerültem, mint a légy a friss gyümölcsöt.
Ebben bízok én is.
8.
Tyler89
Nagyon tetszik így ránézésre. Elő is akarnám rendelni, de... Minden erőmmel azon vagyok, hogy ne tegyem. :D "Sajnos" jó játék lesz és muszáj lenne játszanom vele, de már kétszer végigvittem más skinekkel. AC volt a kedvenc szériám, most meg hallani sem akarok róla. Ubi címek valahogy kifulladnak. Primalt már elkerültem, de ez most nagyon tetszik. Alig várnám, hogy hangtompítós mesterlövésszel módszeresen tiszítsam meg a várost, de ha újra elővenném a 3-at vagy a 4-et, kb. ugyanezt kapnám. Oké, itt már van házimedvénk és pecázni is lehet (mehh), de ugyanaz lenne, mint amit már láttunk... :/
6.
psy123
#5: nem hiszem, az már régen volt, hogy minden második játéknak volt ingyenes demo verziója
5.
oticasi
Kiprobálható demo lesz?
3.
RangerFox
#2: Én ezt a részét szerettem a legjobban a Far Cry 3/4-nek.
2.
maktub
A Ubisoft hanyagolhatná már a bázisokat. Lényegében a Wildlands és az Origins játékmenete is ezek köré lett kialakítva, már kezdenek unalmassá válni.
1.
ArrowCross

CaRtOoNz is posztolt már rólla ki 27perces gameplay videót. https://www.youtube.com/watch?v=b619Mlv_a6I&t=1335s
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...