GDC 2018: Kasszát robbantott tavaly a Steam

  • Írta: fojesz
  • 2018. március 25.
  • Biznisz
A GDC-n összesítette a SteamSpy a Valve platformjának tavalyi évét. Eszerint a Steam 2017-ben hozta a legtöbb bevételt a fejlesztőcégnek, a legnagyobb siker pedig messze a PlayerUnknown's Battlegrounds volt.

Sergey Galyonkin, a SteamSpy atyja (civilben pedig az Epic Games igazgatója) szerint a tavalyi év volt a legpörgősebb a Steamen, a platform 4,3 milliárd dollár forgalmat bonyolított le, a legnagyobb siker pedig egyértelműen a PlayerUnknown's Battlegrounds volt. Galyonkin szerint összesen 291 millió profilt regisztráltak eddig a Steamen, ebből 63 millió fiók jött létre tavaly.

Ahogy arról már több alkalommal is megemlékeztünk, a Steamen évről-évre több játék debütál, a Steam Direct bevezetése óta pedig még inkább özönlenek a címek a platformra. Az üzletben 21406 játék kapható jelenleg, ebből 7696 jelent meg tavaly. Ezek persze nem feltétlenül slágercímek, és akkor még finoman fogalmaztunk: Galyonkin szerint a bevétel nagyját a száz legkeresettebb játék hozza össze.

A PlayerUnknown's Battlegrounds a SteamSpy becslése szerint 28 millió példányban fogyott és 600 millió dollár bevételt termelt, utána a Counter-Strike: Global Offensive következik 12,5 millió eladott kópiával és 120 millió dollárral. Érdekesség, hogy a legkeresettebb húsz játék közé jutáshoz minimum 22 millió dolláros bevételre volt szüksége a fejlesztőknek.

Galyonkin az előadásában hangsúlyozta, hogy a számítások a SteamSpy mérésein alapulnak, és nem száz százalékig pontosak. A SteamSpy naponta 800 ezer Steam-fiókot monitoroz, ezek alapján becsüli meg a Steam különböző statisztikáit. Mindezt nem valós időben teszi, az adatoknak van pár nap átfutási ideje, épp ezért a friss címeknél nem túl megbízható a rendszer, továbbá a kisebb címeknél sem pontos.

Továbbá fontos megjegyezni, hogy a technológia a felhasználókat és a meglévő játékaikat figyeli, nem pedig a tényleges eladásokat, következésképpen lehetetlen megmondani, hogy egy játék valamilyen ingyenes akció folytán került a júzerhez, vagy tényleges eladás útján lett az övé.

Galyonkin biztos benne, hogy a Steam töretlen tempóval erősödik majd, az elmúlt két hétben például 57 millió felhasználó volt aktív a rendszerben, és a játékosok 25 százaléka játszott valamilyen játékkal ez idő alatt. Ugyanakkor a felhasználók mediánja mindössze két játékot birtokol, átlagosan pedig 10,8 játéka van egy felhasználónak, ami visszaesést jelent. 

Galyonkin szerint általános probléma, hogy miután napi 30 játék rajtol a platformon, a felfedezhetőség rengeteget romlott: ilyen játéktengerben nemcsak vásárolni nehéz, még a kínálat átböngészését is megnehezíti a helyzet. 

Ahogy említettük, tavaly elképesztő sebességgel lőtt ki a Steam-fiókok száma, ennek az oka az, hogy Kínában egyre több internetkávézó kezdte el feltelepíteni a Steamet, hogy a felhasználóik PUBG-zhassanak. A Steam-felhasználók 13,9 százaléka egyébként amerikai, ők átlagosan hatszor több játékot vásárolnak, mint a kínaiak.

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...