HWSW: OnLive próbakör - játék a cloudban

  • Írta: fojesz
  • 2011. szeptember 21.
  • Hír
Link másolása
Elemzők ugyan jó előre megjósolták, hogy a jövő játékai adathordozó nélkül érkeznek majd, de azt valószínűleg nem sokan merték volna megkockáztatni, hogy egyszer a hardverről sem nekünk kell gondoskodni. Az OnLive a stabil internetkapcsolaton kívül nem igényel semmit. OnLive-teszt a HWSW-n.

A gondolat, hogy soha többet nem kell a PC hardverét fejleszteni és a konzolparkunkat lecserélni ahhoz, hogy a legújabb játékokkal játszhassunk, mindenképpen hívogató. A játékok folyamatos fejlődése egyelőre rendszeres kiadásokat követel meg a játékosoktól, azonban az OnLive nem mást ígér, minthogy ezt a problémát átugorva akár egy gyenge netbookon is játszhatunk az aktuális slágercímekkel, ha az internetkapcsolatunk sávszélessége elég nagy. A szolgáltatással szemben ugyan sokan szkeptikusak, a rendszerben rejlő lehetőségekről bárki meggyőződhet, ha letölti az ingyenes próbaverziót - mi is így tettünk.

Bár a felhőrendszereket eddig is nyomon érhettük a gamer világban - a Steam például régóta a Valve szerverein tárolja a játékok mentéseit -, az OnLive maga a cloud gaming, a felhasználóknak még csak le sem kell tölteniük a játékot, a program a szolgáltató szerverein fut, a játékos pedig az interneten keresztül kapja az “adást”. Az elképzelésnek több előnye is van: nem vagyunk hardverhez kötve, hiszen a számítási feladatokat a távoli szerverek veszik a vállukra; azonnal indíthatjuk a megvásárolt játékot, nem kell telepítéssel és letöltéssel szöszölni; ráadásul az egyes platformok közötti különbségeket is könnyedén áthidalhatjuk.

A tesztnek még koránt sincs vége, a teljes cikket a HWSW-n olvashatjátok el!

49.
49.
Extol
#25: Elég csúnya lenne a future akkor a hardergyártóknak, gondolj csak bele, mindenki megelégedne a legolcsóbb és leggagyibb platformmal, hogy ez mit hozna magával azt nem nehéz kikövetkeztetni.
Amúgyis hamár olyan gyors és akadásmentes net kell hozzá akkor mi az a negyedóra amit a letöltésre kell szánni... Részemről inkább várok egy kicsit míg lejön a játék mintsem hogy a lassú szerverek illetve a netántán belassuló netek miatt sokszorta negyedórát kellene átlaggolnom.
Ha lesz is belőle valami én tuti nem fogom használni, digitális téren maradok a Steam-nél ott még telepíteni sem kell. Lehet a jövőben a jó gép presztízs dolog lesz de nem bánom.
Ja és a moddolás nem oldható meg, tudom. Hogy a későbbiekben lehet-e az kiderül.
48.
48.
Neo1989
#24: Hát ebben egyet értünk én is inkább jobban szeretem a kezemben tátani a DVD-t :)
Meg úgy személyesebb is .
47.
47.
randall13
#45: Pedig el nem hiszed mennyire igaza van. A fizika törvényei nem csak Magyarországon érvényesülnek. Lehet akármilyen über giga szolgáltatód, ha egyszer a vezetékek nem bírják el a generált adatforgalmat. USÁban is nem rég kezdte el a google lefektetni a gigabites üvegszálas vezetékeket, kell még egy 10 év minimum, mire világszerte elterjed. Értsd meg, hogy magával az onlive-al nincs gond. Csak megfeledkeztél arról, hogy ott vannak a cégóriások, mint MS meg sony, akik nem fogják annyiban hagyni a dolgot. Valószínűleg pont az MS lesz az, aki fizetni fog más cégeknek azért, hogy betegyék egy adatbázisba a játékait... Ha az onlive még véletlenül is befut, akkor a win8-at felesleges kiadni, rögtön lehetne a kukába dobni.
46.
46.
Miseew
#45: bizony...én is néztem nagyot mikor a 40mbit/s-es netnél a garantált jobb esetben is maximum a fele... szomorú. sajnos nem tudunk mit tenni "felnyitni" az emberek szemét. a 10 éves kissrác akarja az intejnyetet mejt akaj az ájfonon meg az ájpodon jáccani A intejnettel ezért kőgazdag bodzaszedő apuka megrendeli neki a jegjobbat a pici fijának-.-' szánalmas világ van:D
45.
45.
Lordnekroseth
Tom...előbb utóbb kitrollolod maganak a bannt. Az senkit nem érdekel ha mnodasz valamit, de az hogy azzal kezded hogy 5 ödikes pisis vagy....téged minősít.

Másrészről szerintem az OnLive nak semmi köze ahhoz hogy a nyomorult magyar szolgáltatók hogy basszák át a népet és verik át a vevőiket a beigért sávszélességük helyett egész mást szolgáltatva.
Az hogy egy Net Speed Meter (azaz NSM) mit mutat az semmit sem számít. Tudom...ezzel foglalkoztam. Az egy pár mp-s cscsforgalom optimális esetben, amit talán EGYSZER fogsz egy hónapban látni ha pl Wowozol és közben Fb-zzel ,meg megy egy két letöltés...amit egy 120 megásnak SIMÁN fel kéne zabálnia keresztbe kasul, mert kb az 1/3 adát eszi...ha nem ilyen 40 gigás filmeket töltesz 10 esével csúcssebességgel.

Az pedig hogy van egy 5 megás net és ebből 3 at szolgáltatnak, de ha letöltesz 300kb/secnél jobban nemmegy az szánalom és a szolgáltatókat és a vevőket is minősíti: mert avevők buták és nemértenek hozzá, hogy nem azt kapják amiért fizetnek, meg a szolgáltatót hogy megengedi magának hogy SZÁZEZRÉVEL verje át az embereket.....Welcome to Magdzsalolszág. ahogy kínai barátaim mondják.

Egyébként ez az egész játékiparnak hihetetlen dobás, minden téren hihetetlen fogyasztás várható. Az hogy 2-3 napra elő tudsz fizetni és nemkell azért aggódnod hogy jaj nemfog xy játék futni a gépemen extrém business. É ha azt képzelitek, hogy a vid kártya gyártól meg egyebek nemhagyják, tévedtek, mert ugyanazt eladják akkor a szolgáltatónak. És Pc-t nemcsak játszani veszel amúgy sem. Egy grafikus aki azon dolgozik tesz arra hogy OnLive on gyorsan megy a játék....
A játékkészítők is elengedhetik magukat végre renszerkövetelményileg kicsit jobban és az hogy az egész Online megy nagy lökést fog adni a multiplayer játékoknak valamint a multiplatform alapja lessz. Nelessz xbox meg ps...lesz egy Pc szerű valamid amin ez megy hibátlanul és kész....mert a szerveren megy minden platform.
44.
44.
venoom
ma kiprobaltam szerintem nagyon fasza abszolut nincs akadas vagy lassulas, egyedul a felbontas zavar aszem 1024 csak
43.
43.
#38: Előbb próbáld ki és utána mondd, hogy ezentúl azon nyomod majd az online fps-eket :) Olyan lagok, akadások vannak hogy soha nem leszel olyan jó mintha saját gépedről tolnád neten...de minek is pofázol, míg nem láttad???
42.
42.
#40: Sorry a multipost-ért: csak egy dolog:

A kérdés, hogy a kiadók (a kicsik biztos nem, de az igazán nagyok) vajon szembe mernek-e menni mondjuk a két nagy multival ?! Bennük van annyi erő és potenciál talán, hogy megtegyék, persze ez ellen ott vannak a szankciók lehetősége és az exkluzív tartalmak, ami lássuk be eddig is igen szépen tolta a Sony szekerét és mostanság SAJNOS az MS is megtanult ezzel élni :((( "Mi vagyunk az epic (fail) és minden játékunk megjelenik pc-re". ))):

Az EA például elindult valami hasonló irányba az Originnel, amitől nincs olyan messze a saját szolgáltatás. Ki tudja a Valve nyilatkozatai is igen sejtelmesek. Bár ez is csak azt látszik igazolni, hogy a konzolok (akármilyenek is lesznek majd) mellett és talán a pc helyett (ez kérdéses) lehet harmadik / negyedik az onlive. Nem több és nem is kevesebb...
41.
41.
koffein
nekem németországban még a mai napig sem müködik, pedig lennt van már a kliens jóideje
40.
40.
#39: Ha már személyeskedsz és ilyen kis zseni vagy, mert bárkit leszólsz mondanivaló nélkül (bár hozzászólásod nem arra utal, hogy "okosabb lennél, mint egy ötödikes") akkor állíts is ne csak "szarj egyet a száddal" ! Köszönöm ... ;)

Kettő: Azért azt TE sem gondolhatod komolyan, hogy az MS és a SONY majd hátratett kézzel szomorkodik az "elmaradt hasznon" (mert nem kell hozzá egyetemi diploma, hogy kitaláld, ezt nem másként fogják felfogni.).

A kérdés csupán annyi, megy-e a szekér annyira, hogy rámozduljanak. Gondold csak el: azért képesek pereskedni a multik és egymást próbálják ellehetetleníteni a legkicsinyesebb és piszkosabb eszközökkel, hogy a másik nehogy több bevételt szerezzen egy látszólag hasonló (!!!) készülékkel (és ez miatt szabadalmi háború indul, na vajon kire gondolok :) akkor egy milliárdos üzletet hagynának kicsúszni a kezükből ? Ugyan már !

Az ms ráadásul évek óta azon görcsöl, hogyan tehetné a pc-s játékipart is olyan számára jövedelmező üzletággá, mint a box. Nem tudom hallottál-e a w7 előtti zseniális TC-s terveikről, a szoftver licence díjról, amit a fejlesztő fizet, csak, hogy fusson a programja natív környezetben windows-on (mondjuk már a .NET sem az, de ezt ők másképp látják :), különben csak egy emulált layeren (boxnál ugye ez lenne az xna: limitált hardware hozzáféréssel !!!)

Ilyen jövőkép mellett leginkább a tartalommal lehet leginkább probléma az onlive-on (vagy játszol flashes, webgl-es játékokkal, amihez meg amúgy is elég lenne a netbook :)))))))
39.
39.
Ooorky
#37: Hát ekkora hülyeséget se olvastam még, de örülhetsz mert felkerültél a """Dicsőség falra"""
38.
38.
Ooorky
#36: ~5000ft-ért már 15-20megás netet kapsz, feltöltésből meg kell vagy 100k az onlive-nak, mivel visszafele csak az egérmozgás+billentyűkombinációk/gamepad nyomkodás megy...
Eddig 3 szolgáltatónál voltam (T-com, UPC, Digi), de mindegyik biztosította az igért sávszélességet, sose esett vissza a garantáltra.
37.
37.
Szerintem az onlive saját magát fogja kinyírni :)
Minél népszerűbb lesz, olyan hatványozottan fog megnőni az erőforrás igénye, hogy azt egyszerűen fizikailag (internet és szerverpark) nem lesz képes kiszolgálni --> egyre többe kerül fenntartani és romlik a szolgáltatás színvonala. Valamint egyre nagyobb tüske lesz az ISP-k, MS és a Sony szemében.
Amikor pedig már zavarni fogja őket, egyszerűen letiltják a tartalmaikat róla, vagy csak ellehetetlenítik, olyan díjjakkal szerződnek velük... Valamint ez az ISP-ket is "felesleges" fejlesztésbe hajszolja (profitot von el !!!) ráadásul a kisbetűs részben minden "korlátlan" szolgáltatás licencében ott van a limit amikortól mégis korlátozni fognak (különben beledöglenek). Súgok: UPC Fiberpower 120 --> 300GByte. Nem nehéz kiszámolni, hogy NAPI 10GB adatforgalom után le fognak csapni pár tíz KILOBIT sávszélre. :))) Most akkor gondoljatok bele, mi van hogy ha minden tartalom, Filmek, tv, cloud adatok neten jönnek-mennek ! :O

Nem vagyok cloud ellenes, jó dolognak tartom, mindaddig amíg én döntöm el, hogy milyen adatot tartok meg privátnak és mit teszek fel cloudba ! Persze az emberek döntő többsége ostoba birka, pláne nagy tömegben (lásd, értelmező kéziszótár: facebook, apple, divat és egyéb címszó alatt :)))
36.
36.
#30: Csomó helyen nincs olyna net, ráadásul ha van is, a garantált fix az sokkal kisebb. Egy 5 mb-es gyakran 2,5 és 0,5 le és fel..ez a garantált..pont most néztme a nagyobb csomagot, erre garantált fel ott is 1....tehát sok helyen szar net van.
35.
35.
nukebomb
#34: egyetértek, szerintem nagyon frankó. én is most tettem le. jó, nekem ps3-am van, a grafika nem közelíti meg, de a laptopomon alapból nem futott volna így el a dirt3. továbbra is tartom, hogy zseniális az ötlet.
34.
34.
Ronam
Nem értem az olyan hozzászólásokat, hogy nem működik, szar, becsődöl stb... Most próbáltam ki és szerintem hatalmas az egész ahogy van :). Bár úgy gondolom sokat kell ennek még fejlődnie. Amúgy a legtöbb játékot ingyen lehet tolni 30 percig, ha lejárt a 30 perc megveheted többféle módon: kölcsönzés 3-5 napra, vagy full-t megveszed mint "boltba" és játszol vele amíg akarsz :). Sok játékot próbáltam, volt ami hibátlanul futott, volt ami akadozott. Dirt3 tökéletes volt, Homefront multi eléggé szakadós. Ajánlom mindenkinek, hogy próbálja ki, érdemes, csak regelni kell az oldalon feldobni a klienst és már fut is. Talán amibe bele tudnék kötni az a grafika, volt PS3-am és X360-am is, de sajnos ez meg sem közelíti... 15 MB-s nettel küldtem, lehet több kell neki (bár sok helyen 5MB/s-et írnak ami szerintem kicsit vicc).
33.
33.
simon 555
#32: nem mindenkinek egyforma nete van:)
és szerintem nincs olyan sok gamer pl pesten főleg olyan aki ezzel játszana,hogy leterhelné annyira szerintem.na meg a szolgáltatónak legalábbis az igényesebbeknek muszáj állandó sávszélességet biztosítaniuk.
32.
32.
nukebomb
#30: Szerintem arra gondolt, hogy ha mondjuk mindenki, aki játszik, teszem azt egy péntek este, az ezzel játszana, akkor a szolgáltatónak tényleg biztosítania kéne azt a párezerszer 5Mb-et. Amihez valszeg még messze nincs infrastruktúra. Mert ha mindenki netezik hétvégén, és még csak nem is letölt, akkor is gyakran behal a net. Mert a sávszél az nem garantált... Vagy ilyesmi. :)
31.
31.
Lordnekroseth
Sok előttem szólóval egyet értek, fantasztikus ötlet, nagyon jó dolgokat látok benne. Egy dolgot azért remélek, a netszolgáltatók kapnak konkurenciát, főleg most hogy jönnek a kínaiak. Mert a msotani netszolgáltatók szánalmasak és összejátszanak, nem konkurálnak.
30.
30.
simon 555
#7: na ne viccelj már...
ahhoz,hogy elinduljon 3 mb/s-es net kell.igaz ilyennel gyengébb felbontásban fut,de 5 mb/s-es nettel már HD-ban kellene mennie.szerinted MO-n és más EU országokban nincs 5 mb/s-es net?már több éve.sőt már vannak 100 mb/s-es netek is városban...
29.
29.
simon 555
még régebben kipróbáltam egyik ismerősömnél 20 mb/s-es nettel és ott nagyon faszán ment.bár akkor még nem volt rajta sok játék és kevés volt a trial is.
viszont amikor utoljára próbálni akartam nála már nem ment:S azt írta,hogy nem érhető el az országban amit nem értek mert előtte 1-2 hónappal meg gond nélkül ment...
am mindenképpen van jövője.főleg így,hogy teljesen ingyenes csak a játékot kell megvenni meg főleg.
28.
28.
nukebomb
Szerintem az ötlet zseniális, csak szurkolni tudok a fejlesztőknek. Mindamellett jelenlegi világunkat elnézve, valóban a gyártók lobbijának áldozata lesz legnagyobb valószínűség szerint.
27.
27.
Vopesz
Nekem valamiért ez nem tetszik, bár látom az előnyeit, de akkor sem. Talán azért nem tetszik, mert teljesen elkaszálná a hardware és konzolgyártók versenyét, amiből mindig a játékos profitál. Nem lehetne trollkodni, hogy ez meg az a platform, config miért jobb, meg amúgy sem tudom elképzelni, hogy ezt ölbe tett kézzel nézné az Nvidia, Ati, Microsoft, Sony, stb.
26.
26.
fojesz
#23: Itt is meg lehet venni a játékokat korlátlan felhasználásra.
25.
25.
fojesz
#21: Negatívumok vannak a cikkben, de erről kifejezetten pozitívumként írtam. Ha már a digitális utat választottuk, ne kelljen már hosszú negyedórákat várni a letöltésre és a telepítésre. Ez a lehető legkényelmesebb út, és ez future, ha tetszik, ha nem. Igazából csak nézet kérdése: így is van egy saját játékkollekciód, csak éppen nem kell neki helyet csinálni vinyón.

A moddolás megoldható, de jelenleg nyilván nem az elsődleges szempont, mert még kísérleti szinten van a projekt. Más kérdés, hogy a kiadók többsége nem szereti a modokat, ma már kifejezetten rontják a DLC-bizniszt - aki akar, így is ki tud adni egy szerkesztőprogramot.

Ez pedig már személyes vélemény, de sosem értettem azokat, akik azért panaszkodnak a digitális terjesztésre, mert vásárlás után nincs meg lemezen nekik a játék, és az milyen rossz. Érdekes módon a felhasználók 99 százaléka rendelkezik egy raklapnyi MP3-fájllal, és ott meg sem zavarja őket, hogy nincsenek meg az eredeti CD-k.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...