Call of Duty: Warzone teszt

  • Írta: Shifty
  • 2020. március 16.
A Black Ops 4 mérsékelten sikeres battle royale-módja, a Blackout után az Activision ismét szerencsét próbál a zsánerrel, de ezúttal a tavaly megjelent Modern Warfare körítésében. A kísérlet egyelőre nagyon is sikeresnek bizonyult.

Ha visszatekintünk a másfél évvel ezelőtt bemutatott Call of Duty: Black Ops 4 különálló módjára, a sorozat történetének első battle royale-kitérőjére, a Blackoutra, akkor talán nem túlzunk, ha azt állítjuk, hogy a széria első kísérlete nem igazán kötötte le a rajongókat. Pedig első próbálkozásra tisztességesen összerakott élményt kaptak a játékosok, de az időközben komoly kihívókkal erősödő battle royale-piacon ez kevésnek bizonyult; gyakorlatilag az Apex Legends volt az egyetlen, ami későbbi belépőként is képes volt megvetni a lábát a Fortnite és a PlayerUnknown's Battlegrounds uralta piacon.

Ehhez azonban nem csak szerencse, de némi innováció is elkélt. Az Apex Legends mert kísérletezni, ráadásul a megoldásai nem csak áramvonalasították a zsáner alapjait, de új szintre is emelték azt. És talán pont ez lehet majd a Call of Duty: Warzone hosszan tartó sikerének is a kulcsa. Az Infinity Ward és az Activision ugyanis nemcsak orvosolta a Blackout korábbi hibáit, de a Call of Duty-esszencia mellé behozott olyan újdonságokat is, amelyek pont annyira dobják fel az élményt, hogy a jelenleg 15 millió játékosnál járó ingyenes játékmód a következő hónapokban csak kisebb lemorzsolódást szenvedjen el a játékoslétszámban.

Mindezt azok után gondolom így, hogy nem indult zökkenőmentesen a kapcsolatunk, de amint sikerült összehozni Szlavval és Sirdanival az első közös játékot, pillanatok alatt kiderült, hogy nem a játék megoldásaival, hanem az ismeretlen játékosok hozzáállásával van a probléma. Már a repülőgépből történő kiugrásnál kiütköznek a mentalitásbeli különbségek. Kissé érthetetlen számomra, hogy a háromfős csapatokat felvonultató Warzone miért nem emelte át az Apex Legends Jumpmaster-megoldását, helyette megkapjuk a PUBG esetlen "mindenki maga döntheti el, hogy hova és mikor ugrik" koncepcióját. És bizony az esetek döntő többségében sikerült olyan társakat kifognom, akik valamiért úgy gondolták, magányos farkasként könnyebben boldogulnak majd - nem így lett. 

A Warzone azonban a halálunk utáni újraéledési lehetőségeket legalább újragondolta, és még az Apex Legends megoldásán is csavart egyet. Az első halálunkat követően ugyanis nem kell arra várnunk, hogy majd a társaink visszahoznak, ilyenkor egyenesen a Gulágba kerülünk, ahol a Call of Duty: Modern Warfare-ben bemutatott új játékmód, a Gunfight keretein belül vívhatjuk ki, hogy ismét csatlakozhassunk a többiekhez. Ráadásul ha csapatunk másik tagja is fűbe harapott, és ugyanabba a Gulágba került, ahova mi, akkor még segítséget is kapunk, ugyanis a pisztolyokkal és puskákkal vívott gladiátorharcot felülről követve instrukciókat adhat nekünk az ellenfelünk pozíciójáról. Ez egy egyszeri is megismételhetetlen újraéledési lehetőség, ráadásul bizonyos létszám alatt a Gulág bezárja kapuit.

De ilyenkor sem kell kétségbeesnünk, a Warzone-ban bemutatkozott egy másik újdonság, mégpedig a játékbeli pénz gyűjtögetése. Zöldhasút többek között lootolással vagy az úgynevezett Contracts-rendszernek köszönhetően, mellékfeladatok teljesítésével szerezhetünk. És ez miért fontos? Egyrészt azért, mert az úgynevezett Buy Stationöket meglátogatva lehetőségünk van súlyos dollárok ellenében visszahívnunk a játékba a Gulágban elvérzett társainkat. Másrészt pedig nagyon hasznos dolgokat szerezhetünk be, így ha nincs elég páncélunk, itt szert tehetünk rá. Ha tönkrement a gázmaszkunk, ami a folyamatosan közeledő mérgező gázfelhő ellen véd egy ideig, akkor azt is pótolhatjuk, de a borzasztóan OP-nek számító killstreakeket is tudunk itt vásárolni.

Természetesen lootok formájában minden pótolható és felszedhető, de célszerű ezeken az állomásokon élni a lehetőséggel, és megvenni azt, amire szüksége van a csapatnak. Már csak azért is, mert jelenleg nagyon bőkezűen szórja a dollárokat a játék, így akár Contracts-feladatok teljesítése nélkül is pillanatok alatt össze lehet dobni a 6000 dollárt, amivel hívhatunk egy Loadout-dobozt, amiből aztán már a játék első perceiben kivehetjük a korábban összeállított fegyverlistánkból a legszimpatikusabbat - Loadout-dobozok maguktól is érkeznek játék közben, de csak idővel. És ez az a pont, ahol kicsit megbicsaklik a játék néhány újdonságának koncepcionális fundamentuma. Többek között azért, mert így kicsit értelmetlenné válik a játékbeli lootolás. Elég, ha csak rámegyünk a pénz gyűjtögetésére, és higgyétek el, a 6000 dollárt tényleg pillanatok alatt össze lehet szedni. Ezzel felerősödik a Contracts-rendszer lényege, ami pont azt a célt szolgálja, hogy folyamatosan mozogjunk, közlekedjünk a pályán, hajszolva a dollárokat.

Ennek ágyaz meg az is, hogy a játékban a loot valami borzasztóan silány. Egészen pontosan a fegyverkínálatra gondolok. Lényegében két-három fegyvert dobnak a dobozok - persze akadnak kivételek -, ráadásul ezek a mordályok semmilyen kiegészítővel nem rendelkeznek, mi pedig nem pakolhatunk rájuk semmit. Valahol ez is azt a célt szolgálja, hogy állandóan mozgásban legyenek a játékosok, és ne egy területet védve várják a körök végét, de közben meg rémesen lehangoló, hogy semmi változatosságot nem kínálnak a loot boxok. Az viszont dicséretes, hogy a Fortnite-féle megoldást örökölte meg a Warzone, vagyis minden eldobott cucc jól látható, míg a fegyverek szintjei különböző színnel jelzik az erősségüket. Az is ügyes megoldás, hogy a fegyvereket leszámítva gyakorlatilag mindent automatikusan fel tudunk venni. Nincsen hátizsákunk, aminek a menedzselésével bajlódni kell, de még a páncélrendszer sem lett túlgondolva. Szerencsére nem a megszokott sémát követi a játék, kisimították az egyenlőtlenséget, és mindenki egységes páncélzattal vághat neki a küzdelmeknek. Csak arra kell ügyelnünk, hogy mindig tudjuk pótolni a sérült páncélt. Mindez tökéletesen beleillik abba, hogy a Warzone igyekszik nem kiesni a szerepéből, és próbálja megtartani a Call of Duty-sorozat pergős, akciódús esszenciáját.

Ez egyébként maradéktalanul teljesül is, ráadásul a Ground Warral ellentétben itt nem torkollanak totális, követhetetlen káoszba az összecsapások. Viszont a pingrendszert nem sikerült eltalálni, és bár örömteli, hogy kapunk ilyet, de az Apex Legends egyszerű és fluid megoldása helyett a Warzone inkább egy rémesen kínos és sokszor pontatlan és használhatatlan másolást tud csak felmutatni.

Az összképen azonban ez sem tud igazán rontani, mert a Call of Duty: Warzone az újdonságainak köszönhetően egy igazi hullámvasút-élményt kínál. Amikor már azt hiszed, hogy minden elveszett, akkor ott a lehetőség, hogy a csapat valamelyik tagja a Gulágból visszatérve pénzt harácsoljon és lehívja a társait, majd azon kapod magad, hogy a győzelemért harcolsz. Ilyen kiélezett köröket még az Apex Legends sem igazán tudott nyújtani, pedig abba már majdnem 400 órát pakoltam bele. Hogy ez a lendület meddig tart ki? Ez csak hetek és hónapok múlva derül ki. A Fortnite fejlesztési tempóját egyelőre senki sem tudta lekövetni, az Apex Legends is három-négy havonta kap új tartalmat. Valószínűleg a Warzone-ra is ez vár, ráadásul az évente érkező új epizódok tükrében kérdéses, milyen hosszútávú tervei vannak a játékkal a kiadónak, hiszen az bizonyos mértékig akár kannibalizálhatja is a jövőben megjelenő Call of Duty-játékok játékostáborát.

A Call of Duty: Warzone PC-re, PS4-re és Xbox One-ra érhető el önálló formában és a Call of Duty: Modern Warfare játékmódjaként. Mi PC-n teszteltük.

14.
memory0911
#7: Full armorral 250 HP-d van. A fejlövés multiplier meg lett növelve a sima multihoz képest, tehát célozni kell fejre, ennyi a titok. Egyébként HDR vagy AX50 fejlövés instant death full armorral is.
12.
mdr88
#11: Természetesen nem.... viszont minden fegyver, amit használsz és adott esetben sebzel/megölsz valaki XP-t gyűjt... minél több XP -> annál nagyobb fegyver level -> annál több kiegészítő és perk, amit a fegyverre rakhatsz
11.
Kisjack241
#10 és az így megszerzett fegyvereket el tudom mententeni a loadout-omba, ahonnan a dropból elő tudom húzni? Köszi
10.
mdr88
#8: Értettem mire mondtad... és jeleztem, hogy sajnos ez ugyan így előfordulhat CoD-ban is... hiszen a dropbox-ból aki játszik az alapjátékkal kiveheti a saját loadout-ját, amiben magas szintű, jól felszerelt fegyverek lehetnek.... ezen felül egyetértek azzal, hogy sokkal kiegyensúlyozottabb, mint a többi BR

#5 & #4:

Nem kell hozzá pénz... a mapon vannak ezek a kis nagyítóval jelölt contract-ok... 3 ládát kell felszedni és az utolsóból általában esik valami epic/legendary fegyver.... valamint a mapon alapból vannak elszórva narancs színű ládák, amiből szintén epic és lego fegyverek esnek.
9.
vanpear
Üdvözlöm a döntést, hogy free-to-play lett ez a mód. Látszik, hogy sokat tanultak mások hibáiból. Viszont azt nem értem, hogy mikor belép a játék, akkor miért van sorbanállás azoknak is, akik fizettek a játékért.

Mivan akkor, ha én a kampánnyal akarok játszani?
Infrastruktúrálisan jobban elkellett volna szeparálniuk.

Nekem a Blackout jobban bejön, sokkal több lehetőség a taktikázásra.
Killstrike, ember visszahozatal, loadout, pénznek mennie kellene, és értelmes loot rendszer kellene. Jelenleg, olyan a mint a San Andreas, ha meglátsz egy kocsit, akkor egyből 3 még jön majd ugyanolyan. LMG LMG LMG, shoti, shoti shoti. Nincs változatosság a lootban.
8.
jericho893
#3: Én ezt a "lila/aranyat" az apexre értettem nem a COD BR-ra...
Pont azt írtam, hogy sokkal kiegyenlítettebb a játékmenet, mint a többi a BR játékban, mivel még az alap fegyverekkel is el lehet picsázni a fél mezőnyt.
7.
Krezy
#6: Hát igen,konkrétan ezzel lett az egész tönkre vágva :D Hiszen az összes CoD MW fegyver 100 Hp-ra lett kihegyezve , de mivel itt 200 Hp-d van így pl a csipa is csak karcolja az ellent,azaz szinte semmi értelme se a HDR-nek se az AX50 nek.
Kar98K vagy carbinról meg akkor ne is beszéljünk :D vagy rpg..?!

Szörnyű lett ez a játékmód,túl sok mindent akartak belerakni (változtatni) egy sima BR játékhoz képest és felemásra sikeredett.
A Gulagban is mi az a hitbox te jó ég..? Most nem azért,de egy gunfight játékmódhoz képest förtelmes.
Nem kellene bele se killstreak se saját loadouts,akkor talán még el is menne ez a random összerakott fegyver rendszer és lenne egy kis varázsa a dolognak.
A repülőgépből kizuhanás kegyetlenül béna.

Komolyan mondom ehhez képest a Cod Bo4 fejlesztői egy igazi ,letisztult mesterművet hoztak létre tavaly a Blackout-al.
6.
Lorthirash
Szerintem jó a játék alapvetően csak egy baj van vele hogy rengeteget kell lőni az emberekbe, én ezt az armort egy az egyben kivenném, sokkal jobb lehetne a játék.
5.
logic5
#4: Sajna pénz kell hozzá...
4.
Kisjack241
Valaki légyszi mondja el nekem, hogy lehet nekem is jobb fegyverem, nincs meg az alapjáték, csak ezzel kezdtem játszani, de a gulagon kívül szinte sosincs esélyem, míg én több lövést beleszórok az ellenbe, ő egy lövéssel leterít, aztán egy másikkal végem is. Utána figyelem (spectate) a játékost aki kinyírt, és látom hogy nagyon fullos fegyvere van. Lootban viszont olyat szinte seha nem találok. Arra vagyok kívancsi hogy pusztán sok lejátszott körrel eljuthatok-e arra a szintre hogy igazi esélyem is legyen, vagy ahoz az alapjátékot kell kitolni, és az ott összerakott fegyvereimet át tudom hozni ide? Vagy csak ha pénzt tolok a mikrotranzakciókba? Köszi
3.
mdr88
#1: "nincs az hogy valaki már lila/aranyban pompázik te meg egy..." ez egészen addig igaz, amíg le nem esik valaki elé egy dropbox és ki nem veszi a saját / battle pass-ból származó epic / legendary fegyverét mindenfélével felszerelve...

Ettől függetlenül én azt mondom eddig csak élvezetes meccseket játszottam... azzal viszont teljesen egyetértek - már ami a tesztet illeti -, hogy ha nem a haverjaiddal játszol, akkor az nagyon nagyon levesz az élményből.
2.
jericho893
Abban viszont egyetértek, hogy az jó lenne, ha különböző kiegészítők lehetne találni a ládákban az alapfegyverekre.
1.
jericho893
Szerintem a loot rendszerrel semmi baj nincs, sokkal jobb mint az Apexben, mivel nincs az hogy valaki már lila/aranyban pompázik te meg egy mozambique-al és egy nagy nehezen megszerzett fehér pajzzsal kerülsz ütközetbe, amiből 90%, hogy nem te jössz ki győztesen, mivel aránytalanul nagyok a különbségek a felszerelések különböző szintjei között.
Az apexben nagyon nagy a szerencse faktor még ebben a játékban ezt nem éreztem, és szerintem ez is annak a játéknak a sikerének a kulcsa, hogy gyakorlatilag egy szerencse játék is, (pl.:mint a zsákbamacska) és az embereknek a szerencsejáték függőségét ragadják meg ezzel, mivel szerintem nincs olyan játékos aki kicsit ne izgulna akkor amikor egy kapszulát kinyit, hogy valami fasza cucc legyen benne.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...