PlayStation VR - túl a 3 millión

  • Írta: sirdani
  • 2018. augusztus 16.
  • Biznisz
Ugyan az előre elvárt eredményeket közel sem volt képes teljesíteni a PlayStation VR, azonban a piacvezető szerepét megőrizve mostanra túllépte a 3 milliós eladási határt. Emellett pedig a játékok is szépen fogynak.

A GamesIndustry összefoglalója szerint a PlayStation VR 2016 októberi rajtja igazán jól sikerült, olyannyira, hogy az első pár hónap alatt 915 ezer példányt szállítottak le a PlayStation 4 VR-kiegészítőjéből. Ami utána jött, az azonban már korántsem volt ilyen sikerrel teli időszak. Az eladások szinte teljesen lelassultak, és úgy nézett ki, hogy ki is fújt a jelen generációs VR-megoldása a Sonynak.

Az újabb lendületet a PlayStation VR Starter Pack árának komoly mértékű csökkentése hozta el. A korábbi 399 eurós ár helyett már 299 euróért hozzá lehet jutni a szemüveg mellett a PlayStation Camera V2-höz, illetve egy PlayStation VR Worlds letöltési kódhoz is, így hivatalosan is ez lett a legolcsóbb felső kategóriás VR-megoldás a piacon.

Ugyanígy a hardveres eladások mellett a szoftveres értékesítésre sem lehet mostanra már panasz; a VR-eszköz megjelenése óta közel 340 játék jelent meg a kiegészítőre, melyekből összesen 21,9 millió példányt adtak el. Az eladásokat toronymagasan vezeti a The Elder Scrolls V: Skyrim VR. A top 10-es lista az alábbiak szerint alakul:

  1. The Elder Scrolls V: Skyrim VR
  2. PlayStation VR Worlds
  3. Rec Room
  4. Resident Evil 7
  5. The Playroom VR
  6. Job Simulator
  7. Until Dawn: Rush of Blood
  8. Batman: Arkham VR
  9. Farpoint
  10. Superhot VR


A VR sikerével és terjedésével kapcsolatban egyébként mérvadó lehet Todd Howard nyilatkozata - melyről mi az alábbi cikkünkben írtunk -, aki szerint hiába a kisebb-nagyobb sikerek a VR-játékok és -eszközök eladásai kapcsán, az igazán nagy durranásra csak a harmadik generáció során számíthatunk. Arról azonban, hogy egyáltalán mikor lépünk át a második generációba, pontosabb információkat nem közölt, de meglepő lenne, ha az idei E3 során beharangozott Bethesda-játékok közül ne kacsingatna több is a következő generációs VR-eszközök irányába.

47.
Duken
#24: Én elhiszem neked. Érződik hogy tapasztalatot írsz le. Szerintem egyértelműen ez a jövő és le a kalappal a sony előtt mert úttörő ebben, bevállalva a veszteséget is. Én csak azért várok hogy kiforrjon, ps5höz már veszek ha nem lesz kábeles.Nekem sokat számít a kényelmi szempont.
46.
kergabi83
#45: Tök mindegy hogy a Futszi gyerek-e vagy nyugger-e, mert tök igaza van. Ezt a generációt vártuk mint a rozbaj, én például már vagy 20 éve. Megjelent, megvettük és tök jól szórakoztunk. Szarok lettek a fejesek? És mi közűl lehet választani? Adta az élményt, mi adtuk a pénzt aztán jónapot. Én egy pipa bagót nem adtam volna, hogy ezt így meg tudták csinálni. De simán letették az asztalra és ez a Sony dicsősége. Amúgy meg 200€ egy ilyen fejes, annyit röhögve megér. Kb a százszorosát elvertem már nagyobb baromságokra...
39.
kergabi83
37.
Fata Morgana
Abban a kivételes helyzetben vagyok, hogy kölcsön kaptam pár hónapra egy nagyon kedves barátomtól, az általa vásárolt PSVR.
Az újdonság ereje hamar lelohadt nálam (ahogy nála is) egy jó kis "toys gadget" semmi több, ha valakinek van rá esélye az próbálja ki de én pénzt nem adnék érte az biztos pláne nem annyit amennyiért árulják.
34.
Max3000
Egy laikus tényleg belefulladna itt az eszmecserékbe.Gyakorlatilag a két véglet társalog.

Nekem személy szerint egyik vr szemüveg sem jön be.Vagyis próbaképpen élveztem,de folyamatos játékra nekem nem való egyik sem.Idegesíti a fejem,idegesíti a szemem és az agyam is.Egyébként csakis belső nézetes cuccnál éreztem a kiteljesedését.
26.
zozo76hun
Gyerekek! Akarki, akarmit mond, az hogy OTT VAGY, az sokkal tobbet er, mint hogy NEZED!

ennyi, nem tudok mast mondani.
25.
Yanez
#24: Nemhiába, a puding próbája az evés. Sokan sokfajta témában vitatkoznak úgy, hogy lövésük sincs a dologról. Ezt most nem éppen erre a cikkre értem. Viszont mindig jó olyan kommentet olvasni, ahol a kommentelő tapasztalatból ír. :)
24.
zozo76hun
En csak annyit tudok hozzaszolni a vitahoz hogy:

Engem ez a VR dolog mindig is erdekelt. Mar joval a Forte VFX1 elotti idokben is voltak ez iranyu kiserletek, akkor meg maga a vitualis ter is annyibol allt hogy volt egy haz, texturak nelkul, siman a kiszinezett drozvazas modell, es abban jarkalhattal. Legalabbis ilyen demora emlekszem. Akkor ez meg utopia volt.

Ha emlekszetek ra, nem egy vitam volt itt FUTSZI-val, nyomta hogy a VR igy, VR ugy, en meg kontraztam ra, hogy hol vannak a AAA cimek? Aztan most ramjott valami, vettem PSVR-t, AIM kontrollert.

Voltam tavaly nyaron Pesten egy urkutatasi kiallitason, ott lehetett kiprobalni egy HTC VIVE szeru VR szemuveget (kabel nelkuli volt, szoval nem tudom pontosan mi volt), pisztoly szeru iranyito volt es mint a szemuvegbol, mint a pisztolybol palcikak alltak ki a vegukon feher golyoval. Ezt figyelte a rendszer. KB egy 8x8-as negyzetben szabadon lehetett mozogni. 4 jatek kozul, termeszetesen az ejszakai zombisat valasztottam. Nos kb 3-4 percig birtam a rohamot (video is van rola), de abban a 3-4 percben olyan intenziv elmeny zudult ram, hogy, hat, nem tudon igy tv-n jatszva valaha is elveztem es feltem (nem) ennyire jatek alatt. Ott jottem ra hogy nekem KELL meg ilyen elmeny. Most ott tartok hogy elottem van a teljes Resident Evil 7 (hulye lennek siman TV-n jatszani, ez egesz mas, sokkal tobb-jobb!). Elkezdtem az Arizona Sunshine-t, ott a Farpoint, a Resistence, Detached, Adr1ft, Solus Project, stb. Jon a Firewall Zero Hour, Ace Combat 7 (VR uzemmod kizarolag PSVR ha jol tudom). Szoval van mivel jatszanom. Higyjetek el! Es megerte, nekem meg. Akarmilyen hihetetlen is. Teljesen mas elmeny.
23.
Gykrizsi
#22: Nem feltétlenül fejleszteni, de anno még Fallout 4 vr meg hasonlókról beszéltek az Xbox x-vel ha nem mondok hülyeséget, de mindenesetre végül is nem kértek belőle, pedig azért az x adott volna már rá lehetőséget.

A másik dolog meg azért erősen véleményes, mivel nem mondom azt hogy neki kell esni valakinek aki védi, de azért kijelenthető, hogy egyik szemüveg sem egy világmegváltó dolog, mindegyik szemüvegnek van jó és rossz oldala, de határozottan jónak én személy szerint egyiket sem nevezném. HTC-nél nekem tetszik a mozgásérzékelő része, ellenben piszok kényelmetlen, egy zsinór rengeteg az egész, nem kelti bolti termék érzetét, inkább devkit. Ocolus amolyan köztes szerintem, csak a megfelelő gép miatt az ára nem a legkedvezőbb. PSVR messze a legkényelmesebb és olcsóbb (persze ha van ps otthon, de azon túl is kedvező), van valami dizájn érzett is rajta, ellenben a kép "számomra" nagyon behatárolt, zajos, és gyenge minőségű + a move szerintem megjelenéskor sem volt egy jó termék, a HTC cuccával össze nem hasonlítható érzékelés terén. Kb. ez a saját véleményem, de szerintem nagy részt másoké is. Szoktam nézni, és el is ismerem, hogy ps-en van rá érkező játék, de azért be kell látni, hogy ezek többsége inkább gagyi/techdemo vagy szimplán nem is igényli a vr támogatást, csak belerakják, hogy azért legyen már benne alapon.

Vagyis én még mindig kiállok az mellet, hogy - sokszor tényleg primitív formában -ezeknek a hozzászólásoknak azért van alapja. Ahogy a másiknak is, de azért az egy jóval megalapozatlanabb dolog, mert honnan tudnám, hogy használt-e már vr szemüveget az illető, ellenben ezek azért valamilyen formában tények.
22.
delphijos
#14: Ugyanez megvan a"másik oldalon" is. Akinek van, és a meglevő tartalom is elég neki, és "elégedetten" használja, az hazudik, mert szar, nincs tartalom, és csak védik a "mundért". Sose merül fel hogy Nekik tényleg megérte, és élvezik....

Amúgy meg az MS nem akart VR szemüveget fejleszteni, egy egységes új API-ról van csak szó.
20.
Gykrizsi
#19: Mondjuk az, hogy az MS-nek nem volt elég stúdiója játékot készíteni, nem tartozik szerintem ide. A VR teljesen más tészta. Viszont az elsőt pont most próbálják pótolni, vagyis látják mi a gond, és annak a megoldásával vannak elfoglalva, míg a VR-ra továbbra is tesznek, lévén ők is látják a számokat. Ha most csinálnának ők is egy szemüveget, mennyit adnának el belőle (tegyük fel egy psvr szerű, olcsóbb, kompaktabb, akár x révén kicsit erősebbet is). Szerintem fél- egy millió is már nagyot mondás lenne. Nincs az a cég, aki erre azt mondaná, megéri a bele fektetett időt és pénz.
19.
hajbel
#15: Merthogy a Microsoft olyan jól érzi az irányokat... Azért adtak el fele annyi Xboxot. A Kinectet preferálták a VR helyett, ami nem kell senkinek. Utána pedig kiadtak egy bivalyerős One X-et, mert azt hitték, hogy azért vesznek több ps-t, mert az 10%-al erősebb. Hát nem, az exkluzívok miatt. Egy zsákutsz az egész xbox az utóbbi években, tehát az, hogy ők nem látnak benne semmit inkább érv, mint ellenérv a VR mellett. Egyébként szerintem jó kis cucc, csak nem ennyiért. Ha 30-50 között lennének ezek a csomagok és pl. kompatibilisek lennének PC-vel, akkor már vettem is volna egyet. Ha csak néha elszórakozok vele, már megérte az árát. PC-n van már GTA V, Dying Light port is.
18.
supair
#15: Ennyi. Mindegyiket kipróbáltam a Sonyén kívül.Sokáig figyelemmmel kísértem az útját mert a VR techet tartottam a játékipar következő lépésének.
Sajnos temetve lesz mint anno a 3D technologia a tvknél. Így látom most.De talán nem is baj,mert mint ahogy leírtad ez ebben a formában normális távlatokban élvezhetetlen.
17.
Gykrizsi
#16: Félig igen, de van olyan akinek tetszik. Ezzel nincs gond, csak fogadják el a negatív - de semmiben sem bántó- kritikát.
16.
Heldengeist
#14: Ez puszta pszichológia. Drágán megvették a halva született eszközt, rossz érzés bevallani, hogy hülyeség volt. Mégiscsak kiadtak 120-140 (a frissebb vásárlók már csak 80-90) ezer forintot egy gimmickre.
15.
Gykrizsi
Magához a VR dologhoz hozzászólva szerintem nem lesznek itt már komolyabb dolgok, ez szerintem földbeállt, és csak évek múltán fogunk belőle látni valami komolyabb előrelépést. Ocolus és HTC szinte sehol nincs már, HTC olyan random 50% leértékelésekkel dobálózik, gondolom ők is próbálnak túl adni rajta. Szerintem a Sony sem azzal számolt, hogy 2 év alatt, HATALMAS áresésekkel és rengeteg leértékelésekkel nagy nehezen elad 3 milliót belőle. Ennek az oka szerintem még csak nem is a gyenge masinák (számomra mondjuk a psvr bőven az élvezhető kategória alatt volt, a másik kettő meg akkor ér valamit, ha rendesen a zsebedbe nyúlsz), hanem a praktikusság hiánya. Itt dicséret illeti a Sony-t, mert az ő gépük még nyomokban kényelmi megoldásokat is tartalmazott. A HTC abszolút nem való szerintem rendszeres használatra (egy lakásátalakítás elkél hozzá). Végül az is szerintem jól tükrözi a helyzetet, hogy az MS, aki pár éve még komolyan számolt a VR funkcióval az Xbox kapcsán, ma már semmi nyoma sincs ennek. Ha a világ egyik legnagyobb vállalata nem érzi igazán, hogy van értelme a belé ölt pénznek, akkor talán nincs is. A Sony is látványosan mellőzte már a VR tartalmat az E3-on az előző évekhez képest. Szerintem, és lehet, hogy ezzel sokan nem fognak egyetérteni, de a VR-nak jelenleg nincs jövője, talán sok év múlva, valamilyen kompaktabb verzióban igen, de most jelenleg egy igen szűk réteg szórakozását elégíti ki csupán.
14.
Gykrizsi
Nem tetszik a VR = "Hülyes, idióta soha nem is volt vr a fejeden, bezzeg nekem van én sokkal jobban is tudom, jobb lesz ha befogod!!!!!"


Ha lenne egy olyan vr cikk/hír, ahol nem jelenne meg mindig egy ilyen kategóriájú kommentelő, az maga lenne a csoda
13.
zozo76hun
ha nem jonne mar semmi, csak ami eddig megjelent, azzal is kihuznam a kovetkezo PSVR-ig. az teny hogy kellenenek az AAA cimek, de azert igy is eszmeletlen jo dolog a VR boven, meg ezzel a felhozatallal is. itt nem csak lesed a TV, itt benne vagy a jatekban, ez a lenyeg az egeszben.
1.
zozo76hun
Most jon majd a Firewall Zero Hour, termeszetesen AIM Controller tamogatassal!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...