Electronic Arts helyzetjelentés, tarolt a Portal 2

  • Írta: fojesz
  • 2011. július 27.
  • Biznisz
A várakozásoknak megfelelően teljesített az Electronic Arts az első pénzügyi negyedévében. A Portal 2-ből kétmillió példány ment el, a Crysis 2-ből három, és bíztató a következő hónapok felhozatala is: a Battlefield 3 előrendelései a Bad Company 2 tízszeresére nőttek, a The Old Republic pedig már rekorder.

Tudjuk le először a számokat: a GAAP eredmények szerint az Electronic Arts az első, áprilistól júniusig tartó pénzügyi negyedévben 999 millió dolláros bevétellel zárt a tavalyi 815 millióhoz képest, míg az üzemi eredményét bőven megduplázta: 96 millió dollár helyett 221 millió zöldhasút könyvelhetett el. A helyzetet némileg jobban tükröző non-GAAP számok szerint 539 millióról 524 millió dollárra esett a cég bevétele, a 78 millió doláros vesztesége pedig 123 milliósra duzzadt, de ez még megfelel a várakozásoknak.

Volt bőven sikercím

Az elmúlt negyedév alatt az EA olyan sikercímekkel rukkolt elő, mint a Darkspore, az Alice: Madness Returns, a Shadows of the Damned és a különösen népszerű Portal 2. A Valve remekéből 2 millió példányt szállítottak le az üzletekbe, tehát ha a fejlesztők korábbi 3 milliós becsléseit vesszük, akkor 1 millió vásárlást a Steamen könyvelhettek el a srácok.

A Crysis 2 a negyedév végére elérte a 3 millió eladott példányt, míg a FIFA 11 a mobil- és a letölthető verziókkal együtt már 15 milliós értékesítésnél jár. A Dragon Age II-ből és a Dead Space 2-ből egyaránt 2-2 milliót adtak el, míg a Battlefield: Bad Company 2-ből már 9 millió példány talált gazdára.

Komoly növekedés az online piacon

Az EA digitális eladásai 209 millió dollárra híztak az elmúlt negyedévben, míg az elmúlt 12 hónapot összegezve 35 százalékos a bővülés, és 854 millió dollárnál állt meg a forgalom számlálója - különösen a konzolos online piacok erősödtek, itt 91 százalékos volt a növekedés éves szinten. A FIFA 11 64 millió dollárt hozott innen a konyhára, míg a FIFA 10 csak 33 milliót, és a Bad Company 2 53 millió dolláros eredménye is sokkal jobb, mint a Battlefield 1943 18, vagy a Bad Company 2 millós bevételei.

Az EA egyébként mindennel jobban ráúszik majd a digitális terjesztésre, ennek szellemében indította el régi-új letöltő hálózatát, az Origint. A rendszer komoly kedvezményekkel, letölthető extrákkal és exkluzív anyagokkal várja a rajongókat, a Star Wars: The Old Republicot például csak innen lehet majd letölteni, és nem véletlen, hogy sorra tűnnek el a kiadó játékai a Steam kínálatából - legutóbb például éppen a Dragon Age II értékesítése szűnt meg rejtélyes körülmények között.

Fényes jövő

Biztatóak a kiadó sikervárományos játékainak előrendelései is. A Battlefield 3 előjegyeztetései állítólag a Bad Company 2-ének tízszeresére rúgnak, míg a Star Wars: The Old Republic már minden ilyen rekordot megdöntött a kiadó történetében. Szintén jó hír, hogy hosszú kínlódás ellenére mégsem marad el az idei NFL-szezon, így az EA Sportsnak nem kell lenyelnie a tervezett 80 millió dolláros veszteséget - a nemrég megjelent NCAA Football 12-ből egyébként két hét alatt 700 ezer példány kelt el.

Az EA a pénzügyi év végére 3,9-4,1 milliárdos non-GAAP bevételt vár, valamint részvényenkénti 70-90 centes nyereséget.

13.
Józsi_Doe
"az EA olyan sikercímekkel rukkolt elő, mint a Darkspore" - az hol sikercím? A kutyának nem kellett. A demot is kb 20 perc után uninstalláltam, annyira unalmas volt.
12.
Berencsit
na akkor most jol megy az EA-nak.... :)
11.
tabu3x
#6: Gyanítom a marketing budget az EA-tól jött, még tán a fejlesztést is támogatták, szóval nem nevezném a élősködésnek.
10.
Kocsis92
#5: akkor félreértetted a kérdésem:D maga az EA, a cikk elején írják, h nyereséges is, de vesztesége is van
96 millió dollár helyett 221 millió zöldhasút könyvelhetett el.
a 78 millió doláros vesztesége pedig 123 milliósra duzzadt, de ez még megfelel a várakozásoknak.
9.
Gurren
#6: nem vonult ki az EA a Steamről.
8.
fojesz
#6: Ebben sincs semmi furcsa, és ez nem élősködés. Megállapodtak, mert Valve-nak kellett egy retail kiadó. (Ugyanis a Valve nem foglalkozik retail terjesztéssel.) Az, hogy ebben visszafelé az EA már nem partner, az is érthető.

Griffin: nagyvonalakban arról van szó, hogy a GAAP számviteli szabályokat Amerikában használják, de egyébként mi a nem GAAP számokat szoktuk nézni inkább nézni. Ahogy a cikkben is említettem, azok kicsit jobban mutatják a valós helyzetet. Most azért szerepelt mindkettő, mert sok helyen össze-vissza szerepel mindegyik, így ez volt a legtisztább.
7.
Griffin
Tulajdonképpen mi is a különbség a GAAP és a non-GAAP eredmények között? Rámentem ugyan a wikipédiára vezető linkre, de továbbra sem értem hogy mi az a GAAP, továbbá azt sem hogy hogyan lehet két féle bevétel?
6.
Necreon
#3: A furcsa az, hogy az EA szépen kivonult a steam-ről hogy ne kelljen a Valve -el osztoznia a bevételen, ellenben ők élősködnek a Valve retail eladásain.
5.
anadrex
#4: Szvsz úgy, hogy az egyik címből nem adtak el elég példányt ami fedezné a költségeket a másik címből pedig igen.
4.
Kocsis92
sose fogom megérteni hogy most az hogy van, h profitál is és veszteséget is termel:D:D:D
3.
fojesz
#2: Nincs ebben semmi furcsa: a retail terjesztést az EA végezte, az online-t a Valve. Utóbbi egyébként nyilvánvalóan a retail eladásokkal is keresett.
2.
Optimus Prime
Furcsa, hogy a Portal 2 Valve cím és az EA sokat zsebelt a retail terjesztés véget. Enne ellenére mégis meg a flémelés a két cég között. Remélem a Dead Space 2 marad még a Steamen, hogy az is onnan legyen meg.
1.
givi6
nem rossz időt zárnak a fejlesztők
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...