Clive Barkers Jericho

  • Írta: zoenn
  • 2006. október 10.
Valahol, a messzi afrikai sivatag legmélyén, egy rég elfeledett város újra előtűnik romjaiból. Rengetegen próbálták már feltárni Jerikót, megismerni szunnyadó titkait, de senki nem jött még ki onnan élve. Most rajtunk a sor, hogy megpróbálkozzunk a lehetetlennel.
Az iménti bevezető kétségtelenül hatásvadász, ám ha azt vesszük alapul, hogy a világ legrégebbi, ráadásul természetfeletti városába elkalauzoló horrorjáték atyja, maga Clive Barker, melynek neve mellett olyan regények sorakoznak, mint a Korbács, az Éjszaka gyermekei, de filmes vonatkozásai sem ismeretlenek, vegyük példának a Pokolkeltőt, vagy a Kampókézt. Rögtön tisztába lehetünk azzal, hogy amihez ez az elborult elme hozzáér, abból nagy durranás várható. Barker mester monitorokra költözése 2001-ben nem zajlott teljesen simán, tudvalevőleg az Undying nevű horror-FPS-e bár rendkívüli kritikai sikert ért el, sajnos ezzel párhuzamosan a kellő eladásokat nem produkálta az Electronic Arts akkori ballépésének (marketinghiány) köszönhetően. Pedig a játék félelmetes lebilincselő hangulatáról ódákat lehetne zengeni. Az úriember nem adta fel, a Codemasters-szel karöltve egy új rémjáték fejlesztésének munkálataiba kezdett egy ideje, ez a Jericho, mely háttértörténetének van némi realitásalapja, aminek köszönhetően – valljuk be – a szokásosnál is jobban fogunk borzongni!


Nos a régészek szerint Jerikó, élő, lélegző város volt hajdanán, de erről semmilyen kézzelfogható bizonyíték nem szolgált. A némi bibliai mellékszálaknak hála a város nem vált a mindent elfedő múlt martalékává, legendákat szőttek a világ legrégebbi metropolisza köré. Valaha ismeretlen kardok rombolták le, azóta, mint valami kísértethajó időről-időre előtűnik Afrika kietlen sivatagában, hogy emlékeztessen a régvolt időkre, persze nem olyan békés eszközökkel, mint ahogyan azt gondolták. A kormányok tudnak Jerikó újbóli felbukkanásáról, ám kezük meg van kötve, nem küldenek kutatócsoportokat a helyszínre. Jó okuk van rá, eleddig különböző korszakokban – mikor a várost látni vélték – jó párszor megkíséreltek már bejutni a falak közé, de kivétel nélkül egyikük sem tért vissza. Most, a modern kor technikai vívmányaival talán esélyesebb lehetőség nyílik a feltérképezésére, éppen ezért egy titkos társaság, speciálisan képzett fegyveres erőt vezényel a térségbe, akik fel vannak készítve arra, hogy ne hátráljanak meg még olyankor sem, amikor a józan ész már felmondta a szolgálatot.


Főhősünk is tagja ennek a speciális szakasznak, aki társaival vállvetve meg is találja Jerikót, ám már az elején tudni vélik, hogy itt minden tudásukat latba kell vetni ahhoz, hogy túléljék a kirándulást és megkíséreljék a lehetetlent: a felszínre hozni a város sötét titkát. Minél mélyebbre jutunk a városban, annál régebbre kerülünk vissza a történelemben. Találkozhatunk a régmúlt hódítók démoni formába vedlett baljós másával, akiket természetesen annak rendje és módja szerint térítünk a végső nyugodalomba. Éppen ezért minden pálya más és más stílusjegyeket és a korszakokat visel magán, így a város foglyai is az adott történelmi szakasz kifordult másai: első világháborús élőholt katonák, vagy mélyebbre ásva magunkat sátáni erőknek engedelmeskedő, hajdani keresztes lovagokkal és még sorolhatnám. Ahogy egyre mélyebbre hatolunk a városban, úgy nehezedik a játék, úgy derül fény a titkokra, mígnem a szálakat mozgató rejtélyes, pokoli erőkkel nézhetünk farkasszemet. Az biztos, hogy félelemkeltés terén nem kis adrenalin-löketeket fog termelni derék mellékvesénk. De nem csak parázásból fog telni a játékmenet, néha bizony keményen oda kell tenni magunkat, és ahogyan a korszakok, a környezet változik, úgy változnak az ellenfeleink oszlatásához szükséges fegyverek: teszem azt az elején ugyebár megelégszünk az alap gépfegyverünkkel, de ahogy a muníció kifogy, bizony fel kell vennünk élőholt barátaink szerszámait is, kezdve a második világháborús karabélyokkal, de később, mikoron még nem ismerték a lőport se, kardokat, buzogányokat, sőt az őskori pályákon már megelégedünk a kőbunkókkal is. Ha hozzávesszük, hogy igen brutális, látható sebzést fognak képviselni, a legedzettebb trash-horrorokon hizlalt rajongók is megütköznek majd néha.


Az első pár előzetes kép alapján bizony igazi nextgen játékkal lesz dolgunk, ám mivel a megjelenés még igen távoli, messzemenő következtetést képtelenek vagyunk levonni az engine fícsőreiről, sőt még kisebb-nagyobb változtatások is lesznek biztosan. Amikor már a duál magos procik, a Directx 10-es VGA-k, valamint a Windows Vista elterjedt lesz, már nem lesz akkora meglepetés, hogy mi vár ránk kinézet terén. El leszünk kényeztetve! 2007 vége még soká van, addig is rávetjük magunkat minden olyan információmorzsára, ami ezt a játékot érinti, szerencsére már biztos a PC-s átirat is, az X360 és a PS3 mellett. Tény, hogy Baker minden energiáját belefekteti a játékba, hasznos tanácsokkal látja el a fejlesztőket, így már borítékolható, hogy csak az úriemberre jellemző ideglelős látomásokkal tarkított akció-stuffal lesz dolgunk. A magam részéről a Jericho felkerült várakozási listám tetejére, de addig még sok víz lefolyik a Dunán, vagy ki tudja, egy-két szellemváros nyitja ki a kapuit...

Kapcsolódó cikkek

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...