God of War - 4K alatt is van élet PS4 Prón

  • Írta: zoenn
  • 2018. március 31.
  • Hír
Ha még nincs 4K-tévéd, viszont PlayStation 4 Próval már rendelkezel, bizonyára örülni fogsz a God of War Performance módjának, amely 1080p-ben sokkal simább framerate-et eredményez. Kaptunk egy csomó kedvcsinálót is.

PlayStation 4 Prón extra grafikai opciót is választhatunk függetlenül attól, hogy van-e 4K-tévénk, vagy sem. A játék rendezője, Cory Barlog megerősítette, hogy a God of War esetében is választhatunk a 4K felbontás vagy a jobb teljesítmény között.

A Performance mód azoknak jön jól, akik a sima framerate kedvéért a magasabb felbontást is beáldoznák. Persze, ha csak 1080p-s képernyőd van, akkor nincs választási lehetőséged, de örülhetsz annak, hogy a 4K-rendereléshez használt teljesítményt a játék jobb futtatására fordíthatod. A 60 fps még nem biztos, csak a "simább" framerate garantált.

Az alábbi videóban közelebbről is megcsodálhatjuk Kratos új csatabárdját, a Leviathant. A fegyvert a kaland során folyamatosan fejleszthetjük, rúnákat pakolhatunk bele, így pusztító támadásokat idézhetünk elő.

Végül még egy fejlesztői napló érkezett, amely bemutatja, hogyan keltették életre a Sony Santa Monica srácai Kratos fiát, Atreust.

A magyar felirattal érkező God of Wart mi már kipróbáltuk Prágában. A játék már aranylemezre került, így április 20-án tutira a boltokba kerül PS4-en. A legutóbbi 4K-s gameplayt erre találod.

43.
Oldman
Zozo! 42#
Ahogy többen taglaltàk, nem kimondottan a konzolok erejèvel van gond, hanem a jàtèkprogramokat kèszítőkkel! Tehàt összessègèben mindenki meg lenne elègedve a fix 30 fps-el, tehàt ne ingadozzon. Ùgy mint a Horizon, Dirt rally, meg jò pàr game. A motion blur-t ( kèpelmosòdàs ) is lehessen kiiktatni ha valaki enèlkül szeretne jàtszani.
41.
zozo76hun
munkatarsamnak 108ti van, i7, 16gb ram, ssd. szoval nem 300 volt a gep.kerdeztem tole hogy birja a gep a 4K tartalmakat. azt mondta nem erolteti mert akkor mar eleg sok mindent vissza kell kapcsolni hogy normalis fps szammal birja. olyan 2K kornyeken nyomatja. akkor mit vartok egy 115/160ezeres konzoloktol? sztem jo mind a ket gep.
39.
kexiaxel
38.
Laccy85
#32: Minek lenne ideje? :D
Meg mit vársz, amit a mostani generáció nem tud?
4K 60FPS-t? Az emberek 95%-ának az még PC-n is csak álom, nem egy ~130ezres konzolon.
Csak egy szaros VGA 300 ezer, ami TALÁN már képes erre stabilan.
De ha te szeretnél 5-600 ezret fizetni egy konzolért, akkor megteheted most is. PC-nek hívják.
A PS4 Pro kb. annyit tud, mint egy GTX 1060, az XOX meg nagyjából 1070 szinten van. Átlag gamereknek ez mire nem elég?
Ha valaki meg hardcore, és 4K 120FPS-t akar, akor leballag a legközelebbi számtech boltba, aztán 1 millából összerakat egy gépet.
De azért irreális elvárásaink ne legyenek már...
35.
Marcus88
Szerintem is van még kakaó ebben a szériában,csak tudni kellene rá megfelelően fejleszteni! Szerintem a TLOU 2 eléri a plafont!!! De jön még egy Gof of War,Days Gone,Pókember,Bloodborne 2 meg még kitudja milyen új cím!
UC4 vagy Horizon is nagyon szép volt,játékidő kétszer annyi mint egy COD vagy BF1.
Tartalmilag,történetileg és minden téren minőségi gamek!

Ha ezeket a minőségeket szállítanák a többiek is (Ubisoft,EA stbbb),akkor 2-3 évig még simán ellennénk!Nekik kellene felnőni,de ha nem akkor is marad a Sony!!!
Nekem ez a szint jelenleg elég és nem kell több!!!
Én a következő 3 évben nem szeretnék generációváltást!!! Max 2021 év vége!!!
34.
LexerTheFirst
#32: Rendben :-) Akkor ha egy év alatt bejelentik akkor te nyersz ha nem akkor én. Rendben lesz?
33.
roli33
#24: Engem szerencsére nem érintett meg ez a fajta változás, én még mindig ugyanolyan mosollyal az arcomon veszem elő a PS2-es első GoW-ot annak ellenére hogy PS3-ra is megvan HD-ben, mert beszippant a sztori és a hangulat. És tök jó hogy az új rész már képes 4K-ra, meg ilyen-olyan fps számmal fut, engem még mindig a történet, és az atmoszféra érdekel. Az hogy végre újra játszhassak God of War-ral!
32.
#28: Azt sem mondtam, hogy igenis jönnek az új konzolok, csak azt, hogy én szeretném, mert szerintem ideje lenne. Sőt, egyébként sajnos magam sem tartom túl valószínűnek, a lenti szövegelésem inkább csak egyfajta rant volt. De ennek ellenére benne vagyok, ki tudja, hátha mégis szerencsém lesz! :D

Majd kinézünk egy jó kis co-op játékot, és ha nyerek, te állod, ha te nyersz, akkor én. Így legalább a vesztes sem jár annyira rosszul. :)
29.
Windrider
#23: Teljesen egyetértek. Nem értem ezt a nagy sietséget. Hiszen csak mostanában kezdtek el szállingózni a saját stúdióktól az igazi nagy mesterművek (és még csak most jön a God of War, és tervben van a Last of Us 2). Bár igaz, hogy én nem vagyok nagy gamer, a jelenlegi exkluzív játékok grafikájától én már bőven összesz@rom magam :D Meg amúgy csak én vagyok az egyetlen, akinek ez a 4K meg mittomén mekkora fps nem szempont? Amíg az exkluzív játékok élményét és sztori mélységét nem fogják a multiplatform játékok megközelíteni se, addig kösz, de maradok PS-nél. De ez csak saját vélemény.
28.
LexerTheFirst
#27: Figyelj Gatyamadzag! Fogadjuk! Ha egy év múlva bejelentik PS5-öt akkor nekem kell valamit csinálnom, ha meg nem akkor neked ;-) Valamit találj ki
27.
#24: Én meg azt bírom, amikor valaki nem tud szöveget értelmezni. Senki nem mondta, hogy egy játék csak a technikai képességei miatt lehet jó. De a technika fejlődik, és a játékipar is megy vele. Szép is lenne, ha még mindig csak a Pong-gal játszanánk otthon. A '89-es Prince of Persia az egyik kedvenc játékom, és forradalmi is volt majdnem 30 évvel ezelőtt, de nem lenne elfogadható, ha a játékok még mindig úgy mutatnának.

(A pixel art stílusú játékok meg a nosztalgia végett direkt néznek úgy ki, ha lehet, azokat se keverjük ide.)
25.
LexerTheFirst
#22: Igen, tudom a rageről hallottam ezt, és meg is lepődtem. A kommentem előtt utána olvastam ennek a textúra témának, és az állam leesett. Tudom hogy más a textúra felbontás mint a kijelző felbontása. Az id pedig tudjuk hogy technológiailag egy hatalmas, úttörő csapat
24.
Early
Baszus bírom hogy it majdnem mindenki (tisztelet a kivétel!) Csak aról irkál hogy 4k vagy nem 4k .
És hogy menynyire stabil vagy nem!
Sajnos a konzolos társadalom is el..rvult!
Régen miért volt elég az hogy a jártéknak jó története van és hogy jól ősze van rakva!
Mostani trendekel az a baj hogy a játék fejlesztők elustultak!
It is tisztelet a kivételnek.
Úgy vannak vele hogy elég a 4k és az elképesztő grafika
Csak azt felejtik el hogy hiába van bearanyozva a szar az még szar marad!
Bocsi a kirohanásom miat!
Nagyon rosz irányba ment el ez az egész!
Na mind egy is
Üdv mindenkinek
Peace
23.
Galdech
Érdekes olvasni itt a véleményeket. Én máshogy látom a dolgokat, szerintem el kell rugaszkodni attól hogy mindig nagyítóval nézze az ember az FPS-t és a pixelmennyiséget. Az, hogy jó lenne jövőre jönne Playstation 5. Minek, miért, máris? Alig nyúltak hozzá a fejlesztők a gépekhez, de már kellenének az újak? Itt most nem a saját stúdiókról beszélek, mert ott van pénz motorra (+ célirányos fejlesztés), hanem a multiplatform cégekről.
https://i.imgur.com/kuKCbM5.jpg
https://i.imgur.com/ziNitlk.jpg
Mindkettőt (Uncharted 4 Lost Legacy, Horizon Zero Dawn The Frozen Wilds) saját Pro gépemmel készítettem. Amíg ezt a szintet el nem érik Ubi és társai, nem kell csere. Egyébként Naughty Dog egészen jól áll kihasználásban, de még mindig nem fogyott ki az erőből sima PS4:
https://www.youtube.com/watch?v=UzdNECcio54

Röviden szerintem nem kell sietni sehova.
22.
Firsttime
#19: Ezzel az egésszel az a baj, hogy a textura felbontás és a képernyő felbontás teljesen két külön fogalom. Nem attól mondjuk egy játékra, hogy 4k 60 fps el fut, hogy van e hozzá 4k textura. Sőt tovább megyek, a texturazott modell méretétől is nagyban függ mekkora texturat kap a tárgy. Remélem egyetértünk abban hogy teljesen felesleges egy kancsót az asztalon 4k texturaval ellátni.
De hogy teljesen összezavarjalak vegyük elő az id egyik játékát a rage-et ami konkrétan egy darab texturat használt ahonnan aztán az engine kicsipegette magának melyik része melyik tárgyon van. Az kérlek128000x128000 felbontású volt. Akkor az 128k felbontású. Amúgy manapság a reszletesebb modellek mondjuk fő karakterek már rég 4k texturat kapnak ha nem nagyobbat. De mellette lehet ott van egy bokor ami csak 1024x1024 es texturat használ.
Amugy ha minden targy 4k texturat használna nem nagyon kellene jatszanod egyikkel sem konzolon de még pcn sem nagyon. Orbitalis mennyiségű adat. Nincs az a memoria mennyiség ami tárolja jelenleg, meg olyan adatbusz meg proci ami megfelelő sebesseggel ezeket mozgassa neked.
21.
madSci
#10: "Jelenleg egy olyan fura helyzetben vannak a konzolok, hogy magukat tartják vissza."
Ez egy egyszerű termékéletgörbe modell. Az átlag gamer nem akarja a csúcstechnológiát megfizetni. Az átlagember semmiből nem akar csúcstechnológiát, jó neki az Opel, nem kell a Ferrari. Ebből lehet tömegesen eladni. Jobb hardver->drágább cucc->kevesebb játékos. Ez senkinek nem érdeke. A játékfejlesztők is csak látszatsírnak, de tudják, hogy a közepes szint az, amiben a vásárlóerő és a pénz van.
PC-n sincs másképp, az átlag gamer ott is kompromisszumos, régebbi vason játszik. Sőt, bármilyen terméknél ez van - ha sokat akarsz eladni, át kell gondolni, mi az ár.
20.
LexerTheFirst
#16: Azért a Ryse korábban kint volt, és attól is könnyen becsúszott a sportszelet.
19.
LexerTheFirst
#15: De a Pro és az X nem generációváltás, csak a két konszern kiizzadta őket magából, mert egy viszonylag kicsi, de annál hangosabb csoport hisztizett mert EZ NEM IS TUD 4K-t, miközben jól tudjuk mindannyian hogy tudna.. csak a fejlesztők a felmérések alapján látták hogy az átlag tv 1080p és ehhez csináltak grafikát. Egyébként (ez most provokatív lesz) PC-n sincs nagyon natív 4k textúrákkal rendelkező játék. Úgy tudom hogy a Witcher 3-nak van ilyen textúra pakkja meg a Grid-nek, de a legtöbb FullHD textúrákkal rendelkezik. A 4k még mindig kicsi marzs. Jelentős, de sokkal inkább PC-sek vannak benne. Ezek a konzolok azért vannak kint mert volt PSVR, amire az alap PS4 nem volt felkészülve, meg ugye a Microsof számhadjárata a 4k 60fps.
Egyébként valóban jobb lenne ha csak ezekre fejlesztenének, nekem is prom van, de tekintve hogy sokkal nagyobb többségben vannak az alap PS4-esek, meg a slimesek ebből akkora balhé lenne mint az állat. Ha valamit downgradelnek abból mindig balhé lesz. Már pedig ha az erősebb hardveren csinálják az downgrade lesz. Egyébként a leghosszabb generáció a leghosszabb, 8 évig tartott. Gondolom Te is emlékszel a végére. Ha most megnézed közel se olyan rossz a helyzet, szóval szerintem nem lesz generációváltás még most. Majd ha hülyén néz ki minden rajtuk, majd akkor lesz.
18.
XuChi
Nekem van Pro-m is és Xone X-em is. Mind két gép csalódás nekem. Főleg a köcsög 30fps lock miatt!
17.
Ezt a cinem vs performance módot ma már minden kurrens játék tudja, nem értem, miért olyan nagy hír ez Santa Monica környékén.
16.
Zoli0507
#15: Az Xbox one X jelenleg 599euro. 180.000ft 300ft-al szàmolva. Ez ma a csùcs konzolban ùgy hogy javarèszt skalàzott 4K 30fps.
Mit is szeretnèl tulajdonkèppen? 1000euros konzolokat?
A konzol azt jelenti hogy egy arànylag erős kicsi gèp olcsòn. Ki a faszom fizetne egy konzolèrt ennyit?

Tovàbbà, mèg mindig nem èrtem. A jàtèkok 90%-a nem prèseli ki a konzolokat. Akkor meg minek az erősebb?
Jàtèkfejlesztèsben kell fejlődni elsődlegesen. Ma egy AAA multiplatformos cìm 100-150milliò euro. A mostani generàciòra ès akkor az ex cìmekről jobb nem beszèlni ami jòval több pènzbe kerül. Mit szeretnèl? Hogy az egèsz vilàg jàtèkokat gyàrtson?

Nèzd màr meg lègyszives hogy a ps3-nàl pèldàul milyen grafikàn volt a TheLastOfUs. Majd tedd mellè az UC4-et stbstb. Hàt ha szerinted ezek előzőgeneràciòsok...... a TLOU-nàl konkrètan izzott a ps3.

Egyèbkènt meg ugyanaz lenne mint mindig. Kijön az ùj generàciò kapsz egy csilivili "ùjgeneràciòs" jàtèkot..... csak kàr hogy az egèsz egy bugtenger ès üres.

Hagyjunk màr időt a fejlesztőknek is. Ne a 4k meg 120ezer fps utàn fussanak màr. 4èvnek kellett eltelni ahoz hogy kezdjenek valòban mostani generàciòhoz "mèltò" cìmek megjelenni amik valòban tartalmasak. Hagyjuk màr hogy talàljanak ki olyan technològiàkat programokat....stb amivel mondjuk egy rendes jàtèkhoz nem 4-5-6èves munka szüksègeltetik.
15.
#11: Itt most nem a konzolok és PC közti különbségekről volt szó, csak példának hoztam fel, hogy miért lenne jó lépés mondjuk az elkövetkező évben kihozni az új konzolokat.

A váltást persze hogy nem igénylik, amíg nem látják az alternatívát. De mint mondtam, ha fejlesztenének játékokat exkluzívan a Pro-ra/One X-re, mint célplatformra, és látnák mire képesek, összehasonlítva az alapgépből kisajtolt látvány hirtelen már nem is lenne annyira szemkápráztató. PS4-re is azért váltott a nép, mert megjelent a PS4, és egyszerűen erősebb masina révén többet/jobbat nyújtott a PS3-nál, nem azért mert a PC (már évekkel azelőtt) leelőzte. Az lett az új standard. Ez eddig is így működött és ezután is ugyanígy fog működni.

Persze olyanok is vannak egy generációváltásnál szép számmal, akik inkább várnak még a vásárlással egy ideig, de az embereknek alapvetően mindig a jobb kell. Hidd el, ha most bemutatnák az új generációt, és látnák, hogy mit tud, ugyanúgy meg akarnák venni. Meglátják a demozott "játékot ami sokkal bitangabbul, észrevehetően sokkalsokkal szebb", és kelleni fog nekik. Aztán mire megjelenne a konzol, már átléptük az 5 évet is, ami teljesen korrekt intervallum egy generációnak.

A lényeg az, hogy már most meg van a tech ahhoz, hogy szebb játékok létezzenek konzolon (így általánosságban), de mégsem léteznek, mert az elavult hardvert is figyelembe kell venni. Gyakorlatilag az előző generációra fejlesztenek. Ha nem hajlandóak a mostani alapgépeken túllépni, akkor bizony kell a következő a tényleges fejlődéshez.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...