The Darkness

  • Írta: Daks
  • 2006. augusztus 6.
Link másolása
A The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay a megérdemeltnél jóval nagyobb hűhót csapva jött ki és bele is törött a bicskája. Bár szép volt, látványos volt, vindízeles volt, mégsem fogta meg a játékosokat még annyira sem, mint a film, mely alapján készítették. A Starbreeze most egy új játékon dolgozik, lássuk hát, hogy mire számíthatunk tőlük ezúttal.
A srácok egy újabb adaptáció készítésébe vágták a fejszéjüket, a választás pedig a Top Cow Productions-féle The Darkness képregényre esett. Mit ígér a felturbózott The Darkness? Akciót, méghozzá sok-sok akciót, rengeteg vért, természetfeletti eseményeket, vad összecsapásokat, rettegős- gatyábacsinálós sötét helyszíneket, izgalmas történetet, húsmarcangolós szörnyeket, ja és persze PS3/X360 exkluzivitást. Azt hiszem ennyi elég is ahhoz, hogy szívünkbe zárjuk a csöppséget, vegyük hát most nagyító alá a részleteket!


Az idei E3-ra kilátogatva természetesen meglestük a 2K Games boszorkánykonyháját is és amit ott láttunk, az bebizonyította, hogy ez egy nem mindennapi akciójáték lesz. A videók megtekintése után nem késlekedtünk, azonnal odaszaladtunk a pult mellett álló három Starbreeze pólós ürgéhez, hogy kifaggassuk őket, hogyan is állnak most, durván negyed évvel a tervezett megjelenés előtt. Nagy örömünkre nem hajtottak el minket azonnal (csak később) és hajlandóak voltak néhány tőmondatban összefoglalni jelen cikkünk és munkásságuk alanyát, a The Darkness-t.


Paul Jenkins-től, a történeti szálakért felelős billentyűzetzsenitől megtudtuk, hogy a játékban Jackie Estacado-t, a mindenre megvásárolható kegyetlen bérgyilkost kell majd irányítanunk. Főhősünk a Franchetti maffia végrehajtójaként keresi kenyerét, de egy napon keményen összezörren Frankie nagybácsival, örökre elásva ezzel a családban való további lehetőségeit. Bár rajta kívül sokan utálják Frankie-t, mégsem állnak mellé, amikor a „keresztapa" meghozza döntését: Jackie bűne megbocsáthatatlan, távoznia kell az élők sorából. Egy gyors telefon Philadelphiába és meg van oldva a probléma – gondolta a főnök, nem is sejtve ekkor, hogy mekkorát téved.


Szegény Frankie egy valamivel nem számolt. Jackie 21. szülinapján valami különös dolog történt, amit igazából ő sem tud megmagyarázni. A Sötétség Ereje megszállta testét, hátborzongató képességekkel és nem mindennapi erővel felruházva ezzel a közben bérgyilkossá avanzsálódott fiút. A The Darkness története Jackie kínokkal, önmarcangolással és szenvedéssel teli életét kíséri végig egészen a családba való beépüléstől. Amikor fordul a kocka és a vadászból lesz a vad, Jackie nem tud tovább úrrá lenni a Sötét Erőn, így kiengedi azt, lassú és keserves halált hozva ezzel az üldözőire.


A 2006 végén megjelenő játék tele lesz fordulatokkal és lassan napvilágra kerülő titkokkal. A véres összecsapások közti animációkból megtudjuk majd, hogy mit él át a főszereplő, milyen belső vívódása van, mit gondol a körülötte történő dolgokról. Amit az E3 demóban láttunk, az nem semmi. Jackie egy takarítóval dumált éppen a gumikesztyűk vértaszító képességéről, amikor a háttérben szirénázó rendőrautók és SWAT-os furgonok jelentek meg. A pár másodperc múlva képernyőre vágódó buszok hátuljából több tíz rohamrendőr szállt ki, melyre válaszul Jackie előkapta mind a két pisztolyát, hogy méltó fogadtatásban részesítette a tiszteket. A pisztolyok Jackie életében csak másodhegedűsek lehetnek, mindössze az ölés élvezetéből használja őket. Az igazi erőt a Sötétség Serege adja neki, azok a démoni lények, akik csatlósként követik őt útja során. A főhős belépett az árnyékba és körülötte azonnal rengeteg kis sárgán izzó szem jelent meg. A démonok kiugrottak Jackie mögül és hatalmas hörgések közepette egyenként szétmarcangolták a kopók nyakát. Miután az utolsó halálsikoly is elnémult, csak a sötétség, a vér, és a holttestek maradtak a szobában. Nem gyenge látvány volt, elhihetitek.


A főszereplő pusztító erejét nem csak a körülötte ólálkodó bestiák feletti hatalom adja, hanem a saját testéből kiálló harapós csápok is. Képes egyszerre lőni és egyszerre irányítani a csápokat, melyeknek ereje akkora, hogy simán felnyársal egy embert, vagy felborít egy autót. Ha még ez sem lenne elég, akkor Jackie fekete lyukakat is meg tud nyitni, melyek beszippantják az ellenségeket, leküldve őket a pokol legmélyebb bugyraiba. A játék New York-ban játszódik majd, ahol rengeteg helyen kell majd használni a csápos képességeinket. Ha Jackie előtt el van torlaszolva az út, akkor ezekkel tudja félredobálni az akadályokat, de ezekkel is tud küzdeni, valamint belesni a sarkokon is. Ha a keresztutcában egy banda vár rá, akkor előreküldheti a csápokat, hogy feltérképezze, mennyien is vannak valójában, felkészülve ezzel a váratlan meglepetésekre. A csata után csak mellkason döfi áldozatait, így azok máris gyenge, ám hasznos szolgává válnak. Az egyetlen bökkenő az, hogy Jackie csak a sötétben (vagy árnyékba bújva) tudja speciális képességeit használni – nappal ő is átlagos homo sapiensként éli világát.


A látnivalókra rátérve meg kell említeni, hogy a játék teljesen kihasználja majd az Xbox 360 és a Playstation 3 képességeit. A főszereplő kidolgozottsága és mozgása magas színvonalú munkáról árulkodik, csakúgy mint az őt körülvevő New York látványa. Nem lesz hiány szemkápráztató speciális effektekből, de még graffitikből sem. A város él és lélegzik, az utcákon járókelők sétálnak és autók mászkálnak, az emberek pedig teszik a dolgukat, mit sem sejtve arról, hogy az éjszaka beköszöntével egy démonhadsereggel kísért sötét lélek járkál köztük. A metró aluljáróktól az Empire State Building-en át a legutolsó külvárosi apartmanig minden tökéletes pontossággal le van modellezve – de azt hiszem ezt már el is várjuk a 21. századi nextgen korban.


A multiplayer módról egyelőre nem tudni sokat, de az már tuti, hogy nem csak emberekkel lehet majd lenni, hanem a démonok bőrébe is belebújhatunk. Lesznek klasszikus deathmatch összecsapások, TDM meccsek és ígérnek új módokat is, melyeket az E3-on nem voltak hajlandóak elárulni még nekünk sem. Mielőtt kidobtak volna minket a 2K Games standjáról, egy svéd Starbreezes fickó még elmondta, hogy nagy reményeket fűznek a The Darkness-hez. Úgy érzik, hogy nem fog elveszni a nagy karácsony előtti PS3 őrületben és az azzal jövő játékáradatban, főleg, hogy mozifilm is készül a témában. Megnyugtattuk, hogy nekünk is keményen leesett az állunk az ott látottaktól, és hogy mi tutira vevők leszünk egy példányra, megmentve őket a totális anyagi csődtől. A nagy mosolycsere után napszemüveges fickók kísértek el a helyszínről, mondván, hogy ne kérdezősködjünk többet a Franchetti család titkairól.


Kapcsolódó cikk

1.
1.
Ca$h
Nem értek egyet, a chronicles of riddick zseniális játék volt, az egyik legjobb fps amit valaha is készítettek...
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...