GDC 2018: DirectX Raytracing a Microsofttól

  • Írta: zoenn
  • 2018. március 20.
  • Hardver
Link másolása
Az idei Game Developers Conference-en a Microsoft bejelentette a DirectX Raytracinget, egy új technológiát, amellyel a jövőben valós időben lehet modellezni a fénysugarak útját. A végeredmény magáért beszél.

A DirectX Raytracing nem különböző trükkökkel imitálja a valóságot, hanem valós időben rendereli le a fénysugarak útját a játékokban. A jelenlegi DirectX 12 API-ra épülő technológiát az NVIDIA-val közösen dolgozta ki a Microsoft, ami jelentős előrelépésnek számít a jelenlegi raszterizálással szemben.

A fénysugarak útjának valós idejű követését még egyetlen játékban sem valósították meg, a DXR bevezetése fokozatosan megy majd végbe. A redmondiak már egy ideje szorosan együttműködnek néhány fejlesztővel, akik integrálni fogják a DXR-t a saját motorjukba.

Az Electronic Arts Frostbite-ját, a 4A Games 4A Engine-jét, az Epic Unreal Engine-jét és a Remedy Northlight engine-jét, valamint a Unityt biztosan felvértezik az új technológiával. Már néhány képet és egy videót is közzétettek arról, hogy hogyan kell elképzelni mozgásban a DXR-t.

Akit bővebben is érdekel a raytracing, itt olvashat róla részletesen. Az NVIDIA már integrálta is a GameWorks SDK-ba a modult, és a fejlesztők olyan effekteknek örülhetnek, mint az Area Shadows, a Glossy Reflection és az Ambient Occlusion. Legújabb GPU-juk, a Volta már biztosan támogatni fogja a technológiát, de az visszamenőlegesen is működik a Pascal, a Maxwell és a Kepler architektúrával. 

24.
24.
LexerTheFirst
#11: Kedves Shifty!

A politika mindenki életét befolyásoló tényező, szóval pont erről ne beszéljünk? De ha ezt így is gondoljátok, akkor az vegytiszta képmutatás, ugyanis Ti is nagy lelkesedéssel posztoltátok a híreket Donald Trump videójátékellenes fellépését!
Szóval légyszi magatokat is moderáljátok, ugyanis a képmutatás káros.. nagyon.

Köszönöm
16.
16.
GAMEROD
Nem tartom egy létszükségletnek, csak feleslegesen zabálja a hardvert, miközben a játékost nem a fény útja érdekli.
15.
15.
silkgoat
ize, ilyen engine mar van csak nem directx-el, hanem opengl-el. De azert szopjuk csak fel az MS-t :D
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...