Metro Exodus - a regények írója is beszállt a vitába

  • Írta: szlav
  • 2019. január 31.
  • Hír
Komoly port kavart az utóbbi napokban a hír, miszerint a Metro Exodus rendhagyó módon szakít a Steam platformjával, s átpártol az Epic Store-hoz. A Metro-könyvek írója, Dimitry Glukhovsky is kifejezte nemtetszését az ügy kapcsán.

Az utóbbi napok egyik legmegosztóbb híre mindenképpen az a döntés volt, miszerint a Metro Exodus PC-s változata a Steam már jól megszokott környezetét elhagyva kizárólag az Epic Store felületén lesz elérhető. Egyre több kiadó teszi le a voksát a feltörekvő konkurens mellett, hiszen jókora motivációt szolgáltat az a tény, hogy az Epic jóval kevesebb részesedést csíp le az értékesített játékok után befolyó összegből.

A játékosbázis egy jó része azonban hangos nemtetszését fejezte ki emiatt. Ha a különböző fórumokon, illetve a gamer sajtó kommentszekcióiban olvasható megmozdulás nem lenne egyértelmű, akkor érdemes ránézni az előző részek Steam-oldalára, ahol a felhasználók tömeges negatív értékelésekkel bombázzák a szériát.

A Metro-regények írója, Dimitry Glukhovsky sem hagyta szó nélkül a dolgot, Instagramon a következő kommentel reagálta le a szituációt: "Úgy tűnik, hogy a Steam nem volt elég a gőzmozdonyunknak." A csípős hozzászólásra érkezett egy komment, amely az írót azzal vádolta, hogy kinyírja a saját franchise-át, mire Glukhovsky így válaszolt: "Nem, én csak kívülről figyelem, ahogy kinyírják azt." Az utóbbi kommentet azóta egyébként törölték, de az interneten ugyebár minden örök: Redditen még most is látható a poszt az eredeti formájában.

A DualShockers értesülései szerint Glukhovsky azóta mondott hideget és meleget is az üggyel kapcsolatban. Az író véleménye szerint az Epic mindent megtesz majd a játékért, míg a Steam "le sem szarta" azt. Kihangsúlyozta azt is, hogy ez az üzleti döntés kizárólag a kiadóé - neki íróként nincs beleszólása az ilyesmibe. "Én a saját dolgommal foglalkozom: képzeletbeli világokat teremtek."

A Metro Exodus február 15-én érkezik. A PC-s verzió digitális változatát kizárólag az Epic Store-ban keressétek, s a dobozos változat letöltőkódja is ide szól majd. A játék természetesen megjelenik Xbox One-ra és PlayStation 4-re is.

81.
81.
Ooorky
#78: Mintha a kiadónak is lett volna egy twitter üzenete, hogy ők is a sajtóból értesültek a dologról... Megy a tűzoltás rendesen.
78.
78.
crytek
Nos ezekszerint eljutott a vezetőséghez hogy rohadtúl nem tetszik a világon senkinek a lépésük és már fenyegetőznek ez mekkora..
"4A Games developer: If Metro Exodus does not sell on the PC, the next Metro will not come out for it"

https://www.dsogaming.com/news/4a-games-developer-if-metro-exodus-does-not-sell-on-the-pc-the-next-metro-will-not-come-out-for-it/

Rendesen megijedtem hogy nem fog jönni a köv rész pc-re... az nem esik le nekik hogy konzolon meg állítok egy régiót és a 20ezres game-et 6-7 ezerért meg tudom venni kezdésnek...
De jó jel hogy van valami..
77.
77.
almaspite
#48: Én nem is mondtam, hogy lehelten lenne lenyomni a steamet. Azonban ahhoz Epic-nek óriási munkát bele kellene rakniuk abba a boltba. Illetve olyan új innovációt mutatnia ami túl mutat a Valvenak a jelenlegi állásán. Azonban egyenlőre nem így néz ki a helyzet.

Azok a dolgok amiket felsoroltál nagyon nagy részük nem csak szerencséből épült fel és a piac elmozgatásával. Persze hogy nem mozgattak semmit sehova, Google-soknak nem is volt rá pénzük. Ellenben volt tehetségük és egy nagyon jó ötletük, ami többet tudott az addigi keresőknél. Az ötlet utána behozta a hozzá fűzött reményeket, de nem óriási pénzből akarták megmozgatni a földet elsőre.

Ellenben az epicnél én ennek a hiányát látom, de pénzből jóval többel rendelkeznek mint a másikból.
75.
75.
delphijos
74.
74.
delphijos
#73: "Az olyan érveidre reagáltam,amiben a myspace/facebook esetét hoztad párhuzamba"

Még külön meg is említettem a kommentben hogy természetesen analógiák ezek, csak hasonló helyzetek. Itt nálunk a myspace teljesen kimaradt, de ha olvastál, vagy néztél amerikai filmet akkoriban, az USA-ban elképesztően népszerű volt. Még a FB megvásárlásáról is szó volt, csak akkor 75milliót is sokaltak érte. Fel se merült hogy kihívó lehet....
73.
73.
Max3000
#72: Továbbra sem értem miért hozod fel a minden terméknél szolgáltatásnál károgókat.Képzeld,a steam-nél is bukásokat jósolgattak anno,hogy a warez miatt esélye sincs az egésznek.Mint írtam,ennyi erővel semminek nem kellene ma léteznie,mert mindig voltak/lesznek károgók.

Az olyan érveidre reagáltam,amiben a myspace/facebook esetét hoztad párhuzamba a steam/epic store esetével.Kurvára nem ugyanaz a szitu,de ezt már fejtegettük.No de mindegy,kezdünk már átmenni csűrés csavarásba.(mindketten)


72.
72.
delphijos
#69: Továbbra sem értek egyet. Akkoriban ugyanannyi elvakult Sega, Nintendo fan volt, nem tudom közületek ki emlékszik az első ps megjelenésre, de nem "Józsika" sírt, és persze, most hangosabbnak tűnik minden hiszti az internet elterjedtsége miatt, de a Sony kapott rendesen hogy mit akar ebben a bizniszben.... Aztán persze, kiderült hogy jó a gép....
69.
69.
Max3000
#68: Nem szentségtörés,csak a példáid voltak rosszak amikre már reagáltunk.Azt meg én nem venném alapul ki miért siránkozik,(de ha már itt tartunk pont azért bukott a sega is anno a konzoljával,mert nem értették mit csinál (jól) a sony.Ebben egyetértünk,hogy sem a nintendo sem a sega nem értették az egészet)mert tényleg mindig vannak minden terméknél/szolgáltatásnál bukást jósolók.Csak az érvek nem mindegy.
68.
68.
delphijos
#64: Milyen büszkeség? Nekem aztán tök mindegy hogy hány store van pc-n, és nyugodtan lehet ezentúl is minden hasonló hírnél siránkozni, meg mantrázni a "no steam no buy" meg "rohadék epic" rigmusokat. Igérem többet nem folyok ebbe bele. Eddig is az ellen beszéltem csak, hogy megértem sokak gondját ezzel, csak volt aki már azon fel volt háborodva, hogy hogy mer valaki konkurenciát állítani a Steamnek. És felhoztam pár példát hogy azért már volt hasonló a világtörténelemben, és ez azért még nem szentségtörés.
67.
67.
delphijos
#61: Funkcionalitásban rengeteg minden hiányzott. És a szoftver ellátottság is roppant gyér volt. Persze, egy Google hamar behozta a lemaradást, de én emlékszem az indulásra, főleg hogy összesen HTC telefon közül "választhattál". És a Symbian mellett még ott volt a BB, meg a IPhone is.
65.
65.
Max3000
#64: Ennyi erővel semminek nem kellett volna sikeresnek lennie,mert mindig vannak olyanok,akik óbégatnak valamiért.
64.
64.
Max3000
#63: Ne haragudj,de te most ezt vagy direkt csinálod büszkeségből,vagy nem tudom.Az hogy Józsika valami miatt sír,mi köze a potenciális vevőkörhöz,vagy az érveidhez,(amikre már reagáltam)????
63.
63.
delphijos
#58: "Azt ne mond már nekem,hogy annyira természetes volt a 3d FŐLEG KONZOLON.Nem tudom kik vagy hol értetlenkedtek,de nagy siker lett."

Ez milyen érv már bocs ? Voltak akkor A KONZOLGYÁRTÓK, a Sega, meg a Nintendo, és "senki" nem értette ( és hülyének is nézték ) a Sony-t hogy mit akar itt. Az MS ugyanezt kapta késöbb, hogy mi a francot akar egy kváci pc-vel "konzolosdit játszani".... Az hogy mindkét brand sikeres lett teljesen mellékes az akkori első
fogadtatás szempontjából.
62.
62.
Lorthirash
#57: Legalább hülyeségeket ne beszélj, a Symbian már az android előtt sem volt nagy szám.
61.
61.
Lorthirash
#57: Amikor az android indult sokkal jobb volt a Symbiannál te tévedésben vagy, egy csomó olyan újítást hozott ami miatt előre mutatott .
60.
60.
Max3000
#58: Egyébként az xbox classic vagy sega dreamcast bukása is pont az érveid ellen szólnak.Mikor is van évek óta egy jól bevált brand és mellette nehéz labdába rúgni,ha nem találnak ki valamit pluszban.
58.
58.
Max3000
#56: Egyáltalán nem viccelek.Azt ne mond már nekem,hogy annyira természetes volt a 3d FŐLEG KONZOLON.Nem tudom kik vagy hol értetlenkedtek,de nagy siker lett.

Biztos népszerű volt,nem erről beszéltem.Hanem jóval kevesebben neteztek mint most világszerte és rá 2 évre jött a facebook.Ma már jóval többen neteznek és egy olyan platform mellett ami kis híján 2 évtizede létezik igen nehéz mellette labdába rúgni.

Az hogy bejön-e vagy sem nem tudom.Csak a példáid sántítottak de erősen.
57.
57.
delphijos
#50: Amikor pl. az Android indult, semmivel nem volt jobb a Symbiannál, sőt, rengeteg minden hiányzott.

Ez amúgy meg üzleti dolog. Én nem az Epic-et védem, szó sincs róla. Konzolosként nem is nagyon érint. De képtelenséget vártok. Ha valaki egy ilyen rendszer konkurenciáját akarja megcsinálni - és ugyanez igaz valami teljesen új esetén is - lehetetlen azt várni hogy addig dolgoznak rajta amíg "tökéletes nem lesz" és addig csak pakolni bele a pénzt, mert ha mégsem jön be, stb... akkor az hatalmas veszteség. Hasonló a helyzet a VR-el is. Úgy nem lehetett piacra dobni hogy addig várnak amíg tökéletes nem lesz.
56.
56.
delphijos
#49: "Mind a konzol üzlet,mind a közösségi oldalak tök újnak számítottak"

Ugye csak viccelsz ? A Sony egy totál "bebetonozott" konzol ökoszisztémába "rondított bele", és rengetegen értetlenkedtek hogy mi a francot akarnak. Az MS szintén megkapta ugyanezt.

Európában ( és főleg nálunk ) persze nem nagyon myspace-eztek az emberek
- itthon akkoriban "helyi" megoldások voltak - de amerikában tényleg rettenetesen népszerű volt. Álmában sem gondolta senki hogy ezt le lehet "nyomni".

Plusz természetes hogy a példák nem tökéletes analógiák. Csak az hogy nem biztos hogy valami ami esélytelennek látszik, mégis bejön.
52.
52.
Lorthirash
#51: e-tekintetben szerintem a PUBG tovább fenn fog maradni mert az nyitott az e-sport felé.
A Fortnite soha nem lesz e-sport egyszerűen alkalmatlan rá.
51.
51.
Lorthirash
#48: Az EPIC csak veri a nyálát a Fortnite miatt, de ez nem olyan játék azért közel sem mint pl a League of Legends, ez hamarosan ki fog menni a divatból és akkor vége.
50.
50.
Lorthirash
#48: A párhuzam azért nem jó mert az EPIC store nem hoz semmi újat a felhasználóknak, és hamarosan a fejlesztőknek sem, mert nem hiszem hogy annyiban hagyja ezt a steam.
49.
49.
Max3000
#48: Nekem azért sántítanak ezek az érvek mert mind valaminek a születése volt és akkor még sokkal kevesebb felhasználó is volt a neten.Nem a "fél világ"

Mind a konzol üzlet,mind a közösségi oldalak tök újnak számítottak(egyébként a myspace-n sem a fél világ volt,sőt...és csak két évre rá jött a facebook)

Szóval fiatal volt még a net is.Ma már a steam-el szemben egyáltalán nem olyan a helyzet,mint amilyennek az érveid sugallják.
48.
48.
delphijos
#44: Ezekre az érvekre egyszer írtam pár példát. Egy szóval se mondom hogy most is megtörténik, csa ezekről se gondolta akkor senki hogy bárhova is jutnak vele
1. Amikor a Sony belépett a konzolpiacra
2. Amikor az MS belépett a konzolpiacra
3. Amikor elindult a FB, a fél világ Myspace-n volt.
4. Amikor a Google keresője elindult ( mintenki vagy Astalavista-t vagy Yahoo-t használt )
5. Senki se gondolta volna hogy érdemes az IE-vel meg a Netscape-el szemben böngészőt fejleszteni
6. Amikor az ICQ csúcson volt, senki se hitte hogy valaha bármilyen másik csevegő alkalmazás lehet ilyen népszerű
7. Android, IOS ( mindenki vagy Windows Mobile-t vagy Symbian-t használt )

Csak pár ami eszembe jutott.....
47.
47.
Bred
Nem is azzal van a gond hogy megpróbálnak a steammel versengeni hanem az ahogy csinálják. Nem jobb funkciókkal, kedvezőbb feltételekkel próbálnak vásárlókat szerezni, hanem megpróbálják lekenyerezni őket ilyen ingyenes indie címekkel, meg hogy jól bejáratott játékok exkluzívvá tételével akarják a platformhoz láncolni a vásárlókat. Nem hogy egy jobb platformot teremtenének amire maguktól mennek az emberek. Mert egyenlőre csak a cégeknek akarnak kedvezni a vásárló semmit nem nyer a platform váltással.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...