Újabb pletykák a Wii U specifikációiról

  • Írta: zoenn
  • 2011. december 3.
  • Pletyka
Egy meg nem nevezett japán fejlesztő kotyogta ki nemrég a Nintendo következő generációs konzoljának hardverfelépítését. Ez még mindig nem hivatalos részlet, de már nagyjából fedheti a valóságot. Az úriember szerint a Wii U 50 százalékkal lehet jobb, mint a PS3 teljesítménye. Hiszi a piszi.

A szóbeszédeket megszellőztető japán fejlesztő elmondása szerint jelenleg egy PS3-as játék Wii U-s portján dolgozik, és látszólag szabadidejében kikotyogja a Nintendo új konzoljának technikai részleteit. Hallottunk már sok mendemondát a felépítéssel kapcsolatban, de mindközül ez tűnik a legpontosabbnak. Lássuk akkor!

A Wii U 3 Ghz-es quad-core PowerPC-alapú 45nm-es processzort és 768 MB CPU-ba beágyazott DRAM-ot tartalmaz majd, míg a GPU 40 nanométeres gyártási technológiával készül az ATI (AMD) jóvoltából. Érdekes az emberke azon állítása miszerint a Nintendo tesztel egy olyan változatot is, melyben 1 GB-os, processzorba ágyazott DRAM foglal helyet - lehetséges, hogy a Nintendo még mindig nem biztos a végleges specifikációban?

Mindez csupán erős feltételezés és korántsem biztos. Várjuk a Nintendo bejelentését! Köszönjük, Nathan!

30.
Mathia$
#20: Simán lesz lesz pár éven belül 32gb rammal rendelkező pc és olyan game is aminél az ultra high beállításoknál kelleni fog. Így teljesen érthető miért kell majd 4gb a nextgenbe, legtöbb helyen is erre a számra adják a voksukat, fejlesztők is ennyit akarnak minimum. Kivéve a Crytek, ők 8gb-al lennének boldogak:
http://www.gamerzines.com/ps3/news/crytek-next-gen-8gb-ram.html

#24: Nem így értettem az high end-et, persze igazad van, olyanra gondoltam ami jelenleg egy olyan pc gamer háztartásában van aki minden game-el ultra high-on tolja jelenleg és még legfeljebb fél évig. :)
#25: Ezzel a hozzászólással teljen egyet értek!
29.
mete777
Helló szeretnék némi fényt hozni itt a dologba egyeseknek: RAM mennyisége igen fontos de a sebessége még fontosabb. Minél több RAM annál nagyobb a fogyasztás is és a hődisszipáció is a processzoron belülre tenni a memóriát drámaian lecsökkenti a latencyt, tehát jó ötlet.
Illetve némi infó a konzolokról.

A PS3
RAM:
256MB XDR RAM 3200Mhz 48,7GB/s áteresztő képesség Rendszeré
256MB DDR3 RAM 700Mhz GPU-jé

CPU:
"1" Magos Teljes értékű CPU 3,2Ghz
8db Cél SPU gyakorlatilag Vertex és Lebegőpontos feldolgozók kibővített utasítás készletekkel 3,2Ghz-en (ebből persze 1 letiltva tartaléknak tehát 7db aktívan)
2,5MB L2 cache (1x512KB + 8x256kb)
208gigaflop RAW teljesítmény CPUn

GPU:
550Mhz 96db shader egység
24 milliárd képpont/sec GPUn


Xbox 360
RAM:
256MB DDR3 RAM 700Mhz (késöbb lettek 512MB osak is) és meg van osztva a GPU val
10MB EDRAM GPU magon belül az élsimításnak ez drága de iszonyat effektív megoldás erre a problémára. Hogy értsétek a 256MB 700Mhz es DDR3nak 21,6GB/s a töltése a 10MB EDRAM-nak 256GB/s a töltése tehát majd 12x gyorsabb a DDR3-nál

CPU:
3 Magos 3,2Ghz Teljes értékű CPU magonként 2 szállal tehát rendszer szempontjából "6" feldolgozó egységgel.
1MB L2 cache
95,2 gigaflop RAW teljesítmény CPUn

GPU:
500Mhz 12 shader egység
4 milliárd képpont/sec


Wii
RAM:
88MB 486Mhz (24MB belső 1T-SRAM 64MB GDDR3 RAM)
3.9GB/s áteresztő képesség
3MB GPUn belül megint EDRAM cefetgyors

CPU:
729Mhz "5db" feldolgozó egységgel

GPU:
243Mhz ATI hollywood Nem sok infót tudni róla de hát kb eltudjuk képzeni hogy nem egy csúcsragadózó :)

Tehát nem minden a méret :) számtekkkknél gyorsnak is elég lenni :D
Ps: infók szállingóznak hogy a köv konzoloknak XDR2-es memóriájuk lesz amik a GDDR5 nél kb 2x gyorsabbak szov nem aggódnék hogy 768MB vagy 1GB főleg nem Nintendónál amég cefettgyorsan tölthető másodpercenként minden jóval addig rendben leszünk! Xbox720 meg PS4 úgyis 2-4-6GB ot fog csapatni mire jön!

Béke!
28.
zola2000
#25: negyed giga a wiibe? ott van 80mega ram, és 700mhzs proci!!! (de tényleg)

aztán nézd meg mondjuk a youtubeon a zelda skyward sword, xenoblade, last story és a dragon quest 10 grafikáját az ember el sem hinné hogy milyen gyenge hardveren futnak, vagy hogy olyan gyenge hw ilyen grafikát kiad! azt bírom hogy itt mindenki jobban ért a konzolépítéshez mint a konzolgyártók...
27.
zola2000
Azért azt is érdemes megnézni, hogy a wiiben van ugyebár valami 700mhzs cpu, meg valami 80mega ram, aztán tessék rákeresni a youtuben olyan címekre, mint a xenoblade, meg a zelda skyward sword, meg a last story, és persze a dragon quest 10! Ez alapján vicces hogy az új konzoloknál mindenki hasonló pckkel hasonlítgat össze.

(egyébként a ps2ben meg valami 250mhzs cpu volt meg 32mega ram)...
26.
volkornka
#25: Pontosan, ez Nintendo. Ha tényleg 50%al erősebb lenne mint a PS3, akkor az bőven elég lenne. Wii sokkal gyengébb mégis jóval többet adtak el. Most komolyan, aki hardver buzi az úgyse Nintendot vesz.
A Nintendo nem azokból a játékokból él meg amik a grafikára mennek.....furcsa.
25.
Bisur1996
Most egy WiiU-nak egy giga RAM is bőven elég, ugyan már, ez Nintendo, mit várjunk tőle? Mennyi RAm van a Wii be? Oh, negyed giga sincs, mégis megy. Itt az a kérdés, hogy a másik két cég konzoljába mennyi lesz, 4 GB szerintem pont optimális, vagy 6 GB, de 2 is elég ha úgy nézzük. A lényeg, hogy a RAM jó gyors legyen, és rendesen legyen megosztva, akkor nem lesz baj.
24.
Bisur1996
#19: Annyit hozzátennék, a mai high end PC-k 8x8 GB RAM-l bírnak, az 64 GB, nem véletlen több millió forintosak. 16 mag van bennük :D
20.
_Tappancs_
#17: Nyílván a ram mennyiségét a kép specifikációja ,ereje és korlátai szabják meg(hiába rak bele 120 Gb ramot, ha soha se tudja kihasználni, mert minden más túl gyenge hozzá). Játékra még pc-n se nagyon kell 4 Gb és ami Pc-n 4 gigát eszik az konzolokon 512mb-ban megoldják régebben különböző butítások nélkül is. Ebből kifolyólag a Pc-s hight end konfikogat KÁR összehasonlítani a konzolosok konfigjával,mivel a vak is látja, hogy gyengébb hardware éppenséggel nincs annyira lemaradva a Pc-től jelen esetben se,mint amennyire a számok különbsége miatt kellene lennie.

Vagyis ami konzolban 512 mb az pc-re átkonvertálva 3-4 giga lehet, ha csak azt nézzük , amit látunk és tapasztalunk. Így hát egy 1 gb-os konzol memoria óriási.. Egy 6-8 gigás ram esetleg az újgenerációs konzolokban olyan hatalmas előnyt jelentene a PC-vel szemben gyakorlati felhasználás szempontjából, hogy ihaj.
19.
Mathia$
#18: Lusta voltál végigolvasni a kommentemet? Felhoztam 2 címet is ami nem exklúzív...
De mivel nincs akkora különbség a X360 és PS3 között mint sokan gondolják(box grafikus kártyája jobb meg a ram felosztása is) Ezért jönnek sokan a "nem tudják a fejlesztők kihasználni a PS3 erejét, mert nem ismerik". Igen ez igaz volt még 2008-2009-ben, de azóta változtak a dolgok. Multiplatform címek nagyobb része szebb már PS-en. A technológia fejlődik, az elvárások nagyobbak és a határok magasabbak, minél jobban megismerik a fejlesztők mire képes is valójában a jelenlegi 2 HD konzol.

1-es kommentelőnél a pont. 1GB ram nem lesz elég már 2 év múlva. 4-5 év múlva pedig már rohadt kevés lesz.
2007-ben egy High End PC-ben volt 4GB ram. Jelenleg 16GB. 4 év alatt 4x-re nőtt. De ez még fel is gyorsulhat a szélsebes fejlődés miatt.

A 360 megjelenésekor 2005-ben 512MB rammal jelentek meg, ami akkor egészen jónak számított, az akkori High End pc-nek negyedéd tette ki ez a ram.
Ha 2 év múlva lesz már 22-24GB rammal rendelkező pc egyes gamereknél, akkor teljesen normális lesz ha a következő generációs konzolok 6 vagy akár 8gb rammal jelennek meg.
A wii-nek 90MB ram-ja van. A másik 2-nek 512. Ha ekkora különbség lesz a nextgen-ben - ami valószínű - akkor lehet számolni.
18.
szcsaba1994
#17: Ezek exkluzív címek. Multiplatform címeknél érthető okokból nem tudják kihasználni.
17.
Mathia$
#10: Ja, mert szerinted a RAM-on fog múlni, hogy mennyivel lesz drágább a gép?
Az a legolcsóbb mind közül. Ezen rinyálnak mostanság a fejlesztők, hogy kevés az 512MB most. Akkor az új gennél ez az 512 kb. a 2-3gb megfelelője lesz. Szal jól teszik ha raknak bele 4-6gb-ot ahogy korábban a Dice és a Crytek is kérték.

#12: A majdani megjelenéskor az akkori technológia egyik csúcskártyáját kell belerakni és kész. Nem lesz gond.
PS3-ba 9 magos proci van, 1 mag zárva, 1-et a ps használ többi 7 van játékra. Nem igaz hogy nem tudják kihasználni, MGS4, KZ2-3, God of War 3, Uncharted 1-2-3 ezekből le kéne faragni, hogy lehessenek boxra.
Bár nem tudom nézted-e manapság a megjelenő gameket - RAGE, BF3 - a PS3 verzió a szebb.

#16: Steamet ugyanúgy ki lehet kerülni, másrészt tavaly Black Opsot megvették 400.000-en pc--re, 5 millióan meg levarezolták. Szóval ennyi.
14.
fészpalm
13.
samatagrav09
#7: gratulálok neked a konzol nem rosszabb és még olcsóbb is de mondjuk nem a warezolós mert azokkal van a baj akik veszek pc-t 110ért és letöltöm rá a fél világot
12.
szcsaba1994
#7: Ezt még olvasni is rossz volt a helyesírási hibák miatt.
#8: Most hiába raknak bele 16GB RAM-ot, MARS 2 VGA-t, csak azért,m ert az erősebb, mint a jelenlegi generációs átlaggépek.
Az árra, fogyasztásra és hőmérsékletre (Ugye, Microsoft? :D ) is figyelni kell.
Ha egy mostani középkategóriás (25-30k körüli) VGA szintű kártyát tesznek bele, az is bőven jobb lesz, mint pl. egy PS3, amiben hiába van 7 vagy 8 magos proci, a fejlesztők nem bírják kihasználni
11.
samatagrav09
#3: de nagy pénzveszteségel járt mert csökkenték az árát
10.
Qbász
#8: Igen és akkor majd 150ezer++ forintos kezdő ára lesz darabonként hatalmas bukással gyártják majd ami miatt tovább drágulnak a játékok. Majd ők eldöntik hogy mi éri meg. Ha náluk a kalkulátor 2Gb/1Gb akármennyit dob ki úgy is azzal gyártják.
9.
Yami
A processzorba ágyazott memória nagyon jó ötlet, ha ezt még megfejelnék egy közvetlen elérésű SSD háttértárral, akkor az segítene a viszonylag kis memória méreten.
8.
Mathia$
Legyen minél több ram a következő generációnál, én azt kívánom 4gb de inkább 6.
És remélem a vidikarik a megjelenéskor a legjobbak között lesznek. Akkor nem lesz probléma, procit tudnak csinálni mindannyian.
7.
amadeusz gyermeke
Ez a megjelenés lessz a mérleg nyelve.Van egy bukás bűze a dolognak. A mintendó szopni fog szerintem. S ha igen, az intłő jel lessz a sonynak s a microsofnak egyaránt, hogy ácsi bácsik!!!!! A pc-k verik a konzolokat teljesítményben. De a sok warezoló köcsök miatt., + a egyébb okok. Fejlesztők, lustasága, mert egyszerübb a kismert hardvera fejleszteni, alik van normális játék rá.A konzolokban viszont van money, s hiábba gyengébbek . A jelen generációnak ez még most , jelen állás szerint megteszi!! Mert egy csomó játék jelenik meg, amik képviselnek minőséget is. Itt nem a cod féle rókabőr szemétre gondolok. Hanem bármi más AAA kategóriás játékra!
6.
Donpedro
#4: Az, hogy CPU-ba ágyazott, semmit sem jelent. Itt nem cache-ről van szó (abból 1 GB-nyit legyártani elég költséges lenne, nem beszélve a technológiai korlátokról :D), csak a memória és a memóriavezérlő is (gondolom én) a processzorban foglal helyet. Maximum a nagy távolság overheadjét spórolják meg vele, de az csak sebességben jön ki, nekem a méretével van bajom.

Tudom, hogy a Nintendo konzoljai nem a grafikáról szólnak, csak nem értem hogy a mai korban, amikor sz*rér-h*gyér utánad dobják a sokgigás DRAM-okat, miért kell kompromisszumokat kötni.
5.
jszili32
Szerintem ez is simázni fogja a ps 4-et meg az xbox tudjafaszomhányat.
4.
szcsaba1994
1 Gb RAM bőven elég, főleg, hogy CPU-ba ágyazott. Ez jelentősen megnöveli a teljesítményét.
A Wii is kb. ennyivel erősebb, mint a PS2, mégis siker lett. (Tgyük hozzá, hogy nem a hardver miatt :D )
3.
volkornka
#2: ,,bukása,, kijelentéssel még várnék. csak 1 példa az új mario megjelenése után:
Super Mario 3D Land has become the fastest-selling portable Mario game. Ever. It has sold over 500,000 units since its launch and boosted sales of the 3DS by 49% during the week of its launch. And just last week, 3DS sales saw a boost of 325%. Plus, with Mario Kart 7 launching soon, we can surely expect to see the sales of the 3DS rise even more.
Egyébként meg bőven elég lenne az az 1GB.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...