Piktogramot kap a játékon belüli vásárlás

  • Írta: sirdani
  • 2018. augusztus 31.
  • Bejelentés
Link másolása
Az amerikai trendet követve mostantól Európában is újabb címkével találkozhatunk majd a videojátékok dobozain; érkezik az „ingame vásárlás” jelzés, mely elsősorban a szülőket kívánja megvédeni a váratlan költségektől.

Ahogyan korábban már beszámoltunk róla, az USA-ban, Kanadában és Mexikóban is hasonló lépéseket tett a játékok ottani besorolását végző ESRB, melyet most úgy néz ki, hogy a PEGI (Pan European Game Information) szabályozásai is követni fognak.

Ennek értelmében amennyiben a játékon belül olyan vásárlási lehetőséggel találkozhatunk, melynek során digitális javakat valós fizetőeszközzel szerezhetünk meg, akkor a játék dobozán egy új piktogrammal kell feltüntetnie azt a kiadónak. Az intézkedés elsődleges célja, hogy segítse a szülők tájékoztatását abban, hogy az adott játék fokozott figyelmet igényel, mivel gyermeküknek lehetősége lesz benne igazi pénzt költeni.

Az „in-game purchases”, vagyis a játékon belüli vásárlás fogalmát azonban szándékosan nem határozták meg pontosabban, így egyformán a szabályozás alá kerülnek a DLC kiegészítők, a mikrotranzakciók és a loot boxok is.

A digitálisan vásárolt játékok esetében a játékon belüli vásárlások lehetőségére korábban is fel kellett hívni a vásárló figyelmét, ám „mivel a fizikai kiadású játékok fontos részét adják a piacnak, egy fontos rést töltöttünk ki ezzel” - nyilatkozta a PEGI vezetője, Simon Little.

„Azoknak a szülőknek, akik nem ismerik a videojátékok világát, ez az egyszerű kis jelzés a játék csomagolásán remélhetőleg felhívja a figyelmüket arra, hogy ha megveszik gyermekük számára a programot, akkor jobban odafigyeljenek arra, hogyan játszik vele gyermekük. Ez egy alapvető információ, ám a szülők sokszor még sincsenek tisztában vele.”

A szabályozás alapján tehát a mostani őszi szezonban megjelenő legnagyobb címeken mind ott láthatjuk már majd az új jelzést, legyen szó akár a  Call of Duty: Black Ops 4-ről vagy a FIFA 19-ről.

Érdekes adalék az Eurogamer értesülései szerint, hogy az Ipsos felmérései alapján ötből csupán két szülő mondta gyermekéről, hogy költött már videojátékon belüli vásárlásra pénzt. Közülük tízből kilencen csak szülői engedéllyel vásárolhatnak, ami igazán jó arány, ám a legnagyobb probléma a PEGI szerint, hogy túl sokszor áll elő olyan helyzet, melyben a szülők nem tudnak előzetesen arról, hogy a játékban is lehetőség van valós pénz költésére. Az új szabályozással remélhetőleg ezt a problémát teljes mértékben ki tudják küszöbölni.

3.
3.
Derivel
"A szabályozás alapján tehát a mostani őszi szezonban megjelenő legnagyobb címeken mind ott láthatjuk már majd az új jelzést, legyen szó akár a Star Wars: Battlefront 2-ről, ..."
Ööö, gyerekek, az tavaly jött ki. :D
1.
1.
mestermagyar
Ez csak rövidtávon oldja meg a gondokat. A kapitalizmusban a pszcihológiai manipuláció a legjobb eszköz bárminek az elérésére és itt csak azt akadályozzák meg hogy a könnyen befolyásolható gyerek a gyerekkorában ne hozhasson előre nem sejthető azonnali csődöt a családjára. Tovább nem akarnak menni mert akkor a kapitalizmus mélyebbreható javításával találnák szembe magukat.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...