The Art of Kingdom Come: Deliverance II bemutató

Link másolása
A megjelenés után sem lankadt a Kingdom Come: Deliverance II tempója: míg a játék DLC-kkel gazdagodik, addig a franchise újabb és újabb merch tárgyakkal, melyekkel lassan egy kisebb lakás is berendezhető lesz. A hivatalos művészeti albumhoz pedig szinte már ez kell, a masszív könyv ugyanis közel 400 oldalon mutatja be a 2025-ös év egyik legjobb játékának világát.

A szlovák székhelyű, elsősorban a cseh piacon regnáló, 2023 óta magyar nyelvű webshoppal rendelkező Xzone-nak nem ez az első rodeója a videójátékokkal kapcsolatos tárgyak terén, hiszen már a Kingdom Come: Deliverance első részéhez is terveztek és gyártottak egy maroknyi, kisebb kiegészítőt, a második részre viszont már-már letaglózó mennyiségű merchandiset álmodtak meg, a játék megjelenése óta ugyanis készült már hatalmas fali kárpit, fából készült pajzs, textilfestmény és még bakelit is, nem sokkal annak megjelenése után pedig megérkezett a masszív szerepjáték egyik legjobban várt tárgya is.

The Art of Kingdom Come: Deliverance II
Kiadó: Xzone
Oldalszám: 382
Méret: 30 x 23 cm
Ár: 19.990 Ft

Egy ennyire masszív játékhoz egy masszív művészeti album dukál, a The Art of Kingdom Come: Deliverance II ezt pedig sokszorosan túlszárnyalja. A képek nehezen adják vissza a méreteit: a 30 centiméter magas kiadvány közel 400 oldallal várja azokat, akik vagy most készülnek a középkori Bohémiába, vagy az ott szerzett élményeiket szeretnék újra átélni. Fontos azonban leszögezni, hogy ez dedikáltan egy művészeti album, és nem egy, a kulisszák mögé mély betekintést nyújtó "így készült" összefoglaló. Nem szólalnak meg benne a készítők (a stúdiót alapító és vezető Dan Vávra bevezetőjét és a producer búcsúját leszámítva), nem ás bele aprólékosan az egyes szereplők és helyszínek háttértörténetébe, vagy azok nüanszaiba, de ez nem jelenti azt, hogy egyáltalán ne kacérkodna ilyen tartalmakkal.

A hét nagy fejezetre osztott könyv utolsó szakasza szó szerint a "kulisszák mögött" nevet viseli, és elsősorban a kezelőfelület, valamint a vizuális identitás kialakítását boncolja arra fókuszálva, amit a játékos a legtöbbet lát: az ikon- és menürendszert, amit a fő kezelőfelület kihajtható, 4 oldalas panorámaképe fog közre, amit pedig annak főbb elemei fognak közre. Talán ez a szekció az, amely a legtöbbet mesél a fejlesztés részeiről, pár sorban emelve ki, hogy milyen változásokon esett át az UI az első részhez képest, és azokat mennyire befolyásolta a tesztelés, de itt elevenedik meg a játékosok és a világ közti interakciót szimbolizáló nyúl fázisainak evolúciója is, de ez az erdei lény aztán visszaköszön az egyes helyszínek térképein is.

Ezen pár soros kulisszatitkok pedig végigkísérik a többi fejezetet is, a játék környezetétől kezdve a parasztság és a nemesség lakhelyeinek és munkahelyeinek kibontásán át egészen az egyház jelenlétéig, valamint az olyan főbb lokációk megálmodásáig, mint Kuttenberg. A helyszíneket kísérő helyrajzok remekül bemutatják, hogy mennyire aprólékosan kialakított az összes, és hogy sok esetben hogyan tudták úgy videójátékosítani a régmúlt akár elfeledett, vagy hiányosan dokumentált várait, kastélyait, erődítményeit úgy, hogy az mégis teljesen hiteles és hihető maradjon. A főbb szakaszokat alkalmanként további 4 oldalas, kihajtható panorámaképek díszítik elsősorban egy-egy, mostanra már-már ikonikusnak mondható ábrák kiemelésével, melyek a játék során javarészt a töltőképernyőkön tűnnek fel újra és újra.

Ennek persze meg is kérik az árát, a művészeti album 19 990 forintért szerezhető be, ami bőven versenyképes a műfajban, ha azt nézzük, hogy az építészet, vagy a festők világában ennél soványabb tartalomért is szokás ennél akár sokkal többet is elkérni. Sokkal több, a fejlesztést övező információval, esetleg a végleges játékba be nem került, kivágott tartalmak erősebb jelenlétével (a könyvben csak elvétve akad ilyen) talán még ennél is izgalmasabb lehetett volna, de a célját teljesíti, és aki újrajátszás nélkül szeretné felidézni az év egyik legjobb játékával szerzett élményeit, újratelepítés helyett elég, ha csak leemeli ezt a polcról.

A könyv ugyanakkor csak egy eleme az Xzone Kingdom Come: Deliverance II ökoszisztémájának: a bolt kínálatában megtalálhatók ennél elérhetőbb árú, hagyományosabb tárgyak is, a kulcstartóktól kezdve a ruházaton át egészen az olyan különlegességekig, mint a kerámiából készült poháralátét szettek. Mi ezekből kaptunk egy kis ízelítőt, három, rendkívül masszív és kiváló minőségű kitűző, két póló, egy sapka, valamint egy alátét csomag formájában. Utóbbi a külseje okán toronymagasan a többi fölé emelkedik, a KCD II talán legviccesebb ábráinak kiemelésével kínál meghökkentő és a szokásostól jócskán eltérő pohárparkolót, amely minőségében és kidolgozottságában is eltér a normától. Nem kartonból vagy szimplán parafából készült, hanem nehéz és sérülékeny kerámiából, amit alul egy parafaréteg segít a csúszásgátlásban. Azt csak az idő fogja megmondani, felülete mennyire kopásálló, de akár díszként is megállja a helyét. Az biztos, hogy ilyen jó dolga még sosem volt a Kingdom Come-rajongóknak - csak bírja az ember pénzzel és hellyel!

A The Art of Kingdom Come: Deliverance II-et valamint a további merchandise tárgyakat annak kiadója és gyártója, az Xzone biztosította - köszönjük! Mindegyik beszerezhető közvetlen az Xzone-tól annak magyar nyelvű, online boltjában.

Kapcsolódó cikkek

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...