Így fut a DOOM az AMD Vegával

  • Írta: zoenn
  • 2017. január 7.
  • Videó
Megérkeztek az első részletek az AMD legújabb csúcskártyájáról, az AMD Vegáról. A sok technikai maszlag helyet inkább nézzük meg, miként muzsikál játék közben a VGA: a DOOM ultra részletesség mellett 70 fps-sel szalad 4K felbontásban.

Az AMD az idei Consumer Electronics Show-n leplezte le legújabb grafikus chipjét, a Vegát. Ami a teljesítményét illeti, nagyon úgy tűnik, hogy még NVIDIA Titan X-ét is megelőzi itt-ott. Nagyvonalakban annyit érdemes tudni a csúcskártyáról, hogy a gyártó szinte minden ponton hozzányúlt az architektúrához, az egyszerű feldolgozó egységektől a memóriavezérlőig.

A HWSW komolyabban is belement a technikai részletekbe, szóval ha ezekre vagy kíváncsi, kattints erre a linkre!

Számunkra sokkal érdekesebb, hogy miként vizsgázik játék közben a Vega. Az biztos, hogy a VGA 45 százalékkal gyorsabb a Fury X-nél, és a PC Gamer információi szerint egy súlycsoportban versenyez a Titan X-szel.

Az AMD kiadott egy videót, amelyben egy Vegával szerelt gépen a DOOM fut 4K felbontásban, ultra beállítások mellett 70 fps-sel.

38.
Whisper
#7: Simán Én még a 7870-nel is elvoltam csak kinyirtam és had ne mondjam mióta megy a gépemben a FX 8350 és még most is nagyon jól elvagyok vele. simá nminden Op vele a GTX 1060-nal pedig ráadásul még 3 kijelző is van rajta. 2 FHD monitor meg egy 4K-s TV. Bár lehet a 1060 kuka lesz ,ha kijön az új AMD CPu akkor lehet fullr alecserélem az egészet AMD+ATI-ra vissza.
37.
Whisper
#30: ne is gondold,hog ymennyir e bántam csak meg ,hog yGTX 1060-t vettem. nem is azt ,hogy nem volna jó a 1060 , hanem ,hogy cserélhetem le majd gyorsan ahogy az NV-t ismerem. mindig csak éppen aktuális VGA-k támogatottak rendesen stb. stb lsd. 7xx 9xx és most 10xx. Már bánom ,hog y nem ATI-t vettem,de ha így haladunk gyorsan eladásra fog kerülni a 1060-om. Mág mielött az NV leszivatja a sima 10xx-es szériát.
36.
o==3
#35: Ja igen, el is felejtettem mondani, hogy a Crytek-nél dolgozó mérnökök most a Foundry42 nevű cégnél vannak, ami nevezetesen a Star Citizenhez fejleszti tovább az engine-t.
35.
o==3
#33: Igen mert az engine csak a grafikáról szól... omg :D Végülis az kit érdekel, hogy közben egy hatalmas szopás vele dolgozni és a legegyszerűbb scripteket is háromszor annyi idő implementálni, mint egy UE4 esetében.

#34:
Csemegézz nyugodtan. De ha annyira érdekel, tudsz te is keresni, google a barátod.
https://www.gamedev.net/topic/681273-im-considering-engine-switch-after-current-project-is-done-which-one-should-i-choose/#entry5306719
https://www.reddit.com/r/gamedev/comments/56bn6t/whats_wrong_with_cryengine/
34.
kocsis1david
#27: Betudnál linkelni ezt a reddit beszélgetést?
33.
crytek
#32: " Aztán szerinted miért nem adnak ki semmit?" Nem az engine miatt elhiheted ahogy beállítottad. Crysis 2 kivételével minden cuccok ott van a szeren grafikailag (nem tudok olyan game-et/engine-t ahol ne lenne bárminem gond)
Szimplán balfasz a vezetés és elkúrt mindent amit csak lehetett.
Ami nagy kár meg a Ryse és a Crysisok a nagy kedvenceim.
32.
o==3
#29: Aztán szerinted miért nem adnak ki semmit? Anno kijöttek az első résszel, ami egy teljesen korrekt játék volt, hozta is a bevételt. Csak a vezetőségük elmajomkodta a pénzt drága kocsikra, a tapasztalt programozók mind leléptek, mert nekik könnyű volt munkát találni. A helyüket meg feltöltötték frissen végzett programozókkal, akik sem a motor-, sem a játékfejlesztéshez nem értettek. Jött is egy silány Crysis2&3 meg Ryse, aztán már csak dínósimogatós marhaságokra maradt pénzük.
31.
lesik20
#22: Bocs de ne szivd mar be ami kijon a seggedbol.

Bocsi hogy uram bocsasson meg hogy az én most 150 000 kártyam laggolt a 90 ezres prociwal Dishonereden
30.
fluency
Ami a cikkből kimaradt az az, hogy a Doom 4K-ban 60 fps-t hoz, ez pedig 70-et.
A bemutatón a ryzen+vega kombó legalább 10%-al gyorsabb volt, mint a GTX 1080. Én kíváncsi leszek a hivatalos tesztekre is azért.
http://www.guru3d.com/articles-pages/nvidia-geforce-gtx-1080-review,16.html

Egyébként az SW Battlefrontal is futottak egy kört ugynezzel az eredménnyel:
https://www.guru3d.com/news-story/amd-shows-systeem-with-ryzen-cpu-and-vega-gpu.html
29.
crytek
#27: " Hát pedig de. Szerinted a Crytek miért csődölt be?"

Nem attól amit leírtál az biztos.... évekig nem lehet fentartani egy ekkora céget úgy hogy lószart se adsz ki......
28.
KeXxX
Nekem erről a VEGA-ről mindig a DOOM-ban lévő mesterséges intelligencia jut az eszembe.
27.
o==3
#24: Hát pedig de. Szerinted a Crytek miért csődölt be? (bocs, megelőlegeztem most nekik) A tapasztalt fejlesztők mind otthagyták a céget, a helyükre meg felvették az egyetemről épp kikerülőket occsóér, akik összegányolták a teljes kódot, mert nem értettek hozzá. Redditen van egy csomó hozzászólás amiben leírják, hogy az utóbbi időben mekkora gányolás folyik a motorban.
Vagy ott vannak a fejlesztői videók, amikben azt se tudják, miről beszélnek.
De mondhatnám a Star Citizen bugsmashers sorozatát is példának. Sokszor olyan logikai hibákat vétenek, ami már nekem kínos. Pl. nem tudják, hogy egy kör hány radián.
26.
delphijos
#23: Itt lép be a közgazdaságtan. Kiszámolják hogy ahhoz hogy még alacsonyabbra vigyék a gépigényt, az még x hónap lenne, y költség, és mellé teszik hogy ezért z számú potenciális vásárlót "veszíthetnek". Gyorsan kijön hogy megéri-e. Bár egyábként pont pc fronton, ( az ismerőseimnél mindenképp ) inkább pont az a tendencia hogy ha maga a játék az jó, akkor inkább fejlesztenek ( vagy gyengébb beállításokon játszanak ) mintsem lemondjanak róla...
25.
delphijos
#16: "Erdemes azert megnezni amikor kijon egy jatek, majd utana honapokig balfaszkodnak mire valami ertelmeset kihoznak belole, kozben meg az idokozonkenti patchekkel rendszeresen szoktak megkeseriteni a jatekosok eletet"

Itt is már az érvényesül, hogy kijött a játék, a "javítgatás" már nem hozza, hanem csak viszi a pénzt, gondolom ilyenkor már minimalizálják a ráfordított erőforrásokat, a tesztelés se úgy megy.... Én továbbra sem gondolom hogy az lenne a probléma forrása hogy egy AAA címen béna, ügyetlen programozók dolgoznak akik max. erre képesek.
24.
delphijos
#17: Ugyan már. Azt azért Te sem gondolhatod komolyan hogy egy AAA-s címnél az a gond forrása hogy Géza meg Pisti dolgozik rajta, akik egy hete nyomják az ipart...
Hány olyan eset van hogy pl. tőzsdén egy csomó pénzt bukik egy cég ha egy cím csúszik.... Plusz az extra idő még külön pénz is. Ezt nem akarják bevállalni a kiadók, és emiatt jönnek ki ilyen anyagok. Többnyire szerintem a fejlesztési időt becsülik alá. Persze nem állítom hogy nincsenek kevésbé jó programozók a játékfeljesztők között, de egy AAA-s cím biztos nem ezért lesz olyan amilyen.
23.
o==3
#18: A fejlesztőknek és kiadóknak érdeke a minél alacsonyabb gépigény, mert annál nagyobb piacot tudnak elérni.
A VGA gyártónak meg nyilván az a jó, ha az ő kártyáin fut a legjobban a játék.
De egy bugos, optimalizálatlan, 20-30fps-t droppoló játék senkinek sem jó.
22.
ted_tris
#16: A dishonoreddel semmi probléma sincs.
Ha neked bajod van vele akkor vagy gyatra a géped, vagy kb ugyanúgy "értessz" a pc-khez mint a játékiparhoz.
A sajat user errorod talán nem a fejlesztők hibája.
21.
ted_tris
#17: Az amiről te beszélsz az indie-re jellemző.
Maradjunk annyiban, hogy tökéletesen fogalmad sincs ahogy kis baratodnak abcd-nek se arról, hogy milyen baromságokat hordtok itt össze.
20.
ted_tris
#16: Mondom, hogy fingod sincs róla és ahelyett, hogy gondolkodnál és kussolnál ömlik belőled a baromság mint tehénből a szar.

19.
ted_tris
#13: "h az osszes programozo kb kisegito iskolaban tanult PCre programozni es keptelenek rendesen portolni"
Maradjunk annyiban, hogy fingod sincs miről beszélsz.
Lövésed sincs, hogy működik az ipar.
Mi mozgatja.
De véleményed az van ..

18.
AfterLife
#14: Bár erősen összeesküvés elmélet, amit mondani fogok, de a nem túl fényes optimalizálás, akár direkt húzás is lehet, amivel rávehetik az embereket, hogy erősebb VGA-t és CPU-t vásároljanak. Valamiért a játékosok úgy érzik, ha nincs minden tökig felnyomva és mindemellett nem fut 60 fps-el a program, akkor már nem teljes értékű a játékuk. Pedig sokszor, ha lekapcsolsz 1-2 effektet, vagy leveszed az ultrát, high-ra, akkor gyakorlatilag aligha látsz különbséget, leszámítva, hogy akár 10-15 fps-t is nyerhetsz...

Bár szerintem inkább a fejlesztési idő nyúlik el túlságosan, ha a realitás talajához akarok közelíteni. Úgy veszem észre, hogy a kiadók nem igazán foglalkoznak azzal, hogy mivel keresik a pénzüket(ergo nem lehetnek nagy videojáték rajongók), csak amibe belefektetnek, azoktól elvárják, hogy hozza a üzleti terveikben lefektetett számokat. Ja és mivel sok helyen elsősorban konzolra fejlesztenek, emiatt a PC-s átiratra már lehet nagyon szűkös idejük van a fejlesztőknek. Bár a fene se tudja... Egyébként az embereket általánosságban, nagyon könnyen kiengesztelik, sőt elég könnyen meg is bocsátják, ha valami nem úgy fut, ahogy szeretnék. Ha nem így lenne, akkor már rég csőd szélén állnának a nagy kiadók.
-------
De, hogy az AMD és NVIDIA terén is mondjak valamit. Nekem ugyan régi tapasztalataim vannak az AMD-vel kapcsolatban, de számomra szebb képet nyújtottak. Erősebb színeket, jobb élsimítást, de ma már azt is figyelembe kellett vennem egy új kártyánál, hogy mennyit fogyaszt. És ebben a tekintetben az NVIDIA a nyerő. A hűtés milyenségéről meg már ne is beszéljünk. A nyers erő tekintetében is az NVIDIA mellé tettem le a voksomat. Röviden ennyi.
17.
o==3
#14: Dehogynem a tudással. Megnőtt a játékok iránti kereslet, emiatt boldog boldogtalan játékfejlesztőnek áll. Csak úgy zárójelben megjegyzem, hogy a játékfejlesztés kis túlzással a programozás csúcsa.
16.
dcba
#14: Erdemes azert megnezni amikor kijon egy jatek, majd utana honapokig balfaszkodnak mire valami ertelmeset kihoznak belole, kozben meg az idokozonkenti patchekkel rendszeresen szoktak megkeseriteni a jatekosok eletet, pl eltuno mentesek es a tobbi. Vannak itt gondok, ez mar nem csak a kiado hibaja.

A masik az, h ha viszont egy jatekhoz odairjak, h teszem azt Recommended 1060, akkor urambocsa azon fusson mar relative maxon (ertsd elsimitas mondjuk FXA es par igazan brutal dolog off, de a tobbi mind ultran) 1080pben, ugy, hogy nem zuhog a sebesseg 40 es 60 kozott egy 1070en, lasd Dishonored. Ez utobbi pl mar honapok ota kint a piacon es meg mindig nincs maradektalanul megjavitva es azert ez a grafika nem indokolja, h egy 1070 miert droppol a sebesseg, de ott a Mafia 3 ami sztem meg a Batmannel is nagyobb blama volt, mert legalabb a Batman egy jo jatek volt es meg szep is volt, mig a Mafia 3 egy szar szemet otvar csunya fortelem lett es meg a gepigeny is nevetseges.
15.
aordog
Tehát a Doom-nak a legmagasabb a gépigénye?
Szerintem nem ezzel kellene mutogatni, hanem a piacon a fellelhetô gépzabáló játékot. Ami faszán volt optimalizàlva az persze, hogy így fut...
14.
delphijos
#13: "foleg, h az osszes programozo kb kisegito iskolaban tanult PCre programozni es keptelenek rendesen portolni"

Azért megjegyzem, nem a tudással van a baj, hanem többnyire időt és pénzt sajnálnak erre a kiadók / fejlesztők. Ilyenkor "visszaüt" a pc előnye , mert nem kötelező olyan hw-re megcsinálni a játékot aminek elégnek kéne lennie, max. azt mondják hogy ehhez a címhez jobb kell. És spórolnak egy csomó pénzt az optimalizáláson.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...