E3 2018: Cyberpunk 2077 - infók a játékmenetről

  • Írta: zoenn
  • 2018. június 12.
  • Hír
Link másolása
A CD Projekt RED zárt ajtók mögött mutatta be a Cyberpunk 2077 demóját néhány szerencsés újságírónak. A ő beszámolójukból kiderült, milyen játék is lesz valójában a lengyelek belső nézetes szerepjátéka.

Az első gameplay trailer megvolt? Akkor most emeljük a tétet! Néhány szerencsés kiválasztott szakmabeli beszámolójára alapozva szépen összefoglaltuk, hogy mit érdemes tudni a Cyberpunk 2077-ről. Lényegében egy belső nézetes RPG-ről van szó, ám az átvezetőkben külső nézetre vált a játék. Egy V nevű karaktert irányítunk Night Cityben, aki férfi és nő is lehet. A karakteralkotásnál felvehető statok közé tartozik az erő, a testalkat, az intelligencia, a reflexek, a tech és a cool.

Ezek a tulajdonságok az asztali szerepjátékból származnak, úgyhogy a fejlesztők hűek maradtak az alapanyaghoz. A város utcáin autóval is közlekedhetünk - ez esetben kétféle kameranézet közül választhatunk. Belső nézetben a HUD elrendezése is megváltozik, vezetés közben a szélvédőre kerülnek az infók.

A CD Projekt RED "érett közönségnek" szánja a játékot. Az NPC-kkel való beszélgetésnél többféle válaszlehetőség lehetséges, mint a The Witcher 3-ban. A nyitott világban egyre több helyre juthatunk el, ha tiszteletet vívunk ki magunknak az utca törvényei szerint. Egy menő kabát például 5 százalékkal növeli az esélyt arra, hogy egy zárt területre bemerészkedhetünk. Reputációnkat a küldetések teljesítésével is növelhetjük. A demó felhasználói felülete rendkívül minimalista volt, mindössze egy kis iránytű és egy questlog tűnt fel a képernyőn.

Ha viszont harcba keveredünk, több infó is leolvasható lesz róla, így például az ellenség neve, életerőcsíkja és tapasztalati szintje. Ha kérdőjelet találunk felettük, akkor inkább álljunk odébb, mert magasabb szintűek nálunk. Az elszenvedett sebzés számmal kifejezett értéke szintén feltűnik a csaták során. Lesz egy olyan képességünk, amivel bekapcsolható a bullet time mód, azaz az időlassítás.

A gyógyításunkhoz inhalátort használunk. A gunplay egyébként élvezetes, de nem olyan gyors, mint a DOOM-ban vagy a Borderlandsben, de gyorsabb a Fallout 4-ben tapasztaltaknál. A játékban előrehaladva olyan implantátumunk is lesz, amivel pengeszerű végtagokat növeszthetünk, és egy másik képességgel még a falakon is futhatunk. Lesznek bossharcok is, az egyik gazfickó durva exoskeletonban feszít. A csaták közben autók alá csúszhatunk és fedezékbe vonulhatunk a lövések elől.

A fejlesztők ezen kívül nem győzték hangsúlyozni, hogy a döntéseink következményekkel járnak - nemcsak az adott pillanatra, hanem az egész világra nézve. Egy-egy akadályt többféleképpen is leküzdhetünk. Például amikor V zárt ajtóba botlik, de a hackerszintje alacsony, még mindig latba vetheti mérnöki tudását, amivel felnyithat egy panelt és kiiktathatja az elektromosságot.

A Cyberpunk 2077-ben közelebbről is megvizsgálhatjuk a tárgyakat és dokumentumokat, így többet is megtudhatunk a lore-ról.  

11.
11.
Formula1fanatic
#1: Én meg külön örülök az fps nézetnek, utálom a nézd a hátam perspektívát(egyedül a tr-ben nézem el) arra jó hogy kitakarjon a képernyőből egy részt. Mindig fps nézet fan voltam.
9.
9.
giga321
De miért nem lehet változtatni a kinézetet FPS ről TPS-re és vissza mint pl Skyrim vagy később a GTAV-ben? Én iylen játékot inkább tolnék TPSben. hát mind 1. attól még várom.
8.
8.
kastorhun
Annyira én se örülök hogy FPS lesz, de biztos meg volt arra az okuk hogy nem TPS nézetet fig a játék használni.
7.
7.
Nicodemus
Lesz végre konkurenciája a Bethesdának, mert eddig ők nyomultak fps rpg-ben.(Skyrim,Fallout)
6.
6.
kastorhun
#3: Hagyjuk már a francba ezt a "GTA-s szabadság" dolgot, ez olyan mintha minden open world játékot ami a mi korunkba játszódik GTA klónnak hívnánk.
5.
5.
Matt8888
#4: +1

Amúgy, az egyik képsorban még látható is volt az FPS nézet, amikor kiveszi valakinek a szemét, ha jól vettem ki.
4.
4.
PaprikaJancsi
#1: Gondolom, megvolt az okuk, hogy így döntöttek, biztos olyan lesz a játékmenet, ahol nem lenne tökéletes a TPS mód, így el is kaszálták.
3.
3.
manderel
Ez így belsőnézetben elég Deus Exnek tűnik, csak GTA-s szabadsággal, Witcheres történetvezetéssel. :) Kifejezetten érdekesen hangzik.
2.
2.
Macifasz
Vagy ha már FPS, akkor abban reménykedem, hogy az a megoldás lesz, mint a GTA V esetében...azaz, hogy tudunk majd váltogatni a TPS és az FPS nézet között.
1.
1.
Macifasz
FPS? Ne máááááááááááááár! :-( Ez most kicsit lelombozott. Minek váltottak TPS nézetről FPS-re? MIÉRT?! :-/
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...