GDC 2016: Kiszivárgott a PlayStation VR ára?

  • Írta: zoenn
  • 2016. február 24.
  • Pletyka
Link másolása
Ugyan az idei Game Developers Conference keretében a Sony egy komplett előadást szentel a PlayStation VR-nak, úgy látszik, egy cseh webáruház idő előtt elkotyogta a headset árát. Ha a pletyka igaz, a japánok nyerik az árháborút.

Az idei GDC apropóján a Sony egy exkluzív sajtóeseményt szentel a PlayStation VR-nak március 15-én San Franciscóban. A bemutatóra már kiküldték a meghívókat, ahol a résztvevők kipróbálhatják a legújabb demókat, és meg mernénk rá esküdni, hogy a Sony végre lerántja a leplet a headset megjelenési dátumáról és áráról is.

Ha már az ár szóba került: úgy fest, egy cseh webáruház idő előtt felfedte, hogy mennyit kell majd fizetnünk a PlayStation VR-ért. Az adatlap szerint az országban nagyjából 12 ezer cseh koronát kérnek a kütyüért, amely 490 dollárnak felel meg. Jelen sorok írása közben a link még mindig él.

Ha ez igaz, a Sony jóval az Oculus Rift (600 dollár/700 euró) és a HTC Vive (800 dollár) alá lövi be a szemüveg árát, ami nem kevés versenyelőnyt jelent a számára. Ráadásul nem is kell hozzá bivalyerős PC, csak egy szimpla PS4.

33.
33.
psy123
Én a Vive mellett döntöttem, miután végigolvastam milliónyi fórumot.
Volt dk1-em, dk2-m is, viszont a vivehoz már most jár a kontroller, de ami a legfontosabb a szobát és téged figyelő érzékelők. ha leköveti a fejed minden mozdulatát, és a kezedet, az megszünteti a azt a betegséget, ami a rift-ben sosem fog megszünni. ha ülsz egy székben és közben rohangálsz vagy hullámvasutazol a játékban, fejlesztések ide-oda, el fogod hányni magad fél óra után max. Nekem a dk2-ben 10perc után fájt a fejem, ha mozgott a karakter. Viszont a Dont Let Go -ban ahol csak egyhelyben kellett ülni és nézelődni, ott semmi bajom nem volt.
A PSVR-nál sem tudom elképzelni, hogy hogy ülsz majd a kanapén, a játékban meg repkedsz egy madár hátán ezerrel , azt az agyad hogy fogja hányinger vagy szédülés nélkül feldolgozni.
Szerintem a VR tényleg csak így tud tünetmentesen működni, mint a Vive.
Természetesen ennél is csak a szobában járkálós cuccok, nem a repülősök.

Vive teszt app:
https://www.youtube.com/watch?v=XCrnEbxOR60

A legjobban viszont ezek miatt a kreatív dolgok miatt várom :

sculptvr :
https://www.youtube.com/watch?v=a3WR_d4OIeg

tilt brush:
https://www.youtube.com/watch?v=pQFIFoomYPg

Szép napot mindenkinek!

32.
32.
delphijos
#30: Hol hasonlítottam össze? De szerintem a VR se feltétlenül olaszok minden játékstílushoz, és nem lenne jó ha mindenre próbálnák ráerőltetni.
30.
30.
Datzy
#28: VR-ra sokan úgy tekintenek, mint egy, mint egy luxus periféria. Ami valahol igaz is. De sokkal inkább egy paradigma váltás egy olyan újszerű platform, aminek végeláthatatlan kiaknázási lehetősége van. Ez nem hasonlítható össze egy egyszerű beviteli eszközzel, mint a mozgás érzékelő.
29.
29.
McDuff
Én még ezt is sokkalom, sztem a Sony nem engedhetné meg magának, hogy többe kerüljön egy PS4-hez való kiegészítője, mint maga a PS4. A többi gyártónál(HTC,Oculus) ez nem áll fent, de PS4 sok mindenkinek van már, sok casual játékosnak is, míg VR-hoz való PC-je kevesebb embernek és csak a hardcore-bb rétegnek, ergo ezt kéne több emberhez eljuttatni, de ilyen árral kíváncsi leszek rá,na.
28.
28.
delphijos
Szerintem fontos lesz a VR megitélésénél az is, hogy nem akarnak majd "véresíteni" minden stílust, olyat is ahova nem való. Engem a mozgásérzékelős "őrületnél" is az zavart, hogy annyira erőltették, hogy olyan játékba is beleerőszakolták, ahol inkább rontott a jétékélményen.
25.
25.
ADMlN
#24: Nem állítottam, hogy csalódni fognak, csak tartok tőle, hogy igen. Ez inkább egy félelem a legrosszabbtól mintsem egy tény kinyilatkoztatása.

Senki sem tökéletes - főleg nem én -, de az amúgy is unalmas lenne.
24.
24.
kamgecam
#22: Értem,oké és köszönöm a válaszodat(válaszaidat)
Engem nagyon izgat ez az egész vr téma,még ha gyerekcipőben is jár.Eléggé informált vagyok ilyen téren ezért is gondolom hogy erős volt az állításod miszerint a psvr árt az iparágnak mert a vásárlók csalódni fognak benne.Nem is értem hogy hozhattál ilyen következtetést amikor általában nagyon is tisztán látod a dolgokat.(megnyugodtam azért hogy Te sem vagy tökéletes! :D)
23.
23.
Yanez
#17: Mi van??? Utananeztel, hogy mennyi lesz kozuluk normalisnak mondhato cucc? Tovabba igy megjelenes elott ez szerinted nem elegge fogyaszthato lista? Ne viccelj mar, anno egy konzol 4-5 jatekkal startolt, megis mindenki elegedett volt. A szimulator+vr komboval pedig nem mindenkinek van baja, foleg, hogy a vr erossege egyelore abban van.
22.
22.
ADMlN
#6: "abban biztos nem lesz igazad hogy a Psvr vásárlók csalódni fognak"
Én csak abban vagyok biztos, hogy semmi sem biztos. De az azért erősen az állításod ellen játszik, hogy az általad megnevezett "PSVR vásárlók" egy viszonylag nagy csoport (lesz), így nagyon nagy a valószínűsége, hogy lesz olyan aki csalódik (nagy számok törvénye).

"És itt nemcsak random gamerekről,hanem szakmabeliekről,kritikusokról beszélek."
A célcsoport a "random gamer". Rajtuk fog eldőlni, hogy sikeres lesz-e cucc, mivel lényegesen többen vannak mint a szakmabeliek.

#8: Ha figyelnél és értelmeznéd amit leírtam, akkor rájönnél, hogy épp azt mondtam, hogy nem lett budget, mert a Sony elszúrta az árazást. A Google Cardbox meg a Samsung VR pedig nem is igazi VR megoldások, csak telefontartozékok. A rendes AAA videojátékokhoz használható VR megoldások közül a Sony-é a legolcsóbb és a technikailag legfejletlenebb. Ha tetszik neked ha nem, ez a belépőszint. Akár budgetnek is nevezhetnénk a kategóriájában, mivel egy PS4 + PSVR kijön valamivel többől mint 250k, míg a fejeltebb megoldásokhoz kell egy 200-300k-s PC (vagy ennél is drágább) és egy 180/220k-s VR szemüveg. Ez nagyjából fél millió.

#9: Az űrszimulátor az egyik olyan műfaj ami alig terheli a GPU-t. Az esetek nagy részében csak egy skyboxot és az űrhajó belsejének egy kis részét kell lerenderelni.
Én az OR DevKit 2-t próbáltam tavaly, és abban nagyon kevés volt a FullHD kijelző.
21.
21.
Caleon
#17: Ne viccelj már, hogy ez nulla felhozatal. Ez így egy brutális lista kezdetnek. És még hiányos is.
20.
20.
leilu
TheVR-os srácok igen benne vannak a jóba,több mindenre van rálátásuk és lehetőségük ha tehetném én is a Riftre szavaznék.Nyilván más kategória de se pénzem se időm se tudásom egy ilyen hóbelebanchoz.Játékok terén ha jó volt nekem a Bf, a Dc,a Cod meg a Fifa akkor jó lesz a Valkyrie az Adrift a Kitchen a Get Even kezdésnek.Mondjuk azt nem tudom mikor lesz a kezdés ....
19.
19.
kamgecam
#18: Miiivaaan?A Jani nemrég ajnározta szénné a Eve Valkyrie-t és már alig várja a megjelenést. :D
17.
17.
Hunszi
#11: Ezeknek nagy része valamilyen szimulátor...autó repülő s társai, plusz egy csomó tech demo a felhozatal, de komolyan felépített címek messze nincsenek még, csak ilyen próbálkozások. Így tehát mégegyszer leírom, amit előbb. NULLA felhozatallal sok értelmét nem látom annak, hogy kifizessek 5-6-700 dollárt arra, hogy rájöjjek messze nem tart a dolog még ott, hogy hosszútávon is élvezhető legyen az újdonság ereje és kezdeti fellángolás után, szóval pár hétel később csak porosodna valamelyik sarokban.
15.
15.
leilu
Szerintem elég megnézni a videókat akikek a fején van egy ilyen azok mind vigyorognak mint a vadalma.Bármi legyen is én megveszem már nagyon kiváncsi vagyok.Próbáltam a Samsung Vr-t az azis érdekes volt pedig csak egy kávéfeldolgozó üzemet mutogattak rajt de én attól is elájultam.Ami a játékokat illeti már most több felkeltette az érdeklődésem időm se lesz,hogy mindegyikkel foglakozzak.
14.
14.
tsulok
#13: Igen van egy külső egység is. Valamennyire tehermentesíti a PS4-en, de nem igazán komoly. Ahogy ADMIN is írta 60fpst felskálázza 120-ra, frissíti a képet a renderelés óta eltelt fejmozgásnak megfeleleően. létrehozza a 2 outputot: headset, TV. Talán még az hanghoz végez valamilyen számításokat.
13.
13.
exonic
Én mintha azt olvastam volna, hogy egy külső hardvert is kap amit a konzolhoz kell majd csatlakoztatni a nagyobb teljesítmény érdekében. Jól emlékszem hogy volt valami szó ilyesmiről?
11.
11.
Yanez
#5: Nulla felhozatal? Nulla informálódás!

http://tinyurl.com/z4js7qf
10.
10.
Caleon
#4: Igen, vágom. És a PS4-es verza még így is framerate problémákkal küzd, de ezt én a fejlesztők tapasztalatlanságának tudom be, hiszen elég open world játékot láttam már, hogy lássam, ennél azért többet tud a konzol.

Ezért is írtam, hogy "Nem tudom, mennyire kellene ezeket lebutítani", ebbe a Firewatch-t is beleértettem.

Nem tudom, milyen lehet a PSVR, de nekem úgy tűnik, hogy akik az eszközt tesztelik, nem hánynak tőle.

Na de elég a találgatásból, számomra még nagyon homályos, hogy milyen lesz a játékélmény vele. Gondolom, ha megjelenik, lesz majd olyan bemutatóterem, ahol ki lehet majd próbálni, és az úgyis meggyőzőbb lesz a teóriáknál és számháborúnál. Ott és a már említett felhozatalnál dől el, kell-e vagy sem.
9.
9.
kamgecam
#4: Ott van például az Eve Valkyre,nagyon jó benyomásokat olvastam a grafikáról.
Mielőtt ítéletet hozok mindenképpen ki fogom próbálni,és nem más elméletei vagy jósolgatása hanem a saját tapasztalat fog megerősíteni a vásárlásban vagy a nem vásárlásban.
8.
8.
kamgecam
#6: Az hogy budget az pedig elég erős kifejezés mely nem fedi a valóságot.
Budget a samsung vagy a google vr de nem a psvr.
6.
6.
kamgecam
#2: Egy-két dologban egyetértek,de abban biztos nem lesz igazad hogy a Psvr vásárlók csalódni fognak ha a beszámolókat,élményeket vesszük alapul.És itt nemcsak random gamerekről,hanem szakmabeliekről,kritikusokról beszélek.Sőt szerintem pont a Psvr fogja fellendíteni az iparágat.Majd meglátjuk.
5.
5.
Hunszi
Tőlem lehetne 200 dollár is, jelenleg a nulla felhozatal miatt jóformán semmi értelme. Ez valami olyasmi mint régen az 5Ds mozi, befizetsz, elszórakozol vele pár percig pár alkalom erejéig, de avval annyi. Nem fogsz nap mint nap újra meg újra befizetni rá.
4.
4.
ADMlN
#3: Azt azért vágod, hogy a Firewatch a rajzfilmszerű art stílus ellenére nagyon meg van csinálva grafikailag. Mármint persze nem egy Witcher 3 szinten, de azért komplex poligon geometriákat használ, összetett dinamikus fény-árnyék effekteket, szóval nem egy low-end grafikával rendelkező játék. Mindenképp butítani kellene PSVR-ra. Jelenleg 1080p 30fps-en fut PS4-en, ezt fel kellene tornászni legalább 60-ra, hogy aztán a PSVR meg felskálázhassa 90/120fps-re.

De még ha a grafikai részletességet félre is tesszük és eltekintünk attól, hogy nincs meg a natív 90fps, a fullHD kijelző megöli az egészet. a Rift és a Vive 2K kijelzőket használ, és okkal. Még ilyen felbontásnál is nem csakhogy látod a pixeleket, de látod a hézagot a pixelek között. Mintha egy szúnyoghálón néznél keresztül. Na ez 2x annyira zavaró lesz PSVR-on. Szerintem legalább 4K, de lehet 8K felbontásra lenne szükség, hogy ez ne jelentsen problémát, de egyszerűen ma még nem létezik olyan erőmű ami képes ekkora felbontást meghajtani 90fps-sel, értelmes grafika mellett.

Persze tényleg kellene egy budget VR ami könnyen eljut a tömegekhez, és a PSVR erre jó lehetne, de sajnos úgy tűnik, hogy ehhez túl drága lesz. 300 dollár lenne a reális, de az nonszensz, hogy többe kerül mint maga a konzol.
3.
3.
Caleon
#2: Szerintem nagyon sok fog múlni a felhozatalon.

Játékélményt tekintve lehet, hogy a látványbeli kompomisszumok ellenére is sikeres lesz a termék, mondok egy példát.
Most éppen a sétaszimulátorokat tolom: Vanishing, Rapture, Firewatch és társai. Kinézetre elképesztő különbségek vannak, a Rapture és a Vanishing olykor teljesen fotorealisztikus, míg a Firewatch grafikája teljesen rajzfilmszerű.
Nem tudom, mennyire kellene ezeket lebutítani, hogy VR-en is folyamatos és élvezhető minőséget képviseljenek, de az érdekes az, hogy a Firewatch is nagyon élvezetes annak ellenére, hogy a másik kettő látványilag kenterbe veri. A játékmenet és a grafika művészi stílusa így is viszi a játékot a hátán.

Ha a PSVR játékait sikerül úgy megcsinálni, hogy a játékmenet kárpótol a tehnikai hiányosságokért, akkor ez sokkal inkább lehet egy ígéretes kaland kezdete, mint egy álom vége. Én mindenesetre ebben reménykedem.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...