Az EA bezárja a Visceral Games stúdióját

  • Írta: Shifty
  • 2017. október 17.
  • Gyászhír
Link másolása
Elég erős hírrel zárjuk a mai napot, az Electronic Arts ugyanis hivatalos közleményben jelentette be, hogy bezárják a Dead Space-sorozatot is készítő Visceral Games stúdióját. Az ott készült új Star Wars-játékot pedig újrakezdik.

Úgy tűnik, nem véletlenül nem érkeztek konkrét hírek és látnivalók a Visceral Gamesnél fejlesztett, Unchartedra hajazó Star Wars-játékról. Bár a nyár közepén két ízben is kiszivárgott néhány részlet, úgy fest, hogy a Dead Space-sorozatot és a Battlefield: Hardline-t is készítő csapatnál valami nagyon félrement a fejlesztési időszak alatt, mert az Electronic Arts nemrég megerősítette, bezárják az irodát.

A kiadott közlemény szerint a fejlesztés alatt több ízben is tartottak tesztköröket, ahol az akkori állapotokat próbáltatták ki játékosokkal, és hallgatva a visszajelzésekre, valamint a piaci változásokat is monitorozva végül arra jutott a kiadó, hogy olyan élményt szeretnének nyújtani a rajongóknak, ami hosszútávra szól és ahova a játékos újra és újra vissza akar majd térni. Éppen ezért úgy döntött az Electronic Arts, hogy újragondolják az alapvető dizájnt.

Mindez azt jelenti, hogy a lineáris, történetközpontú megközelítést elengedi az EA, és helyette egy nagyobb, mainstreamebb vonalat szeretnének majd követni, ezzel elérve, hogy még szélesebb közönséghez juthasson el a legújabb Star Wars-kaland.

A közlemény arra is kitér, hogy a kiadó nem szeretne megválni az 1998-ba alapított stúdió munkatársaitól, így akiket csak tudnak, átcsoportosítanak másik belsős csapatokhoz. Hogy az olyan nagy nevekkel, mint Amy Hennig, mi lesz, egyelőre nem tudni.

30.
30.
Extol
Sok nagy múltú cég zárt be a mostanában, amik egyedülálló játékokat csináltak, mint pl a Lionhead Studios Black&White-ja
29.
29.
FiveSalmon69
#28: Teljesen egyet tudok érteni. A visszatérős mondatnál nekem is egyből a multi jutott eszembe, a nem-lineáris játékmenetről meg az, hogy ők is szeretnék majd meglovagolni a PUBG meg a Fortnite sikerét. Remélem nem lesz igazunk. Évek óta arra várok h egy a Soulsborne franchise-hoz hasonló felépítésű Star Wars játékot kapjunk, némi KotOR esetleg TFU beütéssel... de egyelőre úgy néz ki tényleg maradnak külön külön a régi kedvencek...
28.
28.
markoci555
Hát akkor sok sikert a sok sz*r mainstream játékhoz, biztos hozza majd a pénzt, én meg maradok a régieknél.

"hogy olyan élményt szeretnének nyújtani a rajongóknak, ami hosszútávra szól és ahol a játékos vissza akar térni"
ezt hívják multi-nak főleg, ha a piac meg az emberek csak ezt akarják, akkor a végén tényleg az lesz, hogy nem lesz semmi új jó csak pár évente, azokkal meg valszeg úgysem játszok mert 20ezerért adják és el se megy a gépen, úgyhogy mondom én, hogy a régiek maradnak.

meg azt kívánom ne is hallottam volna a 1313-ról, mert szomorú az egész, szemét gamekapocs megismertette velünk :)
27.
27.
McDuff
Ezzel kvázi el is dőlt, hogy az életben nem kapunk már jó sztoriorientált Star Wars játékot ebben a generációban, de persze online kacsalövöldéből van már 2 is (az utóbbi egyjátékos részében mondjuk még egy kicsit reménykedem...)
26.
26.
#25: Nem félrement bocsi XD
De egyébként ahogy Zisten is írta az NfS címeknél, úgy nekik is kényszerből volt több meló sajnos.
25.
25.
PaprikaJancsi
#23: Army of Two Devil Cartelről beszéltem, nem említettem egy szóval sem a Dead Space 3-at. Tuti, nekem akartad ezt írni ?
24.
24.
Zisten
Csodálkozom, hogy a Criterion Games még lélegzik.
Őket id befogták a Burnoute Paradise után középszintnél alacsonyabb Need For Speed részeket készíteni tömegesen évente.
Egy jó és kreatív csapatot bedaráltak hulladékot gyártani, de ami fontos azt tegyék gyorsan.
23.
23.
#19: Hát amiatt igen!!
Még egy külön űrhajó is volt amit csak coop-ban tudtál megközelíteni meg komplett pályák...
s tekintettel arra, hogy én alapból is egyedül szeretek játszani, nemhogy egy space horrort, kiejlenthetjük:
AZ ea TETTE TÖNKRE ŐKET
22.
22.
Zisten
#20: A Hardline egy jó játék.
Persze gondolom sokan véres COD zúzást vártak sztoriban és nem lopakodást, de engem éppen ezzel lepett meg és baromira bejött, hogy nem azt a f.stalicska COD-ot próbálta végre majmolni.

A multiját meg imádom.
Olyan népirtást rendezek sokszor. XD
21.
21.
xICEMANx
Nah, igy mostmár szinte biztos hogy nem lesz soha Dantes Inferno folytatás :(...
20.
20.
Gykrizsi
#16: Tény, ezt én is hozzátettem, bár olyan gondok is voltak, amikhez a kiadónak nem sok köze volt szerintem (játékmeneti, átalakított tárgy menedzsment), de a későbbiekben azért nem lehet mindent az ea-re fogni. A Army és a Hardline szimplán rossz volt, és ezek szimpla egyjatekos cuccok voltak, még csak a multit sem erőltette rájuk a kiadó.
19.
19.
PaprikaJancsi
#18: Igen, igen a Coop rendszer miatt lett szar az Army of Two Devil Cartel xD
18.
18.
#6: Szerintem te nem nagyon erted a kiadok mukodeset, amikor bele KELL szuszakolni dolgokat egy programba, csak mert az a trend, es pl a coop meg a mikro volt akkor a trend...sebaj, egyjatekos helyett johet majd egy battle royale sw, hurra.
17.
17.
ollie92
#16: Hunyó baszki, hunyó !
16.
16.
ollie92
#8: Azért azt ne feledd, hogy ott is az EA a hunyú. Maga a Visceral sötétebb tematikát akart, de az EA nem engedte és erőltette a co-op és mikrotranzakció bevezetését...Ki tudja milyen lett volna az igazi DS3, soknkiadó tönkre bassza a saját okos ötleteivel a játékokat.
14.
14.
kastorhun
#11: Ennyire egy szemét kiadót, bár gondolom gyanús volt nekik hogy 1.5 milliót kaptak rá (ez még egy komolyabb indie játékra is kevés).
13.
13.
rayden02
Nevetséges!
Itt most nem a Visceral games a ludas, inkább az EA!
http://i.imgur.com/Kew7jqr.png
12.
12.
rayden02
#11: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1435887
11.
11.
rayden02
#9: Ugyebár a Project Cars készítőinek volt annak idején kiadója az EA, a Shift 2 után
az EAsek mondták hogy csinálják meg a shift 3-at ,kaptak rá 1.5 milló dolcsit, szerződést alá is írták de rá két hétre paff cancelled!
Vagyis ki akartak a studióval cseszni, eléggé gericntelen a sztori, érdekes magyar oldalak nem írták még meg, megérne egy cikket! :D
10.
10.
leviske
Nos. Nagyon úgy tűnik, hogy az EA nem szeretne tőlem hosszú évekig pénzt látni a MEA-t követően. Hát úgy legyen... Ontsák nyugodtan tovább a tartalommentes Frostbite tech demókat. A Cryteknek is kifizetődő volt ez az irány.
9.
9.
kastorhun
#3: Ha valaki netán tud angolul az el tudná mondani hogy miről beszélt?
Bocs de rossz az angolom, szövegről fordítva úgy ahogy megy, de beszédnél kb semmit nem értek belőle.
8.
8.
Gykrizsi
Őszintén, nem sajnálom őket. A Dead Space 1-2 játék történelem, de már a 3 sem volt az igazi (fontos emberek távoztak, bár tény, az ea is kavart rendesen). Az army of two debil cartel és a hardline meg már minősíthetetlen volt szvsz. A stúdió lejtmenetben volt rendesen, ez az SW projekt sem haladt sehová, évek alatt semmi bemutatni való nem készült el. Ezek az emberek más helyen még érhetnek valamit, de itt semmi értelmeset nem tudtak kezdeni. Tőlük már egy DS4 sem érdekelt volna.
7.
7.
kopic
F@szkalapok. Ezt azért nem érdemelték meg.
6.
6.
PaprikaJancsi
Meglepődtem a híren ? Nem. Azon, hogy alapjáraton rájuk bíztak egy Star Wars játék készítését ? Annál inkább.

Balfék egy banda. Utóbbi két játékok a szar szintet is alulról vakarászta, nem is baj, hogy kirepülnek. Hardline és Devil Cartel. Mindkét cím megpecsételte a sorsukat, nem is baj, hogy újrakezdik. Gondolom eddig csak a kokain égetős, átállás a másik/gonosz oldalra ötletüket tudták megvalósítani.
5.
5.
crytek
Vajon ilyenkor miféle játékosokra hallgatnak?
Nem baj addig ömleszthetik a többi multis otvarjaikat...
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...