Madden NFL 19 teszt

  • Írta: Shifty
  • 2018. augusztus 17.
Hamarosan elrajtol az idei NFL-szezon, ez pedig azt is jelenti, hogy befutott a Madden NFL-sorozat következő kiadása, ami több szempontból is igazi szomjoltó az alapszakasz kezdetéig. Tesztlaborban járt a Madden NFL 19.

Hamarosan elrajtol az idei NFL-szezon, ami egyben azt is jelenti, hogy az előszezon lagymatag mérkőzései mellett az Electronic Arts jóvoltából a kiéhezett rajongók a szokásos éves Madden NFL-iterációra is benevezhetnek. Egy évente jelentkező sorozat esetében azonban meglehetősen nehéz mindig olyan újdonságot mutatni, ami indokolja, hogy évről évre kifizessük kedvencünkért a teljes árat, és miután a sorozat előző évben megjelent kiadása komoly vérfrissítésen esett át, így adta magát, hogy a EA Tiburon a FIFA-sorozathoz hasonló visszafogott nóvumokon túl ezúttal sem nyúl jobban bele az alapokba. Igazából nem is tett így, az eszközölt változások egy jelentős része ugyanis inkább finomhangolás, de azok olyan hatással vannak a játékmódok eddig megismert eredetére, hogy összességében több fronton is teljesen új élményt és kihívást nyújt a Madden NFL 19. Közben pedig technológiai oldalon is óriásit lépett előre a sorozat, a fejlesztők ugyanis végre sikeresen kiaknázták a Frostbite motor adta lehetőségeket, így a korábbi korlátokat leküzdve a fizika mellett a vizualitás is szintet lépett, főleg a visszatérő PC-s változat esetében.

És itt azonnal érdemes megemlíteni az egyik legnagyobb újdonságnak számító technológiát, a Real Player Motiont, ami a FIFA-rajongóknak már ismerős lehet, a Madden NFL-ben viszont csak most mutatkozott be. A fejlesztők nem csak realisztikusabbá tették ezáltal a játékosok mozgását, de tulajdonképpen a támadófal számára újra lehetőséget adtak arra, hogy értelmes futójátékkal alapozzunk meg a nagyobb passzoknak. A technológia jóvoltából most már nem fogunk azzal szenvedni, hogyha a védelem a nyakunkon van, akkor meghal a játék. Helyette az irányításunk alatt látványos mozdulatokkal tudjuk kicselezni a védekező játékost, így egy halottnak hitt játék esetében is nyerhetünk újabb és újabb értékes extra yardokat. Erre korábban nemigen volt lehetőség, mert gyakorlatilag ha sikerült megtalálni egy rést, akkor azon addig lehetett futni, amíg nem esett neked valamelyik 100+ kilogrammos védő. Ebben nyújt segítséget az új technológia, igaz, még így is rá kell érezni, milyen ütemben, melyik mozdulatsort kívánjuk kivitelezni.

További érdekes változás, hogy a passzjáték viszont kicsit nehezedett. Egyrészt nagyobb hangsúlyt kap az ütemérzékünk, vagyis nagyon nem mindegy most már, mikor és milyen szögben dobjuk el a labdát, mert az "ütközésrendszer" bevezetésével az elkapóknak nemcsak elkapni, de megtartani is nehezebb lesz a labdát. A játékkal töltött órák alatt rengeteg alkalommal futottam bele ebbe a hibába, amiből aztán több alkalommal is interception lett. Már csak azért is, mert van még egy faktor, amire oda kell figyelni. Ez pedig nem más, mint a dobás típusa, ami lehet akár egy löbbölt, ívelt, vagy nagyon erős, agresszív passz is. Minden egyes alkalommal meg kell próbálnunk olvasni a védelem felállását és fel kell mérnünk, hogy az adott helyzetben, melyikkel érdemes próbálkozni.

Ez az a pont, ahol a játék nemigen nyújt mankót azoknak, akik most szeretnének megismerkedni a sportággal. Persze kapunk segítséget, hiszen láthatjuk az útvonalakat, amiket például bejárnak az elkapók, de amikor a védelem felállását kellene olvasnunk és áthívnunk a játékot, akkor egyszerűen hiába igyekszik a játék tutorial módjának is betudható Longshot kampány irányt mutatni, az is inkább úgy kezeli a játékost, hogy már sok mindent ismer. És ez a hozzáállás igaz az Ultimate Teamre vagy a Franchise-ra is, ahol egyrészt el lehet veszni a lehetőségekben, másrészt a playbook nyújtotta stratégiai lehetőségekben. A játékkal töltött napok után rá kellett jönnöm, hogy bár egy közvetítést simán végignézek, mert az alapokat ismerem, de valójában annyira összetett és mély a játék, hogy igazából ezzel csak a felszínt kapargatom. A Madden NFL 19 ebből a szempontból egyszerre nagyon izgalmas és tartalmas, de közben eléggé megszűri a potenciális játékosbázisát is.

A Franchise játékmódban ezúttal is a cél a Super Bowl elérése és megnyerése. Mi magunk választhatunk edzőt, GM-et, és persze játékosokat is, viszont ezúttal úgy tudunk beépíteni játékosokat a csapatunkba, hogy a saját játékstílusunknak megfelelőeket keresünk. Vagyis már a kezdetek kezdetén eldönthetjük, milyen playbook és sémák alapján készülünk fel a szezonra, így amikor lehetőségünk van lecsapni egy új játékosra, akkor többek között statisztikák segítenek abban, hogy a kiszemelt passzol-e a játékrendszerbe. Ez azt is jelenti, hogy mindegyik játékos rendelkezik valamilyen archetípussal. Természetesen a játékosokat most is lehet majd fejleszteni, de a hangsúly ezúttal nem a különböző attribútumokon lesz. Draftolni pedig bőven lesz miből, már csak azért is, mert a Custom Draft Classesnak köszönhetően akár saját magunk által összeállított draftkínálatot is összehozhatunk, a közösség pedig szabadon letöltheti ezeket.

Eközben a fejlesztők folytatták a tavaly bevezetett Longshot kampányt, a Longshot: Homecoming ennek megfelelően Devin Wade és Colt Cruise történetét szövi tovább. Két szálon fut a cselekmény, ennek ellenére Colt a cselekmény igazi központi karaktere, az ő története egyrészt kicsit izgalmasabb és karakteresebb, míg Devin esetében az NFL-be kerülés és bennmaradás kapja a nagyobb hangsúlyt. Az egész történet kerek, érzelmes, tipikus sportfilmes klisékkel telepakolt, pont olyan, mint a FIFA: The Journey. Egyszer érdemes lehet végigtolni, mert jól rávilágít az alapokra, de azért az NFL igazi mélységeibe a Franchise és az Ultimate Team párosa kísér el minket.

Az az Ultimate Team legnagyobb újítása, hogy rengeteg olyan tennivaló akad már benne, amivel könnyen, de élvezetesen lehet majd tapasztalati pontokat, illetve aranytallérokat gyűjteni. Ettől persze még nem változtak meg az alapok, vagyis a Madden Ultimate Teamben még mindig akkor tudjuk a legjobb kártyákat megszerezni, ha mélyen a zsebünkbe nyúlunk, és valódi pénz ellenében bevásárolunk. Ettől függetlenül viszont remek kezdeményezés, hogy napi és heti kihívásokat teljesíthetünk, hogy bemutatkozott a Solo Battles, ahol a gép ellen kell kitűzött feladatok kapunk, de hasonló élményt kínál a Squads Challenges, ahol viszont már társainkkal kiegészülve kell a célokat kipipálnunk. Újdonság az is, hogy a megszerzett training pontokkal most már nem csak a csapatkapitányt, de más játékosokat is lehet fejleszteni, ezzel pedig a csapaton belül kémiát lehet erősíteni. 

Vizuális oldalon is nagyot lépett előre a sorozat. A Frostbite motornak köszönhetően elképesztően realisztikusak a mérkőzések, a bevágások, a bevilágítás teljesen lecserélődött, miközben a már említett fizika is nagyot lépet előre, ezzel lehetőséget adva a mélyebb taktikázásnak, a látványos test-test elleni összecsapásoknak. Tényleg olyan élmény volt a játékkal játszani, mintha egy amerikai tévéközvetítést néztem volna élőben.

Az évenként futószalagon szállított, többnyire csak finomhangolt EA Sports-játékok közül az idei Madden NFL pont azon részek egyike lett, ami ennél sokkal többet kínál, így ha az elmúlt években esetleg kerülted a szériát, akkor most mindenképpen csapj le erre a kiadásra. Bár a játékmenet és a játékmódok magja nem esett át markáns változáson tavaly óta, de az apróbb újdonságok izgalmassá, olykor egyszerűbbé, tanulhatóbbá, mélyebbé tették azokat.

A Madden NFL 19 PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra jelent meg. Mi Xbox One-on teszteltük.

7.
Heldengeist
#6: Kicsi oldal ez ahhoz, hogy itt megvegyék, vagy akár csak kizsarolják a jó értékeléseket. Itt két dolog hajtja a dolgokat. Az író egyéni ízlésficama és a hype. Hype játék, hacsak nincs túl valami eszetlen nagy botrányon (NMS) sosem fog 7 pont alá menni, addig is csak akkor, ha konkrétan szar. Kezeld a tesztként megjelent írásokat is blogként és el van intézve.
6.
Kolompár Tarzan
Mennyi pénzt kaptál az EA-től, hogy ezt a szemetet kihányd magadból? Mindenki, aki ért egy kicsit a játékhoz, és érdemben kritikát ír róla, pont az ellenkezőjét írja.
Ez egy mobil játék, amit ingyen kellene adni, és abból szedni a pénzt,hogy kártyákat veszel. De ez egy teljes árú játék, bassza meg. És kivettek belőle egy csomó funkciót, hogy a MUT-ra koncentrálj, és költs. Ez már nem egy Madden játék, ez egy EA pénzszivattyú.
5.
x360player
#4: Nem is kérdés. :) Az ESPN féle felvezetés,profi franchise mode,benne a SportsCenter műsor Chris Bermannel,Crib,first person mode,a challenge rendszer(mekkora királyság,hogy kiválaszthatod,hogy mire dobtad be a piros zászlót! Madden-nél nem egyszer fordult elő,hogy kérdéses szituációban még csak azt sem engedte,hogy bedobjam). Végtelenségig lehetne sorolni,mennyi mindent tud az a játék. Emlékszem,hogy felb.szta az agyam Carmen Electra,amikor az istenért sem sikerült elverni a csapatát...természetesen Randy Moss volt az egyik WR-e,aki ebben a játékban kis túlzással levédekezhetetlen. :D
4.
shatterhand
#1: +1
Nfl 2k5 boven megelozte a korat.
3.
Kovbaj
8 pont nem semmi egy teletűzdelt mikrotranzakcióktól hemzsegő játéktól.Nem beszélve az alig tapasztalható újításról.Érdekes.Szerintem egy erős 6 pontos játék.Az EA semmit, sem tanult a Star Wars BF2 óta.
2.
x360player
#1: *értékelhetetlen. Az autocorrect vicces dolgokra képes. :D
1.
x360player
Az utóbbi időben érzékelhetetlen a széria,tipukus EA-féle bughalmaz, mikrotranzakciókkal. Visszasírom azokat az időket,amikor csak futballozni kellett,nem pedig kártyákat gyűjtögetni súlyos pénzekért. Félreértés ne essék,nem azért mert rossz ötletnek tartom az Ultimate Team módot,hanem mert annak köszönhetően maga a játék minősége a háttérbe szorult. Imádom a footballt,de a 15 óta leálltam a vásárlásával,mai napig is inkább a 10-et veszem elő,ha kedvem támad játszani.(vagy ps2-n a 2K5-öt,tartalmilag még mindig az a csúcs).
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...