Befutott az ELEX gépigénye

  • Írta: gabeee
  • 2017. október 11.
  • Gépigény
Link másolása
A fejlesztők végre lerántották a leplet az ELEX végleges gépigényéről. Az eddigi spekulációkhoz képest a Piranha Bytes által megálmodott hatalmas bejárható világ valamivel masszívabb vasat kíván.

A Risen- és a Gothic-sorozatok fejlesztői ismét nagy fába vágták a fejszéjüket, és egy minden eddiginél összetettebb szerepjátékot hoznak el nekünk. Az ELEX-ből már megismerhettünk több frakciót is, és néhány gameplay videóval is gazdagodtunk. Most azonban a PC-sek figyelhetnek leginkább, hiszen a stúdió bejelentette a játék végleges gépigényét, amely az eddigi hírektől eltérően valamivel erősebb alapot kíván.

Lássuk tehát, hogy milyen paraméterekkel kell rendelkezniük a PC-seknek:

Minimum gépigény:

  • Windows 7, Windows 8.1, Windows 10 (64-bites)
  • Intel Core i5- 3570 vagy AMD FX-6350 processzor
  • 8 GB RAM
  • 35 GB szabad tárhely
  • NVIDIA GTX 660 (2 GB) vagy AMD Radeon HD 7850 (2 GB) videokártya
  • DirectX 11


Ajánlott gépigény:

  • Windows 7, Windows 8.1, Windows 10 (64-bites)
  • Intel Core i7-4790 vagy AMD FX-8350 processzor
  • 16 GB RAM
  • 35 GB szabad tárhely
  • NVIDIA GTX 1060 (3 GB) vagy AMD Radeon RX 480 (4 GB videokártya)
  • DirectX 11


Az ELEX október 17-én érkezik PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra.

11.
11.
user101
#9: Szerintem semmi ... :)

Amúgy a két játék harc-mechanikájáról volt szó. Ez ugyanis egy példa volt, említhettem volna akár Dragon Age-t, Elder Scrolls-t, Divinity-t, szinte bármilyen RPG-t. Azok, mechanikailag "primitív kaszabolós" játékok a Risen első részéhez képest. ( Ne kezdj el videókat nézni, közel nem ugyanaz az érzés, mint élőben :).

Kvázi erről "lopta" le a Dark Souls ( nyilván nem a Risen volt az első ilyen és lehet, hogy a FromSoftware soha nem is látta ezt ) a precíz időzített, ritmus alapú mechanikáját... :)))

Vicces, de az első Assassin's Creed volt talán az egyetlen ( minden nyomorával együtt :) ami megpróbálkozott valami komolyabb dologgal és a Remember Me. Vicces, hogy az előbbit sokan nem értették és azért utálták, az utóbbi, pedig az összes mojo-jával együtt nem lett valamiért mégsem sikeres, pedig egy 10 pontos játék ! :DDD
10.
10.
hedzsooo
#9: Közvetlenül semmi de olvasd újra a kommentjét és akkor lehet leesik neked is, hogy mire akart utalni vele.Egyébként részemről seemi baja a Witcher játékok harcrendszerének, illetve az 1. részé nekem nem jött be (kövezzetek meg, bocs) de a 2. + 3. részének számomra élvezetes volt. Gothic játékok harcrendszere nem volt túlbonyolítva annó de szerintem élvezetes volt kellőképpen, + egyébként sem csak a harcokért szeretünk egy ízig-vérig szerepjátékot.
9.
9.
bitbandita
#8: Piranhának mi köze a Witcherhez?
8.
8.
user101
Bevallom én a Gothic-okat simán kihagytam és a Piranha-t a Risen-eken keresztül ismertem meg. Az első a mai napig az egyik kedvenc játékom, mert abban volt harcrendszer, amit manapság előtte és utána csinálnak az lóf@sz, beleértve a minden más téren zseniális Witchert is ! :(

Aztán jött a második és harmadik Risen és senki nem értette, hogy mi történik, annyira el volt b@szarintva minden téren. Nemrég beszereztem a Gothic 3-at és borzalmasnak tartom. Úgyanúgy játszhatatlan és élvezhetetlen, mint az Oblivion a Skyrimhez képest. Szóval nem várok sokat az Elex-től és mindenkit óva intenék attól, hogy látatlanban beleugorjon... :)
7.
7.
Geribácsi
Kb 3 órát játszottam vele eddig. Ronda szegény (kb Oblivion szinten van), sztori eddig klisé. Ettől elvonatkoztatva viszont tartalmas összetett játéknak tűnik.
6.
6.
xICEMANx
Nem nagy eresztésnek látom ezt a játékot. Szeretném majd megnézni a teszteket róla. Komolyan kiváncsi vagyok.
5.
5.
hedzsooo
...Közben már kiszúrtam, h honnan az infó, a THQ N. hivatalos oldalán fent van valóban így, ahogyan itt szerepel. :)
(Kár, h továbbra sincsen itt szerki gomb, nem kellene többször külön-külön kommentben megírni mindent.)
4.
4.
hedzsooo
#2: Hát annó a GOTHIC 3-nál éppen fordítva történt. Állítólag a kiadó nyomására tolták ki túl hamar a játékot, mielőtt rendesen optimalizáhatták volna de szerintem a GOTHIC 3 mérete meg is előzte a korát rendesen, ahogyan azt már az 1. kommetnemben is megjegyeztem. Ha ott akkor a reális gépigényt tüntették volna fel a játék megjelenése előtt, a kutya sem akarta volna megvásárolni, + vele játszani. De szerencsére azóta már az otthoni PC-k java felnőtt a nyílt világú, 3D-s, RPG játékokhoz Még abban a szituban is helyt tudnak állni manapság a játékhoz (is) vásárolt PC, ha az adott RPG úgy fest, mint a méltán elismert Witcher 3.
3.
3.
hedzsooo
...Amúgy 1 szinte tökre azonos gépigény nem most futott be, hanem még múlt hónapban, szeptember 16-án, a német GameStar oldalán. :) http://www.gamestar.de/artikel/elex-im-technik-test-benchmarks-mit-unterschiedlicher-hardware,3319777.html

Akkor annó meg is osztottam az infót pár helyen. Mondjuk itt 1 eltérés azért van, a tárhelyigény itt picivel több 35GB + 8GB RAM a minimumnál, ami mondjuk manapság semmiségnek / alapnak tekinthető már szerintem. Ennek mi a forrása egyébként? Csak mert Steamen + GOG-on még nem látom kint ezt sem, továbbra is csak a minimumot. (És az is elavult infó már: http://store.steampowered.com/app/411300/ELEX/ )
2.
2.
happy1818
azért sokszor túloznak de majd eldöl :D
1.
1.
hedzsooo
A 16GB RAM-ból + a NVIDIA GTX 1060 3 GB kariból úgy ítélem, hogy PC-n mutatós lesz ez kellően. Bár, igazából nekem már a GOTHIC 3 grafja is annó pompás volt, illetve máig is az a közösségi patchekkel felturbózva, ami tovább szépítette +stabilabbá, jobban futtathatóvá is tette.
Tegyük hozzá persze azt is, hogy a maga idejében a GOTHIC 3 picit előre szaladt a mezei PC játékosok gépeitől: ajánlottnak mindössze 1.5GB RAM-ot mertek hozzá írni, hogy valaki megvegye a játékot, + 3.0Ghz-es Intel Pentium procit + GeForce 6800-at 256MB-al... :D
A GOTHIC 3 persze aztán kapott jó kis patcheket + közben nekünk is erősebb gépek lettek otthon játékra, így aztán pár év alatt egy fantasztikus játékélményé tudott válni, kár hogy a kezdetekkor az indulása igen csúnyára sikerült, hála az akkori kiadójuk, a JoWood sietettésének is. Azóta is a Piranha Bytes játékain kívül csak a WITCHER 3 ami felmert vállalni egy igen masszív, nyíltvilágba helyezett szerepjátékot úgy, hogy ne kelljen minden pl. ajtónál, ki-be jövetelnél, nagyobb táv megtételénél folyvást töltőképernyőket bámulni.
Remélem, hogy ez az ELEX lesz olyan jó történetben, mint annó a GOTHIC játékok, főleg, mint a GOTHIC 1-2.
A játék zenéjének csak 1 része ami picit aggaszt, az előzetesekben picit számomra idegesítő volt az akciók alatti de hátha nem lesz tökre mindig ugyanaz... Hamarosan kiderül. Igazából nálam mondjuk úgy is a nyílt környezet atmoszférája, felfedezhető dolgok + karakterek, saját karink képességei és a történet, ami döntő lesz abban, h a játék élvezhető-e kellően, v. sem. ^^
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...