60 fps-sel szalad PS4-en a Metro Redux

  • Írta: zoenn
  • 2014. május 22.
  • Hír
Link másolása
A Deep Silver újra nekifut a 4A Games sorozatának: a Metro Redux a Metro 2033-at és a Last Lightot tartalmazza némileg feljavított grafika mellett. Most már tudjuk, hogy a PS4-es változat 60 fps-sel fut.

A fejlesztők három teaser videót posztoltak a Vine-csatornájukra, így már tudjuk, hogy az élesebb textúrák és látványosabb effektek beépítése mellett a motort is sikerült optimalizálniuk az ukránoknak: annyi biztos, hogy a Metro Redux 60 fps-sel fut majd PlayStation 4-en. Azt még nem tudni, hogy ezt milyen felbontásban teszi.

Még márciusban szivárgott ki a Metro Redux híre, amit nem sokkal később a kiadó is megerősített. Ezek szerint a PC-re és az új konzolokra érkező csomagban helyet kap a Metro 2033 és a Metro: Last Light is, a játékoknak a grafikáját is továbbfejlesztették.

Bővebb infók az ide E3-on várhatóak, de reméljük, előtte kapunk egy komplett trailert is.

29.
29.
trion96
#27 A vicc az egészben h az uncharted is 30fps-sel fut :D
28.
28.
FrankBlack
#26: pontosan ez az egyik tipikus anomália, hiba, amit okoznak a 100+ Hz-es technológiák pl. a filmeknél is.
27.
27.
kristof97
#20: Egyébként érezni lehet, hogy most mennyivel is megy, mert pl (ps3): játszok egy Bf3-at, ami 30 fps, majd utána berakok egy Uncharted 2/3at, ami pedig 60 fps, és folyamatosabbnak érzem/látom a képet. Mindkettővel tök jól lehet játszani, de az érzése jobb a 60 fps-nek.
26.
26.
Zombiekiller6
#15: Én utálom a 100 hz-et filmeknél mert már túl gyorsnak tűnik a mozgás és irritál. a 60 hz bőven elég nekem. A PS-em és a média lejátszóm úgy sem tud többet.
25.
25.
drat576
#4: Akkor az én szemem nem emberi ^-^
24.
24.
xxxgamer4ever
Ha csak a grafika lesz szebb és nem lesz túl sok extra tartalom hozzá, akkor nekem mint pc-vel rendelkező egyénnek, nem nagyon számít, hogy fognak rajta nyomulni a konzolosok... Sőt, csak nyugodtan, nagyon jó játék mind a kettő. Ha viszont jönne esetleg 1-2 extra dlc akkor a szívemre venném ha nem kapnánk meg mi is...(mármint a pc-sek). Engem személy szerint meg nem érdekel és alig-alig tűnik fel hogy hány fps el fut. Egyszerű ember vagyok, szememnek hiszek, ha akadozik akkor nem jó, ha megy dinamikusan akkor örülök, teszek az fps számra magasról... Tagadhatatlan hogy van különbség és egyes jó érzékűek számára erősen észrevehető, de szerintem ha nem mondanák meg az átlag játékosnak hogy mennyivel fut, akkor nem is zavartatná magát!
#12 Már akinek kevés... Ha nagyon hozzá lennék szokva a jóhoz, talán én is ezt mondanám...
#14 :DDD
23.
23.
JackBauer
#22: Meg ugye pár tipp csak betalálna.
22.
22.
FrankBlack
#20: Az igaz, hogy sokan vannak, akik így látják, de nem mindenkire igaz az, amiket írsz, ezért a fogadást biztos, hogy elveszítenéd :)
21.
21.
Cristiano
pc-re is jön mit fog tartalmazni majd :O?
20.
20.
simon 555
#15: Soha senki nem mondta, hogy nincs különbség.
Az a lényeg, hogy jelentéktelen a különbség.
Ha nem raksz egymás mellé 2 játékot 30-60 fps-el észre sem vennéd, hogy másképpen fut. Teljesen élvezhető a 30 fps is ha az a 30 fps stabil és nem esik soha alá.
Ugyan ez vonatkozik a felbontásra is. 900 vagy 1080p, egyre megy, hacsak nem két egymás melletti képet nézel. De még akkor sincs nagy különbség ha igen, meg lehet nézni, vannak összehasonlító videók az AC4-ről, 900p/1080p egymás mellett.
Fogadni mernék, hogy az itt vitázók 100%-a nem tudná megmondani, hogy egy játék 30 vagy 60 fps-el fut ha nem lenne kiírva.
Épp a múltkor volt egy vita erről egy másik oldalon, és feljött hogy a Forza 5 mekkora szar, mert csak 30 fps-el fut. A vicc az, hogy az a játék pont 60-al megy....
19.
19.
#2: De ne olyan játékhoz viszonyítsd, aminél alig volt valami a képernyőn. Ha most megnézel egy mai játékot, milyen részletgazdagok, hogy milyen objektumok vannak rajta, láthatod hogy ahhoz már elkél a 60 fps. Amúgy amikor egész nap Doom-oztam, nem zavart,mert kb csak azt ismertem, csak ilyen "3D"-s játékot, de amikor valakinek megmutattad egyből mondta hogy fú de zavarja a szemét, ahogy mozog...
18.
18.
JackBauer
Örülök, hogy nekem 30 FPS-től is megfelel egy játék.
16.
16.
FrankBlack
#12: igen, pont ezt a linket kerestem én is. Köszi Cipo3 :)
15.
15.
FrankBlack
Azoknak, akik abban az óriási tévhitben vannak, hogy az emberi szem 24 FPS fölött nem lát különbséget, és akik szerint semmi értelme, és parasztvakítás a 60 FPS:

Nem először írom le ezt: A 25 (30) FPS már 1967-ben sem volt elég az igazán folyamatos mozgáshoz. Ezért találták ki a PAL szabványt (amerikában NTSC), amivel gyakorlatilag, és lényegében megduplázták az egy másodperc alatt kirajzolt képkockák számát (50-re, és 60-ra), és ez a szabvány TV adás azóta is.

A mozifilmeknél, és szinte sok egyéb filmeknél is használatos 24 FPS sem lenne elég egyáltalán ahhoz, hogy folyamatosnak lássuk a képet, ha a mozgásoknál nem lenne blur, tehát elmosódás (méghozzá a gyors mozgásoknál nagyon is erős blur). Ennek az elmosódásoknak a kiküszöbölésére, és a folyamatosabb, ugyanakkor mégis éles kép elérése érdekében jöttek a tv-knél a 100+ Hz-es technológiák. pl. MCI=Motion Clarity Index, vagy az CMR= Clear Motion Rate, stb. Ezek mind azt a célt szolgálják, hogy még több legyen az egy másodperc alatt megjelenített képkockák száma. Mert minél több az FPS, annál "folyékonyabb" a mozgás.

A játékok esetében, mivel azok kevesebb elmosódást is használnak, és csak teljes képekkel dolgoznak, nem használják a váltott soros eljárást, és még az újabb, fent említett technológiákat is kikapcsolni javasolják "Gaming mód" esetében az újabb tv-knél (mert képhibákhoz, és egyéb anomáliákhoz vezet), ezért a játékok esetében azt szokták mondani, hogy igazából az 50-60 FPS kéne, hogy legyen minimum az optimálisan "folyékony" mozgás érdekében.

Nem véletlen, hogy a munkahelyemen a dok. filmekhez, (és egyéb műsorokhoz) az animációkat 50 FPS-el kell renderelni (mert igenis kevés a 25-30 FPS)

Szóval azért mert vannak, akik nem látják a különbséget a 30 és 60 FPS között, attól még van, és nem parasztvakítás, és nem csak arra van, hogy a Pc-sek döngessék a mellüket, meg "verjék a kukijukat" rá...

http://www.30vs60fps.com/

Ha valaki nem látja a különbséget, az nem azt jelenti, hogy nincs, és hogy mások sem látják.
14.
14.
Slan
Amíg vannak marketingesek, addig lesz számháború is. Ha minden konzolon futnának a játékok 60fps/FullHD grafikával, akkor jönnének a 60fps/FullHD kevés, az ember érzékeli a 7"-os tabletjén is a 120fps/QHD-t :) S erről lehet majd megint vitatkozni :)
13.
13.
DON GONDOCS
#4: Ezt a 24 fps-t énis csak akkor vettem észre amikor filmnézés közben bekapcsolva hagytam az fpst mérő programot.
12.
12.
Cipo3
http://frames-per-second.appspot.com/

hát nézzétek meg a 30 vs 60 fps beállítást és rájössz még a 60 is kevés.
11.
11.
izolee69
#2: Jah, pontosan. :-)

Mikor egy kisebb vagyon költöttem az elsô Voodoo kártyámra, én is majd eldobtam az agyam a látványtól (szintén a glquake-et toltam sokat). Ehh, régi szép idök... :-)
Szerintem is parasztvakítás a 60 fps, 30-40 bôven elég lenne, de azt 100% stabilan tartva és tuti nem panaszkodna soha senki.

9.
9.
mestermagyar
#4: Nem akarok autistának tűnni, de nekem 30 fps játéknál már kevés. Mindig észreveszem, ha 50 fps alá esik az fps, és sokszor irritál. De lehet, hogy ez csak a PC sajátossága, hogy közelebbről nézünk kissabb képernyőt.
8.
8.
Drazhar
7.
7.
Fronter
#4: Amúgy komolyra fordítva a szót, ez nem igaz. Nézz utána ennek a kérdésnek a neten, meg lett már vitatva rendesen.
6.
6.
Fronter
#4: "24 fölött az emberi szám már folyamatosnak látja a mozgást"
Az emberi szám? 24 alatt embertelen számok vannak?
5.
5.
Drazhar
#4: *szem
(szerkesztés gomb tényleg ennyire nagy vállalkozás lenne egy 2-3 perces határidővel? :D)
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...