GDC 2014: Ezek voltak a legjobb játékok

  • Írta: fojesz
  • 2014. március 21.
  • Rendezvény
Természetesen az idei Game Developers Conference-en is kiválasztották a tavalyi év legjobb játékait, illetve ismét külön díjátadót tartottak az indie címek kedvéért. Spoiler: a The Last of Us győzött.

Az idei GDC-n sem maradhatott el a Game Developers Choice Awards, ahol a játékfejlesztők szavazhatták meg a tavalyi év legjobb játékait. Alább soroljuk fel az egyes kategóriákat, a jelölteket, illetve - félkövér betűkkel szedve - a győzteseket.


Az év játéka

  • The Last of Us (Naughty Dog/Sony)
  • Gone Home (The Fullbright Company)
  • Grand Theft Auto V (Rockstar North/Rockstar Games)
  • Super Mario 3D World (Nintendo EAD Tokyo/Nintendo)
  • Tomb Raider (Crystal Dynamics/Square Enix)


Az év leginnovatívabb címe

  • Papers, Please (Lucas Pope)
  • DEVICE 6 (Simogo)
  • Gone Home (The Fullbright Company)
  • Tearaway (Media Molecule/Sony)
  • The Stanley Parable (Galactic Cafe)


A legjobb hangzás

  • BioShock Infinite (Irrational Games/2K Games)
  • Forza Motorsport 5 (Turn 10 Studios/Microsoft Games)
  • Grand Theft Auto V (Rockstar North/Rockstar Games)
  • Saints Row IV (Volition/Deep Silver)
  • Tearaway (Media Molecule/Sony)


A legjobb újonc

  • The Fullbright Company (Gone Home)
  • Blue Manchu (Card Hunter)
  • Galactic Cafe (The Stanley Parable)
  • Squad (Kerbal Space Program)
  • Undead Labs (State Of Decay)


A legjobb dizájn

  • The Last of Us (Naughty Dog/Sony)
  • Grand Theft Auto V (Rockstar North/Rockstar Games)
  • The Legend of Zelda: A Link Between Worlds (Nintendo EAD/Nintendo)
  • Super Mario 3D World (Nintendo EAD Tokyo/Nintendo)
  • Tomb Raider (Crystal Dynamics/Square Enix)


A legjobb letölthető játék

  • Papers, Please (Lucas Pope)
  • Brothers: A Tale of Two Sons (Starbreeze/505 Games)
  • Gone Home (The Fullbright Company)
  • Papers, Please (Lucas Pope)
  • Resogun (Housemarque/Sony)
  • The Stanley Parable (Galactic Cafe)


A legjobb handheld vagy mobiljáték

  • The Legend of Zelda: A Link Between Worlds (Nintendo EAD/Nintendo)
  • DEVICE 6 (Simogo)
  • Fire Emblem: Awakening (Intelligent Systems/Nintendo)
  • Ridiculous Fishing (Vlambeer)
  • Tearaway (Media Molecule/Sony)


A legjobb narratíva

  • The Last of Us (Naughty Dog/Sony)
  • Brothers: A Tale of Two Sons (Starbreeze/505 Games)
  • Gone Home (The Fullbright Company)
  • Tomb Raider (Crystal Dynamics/Square Enix)
  • The Stanley Parable (Galactic Cafe)


A legjobb technológia

  • Grand Theft Auto V (Rockstar North/Rockstar Games)
  • Assassin's Creed IV: Black Flag (Ubisoft Montreal/Ubisoft)
  • The Last of Us (Naughty Dog/Sony)
  • Killzone: Shadow Fall (Guerrilla Games/Sony)
  • Tearaway (Media Molecule/Sony)


A legszebb vizuális stílus

  • BioShock Infinite (Irrational Games/2K Games)
  • DmC: Devil May Cry (Ninja Theory/Capcom)
  • The Last of Us (Naughty Dog/Sony)
  • Ni No Kuni: Wrath Of The White Witch (Level 5/Namco Bandai)
  • Tearaway (Media Molecule/Sony)


Díjat kapott még

  • Kerbal Space Program (közönségdíj)
  • Ken Kutaragi, a Sony Computer Entertainment néhai elnöke és vezérigazgatója (életműdíj)
  • Brandon Beck és Marc Merrill, a League of Legends készítői (mint a játékipar pionírjai)
  • Anita Sarkeesian, a Feminist Frequency alkotója (mint a játékipar "nagykövete")


Természetesen a GDC falain belül megtartott Independent Games Festival díjátadója is lezajlott, itt csak a győztesek listájára szorítkozunk.

  • Az év indie címe: Papers, Please
  • A legszebb vizuális stílus: Gorogoa
  • A legjobb dizájn: Papers, Please
  • A legjobb hangzás: DEVICE 6
  • A legjobb narratíva: Papers, Please
  • A leginnovatívabb cím: Luxuria Superbia
  • A legjobb diákmunka: Risk of Rain
  • Közönségdíj: The Stanley Parable
55.
55.
kamgecam
#52: +1
Mivel személy szerint Ps3-om volt,most Ps4-en játszok.azokról a játékokról
tudok véleményt mondani,de ezzel sosem az a szándékom hogy más
platform játékait leszóljam,mert pl nagyon szívesen kipróbálnám
a Halo szériát vagy a GoW-ot,vagy más pc játékot!

Egyébként igyekszek minél széleskörűbb lenni játékok terén is,ezért a Ps3-om
óta már beszereztem egy Gameboyt :) egy nintendo 3ds xl-t,psp-t,ps-vita-t,és
egy gamecube-ot!

Viszont játékos értelemben a szívem csücske mindig a Playstation marad mert olyan személyes élményt nyújtott számomra,ha ettől én fanboy leszek akkor igen az vagyok,bár nem hinném hogy azért mert valakinek pl Xbox a favoritja,sőt
kialakult ott egy online "baráti" köre azért támadni kéne és rögtön ráaggatni a fanboy jelzőt!
Olyan sokan dobálóznak ezzel a szóval miközben nem is értik az értelmét!Szerintem a fanboy az aki nem tudja a másik embert,vagy a véleményét elfogadni,vagy csak a maga igazát szajkózza.

A TLoU pedig szerintem sokkal mélyebb mint ahogyan azt sokan leírják!(szerintem)És ezek a mélységek az apró részletekben rejteznek,az apró gesztusokban,Joel és Ellie kapcsolatában,szeretetében és abban hogy mindebben
azért az emberi önzés,elesettség is szerepet játszik!(lásd Joel hazugságát)

No mindegy,ne haragudj hogy ezzel fárasztalak csak valakinek már ki kellett öntenem a lelkecskémet! :P

(már rég nem voltam fent,elég sok dolgom volt,de jó volt most látni olvasni a kommentjeidet)
54.
54.
trion96
#53: Mondjál már normális és ésszerû negatívumokat légyszives.
53.
53.
#22: Az élő fába is bele lehet kötni, persze, the e TLOU nem emiatt nem lehet év játéka.

Hanem amiatt, mert egyetlen elemében sem nyújt olyat, amit ne láttunk volna már, nincs benne innováció. De ha úgy tetszik, túl sok benne a negatívum, ahogy te mondod.

S egy év játéka játéknak vagy ne legyen, vagy legyen mondjuk egy. De ne ennyi, és ne ilyen jelentősek.
49.
49.
Yanez
Megáll az eszem! Hihetetlen hogy egyesek egy játék minőségét ahhoz viszonyítják, hogy exclusive és hogy hányan játszottak vele! Na ne már! A PS1 időszakában a Crash Bandicoot, az MGS meg megannyi játék is exclusive cím volt, mégis milyen népszerű és magát a videójáték történelmébe beíró lett! Akárcsak a Mario! Pedig akkoriban más konzolok is voltak és a PC is épp befutott a jó játékokkal. Ugyanez a helyzet a TLoU-al. Csak sajnos manapság már elburjánzottak a fanboyok és nem azt nézik, hogy jó-e a játék, hanem, hogy milyen platformokra jelent meg. Ha a legnépszerűbbre, akkor jó játék és megérdemelte a díjat, mert sokan játszottak vele. Hát kéremszépen, harapás sem kell, máris zombik vagyunk!
43.
43.
greenmelon
#41: Ti most komolyan azon veszekedtek, hogy a puszta kikapcsolódásra kitalált JÁTÉK mikre tanít az életben?
39.
39.
shatterhand
LoU hol hype? Azert zsebeli a dijakat mert egyben van az egesz: technikai szint, zene, jatekmenet, hossz, sztori, karakterek, jatszhatosag, meg a multija is zsenialis es egyedi (nem egy kergemarha rohangalos). Tesztpontjai nem veletlenul magasak. Ezek utan hype-nak nevezni?? Jatssz a coddal akkor ba..meg.
35.
35.
Norbiii
Az év játékához nem nagyon tudok hozzászólni, mert csak két játékkal volt szerencsém játszani, így nem tudok 100%-os véleményt mondani. Viszont én a Beyondot hiányoltam innen, de biztosan meg van az oka. A The Last of Us-al nem volt szerencsém játszani, és tudom hogy a játék az igazi, de a végigjátszások részei alapján, és a történet alapján nekem a Beyond jobban bejött, lehet azért, mert szeretem az olyan témájú dolgokat, játékokat, ami az életrtől, halálról, lelkekről szólnak! Amúgy számomra az év játéka a Super Mario 3D World, aztán GTA V, és a Beyond, majd utána a The Last of Us, de mondom, sajnos nem tudok 100-os véleményt írni.
33.
33.
Ragnarox007
#30: Jogos kérdés, mert ezt én sem értem...
30.
30.
Yanez
TLoU megérdemelte! Handheldeknél meg hol a francban van a KZ Mercenaries???
28.
28.
Dragonborn
Gratula valóban nagyszerü játék volt
22.
22.
#13: Akkor mondj játékot, aminek nincsenek negatívjai.
19.
19.
trion96
#13: "lapos, sekélyes sztori, gyakorlatilag nincs is (menj el egyik városból a másikba)"
Na itt árultad el magad, hogy azt se tudod mirôl van szó. :D
17.
17.
Csoki80
Meghatároz és kész, sőt ezek után van aki úgy érzi, hogy ilyen dolgok nem történhetnek vele a való élet sivárságában és nem hajlandó tovább élni. Előfordult már ilyen...

De azért ne forgassátok ki barátunk szavait szerintem ő úgy értette, hogy neki meghatározó volt a többi játékhoz képest. Ez lett a kedvence, majd ez lett a mércéje is ehhez hasonlítja a következő játékait.

Nekem az utolsó "meghatározó" játék a San Andreas volt, még nem jött a legyőzője, pedig nagyon várom......
16.
16.
ikaralyos01
#13: Nyílván egy percet sem játszottál vele! Természetesen te ettől függetlenűl jobban tudod mindenkinél.
13.
13.
* kő lineáris
* fullra szkriptelt
* lapos, sekélyes sztori, gyakorlatilag nincs is (menj el egyik városból a másikba)
* nulla innováció van benne, semmi olyan sincs, amit ne láttunk volna már játékban

Aki erre a játékra 10 pontot ad, meg év játékának választja meg, az vagy

* nem ért a szakmájához
* vagy elfogult
* vagy lefizették
* vagy kőhülye
10.
10.
EBR2000
Ez a díjjazás közelebb áll a szívemhez mint a vgx-é...
A TLoU mindent megérdemelt, esetleg a narratívában nem vagyok biztos mert a Stanley Parable-é nagyon jól sikerült.
9.
9.
kamgecam
Nem csodálkozok rajta,életem egyik legmeghatározóbb gamer élménye!
5.
5.
mestermagyar
Ha felsorolnám mit hiányolok már nem maradna más hely kommentelőnek és betelne a szerver tárhelye ami a weboldalt futtatja...
4.
4.
bodortamas1
Ez a díjátadó is vicc kategória...
3.
3.
Gorrister
Örülök neki, hogy a Papers, Please ilyen sok díjat kapott. Ez a remekmű megérdemli az elismerést.
2.
2.
Sun9us
#1: Maradjunk a tisztességes iparos munkánál.
1.
1.
Az AC4-et hiányolom, az év egyik legjobbja volt.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...