Aliens: Colonial Marines - kicsinosított demó

  • Írta: fojesz
  • 2013. február 14.
  • Hír
A nemzetközi sajtó alaposan szétkapta az Aliens: Colonial Marinest, a fejlesztés körül botrányokról is sorra túrja elő az információkat. Most egy összehasonlító videó érkezett, ami a játékot és a nála jóval szebb demót mutatja be.

A végeredmény valóban megdöbbentő, úgy fest, a Gearbox tudatosan kicsinosította a játék kiállításokra és sajtórendezvényekre szánt demóját, amivel alapvetően nem lenne gond, csakhogy a különbség óriási ahhoz képest, amit a végleges játék látványvilága ad a játékosoknak. A videót daenath küldte be, köszönjük!

Közben új részleteket láttak napvilágot a játék fejlesztésének háttértörténetéről. Noha maga a Sega is tagadta a vádakat, hogy az Aliens: Colonial Marines kampányának fejlesztése túlnyomórészt a TimeGate-re hárult volna, a Redditen egy névtelen felhasználó csakugyan arról írt, hogy nem ment minden rendben a játék készültekor.

Az informátor állítólag másfél évet dolgozott a projekten, és szerinte már ott elkezdődtek a problémák, hogy a Sega idő előtt jelentette be a játékot. Mint ismert, a 2006-os leleplezés alkalmával a kiadó éppen csak megszerezte az Aliens jogait, illetve alig állapodott meg a Gearboxszal a fejlesztésről, a tényleges munkálatok el sem kezdődtek.

És utána sem lett jobb a helyzet. Hiába készült a játék, a Gearbox minden adódó alkalommal (Borderlands, Duke Nukem Forever) félretette a projekt, majd mikor újra nekiállt, alaposan belenyúlt a tartalmi részbe. A Segának nem tetszett az ezzel járó folyamatos csúszás, ezért a Gearbox külsős cégeknek szervezte ki a játék fejlesztését: az új felállás szerint a TimeGate csinálta a single nagy részét, a Gearboxé volt a multiplayer, a Demiurge és a Nerve pedig a DLC-ket hegesztette.

A Gearbox legtöbb munkatársa ezzel párhuzamosan a Borderlands 2-n dolgozhatott. Mikor az a játék megjelent, a TimeGate már készen volt a kampány "85 százalékával", viszont a Gearbox szörnyülködve nézte a végeredményt. A Gearbox megpróbált belenyúlni itt-ott a projektbe, a határidő viszont vészesen közeledett...

70.
Simonus18
És mivel nagyon más volt a reklámban, mint ami gyakorlatban elérhető, így teljesen érthető a felháborodás azoktól, kik előrendelték, megvették a produktumot. Szóval ne jöjjön senki azzal, hogy "mit rínak már ezek..." stb.
69.
Trapyd
#68: Teljesen érthető elfogadható, sőt pontosan, így gondolom én is. Technikai háttér adott , mi fizetünk a termékért sőt igényeljük a terméket. Nem rajtunk múlik milyen lesz a végeredmény. Persze ez nem teljesen igaz. Hiszen, ha megvásároljuk a silány portékát sőt elfogadjuk és szemet hunyunk felette, azzal csak azt érjük el, hogy -te nézd má Józsi ba...+ ezek ezt a szart is megvették legközelebb még ennyit se kell csinálnunk.
68.
guitarlord
#67: Természetesen nem, azt mondtam, hogy, amelyiknek a grafikája rendben van és ez most nem Crytek szintű grafikát képvisel, hanem a nagyon "objektív" "nem ocsmány a végtelenségig" elvet takarja, bocsássátok meg, de Nekem 2013-ban azért van egy minimális elvárásom grafikusan is, hiszen a grafika is része a játékélménynek....
67.
simon 555
#58: Szóval nálad az a játék aminek nem szép a grafikája 7 pontnál nem is érdemel többet?
66.
Simonus18
Egyébként a grafika nem egész mértékben borzalmas, pl a kúszós jelenetnél már el is érte a horrorisztikus hangulatot a dinamikus, erős lámpa/alarm fényekkel, de csak azért, mert ez az egyetlen jelenet ahol kibaszott CSÖND van ... és ez a gond ezzel a gémmel, zúzás, robbanás, bum bum, ennyiből áll, nagy zajt csap, csak néhol érzed azt, hogy valójában egy Alien franchise-ról van itt szó.
65.
MT79
#64: Lehet az lett volna a legjobb ha meg se jelenik....a kiadó se járatja le magát az embereknek is megmarad a pénzük.. A SZAR munkától még mindig jobb a semmi szerintem!
64.
Szabby999
Még annyit tennék hozzá, hogy 6-7 év elképesztően hosszú fejlesztési idő, és ehhez rengeteg pénz kell. Ilyenkor komoly pánik alakul ki, mert ha túl sok idő telik el, és emiatt a grafikai minőség a még éppen elvárható szint alá csökken, akkor olyan spirál alakul ki, amiből már nincs sikeres kiút (lásd DNF és társai). Mivel ez üzlet, és a kiadó minél előbb pénzt akar látni, ezért ilyen esetekben mindig ugyanazt teszi: szétszedi a játékot 2-3 részre, és mindet kiadja 2-3 külön cégnek, valamint az eredeti fejlesztők számára is szűkös véghatáridőt szab. Ettől persze csak még jobban nőnek a költségek, ergo még hamarabb be kell fejezni a fejlesztést, különben biztossá válik a bukás. Ekkor már nincs helye semmiféle tartalmi vagy grafikai szőrözésnek, átgondolásnak, finomításnak, a játékot X napon ki KELL adni úgy, ahogy éppen áll, és pont. Itt is ugyanez történt. Nézzétek csak meg a STALKER-t! Ugyanez játszódott le. 7 évig fejlesztették, míg végül a kiadó rávert az asztalra, és mondott egy megmásíthatatlan megjelenési határidőt. Ki is jött, igaz, hogy grafikailag és tartalmilag is kb. 3/4 készültségi szinten. Jó volt így is, csak éppen a fejlesztést a kiadásig nem befejezték, hanem abbahagyták. Azt a játékot is a modderek fejezték be, és tették olyan magas színvonalúvá, mint ahogyan a megjelenéskor ki kellett volna néznie. Így járt most az Aliens CM is. Még mehetett volna ugyan pár hónap tökölés, de akkor biztosan soha nem jelenik meg. Nem csak demószintű grafikával, hanem sehogy.
63.
guitarlord
#62: Talán tényleg túlzás, de az, hogy Randy Pitchford blokkolja az Aliens-ről (tegyük hozzá: nem egészen emberi stílusban) kérdezőket Twitteren, nagyon félreérthetően fogalmaz, valamint az, hogy a teljes Gearbox hallgat, mint a sír, nagyon nem segít, sőt csak olaj a tűzre....

Ami a tömegpszichózist jelenti: nem új a jelenség, sajnos az ember eszméletlen sebességgel válik birkává, ha nincs Egyedül.....A mai gyorsan hülyülő társadalomra pedig fokozottan igaz ez! Ezzel nem tudunk mit kezdeni, mindig is voltak, vannak és lesznek könnyen befolyásolható emberek, de ezekkel számolniuk kell a kiadóknak és a fejlesztőknek is egyaránt!
62.
grindcore
#60: Végre, valaki aki megérti miért akadtam ki a sok elégedetlenkedőre! :) Nekem is átjött a para, valamikor a harmadik fejezetnél indult be..előtte nyúzták az agyam a hülye katonákkal, akikre lődözni kellett, aztán beindult, és igenis para lett! :) Ennyi grafika is bőven áthozza, a szövegek is jók, és a hamisítatlan Aliens hangulat is megvan szerintem! Még a turret is ott állt, azzal a néhány tölténnyel amennyi maradt benne! :)

#58: Értem mit mondasz, de szerintem túlzás ez a hatalmas elégedetlenség hullám. Valahogy úgy érzem, hogy ha egy valaki elkezdi akkor futótűzként terjed, és még az is visszaviszi a játékot másnap akinek amúgy valamennyire tetszett...csak hogy birka mód kövesse a többieket.
61.
Szabby999
Én csak annyit akarok mondani, hogy ezért a problémáért nem a Gearbox a felelős, mert - mint mindenhol - nekik is a kiadó diktál. Az történt, mint sok más, elsőre ígéretes fejlesztéssel: a PC áldozatává vált a multiplatform szisztémának, jelen esetben a konzoloknak. Függetlenül attól, hogy sokak véleménye szerint a PS vagy az XBOX is tudta volna tartani a demó grafikai minőségét, ami egyébként szerintem nem feltétlenül van így, mivel itt azért nem csak textúrákról van szó (bárcsak ilyen egyszerű lenne a helyzet), de ez voltaképpen nem is lényeges most.

A PC változat előbb-utóbb valószínűleg jobban fog kinézni még a demónál is, hiszen maga az engine képes mindenre, amit ígértek (lásd pl. HDR, particle, shader, és kapcsolódó eljárások - különösen a fény/árnyék alrendszer - a korábbi változatban). Ám mivel ilyeneket telepíthető patch formájában aligha szoktak kiadni (üzleti és presztízs okok miatt), ezért ehhez ismét egyebek mellett cfg- turkászásokra lesz szükség, és ez a meló várhatóan ismét a gamer közösségre fog maradni. Persze tudom, ki akar megvenni úgy egy játékot, hogy a teljes grafikai élményért - és pénzéért cserébe - mindenféle modolt fájlokat kelljen használnia, de talán még így is a jobbik eset, ahhoz képest, hogy egyszerűen átverték a vásárlókat. Olyan ez, mintha egy luxusautót a reklámban metál fényezéssel hirdetnének, a szalonban meg egy matt festékkel akarnák eladni. Azzal az eltéréssel, hogy a játékról - legalább is a megjelenéskor - sok esetben már csak vásárlás után derül ki, hogy nem az, amit ígértek.
60.
aordog
Na megint megy a fölösleges duma..ezért elkezdtem pc-n a gamet. A grafika rendben van! Most ez lehet, hogy furcsa, de ezt ugy mondom, hogy az FPS-ek közül mindent kitoltam, ami mostanäban kijött. Igen, a Rage-et is, de azt Boxon (mert nälam a pc és konzol nagyon jo barätok). Szoval ez nagyon ott van! Igen van ettöl szebb és jobb is, de vétek kihagyni. Persze, ha valaki nem a Doom, Quake, Wolfeinstein, Zero Tolerance, Goldeneye, Perfect Dark64-en nöt fel azoknak az Alien valoban szar lehet. Lehetett volna jobb is, de nekem a para ätjött! A DS és ez is jo jäték, ja a DMC is. Meg még van egy pär :). Amúgy igen, búgos, de legaläbb egy kicsit mosolyogni fogsz, mert amúgy meg beszarsz. Aki teljesem leírta, ide a rozsdäs bököt, hogy ki sem probälta. Még 1x mondom: nem kiemelkedö, de az ätlagon felül van. Ja és csak most kezdtem, ami azt jelenti, hogy ettöl csak jobb lehet.
59.
Simonus18
A Duke Nukem Forever még nem is volt borzasztó, nálam amolyan 7es pontozású gém. Annál legalább érthető volt az egyéb irányú lemaradottság, de sok mindenben megtartotta a helyét, és a classic Duke-os poénok, aberáltságok is maxon voltak közvetítve. De azért az Aliens-nél más a helyzet, minimum egy Norbi Update-t követel ez a címlet.
58.
guitarlord
#56: Próbálj picit megértőbb lenni Kolléga! :) Semmi bajom azzal, hogy Te megvéded a játékot, mert Neked tetszik, de ez nem az a játék, amelyik 8 pontot érdemel! Ha reálisan gondolkodunk és azt mondjuk, hogy 10/10-es játék nem létezhet alapból, hiszen program és minden program tartalmaz legalább egy változót és egy hibát, akkor 9,99 a max. Az viszont igaz, hogy nem feltéve az értékelés határoz meg egy játékot, csak egy támpont, semmi egyéb, Mindenkinek joga van eldöntenie, hogy mivel játszik!

Én úgy szoktam gondolkodni, hogy egy jó játék min. 7-es értékelést kap. 7-est kap az, ami grafikáját tekintve rendben van, az alapötlet jó, de még nem patent a játékmenet, gyerekbetegségekben szenved és a sztori is picit elhibázott, 8-at, ahol rendben van a játékmenet, nagyon jól is néz ki, a történet se rossz, viszont nincs meg az a kicsike plusz, amit feelingnek hívunk és kb. teljesen szubjektív. 9 vagy afölöttit csak olyan kap Nálam, ami katartikus élményt nyújtott, ahol alap, hogy a grafika és a játékmenet is már-már hibátlan, a zene megfelelő és mindez együtt a sztorival, a játék köré épített világgal feelinget ad + azt a katartikus élményt, amiről már beszéltem!

Ha ilyen szemüveggel vizsgáljuk, akkor a grafika elmaradottsága, a borzalmas animációk és a buta AI együtt olyan mértékben rombolják le a feelinget, hogy 9-esre alapból esélytelen, de még a 8-as is erős túlzás! 7-est sem nagyon érdemelhet, ahhoz is ronda még, a sztoriról nem tudok nyilatkozni, de ha rendben van és jó a coop, akkor is max. egy 6-osra jó Nálam!

Azért "sírunk mindenért", mert hiába jelenik meg rengeteg játék egy évben, nagyon sok ígéretes címet elszúrnak valamivel, amiről nem hisszük el, hogy nem látták...Nagyon kritikus a Gamer Társadalom és egyébként eszméletlen módon gyerekes még, nincs kb. hír itt a GK-on sem konzol vs. pc vita nélkül!

Sokan felhánytorgatják - itt és más külföldi fórumokon - a Gearboxnak a Duke Nukem Forevert, ami egyáltalán nem igazságos! Nem tudom hányan vagytok itt fejlesztők (Én az vagyok), átvenni egy projektet, ami 1X éve készül, már régen veszteséges, nagyon nem lehetett egyszerű! A programkód kb. úgy nézhetett ki, mint egy nagy kazal spagetti! Ti akarnátok ezzel dolgozni? Nem hinném, pláne, hogy akkor már egyszerűbb kidobni az egészet a kukába és 0-ról újraírni, viszont akkor még annyian se vették volna meg, mint azt, ami végül kijött....

Többször nyilatkozták, hogy nem Saját DNF lesz, hanem a 3DRealms által megálmodott termék, amikor szidjátok tulajdonképpen a 3DRealms-et szidjátok, a Gearbox-ot ezért ne bántsátok, már annak is örülni kéne, hogy Valaki egyáltalán meg akarta menteni a címet! Hozzájuk kerültek a jogok, bízom benne, hogy a következő - ami már tényleg az Ő munkájuk lesz - jól fog sikerülni.

Erre a botrányra pedig magyarázatot, bocsánatkérést és javítások tömkelegét várom, nem csak Én (az amcsik már perrel fenyegetőznek), mert egy ilyen csapat nem teheti meg, hogy így hagyja...
57.
Csoola
Én csak azt nem értem, hogy a tetves Sega miért nem adott esetleg még időt, hogy a teljes játék is így nézhessen ki? Sőt, ha még esetleg hagynak még egy kis időt, akkor a bugokat is ki tudták volna irtani jobban, szerintem pedig főleg ezen két dolog húzza le a játékot...
Reménykedjünk, hogy érkeznek a patchek és talán egy év múlva már így fog kinézni a teljes játék is.
56.
grindcore
Mind hülyék vagytok, nem tudjátok mi a jó, a harmadik fejezettol beindul a móka, alienek a csatornaban a hadleys hope koloniaban, aztán a feszekbol menekülés is tök pára, szerintem egyre jobb...az első küldetést kihagytam volna, de ez aliens bakker, a világ legfélelmetesebb szornyei, és full autentikus a cucc. Én még mindig azt mondom hogy igen, látni kell a hibáit, de a gk 8 pontja volt reális nem a hülye buzi ign 4 pontja. Folyton csak sirtok mindenért, vegyetek akkor más játékot ki nem szarja le :-)
55.
SmIcI576
Most komolyan emberek, ide tolják a képetekbe, hogy mit össze nem trógergettek a demoval, erre még sokan fel sem fogják ezt, és azzal jönnek, hogy a játék lett lebutítva, meg mit tudom én. A kiadó(k) át cseszték a népet a javított demoval.

Nem vagyok Aliens fan, de játszottam a korábbi részekkel, még az első darabbal. Nem beszélve arról, hogy 2013at írunk az ember elvár egyfajta színvonalat gameplay terén, erre kapunk egy egy játékot, amiben az AI idióta módon viselkedik, az ellenfelek lassúak méterekre meg áll előtted és vár......mi ez kérem szépen?

Nah meg, hogy emberként emberekkel harcolsz????? Ez mi, egy Aliens játékban? A filmben nem volt ilyen(ez a Dead Space 3ban sem tetszett de hála az égnek ott nincs ebből olyan sok)...... Szabályosan meg erőszakolták a sorozatot.

De még nap hosszat sorolhatnám...komolyan, és még vannak akik Gamer-nek nevezik magukat. (Gamer nem kocka van különbség,)
52.
kivenoko
Komolyan azt a részt vártam, amikor az a páncélos fejű kerget majd engem és tök jó lesz majd menekülni előle (DEMO)... de ehelyett... egy pixelhibás bikakapartatással összeszkriptelt foscsimbók, fekete hajlított bádoglemezzel a feje helyén, rohangászik körülöttem mint aki nem normális... mi az isten ez? MII? Kb ahhoz tudnám hasonlítani ezt az átverést, mintha vennék egy PSP-t és egy Tetrisz van a dobozban... szopd ki Gearbox vagy TimeGate vagy SEGA... vagy mind3... rohadsz szemetek vagytok :D
50.
GGP85
Érdekes módon más játékokat el tudnak tolni, hogy se a franchise, se a cég hírneve ne sérüljön. Ha nem tudnak jót időben, inkább kiadnak f**t dátumra pontosan? Aztán meg csodálkoznak, hogy az emberek nem veszik meg a gány "minőséget". Megérte "nem eltolni a kiadást". Vagy csak kamu, és nem is ért a játékkészítéshez a csapat? A demo nem ezt mutatja...
49.
HerodPK
már értem akkor hova lettek azok a részek amiket kérdeztem.. nemes egyszeruséggel ki lettek vágva.. amikor a Crusher elol menekulni kell... amit kiadtak 1 darab szart nem ér.. látam a demot és igen azért vettem meg .. amit meg megkaptam egy kibaszott nagy nulla garfika Doom1,, GG
az a demo inkább látsszik gearboxnak mint az utobbi..
46.
Atishhh
Remélem senki nem fog DLC-t venni ehez a játékhoz...
45.
simon 555
Gondolom esélytelen, hogy kiadjanak egy patchet amiben olyanná teszik mint amilyennek kellett volna lennie?:D
44.
simon 555
Hát én ezt nem értem...
Mi a francot műveltek ezzel a játékkal? A demo stabilan futott Xboxon sokkal szebben és jobban mint a teljes verzió PC-n. Minek kellett lebutítani és elcseszni az egészet? Mintha szándékosan szart adtak volna ki...
43.
Trapyd
Akár kicsinosítják a játékot akár nem ez már nem lesz az igazi. Csak a torka véres.
42.
habo
Úristen , és én még majdnem előrendeltem !
38.
Simonus18
#24: Megértem, menő dolog a bakelit, ám ha megvan a megfelelő berendezés, akkor végülis mindenen elérhető ugyanaz a minőség, persze ízlések és pofonok :D Egy biztos, mindegyik elromlik egy idő után ^^
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...