Egy új konzol árába fáj majd a PlayStation VR

  • Írta: fojesz
  • 2015. szeptember 19.
  • Hír
Eddig egyik VR-szemüveg gyártója sem volt hajlandó elárulni, mennyibe kerül majd pontosan a kiegészítője, de a célozgatás gőzerővel zajlik. Most épp a Sony beszélt egy kicsit a PlayStation VR-ról.

A Sony VR-szemüvege már hallatott magáról a Tokyo Game Show apropóján, a gyártó ugyanis itt jelentette be, hogy a kiegészítő Project Morpheus kódnevét a lényegesen unalmasabb PlayStation VR elnevezésre cserélte.

A minap azonban Andrew House, a Sony Computer Entertainment vezetője is megszólalt a szemüveg kapcsán, és a Bloombergnek adott interjújában hintette el, hogy a PlayStation VR "egy új konzol árába" kerülhet majd. Ez azt jelenti, hogyha a PS4-Xbox One-Wii U hármassal számolunk, akkor 300-400 dollárért vásárolhatjuk meg az eszközt.

Hogy mindez hogyan viszonyul a riválisok árazásához, még nem világos, az mindenesetre biztos, hogy míg a PlayStation VR-hoz elegendő egy PS4, addig az Oculus Rifthez és a HTC Vive-hoz egy csúcs gamer PC-re is szükség lesz - az Oculus szerint mindez összesen 1500 dollárjába fájhat a játékosnak. Így a Sony olcsóbban kínálja majd valószínűleg a VR-élményt, jóllehet összességében mégis fapadosabb lesz a végeredmény.

A PlayStation VR 2016 első felében kerül boltokba, House szerint legalább 10 nyitócímük lesz.

54.
kamgecam
#53: "A Sony új konzoljának nevezett PlayStation VR fejegység közvetlenül a szemeink elé vetít egy térhatású virtuális világot. Az érzékeinket megdelejező készség gyakorlatilag holttér nélküli 3D képernyőként funkcionál, teljes látómezőnket kényeztetve, a külvilágot kizárva. A hardvert a PlayStation 4 hajtja, azonban most kiderült, hogy van ott valami más is a konzol mellett: egy Processing Unit (PU) nevű dobozka, mely segít az adatok kezelésében.

A PU egészen pontosan a PS4-ből érkező 120Hz-es jelet osztja a PlayStation VR és a televízió között (többek között). Ez azt jelenti, hogy a headsetben megjelenő képet a tévén is nézni lehet - nyilván a virtuális valóság térérzete nélkül. A PSVR 1920 X RGB X 1080 látványt prezentál saját OLED képernyőjén."
53.
Stranger
#48: Szerinted az nem tény, hogy a játékok fele 30FPS-el, 1080P-ben fut? Ott van a cikkben amit linkeltél, hogy a "feljavítás" csak 60FPS-nél fog működni. A másikban meg ott van leírva, hogy a Morpheus demojához is PC-t használtak. Pontosabban, hogy betudják mutatni a Thief és EVE Valkyrie-t, mert azt már nyilván nem bírta.. Gamescom-on ugyan úgy be volt dobozolva a PS4, nehogy meglássuk, hogy igazából egy PC.
https://youtu.be/tyiAA-OWdP8?t=7m20s
Ennyit erről. Még semmit sem láttunk, csak hogy hivatalos PS oldalak szerint jól fog működni az újabb "minőségi" FPS javító funkció és a VR-re kihegyezett demok azért tényleg működnek. De komolyan, ha valamitől hányingered lesz az a PS4-es csoda 120FPS. Kíváncsi vagyok sok jelenetváltásnál mit produkál.
52.
Freed
Hát nem nyugtattál meg :-/ bár mèg mindig bízom benne hogy optimalizálják
51.
kamgecam
#50: Ez igazából típus függő,mint a 3d mozinál.
Haverral voltunk semmi bajom nem volt neki majd szétszakadt a feje.
A vr-nél persze még intenzívebb lesz a hatás.
50.
Freed
Ja,amúgy èn a Westendben már próbáltam ilyen VR szemcsit ès hát nem volt rossz,kicsit szèdültem.Èn inkább ettől tartok hogy ezt a hányinger èrzèst hogy fogják orvosolni.Mert kb fèl óra múlva már zsibogott a fejem.
49.
Freed
Nem feltètlenül gond ha valaki makacs...belőlük lesznek a kritikusok :-D...èn nem akarok összebalhèzni senkivel,azt mondom majd meglátjuk.Bár mostanság nem fenyeget az a veszèl hogy ki fogok tudni adni 100ezret egy ilyen teknológiáèrt :-/
48.
kamgecam
#45: +1
Nem hiszem hogy meg akarják érteni amit leírtál.Ha valaki beszűkült,győzködheted kész tényekkel is,még a saját szemének sem fog hinni.
47.
zozo76hun
"hidd el hogy bírni fogják a ps-ek ;-)"

persze ez eddig sem volt kerdes hogy birja. a problema az hogy mit es hogyan... :)
46.
Stranger
#43: Csak itt az a lényeg, hogy az AAA játékoknál is legyen VR. Ezeknek legalább a fele 30FPS-el fut. Abból pedig csinálhatnak 60-t, de az alapból sem sok, plusz még feljavítva... Igazi minőség már megint. És akkor a felbontás még mindig kevés.
45.
Freed
A programozás egy művèszet.A ps3 idejèden is voltak kètelkedők hogy "ezt nem fogja tudni,meg azt nem fogja blablabla" aztán mègis.Nem megbántani akarok senkit de ez mèg nagyon gyerekcipőben mozog pc-n ès konzolokon is.Lehet mèg húzni ezeket a masinákat,nem úgy lettek kitalálva hogy megragadjanak egy szinten...az alattam kommentelőnek:Te gondolom nem vagy programozó,csak egy mezei gamer mint itt a 99%-a a kommentelőknek.Te csak a számokat látod ès az alapján írod a vèlemènyedet.Hidd el,ugyan úgy ahogy règen (erős túlzas jön) nem tudtuk elkèpzelni hogy èrintőstelcsink lessz,ugyan úgy van most ez is a vrekkel ès a platformjaival.A telefon ugyan arra a rendszerre èpül mint règen csak ezt azt felhúznak benne,hozzátesznek ès kèsz.Most már nem kell ennyi idő,mint a telefonok esetèben.Hidd el hogy bírni fogják a ps-ek ;-)
44.
zozo76hun
figyelj, gondolkozz jozanul. 90/100 fps kellene hogy ne erezd hogy rangat a kep. hol tudja ezt a ps4 kiadni magabol normalis grafikaval? 1080p az abszolut also hatar (nem veletlen hogy az oculus rift is feljebb ment a felbontasban), meg ez is nagyon (!) pixeles kepet ad!
41.
zozo76hun
ezekbol kene valasztanom egy 120000ft-os vr szemuveghez boztos nem vennek.
40.
kamgecam
Eddig ezek a játékok készülnek illetve vannak rá.
Belső stúdiók hogy mit hegesztenek még nem tudjuk! :)

Dead or Alive X3
Atom Universe Atom Republic
Adrift Three One Zero
ARK: Survival Evolved Studio Wildcard
Among the Sleep Krillbite Studio
The Assembly nDreams
Battlezone Rebellion
The Deep SCE London Studio
Dreams Media Molecule
EVE: Valkyrie CCP Games
Futuridium MixedBag Games
Get Even Farm 51
GNOG KO-OP
Godling Solfar Studios
Harmonix Music VR Harmonix Music Systems
Headmaster Frame Interactive
Jurassic Encounter Supermassive Games
Keep Talking and Nobody Explodes Steel Crate
Kitchen (demo) Capcom
Loading Human Untold Games
The London Heist SCE London Studio
Mind: Path to Talamus Carlos Coronado
Omega Agent Fireproof Games
Paranormal Activity VR VRwerx
The Playroom VR SCE Japan Studio
Project CARS Slightly Mad Studios
Q.U.B.E.² Toxic Games
RIGS: Mechanized Combat League Guerrilla Cambridge
Summer Lesson Tekken Team (Bandai Namco)
Superhypercube Kokoromi
Surgeon Simulator Bossa Studios
Synthesis Universe Olivier JT
Technolust Iris VR
Trackmania Turbo Ubisoft Nadeo
Untitled project Just Add Water
Untitled Impulse Gear FPS demo Impulse Gear
Vanguard V Zero Transform
VizionEck VizionEck
War Thunder Gaijin Entertainment
Wayward Sky Uber Entertainment
World War Toons Reload Studios


38.
zozo76hun
igy van. jo dolog hinni benne hogy a jelenlegi konzolok ezt elbirjak csak hat ugye... meg pc-n is brutalis gep kellene hozza. persze egyszerubb grafika eseten biztos birnak, de ugy meg kinek kellene 120000 kornyekent? persze ha a sony-nak sikerulne dying light/gta5 minosegu jatekokat vinni vr-be megfelelo kepfrissitessel akkor egybol vennek egy ps4/vr-t, de meg akkor is ott lenne az alacsony pixeles felbontas. nemtom mennyi felbontasa lesz a psvr-nek de ha CSAK 1080p akkor az nagyon pixeles lesz!
36.
kamgecam
#35: Jó lesz az majd meglátod! :)
35.
DON GONDOCS
Ez akkora bukta lesz mint a kinekt, sőt nagyobb, mert drága is meg érdemleges játék se nagyon lesz.
34.
strike19
Akkor én se veszek.Valahogy ennek a VR dolognak még izzadság szagot érzek ebben a generációba.Olyan KInect-es megoldás.kb:lesz rá 20 játék az egész generációba 5 AAA cím azt is belső fejlesztő cég rakja össze.A többi ilyen inde cucc és 3party software gyártók fogják össze rakni.
Szerintem nekem a VR megmarad a PS5-re.Az kb:2019 környékén fog kijönni vagy 2020.
33.
kamgecam
Nekem befigyel egy ilyen jövőre.
Az fikázza aki nem próbálta és nem tudja milyen brutális élmény,új szint a játékvilágban,vagy egyszerűen még a középkorban él.
Még hogy bisz-basz játékok!Éppen hogy AAA-címek jönnek rá hiszen már egy csomó sony belsős stúdió dolgozik a játékokon.Plusz a multiplatform A kategóriás játékok többsége is kompatibilis lesz a PsVr-el!
Aki tájékozódni szeretne mielőtt elhamarkodottan,információk nélkül tenne bugyuta megjegyzéseket az nézze meg ezt: 2:43-tól érdekes a sztori.
https://www.youtube.com/watch?v=zb0BQVIWUPU

Ez pedig egy techradar-os összegzés:
http://www.techradar.com/reviews/gaming/project-morpheus-1235379/review

Valóban itt a virtuális valóság,ezek már nem csak szárnypróbálgatások.Picit körül kéne nézni a nagyvilágban,informálódni...
32.
zozo76hun
az meg a masik hogy tegnap is lenyomtam vagy 4 orat egyhuzamban a dying light-tal (most kivetelesen raertem jatszani), de ezt vr szemuveggel nem hiszem hogy birnam.
31.
zozo76hun
nekem nexus 5 telefonom van es a google papirszemuveg keret is megvan, ugyhogy ki tudtam probalni fapadosan milyen a VR. nem rosaz, erdekes de ehhez tenyleg kakao kell. ehhez a ps4 egyszeruen gyenge (mondom ezt konzoloskent), itt csak egyszerubb jatekokhoz lesz gondolom VR tamogatas, ugy meg megette a fene az egeszet.
29.
Stranger
#28: A véglegesnek nagyobb lesz a felbontása.
28.
Tokodboy
Oculus es samsung geat napi szinten van a felYemen es mindketto kalap szar. Az oculuson a gamep pc sem segit mert fos. Kijelzo felbontasa. Ebben az allpotban zsakutca es parasztvakitas az egesz. Jatekra ugy is alkalmatlan csak pornonak van jovoje.
27.
mestermagyar
1080p-s tabletek vannak 300 dolcsi alatt, a google működő papírhajtogatós vr szemüveget csinál a telefonból. És a sony meg árulja ezt 400-ért...
20.
Freed
Ja,amúgy a Westendben a Pepe Jeans-ba volt lehetősègem kipróbálni egy ilyen vr szemüveget,de az csak egy ejtőernyős kiugrást imitált,ami jópofa vot,de játèknak(grafika,stb...) elèg ótvar.
18.
Freed
Ez most,leválthatja a tv-ket?Vagy van hozzá köze hogy valaki 4k-s tv-vel tolja a PS4et,vagy csak pl egy mezei led tv-n?Van vagy lesz olyan felbontás egy ilyen szemüvegben mint egy komolyabb tv-n?
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...