Az EA végleg törölte nyitott világú Star Wars-játékát

  • Írta: Shifty
  • 2019. január 16.
  • Gyászhír
Link másolása
A mindig jól értesült Kotaku hozta le, hogy három, a fejlesztésre jól rálátó forrásuk is megerősítette, hogy az Electronic Arts végleg törölte az eredetileg Visceral Games által fejlesztett, majd az EA Vancouver által átvett Star Wars-projektet.

Másfél évvel ezelőtt, 2017 őszén jelentette be az Electronic Arts, hogy a Naughty Dogtól igazolt Amy Hennig lineáris, történetközpontú Star Wars-játékát átveszi az alapvetően más belsős csapatoknak addig csak besegítő EA Vancouver, a Dead Space-sorozatot is fejlesztő Visceral Games pedig bezárja kapuit.

A kanadai stúdió a projekt átvételét követően néhány kész elemet leszámítva gyakorlatilag semmit nem emelt át, a döntés hátterében ugyanis állítólag éppen az állt, hogy a készülő játék túlzottan is lineáris lett volna, míg a kiadó felmérései szerint a játékosok már nem feltétlenül az ilyen élményre vágynak. Nos, úgy tűnik, a kanadai csapat sem tudott megfelelni az elvárásoknak, a Kotaku ugyanis három, a projektre jól rálátó forrásra hivatkozva arról számolt be, hogy az Electronic Arts úgy döntött, hogy a nyitott világú Star Wars-játék projektjét végleg lelövi, így abból sajnos semmi sem lesz.

A Kotaku úgy tudja, a játékban egyébként valamilyen gazfickó vagy egy fejvadász bőrébe bújva járhattuk volna a galaxist, ahol aztán különböző frakciók megbízásait hajthattuk volna végre. Az EA magas szintű döntéshozói azonban látva, hogy mennyire korai fázisában tart a fejlesztés, a kiadói ütemtervet átvizsgálva úgy döntöttek, hogy az erőforrásokat inkább egy kisebb, 2020-ra belőtt Star Wars-projektre irányítják át. Ez a játék állítólag már az új konzolokra fog megjelenni.

83.
83.
Max3000
#82: Itt a call uf duty esete is például.Az köztudott,hogy igazából "mindenki" utálja.Csak tudnám akkor,hogy miért veszik annyian.Ennyit ér a netes szájkarate.(semmit)és ebből kiindulni merő hülyeség.
78.
78.
delphijos
#75: Nem igaz, én is láttam üzletben is 40%-os discount-ban a megjelenés után nem sokkal. Plusz ugye volt az 50%-os kedvezmény az előző verzióban, az se csak ps4-nél.
64.
64.
Batman
Valaki írt egy okosságot, valóban nem tudjuk, hogy a sztorira hogyan terjed az EA licensze, meg mit hogyan valósíthatnak meg az új kánon óta. Ha a Marvel filmeket vesszük akkor azokból sincs játék, de még Disney fronton sincs egyedi történettel megáldott cím. Ez pedig nem lehet véletlen.
63.
63.
Max3000
#61: Ne már............A ubi az elmúlt években több új ip-t dobott ki mint bármelyik más ezalatt az idő alatt.Persze nagyobb kockázattal is jár az ilyen,de még mindig kifizetődőbb (ahogy bizonyítják is) mint a lerágott csontokat még butább verzióba kiadni.Néhány bejáratott címükben meg próbálnak fejlődni is és nem az ea féle visszafele stílusban.Nem kenyerem a ubi és nekik is meg van a maguk gusztustalansága,de már rég alul marad az ea mellettük.


Bethesda-ról sem lehet áradozni való igaz,de még mindig az univerzum császárai az ea-hez képest.Csak abba az immár fostos fallout-ba fektetnének már több időt és tudnának normális történetet kreálni egy rpg-be,de amúgy akik nem közvetlen a szárnyaik alá tartoznak fejlesztők csak felvásárolták őket,legalább hagyják őket érvényesülni nem tönkretenni őket ahogy az ea.Képzelem,mi lett volna egy doom sorsa ha az ea pénzeli..........
62.
62.
colors
Minek játékot fejleszteni? Letorrentezni mindenki. XD A várt haszon alig lesz meg belőle...
61.
61.
colors
#60: Olvasom a Bethesda sem jobb, sem az Ubi. Akkor ki jobb? Jobbak a 4 órás indie játékok amiknek a fele bejátszás? Én megveszem az Anthemet nagyon úgy néz ki, mert mivel játszak? A régieket megunom. Kaját is minek venni, úgyis a wc-be köt ki. A legnagyobb pazarlás a benzin és a cigi meg a pia, mégsincs kiakadva rá senki. Buktam már be játékkal, az én pénzem bánta. Akkor elment volna másra. Jobb mikor párommal több ezerből veszünk nasit és másnapra oda az egész? :D Ha egy játékkal játszol pár órát és nem tetszik, legalább adtál esélyt és megpróbáltad. Van amivel hamarabb el elehet verni ugyan azt a pénzt. Vannak drága hobbik még...
60.
60.
Max3000
#59: Tényleg valami bonyolultat írhattam.Az a baj,hogy egyre lejjebb süllyednek a játékaik eladásai is.í(persze ha nem fifáról van szó, bár ki tudja,annak az eladásairól most hirtelen semmit nem tudok)

Szerintem az ea már annyira spórolásosba ment át,hogy kezdik saját maguk alatt vágni a fát.Persze véletlenül sem a bukásukat jósolgatom,vagy,hogy szegények lennének,de hosszútávon ez az üzleti modell sem kifizetődő.
59.
59.
colors
#55: Ezt most úgy mondom, mint már írtam. Sok a fejlesztő stúdió, kevés bennük az ember mert vándorolnak, sok az új technológia ami egyre bonyolultabb és átláthatatlanabb. sokan elhúznak Fortnite-ozni ingyen, megoszlanak a játékosok. Drágák a játékok, választaniuk kell, hogy mit vegyenek meg. Akiknek új a BF azok azt olvassák, hogy szar. Akik régi motorosok mint például én, nekem már kicsit sok. Én mostanában kezdtem túlélőzni is (DayZ, Scum, Astroneer), szóval nem BF-ezek annyit, mint régen. Pl. az mmorpg-k is elveszik az időt (Tera, BnS, Forsaken World, Icarus, stb).
58.
58.
EpikGamer
#54: így van nőket meg kisebbségbelieket raknak a videjójátékainkba!!4 Hát meddig mehetnek ezek el, azt hiszem lassan eljön a lázadás ideje
GAMERS RISE UP!!
GAMER ÖKÖL!!
56.
56.
delphijos
#54: Lehet hogy hülye vagyok ( nem sértődöm meg ) de én úgy szoktam nézni, hogy azt a pénzt amit egy játékra szánok az NEKEM "visszajön"-e. ( Szórakozásban, kikapcsolódásban,stb... ) Én minden évben megveszem az aktuális FIFA-t. Nem teljes áron, hanem az ünnepi akcióban. Rókabőr ? Igen. Lehetne jobb ? Igen. DE, azért a 9-10e-ért nekem hoz annyi kikapcsolódást hogy belefér. A BF II-őt valami 4e-ért vettem meg akciósan szintén az ünnepi szezonban. Ennyit ez is megért. Ez az én hozzáállásom. Persze, van hogy nem olyan valami mint szeretném, de szentségelhetnék, sokat nem segít.
55.
55.
Max3000
#52: Ezt most úgy mondod,mintha pl a mass effect andromeda,a need for speed payback,a battlefront,a battlefield kiemelkedően teljesítettek volna.(nagyon nem)
54.
54.
Heldengeist
Páran mondják itt, hogy hatalmas az Anthem hypeja, úgyhogy az EA nem fog vele elhasalni. Az utóbbi két nagy elhasalása is agyonhypolt játékkal volt. A Battlefronttal és a Battlefielddel.

Mellesleg az is hülye, aki még ezektől bármit megvesz. Igen, a te inged, kedves bárki, aki vesz tőlük játékot, nyugodtan vedd csak magadra.
52.
52.
colors
Én nem foglalkozom ezekkel. Induljatok ki magatokból. Ti nem a profitot néznétek? :D
47.
47.
delphijos
#44: Az a gond hogy nem tudjuk milyen szerződésük van. Nem védem az EA-t, de lehet hogy sztori szempontjából annyira köti őket a Disney , hogy történet központú játékot gyakorlatilag reménytelen csinálniuk. Mert ha nem így van, én sem értem. Direkt miért ne csinálnának SW játékot ? Ha jó, zabálnák az emberek....
43.
43.
Juha
#30: Ehhez nem kell kiadó/fejlesztő verzió, manapság nemhogy normális munkaerőt, normális embert is alig találsz, ha esetleg valami végzettséghez kötött a pozíció. Ok, mi sem utcaseprőket keresünk, de még oda sem biztos, hogy egy megbízhatót találnánk, aki rendesen, józanul elvégzi a feladatát még relatíve jó pénzért. Ha a mostani nyugdíjba vonul, akkor lapátolhatjuk mi a havat, hogy eljussunk az irodáig.
42.
42.
delphijos
#41: Azért abban biztos vagyok hogy van visszajelzés hogy mennyi a single / multi használat egy ilyen játéknál. Az a gond hogy ha csinálnak egy 10 órás kampányt ( jó so pénz+idő ) és sok embernek 1-2 délután lenne az is. És ugyanúgy panaszkodnának hogy rövid. De gondolom látják hogy a többség kizárólag multizik vele, ezért nem erőltetik ezeket a kampányokat. A multi rész meg úgy hallom elég jó lett. Abban egyetértek Kawada-val hogy egy törlés elhatározása biztos nem egy betépős bulin jön fel , ahol random ge.i jó anyagokat is dobnak, csak hogy szopassák a játékosokat ( és magukat is ). Inkább ott van a gond hogy a fejlesztés ennyire nincs “kordában tartva” hogy ide jut valami....
35.
35.
gobrats
#28: Honnan tudod, hogy anyagilag sikeresek voltak? :) Azt tudjuk, hogy mennyit adtak el. Az Uncharted 4 az egyik legdrágább valaha fejlesztett videojáték volt (+PR kampány ugyebár), és ahhoz képest nem adtak el belőle annyira sokat - 3-4 millió db-ot iirc.

A Sony játékok egy kicsit csalás helyzetben vannak, mert a Sonynak megéri undorítóan sok pénzt belerakni, akkor is ha nem az eladásokból térül meg közvetlen, mert a rohatjó exkluzivak miatt (is) vesznek az emberek PS4-et.
33.
33.
Zisten
#29: Bárkiből lehet PS4 tulaj, csak venni kell egy gépet. ;)


30.
30.
Batman
Azért a vállalat ekézése közben, tegyük hozzá azt is, hogy fejlesztő annyi van mint a szemét, jelentős mennyiség ebből egy nagyravágyó senki, aki követelőzik mindenféle extra juttatás miatt. Nem csak Az EA hanem a fejlesztők sem olyanok már mint régen, ha valamit rosszul adsz nekik, akkor simán szarul csinálják meg és 1-2 napos feladaton képesek hetekig ülni.
29.
29.
Batman
#25: Persze, hogy aztán csak a PS4 tulajok tolhassák a játékokat? Nem szép.
28.
28.
kastorhun
Egyszerűen rossz nézni azt amit az EA művel. Tudtommal egyik Naughty Dog játék se volt open world, még is sikeresek voltak anyagilag.
27.
27.
Ra1D3n
Eddig hallgattam az EA ekézésével, de be kell látnom ennyi ez a kiadó. Nyomják a szar sportjátékaikat(ne tessék támadásnak venni, de nem nekem valóak ezek, meg az agyérgörcs kerülgeti az embert pl a fifa hülyeségei miatt online meccseken), meg az évente esedékes Battlefieldeket, NFS-eket és ennyi. Náluk konkrétan egy filmes franchise játékkészítési jogai amiből anno olyan játékok jelentek meg mint a Star Wars Racer, Jedi Knight széria, KOTOR széria, Rogue Squadron, Republic Commando stb. és ebből csak azt a kurva gyér Battlefront 1-2-t tudták tető alá hozni. Elmennek most már a jó büdös picsába, de komolyan. Mára már oda jutottunk, hogy az egyetlen tehetséges csapat a házon belül a Respawn Entertainment, mert ezeknek a fogalmatlan idiótáknak sikerült kiherélni egy olyan nagy múlttal rendelkező céget is mint a Bioware. Bioware utolsó lehetősége nálam az Anthem, hogy bizonyítsák, nincs minden veszve velük kapcsolatosan, de határozottan állítom, hogy az EA hullaszar üzletpolitikája kibaszott kurva szar hatással van rájuk is, legalábbis munkavégzés szempontjából, és biztosan az alkotói szabadság is kötött pont emiatt. Remélem, hogy a Disney is megelégeli ezt, mert ez az SW projekt volt pont az a projekt, ami a legjobban érdekelt volna a címek közül. Már a tököm sem akar OW címmel játszani, mert a világ összes ideje elmegy rá, és az esetek többségében a több szórakozás helyett az esetek 99%-ban indokolatlan időelbaszás van csak, nem pedig tartalmi és minőségi hozzáadott érték...
26.
26.
GAMEROD
Nembaj, majd lesz helyette Battlefield és Fifa egészen 2150-ig.
25.
25.
Zisten
A Marvel Spider-man sikere után én elvenném a jogokat az EA-tól és a Sony kezébe adnám... de nem értek én az ilyenhez.
24.
24.
colors
#19: Arra értettem, hogy sok a munka és kevés a fejlesztő egy csapaton belül. De csapat is egyre több van, mint pl. 10 éve. Szerintem hiába van előre legyártott engine, így is sok a munka egy játékkal. Sok ember nagyravágyó, ahhoz pedig pénz kell. Például hiába vehetnék egy 2080-ast, nem fogok, mert számomra nem ér annyit. Más ezt nem nézi, neki BMW kell meg fényűzés és hírnév.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...