Dead Space

  • Írta: Daks
  • 2007. december 19.
Mikor szeptemberben egy külföldi magazin címlaptervéről kiderült, hogy készül a Dead Space, mindenki azt gondolta, ez lesz az Electronic Arts-os srácok saját Bioshock-ja. A fémes védőruhán kívül a fickó kicsit sem hasonlított Big Daddy-re, szerintem sokkal inkább tűnt Star Wars klón katonának, ám mikor megtörtént a bejelentés, azonnal tudtuk, hogy butaság volt minden előzetes pletyka. A Dead Space ugyanis nem más lesz, mint az EA saját készítésű Doom 3 és Event Horizon keveréke, mindezt megdobva egy csipetnyi Silent Hill hangulattal.
A Dead Space egy sci-fi túlélő horror lesz, a bejelentéskor Glen Schofield producer pedig a következő szavakkal indított: „Célunk a valaha volt legfélelmetesebb játék megalkotása". Reméljük sikerül véghez vinni céljukat, ám mielőtt még belemennénk a játék részleteibe, gyorsan lessük meg, hogy pontosan miről is szól a története.


A távoli jövőben járunk, valamikor 2400 környékén, a galaxis különböző pontjain űrhajók tömkelege végez nyersanyagtermelést. Az egyik ilyen bányászhajóval, az Ishimura-val egyszer csak megszakad a kapcsolat, a cég pedig odaküldi az általunk irányított Isaac Clarke-ot, és űrmérnök csapatát, azzal a feladattal, hogy javítsák meg a hajó kommunikációs rendszerét, és ellenőrizzék, hogy minden rendben megy-e. Isaac kollégáival a helyszínre utazik, ám csak megérkezése után jön rá, hogy ez nem egy rutinfeladat lesz. A legénységnek nyoma veszett, az űrhajót valami oknál fogva vérszomjas alienek özönlötték el, hősünk pedig csapdába esik a fedélzeten – szinte teljesen védtelenül.


A helyzet nem is lehetne kilátástalanabb, a hajót elfoglaló szörnyek ugyanis imádják az emberhúst. Isaac barátunkból egy pillanat alatt űzött vad lesz, kinek a túlélésért kell harcolnia. Nem katona, nem vitt magával egy fegyvert sem, csupán egy pisztolyszerű lézeres bányászszerszáma van, az pedig noha hatásos a szörnyek ellen, nem egy életbiztosítás. A kis eszközbe ráadásul igen csekély szufla szorult, és sűrűn újra kell tölteni. Isaac legnagyobb kihívását az jelenti majd a játékban, hogy felfedezze, mik a különböző szörnyek gyenge pontjai, ha ugyanis vaktában kezd lövöldözni, hamar átválthat ökölharcra – az meg mint tudjuk, sosem volt erőssége az embereknek, főleg ha alienekkel állnak szemben.


Isaac kalandjait hátsó kameraállásból követhetjük majd nyomon, a modern játékok trendjének megfelelően pedig nem lesz HUD, az életenergia például a fickó hátán lévő kis ketyeréről lesz leolvasható. Az életünkre nagyon kell majd vigyázni, az ugyanis nem töltődik vissza automatikusan, így ha megsérülünk, ajánlatos keresni egy medpack-et, mielőtt késő lenne.


A ránk támadó szörnyek mind vadak és vérszomjasak, a sötét és szűk folyosók ráadásul esélyt se adnak majd nekünk, hogy kitérjünk előlük, vagy elfussunk. Ahogy a Bolygó Neve: Halál-ban, itt is bármelyik szellőzőn át bejöhet egy kis rohadék, ami azonnal nyakon is harap minket, ha nem vagyunk elég körültekintőek – az ilyen pókszerű lényeket ráadásul csak azután lehet majd megölni, ha leráztuk magunkról. A legtöbb szörny viszont simán nekünk esik majd éles karmaival, de lesznek, amik megvárják, míg alájuk sétálunk, és a plafonról ugranak majd hátunkra, sőt akad majd pár olyan monszter is, ami halottnak tetteti magát, elnyúlik a földön, és ha odaérünk, akkor csap le ránk.


Nem semmi kihívást ígér ezek alapján a játék, és ha szabad hinni a készítőknek, akkor bizony a játékmenet se lesz egyszerű. A fejlesztők kifejezetten nehézre akarják csinálni a Dead Space-t, itt nem lehet majd folyamatos géppuskatűz közepette átrohanni a pályákon – igaz, lényegében géppuskánk se lesz, csak ha megtaláljuk az alig néhány tárral felszerelt, épp ilyen helyzetekre félretett önvédelmi stukkereket. A játék főszereplője folyamatosan sétál majd, futni csak akkor tud egy kis időre, ha éppen menekülni kell. Ilyenkor egy sprint gomb nyomva tartása mellett iszkolhatunk el a helyszínről, és mivel ez csak az éles helyzetek átvészeléséről szól, hősünk ilyenkor lőni sem tud majd.


Kalandunkat tovább nehezíti majd, hogy nem lehet akárhol menteni, a játék checkpoint rendszert fog használni. Az űrhajót megszálló szörnyek nagyjából 20 órányi elfoglaltságot jelentenek majd nekünk, a készítők szerint ennyi kell ugyanis egy átlag játékosnak, hogy átküzdje magát az ellenségen, megfejtse a különböző rejtélyeket, és elpusztítsa az anyakirálynőt.


A többjátékos módról egyelőre nem sokat tudunk mondani, jelenleg még az EA emberei is azon agyalnak, hogyan lehetne olyan multiplayert ültetni a játékba, ami nem rontja el a kampány sétálgatós, sarkokon mindig benézős horror hangulatát. Egy hagyományos humans vs aliens csata nem lenne jó húzás, leginkább egy co-op mód illene a játékhoz, ami igen sanszos is, hősünket a pár fős biztonsági csapaton kívül ugyanis még egy Kendra becenévre hallgató informatikus is elkíséri – bár a történet szerint még a sztori elején elszakadnak egymástól. Akárhogy is legyen, ez néz ki a legjobb megoldásnak.


Ha minden igaz, és a Dead Space-t készítő programozó csapat be tudja váltani ígéretét, akkor igen kemény pszichológiai terrorban fognak részesülni azok, akik nekiülnek a játéknak. Schofield producer azt tanácsolja, hogy sötétedés után játszunk a Dead Space-szel, lekapcsolt lámpák mellett, lehetőleg sötét szobában, a játék által megteremtett szürreális hangulat így hozza meg ugyanis a kellő hatást.

Kapcsolódó cikk

6.
Optimus Prime
Egész jónak tűnik, kár hogy Xbox-os. :(

Bár a szörnyek inkább rondák, mint ilyesztőek. És miért kell madj a szoba sötétjében játszani vele? Ha valami rémisztő, akkor az rémisztő mindig, még fényes nappal is.



A főszereplő neve szerintem nem véletlen Isaac (Asimov, Arthur C.) Clarke.
5.
Guwrovsky
Igéretesnek tűnik...

remélem nem csak egy reklámjáték lesz a cégtől (amik az elmult években egyre gyakoriabbak az EAtól).
4.
ios008
jó lesz ez :)

ha már a filmek szarok, akkor a játékok tudnak csak újat mutatni
3.
Daks
bizony az jo lenne. egy kezemen meg tudom szamolni iden hany urhajos scifi volt a mozikban :(
2.
milerik
SPACE !! végre jönnek a sci-fi-k, éljen - éljen !

bárcsak úgy felkapnák megint mint a 70 években !!
1.
KD
sztem ez a játék kell nekem
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...