A World of Warcraft ellen nincs esély

  • Írta: Mast3rmind
  • 2008. február 29.
  • Érdekesség
A méltán népszerű stílus sikerét meglovagolva évente több új, csupán interneten keresztül játszható játékok érkeznek. Habár ezeknek nincs esélyük.
A méltán népszerű stílus sikerét meglovagolva évente több új, csupán interneten keresztül játszható játékok érkeznek. Habár ezek a produktumok labdába sem rúghatnak mellette.

Ugrás a galériához

Az Activison fejese Bobby Kotick szerint jelenleg nem lehet piacvezető posztjáról leléptetni a Warcraft világán alapuló MMORPG-t. Jelenleg ugyanis több mint egy billió dollár nagyságú pénzmagra lenne szüksége egy fejlesztő csapatnak, hogy egy ilyen szintű játékot elkészítsenek és folyamatosan frissítsenek. Ezek után persze már csak a szerencse kérdése, hogy kik pártolnak az új játék mellé vagy maradnak kedvencük mellett. Tehát még sokáig nem lesz ellenfele a Blizzard "csemetéjének".

Az Activison ezek után változtatott taktikát és a Vivendivel karöltve létrehozták Activison Blizzard óriás kiadót, melynek tagja a Blizzard fejlesztő studiója is. Nem meglepő, hogy az események után Bobby Kotick ezt nyilatkozta:

"A Blizzard üzleti és fejlesztői stratégiája zseniális, remekül megértik a játékosok kívánalmait és ennek eleget is tesznek, habár még kevés téren mutatták meg kreativitásukat... Ezek a srácok a világ legjobb fejlesztői közé tartoznak."
47.
KyraEleison
Most olvasgattam itt a hozzászólásokat és egy lényeges mondat volt bennük:

"Egyszóval MMO nem a célról hanem az útról szól ! "

A wow-ban pont az út a lényeg igen, hogy újabb és újabb területeket, lényeket fedezhetsz fel. Valahogy nekem sosem a PvP-ről szólt a dolog, és ahogy tapasztaltam akinek arról szól az kb. 14 éves.. Amivel egyébként nincs baj, abban a korban az, aztán változik. Azok az emberek akik fizetnek, hogy felhúzhassák a karit, azokat csak sajnálni tudom, pont a játék élményt vesztik el, nem is tudom így mi értelme. A tört fun szerókat sem értettem soha, mi a játék abban ha 10 perc alatt 70-es lehetsz? A karit felhúzni szépen magadnak a másik dolog ami a JÁTÉK!!. Na szerintem meg ez a két dolog a szánalmas!



Üdv
46.
sci21
lehet h nincs esély de azért a diablo3 al meg probálkozhatnánk :P....
45.
mephi
Jól ki van találva ez a wow az kétségtelen.:)

Mindenesetre nem véletlen, hogy én a GW mellé tettem le a voksom, persze izlések és pofonok.
44.
Optimus Prime
#40, 41: egyetértek. Az MMO-k hátránya, hogy nincs vége, nincs megoldás. Hisz bedobank egy alapsztorit, amin elindulsz, de megoldása sose lesz. Mint a Tabula Rasa-nál, harc a Bane ellen. De MMO lévén sose fogsz győzni.



#44: azért annyira nem drága a játék és havidíj se. Bár tény, jómagam is pofátlanságnak tartom, hogy a játék vételi ára után még plusz fizetned kell. :( Az átlag havidíj olyan 10-15 dollár, az SWG-é 12.95, ami olyan 2500-3000 között mozog. Persze az ilyen játékokkat szinte naponta fejlesztik, frissítik újabb funkciókkal, felszerelésekkel, stb.
43.
gringos
Szánalmas, hogy van olyan ember aki kifizet a játékért tizenezer forintot+ még minden 2. hónapban 7000-et vagy mennyit, hogy játszhasson vele. 1 évre 42 ezer forint, és ez a Wow má legalább 2-3 éves (lehet hülyeség ez a 2-3, ki lehet javítani) és az egyenlőre az illetőnek 84-126 ezer forint. 1 JÁTÉKÉRT. és ez még csak az alapjáték, és a játék ára még benne sincs. Szánalom kockák játéka.
42.
LonGleY
Ez volt az az idézet, amir azt írtam (ha elküldte volna), hogy az még nagyobb baromság, hogy azért, mert sokan szeretik (ez az egy, amit a számokból tényként le lehet szűrni), nem lehet igénytelen vagy rossz. Pedig nekem ez utóbbi a véleményem.
41.
LonGleY
"Nos, mivel nem ismerjük egy isten véleményét sem a dolgokról jelenleg, ezért nem tudhatjuk hogy valami eredendően >jó< vagy >rossz
40.
metafenomÉN
40: Ez szokás hatalma vagy hát nem is igazán szokás kultúra és kulturáltság (az eltérően kulturált ember nem a tahó és nem kulturálatlan ) is én. Mi európaiak amerikaiak végletekig ragaszkodunk ahoz hogy a végén legyen valami értelme a dolgoknak vagy, hogy szóljon valamiről. Miközben az életben a legtöbb dolognak nem láthatjuk az értelmét és a végét csak mi Ábrahámiták az eredendő bűnünk miatt nem merjük ezt elfogadni.

;)

Egyszóval MMO nem a célról hanem az útról szól !

És aki meg fizet azért hogy karaktereit felvigyék magas szintre stb. az pont erre az apróságra vak és neki nem is kell megmagyarázni a dolgot mert más világban él máshogy látja a világot

A wow méltán sikeres és nem monopol jól van ez így ahogy van.



39.
lac15
hiába mondjátok hogy rossz a wow ha enyien játszanak vele

én sokáig játszottam vele aztán meguntam, egy ideig jó de aztán ugyis megunod mint mindent a világban, kivéve a fanatikusokat

miután abbahagytam és kijátszottam egy singleplayeres játékot azután jöttem rá hogy menyivel jobb érzés azt végigvinni és megtudni a történet végét minthogy életed végéig szenvedni egy végtelen szerepjátékban
38.
dareal
38 sajnos ez így van. sőt, a gold seller oldalak is belőlük élnek. általában több acc tartozik egy farmerhez, egyik karival megy, a többi meg follow-n van. számtalan ilyet láttam sajna :(

viszont az ázsiai mmo-k többsége ingyenes, ill item mall-ból szedi magát a kiadó. ez is jó biznisz. sok nem ázsiai vásárolgat az item mall-ban, a karikat meg felhúzzák az ázsiai playerek.



37: jah, pw-vel nekem is ez volt a fő bajom :) jó lenne, iszonyat jó feature listje van, de a mobok kinézete az vlmi kriminális. mikor a malájziai bétát nyomtam (hehe, csak malájok mehettek volna, de a leleményes magyar megoldja :D) okádni tudtam volna az erdőben mászkáló pingvinektől, a térdig érő bohócoktól stb :) a játék nagyon jó lenne, de a mobok kinézete több mint vicc.
37.
t.roli
Az ázsiaiak azért játszanak mert pénzt kapnak érte. Úgy csinálják, h van egy gazdag amcsi gyerek és egy válalaton keresztűl felbérel egy embert h tuningolja a karakterét maxra. Ez általában egy ázsiai lesz, mert kevés pénzért is annyit dolgoznak mint soha senki, és rekordidő alatt feltornázza a kasztot és az átutalt pénz már jön is a kisembernek. És éhbérért csinálják, ez már sokkal rosszabb...
36.
Megabalta
Most nézegetem ennek a pwnek a honlapját, háááát khm, érdekes. Amugy teljesen igazad van a sok lökött ázsiai (kinai / koreai föleg) viszi a primet. föleg miattuk megy ennyire az mmo piac. Ezek kb az egész napjukat a netcaféban töltik aztán tolják a gémeket orrvérzésig. Durva. A szocializálodásra meg amugy nekünk haverokkal pl maximálisan megfelel a Worms Armageddon, abban is lehet csetelni meg vicces is. Szegényember mmoja :-D
35.
dareal
tudom, tisztában vagyok vele. írtam is, hogy vagy 20 éve játszottam az első papíros rpg-t, mai napig összeülünk ha van időnk. de sajna sok embernek arra több ideje van, hogy a gép elé üljön be napi 1-2 órát, így könnyebben tudunk játszani. akkor meg már olyat játszunk, ami a lehető legnagyobb szabadságot nyújtja :)

GW, hm nem játszottam soha. vlhogy nem jött be az állandó zónázás/instázás.

egyébként sem a wow, sem a gw (még azok összes játékosa sem!) nem közelíti meg az ázsiai mmo-k játékosszámát, pl csak az egyik ázsiai mmo-ban 30 millió account van. ez csak 1. a silkeseknek meg gonodlom nem kell bemutatnom, hogy a világuk milyen telített. :) ott van még a perfect world, stb. ázsiai játékok viszik a prímet accountok számában (bár a játékok szerintem csapnivalóak), még a pw jó lenne, de van benne pár olyan gyerekes dolog ami egyből shift-f8-ra késznyszerített :)
34.
Megabalta
Amugy tök érdekes hogy például a Guild Warsot senkisem említi a kommentekben, pedig ha jóltudom az a 2. legnagyobb mmorpg. Még nemjátszottam vele, de a képek alapján SZÉP (nem nem a capslock ragadt be), ami manapság nagyszó (mivel van gyagyawow meg fotorealisztikus krízis de igazán szép játék nagyon kevés van). Amugy a kotor meg az oblivion mellé még szerintem a vampire masquerade bloodlines is simán befér legjobbak közé. Ti szerepjátékosok meg hiába vitatkoztok mert ezeknek a játékoknak csak a nevük rpg, valójában a ríllájf erpégének töredékét se adják, mivel itt minden előredefiniált, a képzeletedet még véletlen sem kell használnod.
33.
shyfter
Én ezt a játékot utáltam mintha muszály lenne, aztán rávettek, hogy játszak vele egy kicsit. Úgy megfogott, hogy december óta ezzel játszok loooool. Játsza magát a játék, és a kialakuló kapcsolatok miatt jó... Számomra pont olyan mint az MSN csak itt látod is akivel beszélsz és hangok is vannak xD
32.
dareal
sőt, elárulom, hogy az általam említett mmo-kban bizony van annak kihatása a jövődre nézve, hogy az npc-nek mit válaszoltál. nem ugyan azon a szálon folytatódik a küldi, ha más választ adtál. ez is sokat dob a játékon.
31.
dareal
amúgy érdekes tapasztalat, de a legtöbb wowosnak a wow az első mmo. nagyon sok gamer aki elsőnek wowozott majd más mmo-ba tért át, ott döbbent rá, hogy mily kevés a wow. aki megunta a wowot annak ajánlom a vanguardot, hasonló de jóval több lehetőség. ha magára a wow szerű játékmenetre unt rá, annak swg, vagy eve. aoc koncepciója sem rossz (tolom a bétát egy ideje, ja télleg wowot is teszteltem anno ;)), bár az sem az az igazi rpg.
30.
dareal
jó hogy szóbakerült az swg. számomra pl egy mmorpg alapja KELL, hogy legyen a játékos városépítési lehetősége. wow-ban pl ettől a falramásztam (amúgy 2001-ben még arról volt szó, hogy lesz ilyen lehetőség, anno a craftra is hc craftot írtak, csak aztán butítottak rajta mint az állat, ezért lett tömegtermék).

rpg, ok, de nincs semmi saját tulajdonod, csak ami a bankban van és oda elfér, vagy ami az inventoryban van? a karakterednek nincs múltja? csak egy kis törpe vagy akármi abból a pár fajból és kész?

legalább eq2 szinten csináltak volna házbérlési lehetőséget, de nem. ez így csak egy beloggolok, megyek hentelni, vagy csapatban raidelni, esetleg egy kis battleground. ennyi. egy ideig elszórakoztatott, de masszív kikapcsolódásnak vagy egy jó szerepjátéknak nem neveztem volna. hol van itt olyan, hogy a karakterek csak úgy beszélgetnek egy kocsmában, a táncos táncolgat. ha a táncosnak több pénzt adok (a táncos egyébként szintén player) akkor külön táncot nyom stb. swg-ben jön vissza a legjobban szerintem, hogy egy virtuális világba csöppensz.

Optimus jól látod, swg azért ennél több (bár már rég nem játszom, csak néha néha benézek dumálgatni stb).

pl jó ideje, ha belépek csak a várost építgetem, járom a galaxis kocsmáit, a játékosok által épített városokat (az épületeket te rendezed be ahogy kell, elég durva dolgokat lehet kihozni, a mi városunk pl számtalan díjnyertes épületet tartalmaz ;)), nézem az épületeket, horgászni járok (néha még horgászversenyre is :)), vagy csak kis motorverseny, vagy űrhajókázás. szal épp ez a lényeg, hogy a lehető legtöbb dolgot tudja nyújtani egy rpg, ne csak a fejlődés legyen a content. wow meg arról szól, hogy fejlődj, szerezd be a legjobb geart, oszt vagy gyúrd a köv karit, vagy segíts a raidben (amit előtte már 123412512341251235x megcsináltál egyébként), vagy menj battlegroundozni. huh, ez aztán a lehetőségek tárháza. nem azért, de ennél már az eq1 is többet nyújtott.





28 ThurGrek bocsi de elég lol vagy. az előző postomban kétkedve fogadtam, hogy szerepjátékos lennél, lévén a szerepjáték fogalma nem tiszta számodra. erre a szokásos besértődött reakciót nyomod (amúgy ez tényleg a legáltalánosabb reakció, pszichológia rulz), miszernt nem térsz vissza arra a témára, hogy megvédd magad, lévén tudod hogy hülyeséget írtál. erre most jössz azzal, hogy nem ismerem a wowot. na lol, érdekes, pedig írtam is hogy játszottam és ismerem :D
29.
t.roli
ÁÁÁ. Meg kihagytam a másik nagyot, amivel dolgom volt. A diablo 1-2. sose foglalkoztam az eggyel komolyabban, a kettővel kicsit többet toltam. Ez is blizzard játék és sztem jobb mint a wow.
28.
t.roli
19: Ha jól tom a WOW ban is amikor elindítasz egy missziót, nem valós karakterrel kell erről beszélned és ugyanúgy csak 3 lehetőség van. Ráadásúl a környezetedben senki nem fog veled foglalkozni, h legyűrtl 30 kiskutyát, úgyis visszateremnek utánna. Nagy élmény. Míg más szerepjátékokban ez nem így van. Kettő szerepjátékkal játszottam eddig, nem vok nagy szerepjátékos, mert túl sok időt el vesz, de mindkettőben fontos döntéseket kellett hoznom, és mindkettőben a körülöttem élők máshogy reagáltak rám, esetleg egy teljesen más történetet nyithattam meg így, míg a Wowban nincs olyan h hirtelen hordásból szövetséges leszel vagy mi. Elég bezárt világ... Minden csütörtökön újra megjelennek a szörnyek, júj de izgi.

Nevezetesen amikkel játszottam a méltán híres KOTOR és a OBLIVION. Mindkettő remek múlttal rendelkezik, nem véletlen, én csak a legjobbakkal játszom.

Ha egy ismerősöm elkezd wowozni már tudom, hogy elveszítettem. Ez azt jelenti, nem fog foglalkozni senkivel és semmivel, egy idő után mindenről megfeletkezik és már nem jön egy jót Codozni vagy Tiberium Warsozni. Csak wowowowowowowowowowowow.

Én soha nem fogok wowwal játszani, habár elismerem, sokkal jobb és kevésbé káros mint a cigi. De azt sem csinálom, inkábbb megmarad a pénzem és tudok venni hamarosan egy 9600 GT-t és egy Kane's Wrathot...
27.
ThurGrek
Én ismerem a legtöbb szerepjátékot az a "hűdejó erre verem nem a pornóra" RPGket is, de nálad nem látnám hogy ismernéd a WoWot, ami pedig a tárgy lenne, így felesleges. Húrelméletről nem akarsz vitázni valakivel? Az is ugyanilyen síkú lenne szerintem... na bye
26.
Optimus Prime
A WoW sikere szerintem egyértelmű. Hisz a méltán népszerű Warcraft játékok világára épít és egyben új nézőpontból mutatja be azt. Kedvünkre bejárhatjuk Azeroth-ot, stb. Egy fanak kell több? A farkast gyakni meg minden MMO-ban kell, max másnak ábárzolják. Pl. az RF-ben hüllők, dínók vannak. Az SWG-ben meg droidok. Bár eddig az SWG-ben volt az az érzésem, hogy van sztori és karakter, valamint nem csak szörnyeket kell gyakni.
25.
Dinosaur
Wow-nál is meg lehet húzni a határt, csak az első félév van rossz hatással az alvásra :)))
24.
pocla
én is majd minden héten fel járok bulizni, csajozni, simán belefér, de a wow a 2. élet :) nem, nem az elsö

minden második-harmadik nap lejárok raidelni ha csak dkp-ért is aztán néha farmolok, haverokkal bg + ha jo guildba kerülsz mint én is eddig sokszor nagyon meg lehet szeretni (pl csak azért felmenni h dumálsz a többiekkel)

persze mindenkinek az a játék tetszik amelyiket akarja én nem azt mondtam, de amint a cikkböl is kiderül a wow most a legfelkapottabb
23.
reaperboy
Nekem is megvan a véleményem a wow-rol vagyis én inkább PC-s drognak hívnám.Adott egy sablon fantasy világ,barkácsolj magadnak egy meszelt tégla fejü karaktert és indulhat a buli (farkas csapkodás éjjel nappal)és ha elég szintre fejlődsz akkor már piros farkasokat csapkodhatsz

És szerintem a kotor 20X jobb ennél pont a párbeszédek miatt mert ot minden hatással van a körülötted lévő világra és ez segíti az újrajátszási élményt.Na ennyí
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...