Elképesztően népszerű a Steamen a Resident Evil 2

  • Írta: zoenn
  • 2019. január 26.
  • Hír
A Capcom második legnépszerűbb PC-s játéka lett a Resident Evil 2 a Valve rendszerében. A mindössze egy napja megjelent címmel egy időben 65 ezren játszottak, többen, mint bármelyik más Resident Evil-játékkal.

A Resident Evil-széria legújabb darabjára kiéhezett oroszlánként vetette rá magát a közönség - nemcsak konzolokon, hanem a Steamen is. A Resident Evil 2 iránt nagy volt az érdeklődés, még a sorozat előző részéhez, a Resident Evil 7-hez képest is. Az egy időben játszók száma tegnap 16:35-kor elérte a 68 ezer főt, míg átlagosan 57 ezer fő játszott a horrorjátékkal - legalábbis a Steamcharts adatai szerint.

Ezzel pedig alaposan rákontrázott a Resi 7-re, hiszen az 18 ezer fővel tetőzött, így a széria legnépszerűbb játéka címet máris elhódította a második rész remake-je. A Capcom legsikeresebb PC-s címe továbbra is a Monster Hunter World, ami majdnem 330 ezer fővel tetőzött a 2018 augusztusi premiert követően. Tény, hogy a japán kiadó játékainak PC-s portjai iránt nagy az érdeklődés, így reméljük, a jövőben is számításba veszik ezt a platformot.

Eközben előzetest kapott a Resident Evil 2 egyik bónuszkaraktere, Hunk is. Az Alpha Team zsoldosára kényes feladat hárul: el kell juttatnia a G-vírust a célhelyre, ám addig rengeteg zombin kell átvágnia magát.

Shifty már javában dolgozik a játék tesztjén, hamarosan megosztja veletek a tapasztalatait.

35.
patka21991
Ez a Mr. X nagyon irritáló. Én már azon gondolkozom, hogy leviszem easyre a játékot, hogy nyugodtan felfedezzem a rendőrséget...
34.
azureknight0715
Mr. X az a világ legidegesítőbb réme. Nem számítottam arra hogy első végigjátszásra fog jönni. És sajna a 2.ra is jött. Maga a jelenléte 2 felé sül el. Az egyik fele hozzátesz a játékhoz mert maga a rém az egyik legbaszobb a nemesis után. Ellenben mikor elkell jutnod a pontbol b pontban akkor mindig találkozol vele és már a 2.3. Találkozás után már nagyon idegesítő tud lenni, főleg ha mindent meg akarsz szerezni a rendőr örsön. A játék amúgy zseniális lett ettől függetlenül. 2. Végigjátszást tolom hardcoren kb felénél járok és sokszor vért izzadok de épvezem minden percét kívéve mikor a '"zsarnok" feltünik. :) én örülnék egy nemesisnek de igazság szerint jobban örülnék egy code veronica x nek
33.
GAMEROD
Várható volt a játék népszerűsége, remélem vissza is jön vele együtt ez a klasszikus horror stílus. Az Alone In The Dark jogtulajdonosa is tanulhatna tőlük, mert igazából a Resident Evil is tőlük merítette az ötletet.
32.
Neotechtr
#31: Ebben valahol egyetértek. Nem véletlenül volt a fickó régen sem csakis és kizárólag a B küldetésekben. Az úgy akkor okés volt, most viszont onnantól, hogy triggerelve van (nem mondom el hogyan), egészen addig, amíg bent van a játékban (nem mondom el meddig), folyamatosan csak rontja a játékot és az élményt. Az az érzésem, hogy ezzel nagyot akartak gurítani és mutatni a fejlesztők, de egészen visszásan sült el. Ráadásul tökön is lőtték magukat vele, hiszen most mindenki a Resi 3-at akarja majd remake-ben, abban pedig ugye ott van a Nemesis. Ahogy ő működik (nem úgy, mint Mr. X), az azt a játékot csak jobbá tette. De ha most ezzel a blamával játszhatatlanná teszik sokaknak a Resi 2-t, akkor a 3-ra nem tudom hányan lesznek kíváncsiak, ami arról szól, hogy az egész játékban üldöz egy legyőzhetetlen rém...
31.
TheFlash
hát nemtom, azért nem a legminőségibb játék tbh... A fegyverek hangjai mint a ratyik fingja, a zombikról pattognak lefelé a golyók, és már rögtön az első végigjátszásnál elkezd üldözni Mr X ami a felfedezést és az atmoszférát úgy tönkrevágja mint a huzat... Pont ezért nem toltam végig B kampányban is az eredetit, mert a hátam közepére se kellett egy idióta aki nem hagy nyugodtan játszani.
30.
hedzsooo
Szerintem annyira nem meglepő a sok játékosa Steamen de örülök neki! :)

Bejáratott cím, + tisztességes felújítás, + ezenfelül nincsen túlárazva sem = népszerű a vásárlók / játékosok körében, azaz ergó: sok játékosa van a Steamen.
29.
Ultimate
#28: Ha teljesen üzletként tekintenének rá, beállnak az EA, Activision szintű tucatszar multigyárba. Nyilván üzlet is. De bármilyen hihetetlen van még aki alkotni akar és JÓ játékot csinálni. Nem csak trendeknek megfelelő szarokat.
28.
Batman
#27: Jó lesz, hogy ha befejezed már a hülyeségeidet. Hogy jön ez ide?! Valószínűleg nem üzletként tekintettek rá, hogy kihozták ezt a rebootot, hanem szivességből csinálták.. A God of Wart is azért készítették a Sony-nál mert kedveskedni akartak.. Hülye vagy ha elhiszed!
27.
Ultimate
#13: Játszogassál a szarral amit az EA kifosott neked,nekünk köszönjük ez jó lesz milliószor különb egy ilyen játék, szerencsére van még olyan fejlesztő aki nem csak üzletként tekint a videójátékokra mint az EA-s pereputty.
26.
Kawada
#22: A Sony ezeket kb. kommunikálta is. Én úgy emlékszem, hogy az 2014 nyár elején kommunikálták azt, hogy már nem buknak a PS4 hardveren. Korábbi generációkban ez évekig eltartott.
25.
Kawada
#21: Szerintem nagyjából egyetértünk ;).
24.
Max3000
#22: Nem árulják veszteséggel.Az előző genben viszont mindkét gyártó oboázott az első pár évben a hardvert illetően.
23.
Kawada
Beszéljünk a játékról is:
Nem igazán vagyok egy horror fan. Különösebben a Resident Evil korábbi részei sem kötöttek nagyon le és amolyan "meh" jelleggel ültem le a 30 perc demó elé, ami viszont nagyon megfogott (bár ez az időlimites demo szerintem sok játékipari aljasságot lepipál), még úgy is, hogy nem igazán volt idő elmélyedni a dolgokban. De a látvány pazar, a hangok nagyon jók, a hangulat a helyén van és aminek örültem, hogy annyira nem féltem. Inkább egy kellemes borzongató feszültség jellemezte számomra a hangulatot, bár engem személy szerint idegesít, hogy 4-szer kell fejbelőni egy mezei zombit, de tetszett a kicsit oldschoolabb, kalandjátékos játékmenet (már amennyit láttam belőle...) és nagyon szépen összerakott, igényes remastered-nek tűnik. Magamból kiidnulva merem ajánlani azoknak is a demo kipróbálását, akik egyébként szkeptikusak a brand vagy a műfaj irányába.
22.
Nyarlako
#21: De az is mese habbal hogy veszteséggel árulnák a vasat.
21.
Max3000
#20: Hogy nem veszteséges a konzolbiznisz ez megint más,de nem ebből profitálnak,nem ebből pénzelik a stúdiókat,nem ebből fejlesztenek játékokat.Mikor befektetnek egy új konzolgenerációba milliárdokat,nem azért teszik,hogy majd ugyanaz a hardver amire befektettek többszörös profitot hozzon,(mert ennek önmagában semmi értelme nem lenne) hanem a szoftverüzletnek ágyaznak meg mert az a fő bevételi forrásuk.
20.
Kawada
#19: Részben azért igaz. A pc-hez közeli harver jelentősen tudja csökkenteni a költségeket, és sokkal hamarabb át tudnak billenni azon, hogy ne veszteséggel értékesítsék már a hardvereket is. Konzolok eladása azzal is jár, hogy több és több ember fog más és más játékot is megvenni arra a platformra, ami után mind pénzt kap az adott konzol gyártó.
19.
Max3000
#16: Pont fordítva.Nem magából a hardverből szedik meg magukat hanem a szoftverből.Ha minden egyes elkészített játékot a ps4 eladási profitból kellene várni,már régen nem lenne ps4 üzlet.(persze ez nem is így működik)
18.
Kawada
#16: Nagyon más a konzol piac. Kezdjük azt, hogy pl. egy GTA5 eladása is kb. összehasonlíhatatlan PC-n és konzolokon. Egy multiplatform cím eladása után után is royaltyt kapnak a konzol gyártók. Illetve ott a sok fizetősnek tekinthető (azért fogalmazok így, mert szerintem jár annyi mellékes bónusszal, hogy igen hamar visszajön az ára...) szolgáltatás (Live, PS Plus), amik nélkül nincs multi. És bár soha sehol nem merül fel, de MINDEN egyes címnél ott egy rakás miktrotranzakció különféle ad-on-ok formályában. Skinek, alapjátékban nem elérhető fegyverek, animációk, kivégző mozdulatok, stb.

És persze. Ott a konzol eladás is az is szempont. De azért kétlem, hogy egy God of War vagy egy Spiderman ne hozná vissza az árát.

Funfact EA hétereknek: a Nintendo fele akkora forgalomból hozza kb. az EA-vel megegyező profitot... ;)
17.
Nyarlako
#16: Csak AAA-ban tudsz gondolkodni? És nem hiszem hogy a sonysoknak ne jönne be az ára anélkül is.
16.
shatterhand
#14: Nem mind. Konkretan a sony nagy exkluziv címei amiket évekig készítenek mind pénzt visznek. És csak az eladott ps4ek hozzák vissza az árát. Ezért készülnek.
15.
KRAT0S
#13: Én meg az EA-ra szarok nagy ívben!A Dead Space széria óta nincs egy normális játékuk.
14.
Nyarlako
#13: A single játékok köszönik szépen jól vannak és van üzleti létjogosultságuk is, akiket meg lehet fejni azokat fejje csak az EA és társai.
13.
Batman
Üzletileg nincs is jogosultsága, mert egy multin keresztül lehet folyamat fejni az embereket. Az, hogy a ti lelketeknek fáj, arra fosik az EA.
12.
patka21991
#5: Pont ez jutott eszembe. Méghogy a single játékoknak nincs lét jogosultsága...

Ma vettem meg egy konzolboltban a játékot ps4-re. Az utolsó példány volt, a kiállított darab. Már 4 órát bele tettem, de még mindig a rendőrségen bolyongok.
11.
manderel
#7: A BF1 "kampánya" nekem bejött.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...