A VentureBeat kicsit utánajárt az újgenerációs konzolok kontrollereinek, megkérdezte a Microsoftot és a Sonyt is, hogyan készültek az új irányítók.
A 100 milliós Xbox One-kontroller
A lap Zulfi Alammal, az Xbox One kiegészítőiért felelős vezetőjével beszélgetett a Microsoft új gépének kontrolleréről, aki elmondta: több mint 100 millió dollárt költöttek az irányító elkészítésére. Ebből a pénzből több mint 200 prototípust gyártottak le, ezek között olyan is volt, amibe kijelzőt építettek, sőt az egyik szagok kibocsátására is képes volt. Mi lett velük? Nos, Alam szerint ezek a fejlesztések jellemzően nem érdekelték volna a hardcore rajongókat, így voltaképpen feleslegesnek tartották őket.
Alam szerint a 100 millió dollárból egyébként hosszasan elemezték az Xbox 360 kontrollerét, és 20 kutatást is lefolytattak, amikben 500 felhasználó szokásait figyelték meg.
Gombok nélküli DualShock 4?
A Sonytól Toshimasa Aoki termékfejlesztési menedzser válaszolt a VentureBeat kérdéseire, aki szerint több mint 20 prototípus készült azelőtt, hogy a DualShock 4 végleges formaterve megszülethetett volna. Aoki szerint eredetileg drasztikusan át akarták szabni az irányítót, még egy olyan változat is készült, amin egyáltalán nem voltak gombok, csak tapipadok.
Aztán természetesen előkerült a PS Vita-féle hátsó touchpad, akadt olyan modell, amin mozgatható lett volna a touchpad, és az érintőkijelző ötlete is felmerült, amit végül azért szavazott le a Sony, mert "azt akarta, hogy a játékosok a tévé képernyőjére koncentráljanak".
Általában a "hc" játékosok ilyen korban jönnek rá, hogy a casual játékokkal is egész jól ki lehet kapcsolódni.
Én nem vettem észre, hogy rezgésben a DS3 jobb, nem is értem, hogy ezt hogy tudod racionális lemérni. Mármint mindkettőben van egy magas meg egy alacsony frekvenciájú rezgőmotor, most akkor mitől is jobb az egyik mint a másik?
Megfogalmazás terén meg megint mocskosul el vagy tévedve, mert azt állítod bármiféle ésszerű indok nélkül, hogy a DS3 rezgésben jobb, de azt már nem ismered el, hogy a XO kontrollere jobb ebben, pedig nagyon is racionálisan mérhető, hogy 2x több rezgőmotor van benne. Amúgy meg nem is nevezheted azokat ugyanolyan motoroknak. Mint fentebb leírtam mindkét kontrollerben lesz ugyanúgy egy alacsony és egy magas frekvenciájú rezgőmotor a markolatban, de az XO kontrollerében lesz még két teljes spektrumú mikro-motor a ravaszokban.
Én nem értettem félre semmit, max. csak fogalomzavarban szenvedsz. Akkor mondhatod, hogy valami technikailag fejeltebb, ha ugyanazon cél vagy funkció eléréshez egy jobb/gyorsabb/precízebb... stb. megoldást használ. Pl ha DS3-nak precízebbek lennének a joy-ai, vagy reszponzívabbak a gombja, akkor már megállná a helyét az állításod. Jelenleg csak annyit mondhatsz el, hogy a DS3 technológiailag másabb.
és nem lenne ennyire hihetetlen a 100 millió usd.
Én autóiparban dolgozom egy látszólag filléres dologra is el tudunk költeni sok tízezer EUR-t, de azok csak alu szerszámok és szilikon, vagy EPP anyagok.
Itt 200 kontroller prototípusról írnak, 200 félét gyártottak le (gondolom egyiket sem kézzel faragták ki) ... én el tudom hinni a számot.
Tuti nem fogod az X-et megbánni.
______________________________________________________________________
100 millió dollárt költöttek rá és ugyanolyanan lett mint a 360.nak volt csak egy kicsit toldottak a tetejére ez egy nagy kamu hír totál hülyének néznek miket már a Microsoftnál
Fuuu mire ennek visszajön az ára és még hol van a gép maga meg a Kinect?:D
Egyik sem fogott nextgen kontrollert a kezében.De már mind tudja a tutit:-)
#21:"A Sony kontrollerek technikailag jobbak, viszont az MS kontrollerek dizájnosabbak"
Ezt gondolom ugyanaz a tudatlanság szülte mint az előtte lévő sorokat, csak mert technikai szempontból nem sok különbség van a két kontroller között.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.