HWSW: Fejlesztők rémálma volt a PlayStation 3

  • Írta: zoenn
  • 2016. július 5.
  • Hardver
A PlayStation 3 kihívásairól beszélt a Gran Turismo széria atyja, aki szerint rendkívül nehéz volt kihozni a konzolban található Cell processzorból a fejlődéshez szükséges teljesítménytöbbletet.

A hosszúra nyúlt PlayStation 3-as időszak nehézségeiről beszélt Yamauchi Kazunori, a Polyphony Digital alapító elnök-vezérigazgatója. A Gran Turismo-sorozat megalkotásáról elhíresült szakember rémálomnak nevezte 2006 végén megjelent konzolt, ami még évekkel a megjelenést követően is komoly kihívást jelentett fejlesztői számára.

Yamauchi a népszerű szimulátor ötödik és hatodik epizódját emelte ki, melyekkel végül nem sikerült számottevő előrelépést elérniük a korábbi epizódokhoz képest, ez pedig a gyengébb eladásokban is visszatükröződött. A szakember szerint a PlayStation 3-ra megjelent utolsó, hatodik rész különösen kemény diót jelentett a programozók számára, akik végül sehogy sem tudták teljesen kiaknázni a rendhagyó felépítésű Cell processzor képességeinek teljes potenciálját.

Pedig a Sony, a Toshiba és az IBM mérnökeinek közös munkáját dicsérő Cell Broadband Engine a maga idejében több szempontból is kiemelkedőnek számított. A processzor összesen kilenc magból építették fel, egy 64-bites IBM Power architektúrájú központi egységhez (PPE) összesen nyolc egyszerűbb társprocesszort (SPE) kapcsoltak, igaz, utóbbiból a PlayStation 3-ban csak hét darab volt aktív.

A PPE a specifikációk szerint két utasításszál párhuzamos végrehajtására képes és 512 kilobájt másodszintű gyorsítótárat tartalmaz, az AltiVec SIMD utasításkészlet támogatása mellett. Ez a mag gondoskodik az operációs rendszer futtatásáról és a társprocesszorok vezérléséről. Utóbbiak egyszerű vektorprocesszorok, darabonként nyolc végrehajtóegységgel és 256 kilobájt memóriával, melyek ugyancsak támogatják az AltiVec utasításkészletet.

Kíváncsi vagy a részletekre is? Olvasd el a teljes cikket a HWSW-n!

17.
zozo76hun
#16: az hagyjan de tele voltak ps-fanboyokkal a forumok hogy milyen jo gep, az sg-n volt aki a pc-t (!) is eladta es a ps3-on hasznalt linux-ot. csinalt is videot a youtube-ra hogy nem kell mar tobbet ps mert kivaltja a ps3 a linux-al. az hogy kibaszott lassan futott rajta a linux a videoban, az nem volt baj. kesz krimi volt az egesz fanboy-orulet. :)
16.
CoreyT
Emlékszem amikor ment az átkonvertáxeás xboxról ps3ra...a Blacksite Atea51 Xboxon egy álom volt szinte,addig ps3on egy rémálom...ez kb 2008 lehetett ja.
14.
dzsiádzsó
Istenem most komolyan előhozzuk a kalapból ezt? Ezért szar a GT? Persze 2008-ig tény akkora lemaradásban és butításban volt a ps3 széria játékai, hogy csak na. A gond ott van, hogy aztán jöttek olyan címek, mint az Ucharted, Last of Us,Infamous, GoW stb akik gond nélkül tudtak szintet lépni, elég magas grafikai megvalósítás mellett.
Egyébként ha már megvan az engine, akkor nem értettem mi állt a kedves fejlesztők útjába, hogy ne dobják tele félezer ps2-es kocsival az imádott GT6-jukat?
12.
GODL1KE
Én véleményem szerint ha konzolt vennék, de nem fogok mert pc-s kocka vagyok és maradok is, akkor a microsoft által elásni kívánt xbone-t vennék a forza sorozat miatt, ami közelébe autós játék még nem került, de leszögezem ez csak a saját véleményem.
11.
Mekee85
És erre még rátesz a sony azzal hogy az EVO-t meg szélnek eresztette. Aki letett valamit, motorstormok is kategoriajukban nagyon ottvoltak, a Driveclub viszont a csucspont. Nem tudok rola rosszat mondani azon kivül hogy dlckkel lett teljes, de ezsem a fejlesztő døntése valoszinüleg.
Persze a PD nek van olyan multja hogy a sony nem fogja azt mondani hogy na akkor sziasztok, de legalább a körmükre nézhetne mert siralmas
10.
Mekee85
Jajj ez olyan süket duma...
Itt a GT Sport a példa, erre már ha olyan huu de jo fejleszteni akkor ennyi idő alatt miért csak 1/3 tartalommal bir? Milyen előrelépés? Grafika maximum.
Ennek a japàn mentalitàs az oka, ők egy kis studio, és mindent ok csinalnak. Bozonyos részleteket a végletekig kidolgoznak, van amit nagyon nem, és összességében az egész nem áll össze, katyvasz lesz.
Gt4 volt a csucspont, azota csak vergődés van.
Mondom ezt ugy hogy megszmámlálhatatlan orám van az 5-6 ban is, de természetesen mindet nyomtam.
9.
adamsfamily
#3: A Gran turismo szériából egyedül a 3. rész volt jó,de az is azért,mert a ps 2 megjelenésénél gyönyörűnek számított a grafikája és hangulatos volt.A többi gran turismo nem tetszett.Az 5. rész nevetséges volt a kukahangokkal ütközésnél.
8.
Falcon
Legnagyobb koklernek kell pont panaszkodni akki csak egy hd kiadást csinált a gt4 böl és eladta 5 néven a sok gyik meg csak megvette ha még van állása ennek az amatörnek
6.
Neo1989
Az UC 3 még mindig elképesztően néz ki rajta, de remélem h a PS4-en már minden ok lesz a GT-vel.
5.
Quent1n
Jobban járt volna ha meg se szólal :D
3.
TheFlash
jaj hagyjuk már plz :D A PD sosem tudott játékot fejleszteni, PS1 re is a GT2 szánalmas volt, semmiben sem változott mint az 1. rész, és már akkoriban is voltak sokkkkal jobb autós játékok.

És akkor az Uncharted meg Last of Us szériával mi van? Olyat lefejlesztett a Naughty Dog amivel ezek a béna japók még csak köszönőviszonyban sincsenek.

Ja és persze arról ne is beszéljünk hogy az egész GT széria mekkora egy hulladék, a faxa karrier módon kívül semmivel sem tud kitűnni, a Forza oda-vissza veri, és akkor még nem is hasonlítottam a Project Carshoz vagy Assetto Corsához.
2.
Angelwing
Na akkor most megmutathatják mit tud PS4-en a Gran Turismo. Ha nem sikerül jól akkor nem foghatják a proceszorra. Ajánlom nekik hogy jó legyen a játék!!!
1.
Yanez
Az ember azt akarja mondani, hogy azért lettek gyengék az utóbbi GT-k, mert nem volt könnyű programozni PS3-ra? Ajjaj!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...