A Disney szerint remek partner az EA

  • Írta: Shifty
  • 2019. február 6.
  • Hír
Link másolása
Bob Iger, a Disney elnöke az Electronic Arts pénzügyi konferenciája után adott interjúban elmondta, a lootbox-botrány ellenére teljesen megvannak elégedve a kiadóval és annak munkájával.

Volt idő, amikor a Disney is jelen volt a játékok világában és többek között azok kiadásával igyekezett bővíteni amúgy sem kicsi portfólióját. Végül ez az irány nem jött be a stúdiónak, és miután már a Disney Infinity és az Epic Mickey sem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, a stúdió végül úgy döntött, külsős partnereknek ad lehetőséget, ő pedig csak a jogok eladásával szeretne a jövőben foglalkozni. Ennek keretében született meg 2013-ban egy tíz évre szóló szerződés az Electronic Artscal közösen, aminek eredményeként az EA birtokolja a Star Wars-franchise játékok kiadásának jogait.

A kiadó tegnapi pénzügyi konferenciája után Bob Iger, a Disney elnöke is nyilatkozott kettejük kapcsolatáról, az ismert Battlefront II-féle lootbox-botrány után ugyanis több helyről is arról lehetett olvasni, hogy megromlott a kapcsolat. Iger azonban most tisztázta a helyzetet, és mint mondta, abszolút elégedettek az Electronic Artscal, így biztosan folytatódik a két fél közötti munkakapcsolat.

Mint mondta, korábban megpróbálkoztak már a játékkiadással, felvásároltak stúdiókat is, velük együtt fejlesztőket is toboroztak, de végül egyik sem sült el igazán jól, így be kellett látniuk, hogy hiába jönnek a sikerek a filmkészítésben, a sorozatgyártásban vagy a vidámparkok üzemeltetésében, bizony van olyan terület, amihez nem értenek. Így kerülhetett a képbe az Electronic Arts, akikkel Iger szerint remek kapcsolatot ápolnak és abszolút nincs okuk panaszra, így van rá esély, hogy folytatódni fog kettejük egyezsége.

Ezt a kapcsolatot a már említett lootbox-botrány sem törte meg, de miért is tette volna? Hiába az eltelt hat év és mindössze két Battlefront-játék, valójában a 2015-ben megjelent első rész és a tavaly bemutatott folytatás is remekül teljesített. Előbbiből 14 millió, utóbbiból pedig 9 millió talált gazdára. Ráadásul az egyezség állítólag úgy lett megkötve, hogy az EA fix licencdíjat fizet, vagyis ha elkaszál egy Star Wars-játékot, az őt érinti rosszabbul.

Éppen ezért is lehet érzékeny a kiadó számára, hogy kénytelen volt törölni a Visceral Games játékát. Reméljük, a Respawn Entertainmentnél készülő Star Wars Jedi: Fallen Order kiküszöböli a csorbát. 

19.
19.
Juha
Tehát mindenki utálja őket, ezért veszi meg mindenki az új SW jegyet/játékot...

Itt már nem a rajongókra építenek, nem is azokra a potenciális vásárlókra, akiket esetleg meg lehetne fogni valamivel.

Itt is az megy, mint itthon a politikában: a leghülyébb, kontrollálható csoporthoz jusson el a kampány, és nyert ügyünk van. Az értelmiség le van szarva, lehetőleg csökkentsük a méretét (lsd. Metro-PC-Epic hír).

Szép új világ.
18.
18.
zoli12i
Két mocsoksz*r játék 6 év alatt és még tapsolnak is hozzá. Ezek tökéletesen egymásra találtak....kár, hogy ezt az egészet a Star Wars bánja és több tízmillió gamer....
17.
17.
Batman
Több SW játék kéne, más és más játékstílusban. De szarnak rá.
11.
11.
kopic
RIP SW játék jogok...
5.
5.
Ooorky
#1: Azért remek partner mert más már bottal se piszkálná meg a Star Wars licencet, maximum a City Interaktív félék :D

Hasbro pénzügyi jelentését érdemes átnyálazni, brutálisat buktak Star Wars figurákon, de amíg le nem jár a szerződés nem szállhatnak ki.

EA-nak ennyit ért, 6 év alatt 2 játék.
4.
4.
Back2U
Elhiszem, nekem a Star Wars Battlefront 2 a kedvenc játékom per pillanat, az origin access miatt, ha nem került volna be akkor kihagytam volna! A multi király, a story egynek elmegy, de a multi az nagyon baszó. Amióta bent van csak azzal játszom.
2.
2.
bitbandita
Remek partner, remek. Olyan legendás fejlesztői műhelyeket, stúdiókat nyírtak ki, mint a Maxis, Pandemic, Visceral, Bullfrog, Westwood. Olyan legendás címeket tettek tönkre, mint a Syndicate, Wing Commander, Dungeon Keeper, Mass Effect, Command & Conquer, Dead Space. Csak hirtelen ami az eszembe jut. És nem állnak meg, nagy valószínűséggel a Bioware lesz a következő a listán, ha az mert ha az Anthem nem lesz sikeres, azt nagy valószínűséggel nem fogják túlélni. Remek partner, valóban. Az EA egy nagyra nőtt rákos tumor a játékipar testén.
1.
1.
Chrysh
Remek partner...biztos golfozásra gondolt vagy valami...

Mellesleg belegondolni abba, hogy már lassan 6 év eltelt és 2 játékot toltak ki....írta nekem valaki, hogy ne legyek depressziós, ami nem vagyok, de ez akkor is elkeserítő.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...