A Disney szerint remek partner az EA

  • Írta: Shifty
  • 2019. február 6.
  • Hír
Bob Iger, a Disney elnöke az Electronic Arts pénzügyi konferenciája után adott interjúban elmondta, a lootbox-botrány ellenére teljesen megvannak elégedve a kiadóval és annak munkájával.

Volt idő, amikor a Disney is jelen volt a játékok világában és többek között azok kiadásával igyekezett bővíteni amúgy sem kicsi portfólióját. Végül ez az irány nem jött be a stúdiónak, és miután már a Disney Infinity és az Epic Mickey sem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, a stúdió végül úgy döntött, külsős partnereknek ad lehetőséget, ő pedig csak a jogok eladásával szeretne a jövőben foglalkozni. Ennek keretében született meg 2013-ban egy tíz évre szóló szerződés az Electronic Artscal közösen, aminek eredményeként az EA birtokolja a Star Wars-franchise játékok kiadásának jogait.

A kiadó tegnapi pénzügyi konferenciája után Bob Iger, a Disney elnöke is nyilatkozott kettejük kapcsolatáról, az ismert Battlefront II-féle lootbox-botrány után ugyanis több helyről is arról lehetett olvasni, hogy megromlott a kapcsolat. Iger azonban most tisztázta a helyzetet, és mint mondta, abszolút elégedettek az Electronic Artscal, így biztosan folytatódik a két fél közötti munkakapcsolat.

Mint mondta, korábban megpróbálkoztak már a játékkiadással, felvásároltak stúdiókat is, velük együtt fejlesztőket is toboroztak, de végül egyik sem sült el igazán jól, így be kellett látniuk, hogy hiába jönnek a sikerek a filmkészítésben, a sorozatgyártásban vagy a vidámparkok üzemeltetésében, bizony van olyan terület, amihez nem értenek. Így kerülhetett a képbe az Electronic Arts, akikkel Iger szerint remek kapcsolatot ápolnak és abszolút nincs okuk panaszra, így van rá esély, hogy folytatódni fog kettejük egyezsége.

Ezt a kapcsolatot a már említett lootbox-botrány sem törte meg, de miért is tette volna? Hiába az eltelt hat év és mindössze két Battlefront-játék, valójában a 2015-ben megjelent első rész és a tavaly bemutatott folytatás is remekül teljesített. Előbbiből 14 millió, utóbbiból pedig 9 millió talált gazdára. Ráadásul az egyezség állítólag úgy lett megkötve, hogy az EA fix licencdíjat fizet, vagyis ha elkaszál egy Star Wars-játékot, az őt érinti rosszabbul.

Éppen ezért is lehet érzékeny a kiadó számára, hogy kénytelen volt törölni a Visceral Games játékát. Reméljük, a Respawn Entertainmentnél készülő Star Wars Jedi: Fallen Order kiküszöböli a csorbát. 

19.
Juha
Tehát mindenki utálja őket, ezért veszi meg mindenki az új SW jegyet/játékot...

Itt már nem a rajongókra építenek, nem is azokra a potenciális vásárlókra, akiket esetleg meg lehetne fogni valamivel.

Itt is az megy, mint itthon a politikában: a leghülyébb, kontrollálható csoporthoz jusson el a kampány, és nyert ügyünk van. Az értelmiség le van szarva, lehetőleg csökkentsük a méretét (lsd. Metro-PC-Epic hír).

Szép új világ.
18.
zoli12i
Két mocsoksz*r játék 6 év alatt és még tapsolnak is hozzá. Ezek tökéletesen egymásra találtak....kár, hogy ezt az egészet a Star Wars bánja és több tízmillió gamer....
17.
Batman
Több SW játék kéne, más és más játékstílusban. De szarnak rá.
11.
kopic
RIP SW játék jogok...
10.
Aang
#5: "Hasbro pénzügyi jelentését érdemes átnyálazni, brutálisat buktak Star Wars figurákon, de amíg le nem jár a szerződés nem szállhatnak ki."

Érthető. Ki a franc akarna, egy rey finn vagy rose figurát venni? Annyi fantázia van, az új filmekben, mint egy tampon reklámban. Nem csoda, hogy a hozzájuk kapcsolódó termékek, a kutyának sem kellenek.
5.
Ooorky
#1: Azért remek partner mert más már bottal se piszkálná meg a Star Wars licencet, maximum a City Interaktív félék :D

Hasbro pénzügyi jelentését érdemes átnyálazni, brutálisat buktak Star Wars figurákon, de amíg le nem jár a szerződés nem szállhatnak ki.

EA-nak ennyit ért, 6 év alatt 2 játék.
4.
Back2U
Elhiszem, nekem a Star Wars Battlefront 2 a kedvenc játékom per pillanat, az origin access miatt, ha nem került volna be akkor kihagytam volna! A multi király, a story egynek elmegy, de a multi az nagyon baszó. Amióta bent van csak azzal játszom.
2.
bitbandita
Remek partner, remek. Olyan legendás fejlesztői műhelyeket, stúdiókat nyírtak ki, mint a Maxis, Pandemic, Visceral, Bullfrog, Westwood. Olyan legendás címeket tettek tönkre, mint a Syndicate, Wing Commander, Dungeon Keeper, Mass Effect, Command & Conquer, Dead Space. Csak hirtelen ami az eszembe jut. És nem állnak meg, nagy valószínűséggel a Bioware lesz a következő a listán, ha az mert ha az Anthem nem lesz sikeres, azt nagy valószínűséggel nem fogják túlélni. Remek partner, valóban. Az EA egy nagyra nőtt rákos tumor a játékipar testén.
1.
Chrysh
Remek partner...biztos golfozásra gondolt vagy valami...

Mellesleg belegondolni abba, hogy már lassan 6 év eltelt és 2 játékot toltak ki....írta nekem valaki, hogy ne legyek depressziós, ami nem vagyok, de ez akkor is elkeserítő.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...