Leépítések a DiRT fejlesztőinél

  • Írta: zoenn
  • 2015. január 9.
  • Hír
Mintegy ötven munkavállalójának mondott fel a Codemasters költségtakarékossági szempontok alapján. Az elbocsátásokat egy bennfentes szellőztette meg - a legnagyobb érvágás a GRID és a DiRT fejlesztőit érte.

Alapos átszervezésbe és elbocsátásba kezdett a brit Codemasters. Egy állítólagos belsős forrás szellőztette meg a hírt az Eurogamernek, aki szerint 50 embernek mondtak fel kiadó-fejlesztőnél. A Codiesnál globálisan mintegy 500 munkavállaló dolgozik, azaz 10 százalékuk kerül lapátra.

A brand és az IT-részleget érintették legjobban az elbocsátások a cég központjában, Warwickshire-ben, hasonlóan a DiRT és a GRID csapatához, ahol ugyan a programozók és a gyártásért felelős személyek maradhattak, de a designereket és a művészeket kirúgták.

Az F1-sorozaton dolgozó stúdiót nem érintette a leépítés, a srácok jelenleg is dolgoznak a széria Xbox One-ra és PS4-re megjelenő új részén és más, aktív projekteken.

A DiRT 4 fejlesztése jelenleg nincs veszélyben, és bár a névtelen forrás szerint a Codemasters azt tervezte, hogy február folyamán kiadja az early access verziót belőle, az autók licencproblémái miatt letett erről, s a végső megjelenési dátum is csúszhat. Az új DiRT-ön egy kisebb (20 fő alatti) csapat dolgozik, mint a tavaly megjelent GRID Autosporton (50 fő).

A Codies stratégiai átszervezése jelenleg is zajlik, szóval még senki sincs biztonságban. A kiadó szerencsére még egyetlen projektet sem állított le.

14.
a mesterek mestere
13.
Wolverine
A Codemasters utóbbi években nagyon el van lustulva, szóval nem baj ha kicsit variálnak a dolgokon, frissítenek a fejlesztőbrigádon, mert rájuk fér. A debütáló részeket valahogy mindig odatették frankón és időtálló, meghatározó gémek voltak a maguk stílusában, de a folytatás már vhogy nem az erősségük, a gridet konkrétan már folytatni se kéne, ha ez így megy továbbra is, a dirt szériánál meg dettó...szegény Colin forogna a sírjában, ha tudná mivé vált a sorozat mióta eltávozott, (egy Ken Block-os, idióta energiaitalreklámos, erőltetett, irányíthatatlan, 0 rally érzéssel megáldott sz*rhalmazzá) és még szerencse h már nem az ő nevével adják el..
12.
Dreadlox
a Codemasters-nek folytatnia kéne a Blade of Darkness szériát! Sztem azzal még a Dark Soulst is elpicsáznák!
10.
crashpipi
Nem meglepő, ha egy multi a folyamatosan f-os munkát végző csapatát ritkítja... ez a dolgok rendje.
Majd jönnek helyettük olyanok, akik nem csak a zacsit vakargatják.
9.
godach
Szerintem az F1 2013 sem lett rossz, főleg a hiánypótló témaválasztása miatt. És lehet itt nekemjönni, meg nyavalyogni addig csak a 2002 volt valamire való. A Colin szérián kívül, még ott voltak a Toca Race Driver részek, amik szintén stílusosan meg voltak csinálva. A Dirt 1 és Grid 1-nél meg mindenki folyatta a nyálát, akinek csak elindult. Akinek ne, annak természetesen szar volt, vagy nem is érdekelte (he-he érdekes) valamint a Dirt 1 és Grid igazi Next Gen címek voltak. Mai napig gyönyörű mindkettő. Még a Dirt2 is tetszett bár hatalmas stílusváltást kapott a cím, de még emészthető volt. A harmadikat nem próbálltam, de érdekes módon míg a Showdown meg nem jelent, mindenki valami Destruction Derbi féleséget akart. Most meg természetesen nem jó. A Codemasters egy hozzá értő öreg és ügyes cég, csak az elmúlt pár évben vezetésbeli problémák látszanak. Össze kellene szedniük magukat az biztos, de ha meg becsődölnének ahogy itt sokan kívánják, akkor menne a sírás mint a THQ esetében.
7.
dzsiádzsó
#6: Az tény az utolsó Drit és Grid nem volt nagy szám, de az elsők igen is nagyot szóltak! Sokkal nagyobbat, mint bármi tavaly! HD remakek korát meg azért éljük, mert kalapsz@rt se tudnak már csinálni a fejlesztők! Ott a Driver, legalább abból adnának ki valami újat, normálisat, kreatív ötletektől mentes, eredeti szériákhoz hű, élvezhető valamit. Nekem elegem van már a tiniknek gyártott mainstream dömpingből, hányok az egész játékipartól! Nézzük már meg az Xbox 360 első és második évét, meg majd ezeknek az új konzoloknak! Ég és föld a a felhozatal...
6.
crytek
#5: Te miket néztél?

Ezek az utolsó pár Colin egy rakás hulladék volt ezzel ken blokkos baromsággal úgy ahogy van. Grid 1 óta meg csak szenved a széria kb ugyanazt eladják újból.
Rúgják is ki őket ha nem tudnak "megújulni" majd a maradék pár ember csak rájön, hogy értelmes cuccot kéne letenni az asztalra. Ha van eszük a réi colonokat átrakják mai engine-re és újra kiadják őket. Úgyis a HD Remake-ek fénykorát éljük.
5.
dzsiádzsó
Hihetetlen! A Dirt, de még a GRID is igazán kellemes és eredeti játék volt az előző generáción! Miért kell a jó játékokat és fejlesztőket leépíteni? Milyen undorítóan gyenge év volt 2014? Semmi nem jelent meg! Egy komolyabb cím se! Remastered bőrlehúzásokat vették az emberek! Számomra ez a konzolgeneráció egyenlő egy temetővel, elképesztően gyenge itt már minden!
Vesszen a modern játékipar, ahol a freemium vackokat, bugyuta tiniknek lebutított, hosszú ideig minőséget képviselő játéksorozatokat áldoznak be némi extraprofitért! Már rég nem hiszek ezekbe a vackkokba és Skyrim óta nem is nagyon játszom semmivel, a konzolos játékok mára típussá váltak, régen fogalom volt, védjegye valami eredetinek, szórakoztatónak. Ma már minden platformon ugyanaz a minőségtelen, igénytelen, pénzlehúzó klisé megy. Vagy én nőttem fel, vagy ez az egész sz@r komolyan haldoklik itt...
4.
D.Sz
#3: Ez igen. Így már tuti első napos vétel lesz :) Komolyra fordítva a szót nekem tetszett az irány, merre elmozdultak tavalyelőtt. Csak szégyen, hogy a Classic Packot anno elintézték 4 pályával és 3 csapattal...
3.
godach
#2: lol, nem a kiírás is 15-re változik ;)
2.
D.Sz
Kiváncsi vagyok milyen lesz az a "nextgen" F1. Remélem nem a grafika lesz az egyetlen változás.
1.
godach
Tényleg nem értem mi a fene van a Codemasterséknél. Egyre másra hullanak ki a fosabbnál fosabb cuccaik, míg régebben nekem az első számú PCs autós játék fejlesztők voltak és nem csak a Colin széria miatt.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...