Nyilvánossá válik a Doom 3 forráskódja

  • Írta: fojesz
  • 2011. augusztus 7.
  • Érdekesség
A QuakeCon egyik legérdekesebb bejelentése volt, mikor John Carmack a nyitóbeszéde alatt megemlítette: az év végén nyilvánossá teszi a Doom 3 forráskódját. Persze mindez nem feltétlenül a játék miatt fontos, inkább az alatta futó motor, az id Tech 4 számít: ez hajtja majd például a Prey 2-t is.

2004-ben, mikor a Doom 3 megjelent, szokás volt szidni az alatta futó motort (főleg a Source Engine-re voksoló ellentábor részéről), mert nem igazán tudott nagy, szabad ég alatti területeket megjeleníteni, és különben is: az összes karakter műanyagfigurának tűnt benne. Ennek ellenére azt hiszem, elmondhatjuk, hogy az id Tech 4-nek megvoltak a maga erősségei, például a fény-árnyék ábrázolásban a legjobb volt akkoriban, márpedig a horrorműfajban ez számít leginkább.

A motort ugyan kevesebben licencelték, mint a Quake 3 alatt futó elődjét, azonban később mégis olyan címek alá adott talpalávalót, mint a Quake 4, az Enemy Territory: Quake Wars, a Prey, a Wolfenstein vagy éppen a Brink - sőt, a Prey 2 még mindig erre a motorra építkezik majd, igaz, a fejlesztők alaposan át fogják alakítani, ha minden igaz.

Most újabb fontos pillanathoz érkezett a motor története: John Carmack, az id Software atyaúristene a QuakeConon jelentette be, hogy a Doom 3  - és így az id Tech 4 - forráskódját a ZeniMax engedélyével publikussá teszi, azaz ahhoz bárki hozzáférhet majd ingyenesen, és tanulmányozhatja, hogy minél jobb fejlesztő váljék belőle. A kiadásra a Rage októberi megjelenése után kerül sor, mert állítólag kell rajta egy keveset csiszolni még.

Carmack egyébként más fejlesztőket is arra buzdít, hogy régebbi motorjait tegye nyilvánossá, hadd okuljon belőlük mindenki.

12.
laca009
Már látom a sok ingyenes multis lövöldét ami ezen a motoron fog menni:D
11.
randall13
#9: Amiről te beszélsz az nem a forráskód.
10.
LesGrossman
#8: Azért nem kellett senkinek, mert az U2.5 motorral már rengeteg játék készült, ráadásul ott volt a Source, és már voltak bemutatók az U3.0-ról. Normálisan viszont csak pár játék tudta használni ezeknek az előnyeit.
9.
dkjq
a helyzet az, hogy amikor a doom3 megjelent már akkor bele lehetett mászni a kódjába. azt változtattál amit akartál.
mindegyik id játék forrásfájlja tulajdonképpen egy total commanderrel megnyitható, én is megtettem anno. poénosak voltak a felturbózott fegyverek és ellenfelek játék közben.
most hogy ez már legális és ingyenes lesz igy már még jobb lesz a moddereknek.
8.
Józsi_Doe
Már jóval korábban is megtehették volna, lévén alig kellett valakinek a tech4, szemben a klasszisokkal sikeresebb Unreal Engine 3-mal amit már két éve ingyen is lehet használni.
7.
adye
Van egy olyan érzésem, hogy hónapokon belül meg fognak szaporodni iOS és Android platformon az ezen a technikán alapuló játékok. Kedves gesztus, példaértékű!
6.
lolman598
hát,nekem abból a szempontbol nem mind1,hogy nyilvánosá teszik e v nem,mer lehet h otthon a moderek kitanulják az engine használatát,és vmi jóféle programozó lesz belőle vmeik fejlesztőcégnél,és lehet hogy egy iylen embernek köszönhetünk majd egy extrém jó játékot :P
5.
Wrangler
Hát nekem meg aztán tök mind1.
4.
hegyomlás78
Én pont most vittem végig a dum 3!!!Egy két mai FPS simán elbulyhat mellete pedig 7 éves darab!!
3.
vytros
A Crytektől is aranyos döntés volt hogy a CryEngine 2-t (asszem?) az oktatás javára felajánlották, remélem majd találkozok ezekkel tanulmányaim során :)
2.
goszti007
A doom 3 nagyon jó játék szerintem probáljátok ki

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...