Az idei GDC apropóján a Sony egy exkluzív sajtóeseményt szentel a PlayStation VR-nak március 15-én San Franciscóban. A bemutatóra már kiküldték a meghívókat, ahol a résztvevők kipróbálhatják a legújabb demókat, és meg mernénk rá esküdni, hogy a Sony végre lerántja a leplet a headset megjelenési dátumáról és áráról is.
Ha már az ár szóba került: úgy fest, egy cseh webáruház idő előtt felfedte, hogy mennyit kell majd fizetnünk a PlayStation VR-ért. Az adatlap szerint az országban nagyjából 12 ezer cseh koronát kérnek a kütyüért, amely 490 dollárnak felel meg. Jelen sorok írása közben a link még mindig él.
Ha ez igaz, a Sony jóval az Oculus Rift (600 dollár/700 euró) és a HTC Vive (800 dollár) alá lövi be a szemüveg árát, ami nem kevés versenyelőnyt jelent a számára. Ráadásul nem is kell hozzá bivalyerős PC, csak egy szimpla PS4.
Volt dk1-em, dk2-m is, viszont a vivehoz már most jár a kontroller, de ami a legfontosabb a szobát és téged figyelő érzékelők. ha leköveti a fejed minden mozdulatát, és a kezedet, az megszünteti a azt a betegséget, ami a rift-ben sosem fog megszünni. ha ülsz egy székben és közben rohangálsz vagy hullámvasutazol a játékban, fejlesztések ide-oda, el fogod hányni magad fél óra után max. Nekem a dk2-ben 10perc után fájt a fejem, ha mozgott a karakter. Viszont a Dont Let Go -ban ahol csak egyhelyben kellett ülni és nézelődni, ott semmi bajom nem volt.
A PSVR-nál sem tudom elképzelni, hogy hogy ülsz majd a kanapén, a játékban meg repkedsz egy madár hátán ezerrel , azt az agyad hogy fogja hányinger vagy szédülés nélkül feldolgozni.
Szerintem a VR tényleg csak így tud tünetmentesen működni, mint a Vive.
Természetesen ennél is csak a szobában járkálós cuccok, nem a repülősök.
Vive teszt app:
https://www.youtube.com/watch?v=XCrnEbxOR60
A legjobban viszont ezek miatt a kreatív dolgok miatt várom :
sculptvr :
https://www.youtube.com/watch?v=a3WR_d4OIeg
tilt brush:
https://www.youtube.com/watch?v=pQFIFoomYPg
Szép napot mindenkinek!
Senki sem tökéletes - főleg nem én -, de az amúgy is unalmas lenne.
Engem nagyon izgat ez az egész vr téma,még ha gyerekcipőben is jár.Eléggé informált vagyok ilyen téren ezért is gondolom hogy erős volt az állításod miszerint a psvr árt az iparágnak mert a vásárlók csalódni fognak benne.Nem is értem hogy hozhattál ilyen következtetést amikor általában nagyon is tisztán látod a dolgokat.(megnyugodtam azért hogy Te sem vagy tökéletes! :D)
Én csak abban vagyok biztos, hogy semmi sem biztos. De az azért erősen az állításod ellen játszik, hogy az általad megnevezett "PSVR vásárlók" egy viszonylag nagy csoport (lesz), így nagyon nagy a valószínűsége, hogy lesz olyan aki csalódik (nagy számok törvénye).
"És itt nemcsak random gamerekről,hanem szakmabeliekről,kritikusokról beszélek."
A célcsoport a "random gamer". Rajtuk fog eldőlni, hogy sikeres lesz-e cucc, mivel lényegesen többen vannak mint a szakmabeliek.
#8: Ha figyelnél és értelmeznéd amit leírtam, akkor rájönnél, hogy épp azt mondtam, hogy nem lett budget, mert a Sony elszúrta az árazást. A Google Cardbox meg a Samsung VR pedig nem is igazi VR megoldások, csak telefontartozékok. A rendes AAA videojátékokhoz használható VR megoldások közül a Sony-é a legolcsóbb és a technikailag legfejletlenebb. Ha tetszik neked ha nem, ez a belépőszint. Akár budgetnek is nevezhetnénk a kategóriájában, mivel egy PS4 + PSVR kijön valamivel többől mint 250k, míg a fejeltebb megoldásokhoz kell egy 200-300k-s PC (vagy ennél is drágább) és egy 180/220k-s VR szemüveg. Ez nagyjából fél millió.
#9: Az űrszimulátor az egyik olyan műfaj ami alig terheli a GPU-t. Az esetek nagy részében csak egy skyboxot és az űrhajó belsejének egy kis részét kell lerenderelni.
Én az OR DevKit 2-t próbáltam tavaly, és abban nagyon kevés volt a FullHD kijelző.
http://tinyurl.com/z4js7qf
Ezért is írtam, hogy "Nem tudom, mennyire kellene ezeket lebutítani", ebbe a Firewatch-t is beleértettem.
Nem tudom, milyen lehet a PSVR, de nekem úgy tűnik, hogy akik az eszközt tesztelik, nem hánynak tőle.
Na de elég a találgatásból, számomra még nagyon homályos, hogy milyen lesz a játékélmény vele. Gondolom, ha megjelenik, lesz majd olyan bemutatóterem, ahol ki lehet majd próbálni, és az úgyis meggyőzőbb lesz a teóriáknál és számháborúnál. Ott és a már említett felhozatalnál dől el, kell-e vagy sem.
Mielőtt ítéletet hozok mindenképpen ki fogom próbálni,és nem más elméletei vagy jósolgatása hanem a saját tapasztalat fog megerősíteni a vásárlásban vagy a nem vásárlásban.
Budget a samsung vagy a google vr de nem a psvr.
De még ha a grafikai részletességet félre is tesszük és eltekintünk attól, hogy nincs meg a natív 90fps, a fullHD kijelző megöli az egészet. a Rift és a Vive 2K kijelzőket használ, és okkal. Még ilyen felbontásnál is nem csakhogy látod a pixeleket, de látod a hézagot a pixelek között. Mintha egy szúnyoghálón néznél keresztül. Na ez 2x annyira zavaró lesz PSVR-on. Szerintem legalább 4K, de lehet 8K felbontásra lenne szükség, hogy ez ne jelentsen problémát, de egyszerűen ma még nem létezik olyan erőmű ami képes ekkora felbontást meghajtani 90fps-sel, értelmes grafika mellett.
Persze tényleg kellene egy budget VR ami könnyen eljut a tömegekhez, és a PSVR erre jó lehetne, de sajnos úgy tűnik, hogy ehhez túl drága lesz. 300 dollár lenne a reális, de az nonszensz, hogy többe kerül mint maga a konzol.
Játékélményt tekintve lehet, hogy a látványbeli kompomisszumok ellenére is sikeres lesz a termék, mondok egy példát.
Most éppen a sétaszimulátorokat tolom: Vanishing, Rapture, Firewatch és társai. Kinézetre elképesztő különbségek vannak, a Rapture és a Vanishing olykor teljesen fotorealisztikus, míg a Firewatch grafikája teljesen rajzfilmszerű.
Nem tudom, mennyire kellene ezeket lebutítani, hogy VR-en is folyamatos és élvezhető minőséget képviseljenek, de az érdekes az, hogy a Firewatch is nagyon élvezetes annak ellenére, hogy a másik kettő látványilag kenterbe veri. A játékmenet és a grafika művészi stílusa így is viszi a játékot a hátán.
Ha a PSVR játékait sikerül úgy megcsinálni, hogy a játékmenet kárpótol a tehnikai hiányosságokért, akkor ez sokkal inkább lehet egy ígéretes kaland kezdete, mint egy álom vége. Én mindenesetre ebben reménykedem.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.