Mi a helyzet a PlayStation 5 árával?

  • Írta: zoenn
  • 2019. április 18.
  • Hír
A héten megkaptuk az első hivatalos konkrétumokat a következő generációs PlayStationről. Sokan már malacperselybe gyűjtik a pénzt az új konzolra, de vajon a Sony hogyan nyilatkozik a masina áráról? A hajtás után kiderül.

A PlayStation rendszermérnöke, Mark Cerny szerint a nextgen konzol "vonzó áron" kerül forgalomba, a benne lévő bivalyerős hardver ellenére.

Ez még mindig az ominózus Wired-interjú hagyatéka, amikor is a Sony illetékese felfedte, hogy a masinában egy fejlett SSD, sugárkövetést is támogató GPU, valamint a harmadik generációs AMD Ryzen egyik speciális változatát takaró CPU kapott helyet. 

Cerny tehát megnyugtatta a rajongókat, a nagy teljesítmény ellenére sem szállnak el az árcédulával, s nem akarja, hogy emiatt aggódjanak a játékosok. 

Ha visszatekintünk a múltba, láthatjuk, hogy a PS3 599 dolláros áron landolt a boltokban, aminek a piac nem nagyon örült. Ezzel szemben a PS4-ért 399 zöldhasút kértek, jóval alámenve a Kinecttel szerelt Xbox One árának. 

A PlayStation 5 idén már tutira nem jelenik meg, ellenben a 2020-as dátum nagyon is elképzelhető. 

179.
Kawada
No... sajnálom akit nem érdekel, vagy nem érint, de az elmaradt listám...

A lista a teljességet nélkülözi. Van ami saját példa/emlékezet, van amiket cikkekben találtam. A problémák tárháza különböző. Van ahol a másolásvédelem kavart be és okozott túlmelegedést, van ahol az irányítás szar (nincs bill-egér támogatás, menüben navigálás rémálom, stb.), van ahol 30 fps lock van és általánosan rossz a teljesítmény, bugok, system crashek, több évvel korábban megjelent DX11-et nem támogató megoldások, felbontás állíthatatlan, stb. Nyilván van ami kipatchelődött azóta... Van ami valószínű úgy lesz kezelve, hogy "annyi a baja, hogy pont olyan szarul futott mint pc-n". Igen. Csak egy konzol tulajt, aki 2 m-re ül a kanapéban, nem érdekli sem a 30 fps lock, sem a 900p-s felbontás, ellenben a fél millás gépen, 20 cm-re ülve a 24 colos monitor előtt, fogja zavarni... Úgyhogy az ilyen jellegű kommentek nem érdekelnek.

Sajnos látom előre, hogy sok értelme nem lesz, mert majd jön a duma és a magyarázás megint, a lista itt van. Utána lehet nézni mindegyiknek, hogy mi volt a baja. Részemről "job done".

És ismételten: az elsődleges játékos platform számomra a PC... Úgyhogy még mielőtt koptatná bárki a billentyűt azért mert "igénytelen konzolparaszt vagyok" meg így "mászterrész", meg úgy "szemkötő/szemellenző", gyakorlatilag a saját platformom ellen beszélek...

1. Mortal Kombat X
2. Enslaved: Odyssey to the West
3. Batman: Arkham Knight
4. AC: Unity
5. Dark Souls
6. Saint's Row 2
7. NieR: Automata
8. AC:Origins (ez nem klasszikus példa, itt nem lenne gond, de az alapból 2 féle DRM-et tartalmazó pc-s port elég trehány teljesítményt okozott és olyan szinten növelte az erőforrás igényt, hogy konkrétan túlmelegedett adott esetben 1-2 komponens)
9. Quantum Break
10. Mafia 3
11. Dishonored 2 (főleg a minimum-ajánlott követelmény fele... erős vason nem volt gáz)
12. GTA 4
13. Forza Horizon 3
14. Deadly Premonition
15. Dead Space 3 (nem volt dx 11 support ami 2 évvel előtte jött ki...)
16. Need for Speed: Most Wanted (az újabb)
17. Star Wars: The Force Unleashed
18. Watch Dogs
19. Street Fighter 5
20. Deus Ex: Mankind divided
21. Final Fantasy XIII
22. Monster Hunter: World
23. No Man's Sky
24. Borderlands
25. Need For Speed: The Run
26. The Evil Within
178.
Ooorky
#177: Ha tudományos érdeklődésből olvasol trollokat akkor a /v kincsesbánya lenne számodra :D
172.
DeKor
#170: Te új vagy itt, vagy csak ritkán szoktál hozzászólni? Ultimate-tel normális emberek már régen nem beszélgetnek, nem hogy ilyen felesleges és parttalan vitába kezdjenek vele.
Egyébként gondoltam, megnézem már, mit lehet olyan sokat dumálni a PlayStation 5 áráról, hogy mindig a főoldalon van az értesítés. Aztán belépve megláttam Ultimate profilképét, és rögtön világossá vált a helyzet; valakit megint sikerült belerángatnia a kicsavarodott világába. Ignoráld. Nem kell aggódnod, csak olyanok gondolják, hogy igaza van, akiknek a véleménye nem számít.
171.
Nyarlako
Felnőtt emberek ezt csinaljak egy videojátékok, beszarás.
168.
Kawada
Részemről a lista nincs elfelejtve, csak bejött egy tonna határidős meló és azzal deepthroat fesztiválozok.
165.
Kawada
#164: De erre rá is jöttek utána. Szétbaszta a gameplayt, szétcseszte a tecnikai oldalt, mellette pedig úgy használtak tömeget, hogy egyszerre volt 300 ember a képernyőn, akik összesen 5 különféle modellből voltak összeollózva. Ez pedig kontraproduktív az élmény szempontjából is, mert nyilván a tömeggel egyfajta hitelességet akartak elérni, de ha az inkább hasonlít egy egységes, copy-paste zombihordára, mint különböző emberek gyülekezésére, akkor ott baj van. A Unity az egyik, ha nem a legrosszabban megvalósított (techikailag!) AAA cím.
164.
Back2U
#161: Az a gond, hogy én tényleg kijátszottam, PS4 pro-n, és akkor már patchelt volt meg minden, de ugyanúgy tömegben beszaggatott, és bár igazán szép,de szerintem ennyi ember hátráltatja a gameplayt.
163.
Ooorky
Az érzés amikor rájössz, hogy mekkora kretén voltál pc-sként.
161.
NemecsekErno
#160: Kisfiam, a problémád, hogy egy konzolos cikk alá hülyeségeket írsz egy játékról, amivel az életben nem játszottál.

Idézgetsz itt másoktól, akik PC-n játszottak és előadod a nagytudású “framerate” szöveget mellé.
Amikor meg rávilágítottak a tényre, hogy lövéses sincs arról, hogy miről hadoválsz, akkor jön a személyeskedés, meg a vádaskodás.

Tipikus identitászavarra arra utaló jegyek, amik lehetnek a még fejletlen, az egyén korából fakadó kialakulatlan személyiségtudatból fakadó viselkedés miatt, vagy a már felnőtt személy korábbi, sok esetben gyermekkorban ért abzús hatására kialakult személyi sérülések hatása.

A kettő közül én az elsőre tippelek, mert azzal még lenne esélyed normális felnőtté válni, de a második esetében már csak szakértő segítségével lenne esély.

És még mit olvastál a PC-s Unity-ről?
Talán én is tudok segíteni, és akkor a szakértői díjttól a te kedvedért eltekintek, csak kell még egy-két hozzászólás a pontos diagnózishoz.
159.
GubbaHU
#105: Köszönöm a válasz! :)
158.
NemecsekErno
#154: Akkor úgy írom, hogy kisfiam, mert ezek szerint nem csak elméleti idéző ember vagy, hanem még korban is az ovódás-színtet ütöd meg, tehát akkor a gyerekem lehetnél.

Ráadásul az olvasás is nehezen megy, mert nem azt írtam, hogy hiba nélkül, hanem hogy “különösebb hiba N.É.L.K.Ü.L.”, de a szövegértelmezéssel is bajok vannak.
És akkor egy ilyen szól hozzá...

Gyorsan guglizz ki egy cikket és írtd meg, hogy “neked” hol akadt még el.
157.
Crow77
Az utóbbi vitához csak annyit,hogy a papíron gyengébb one-on jobban futott mint ps4-en!Talán a gyorsabb ram miatt,de amúgy fos volt az mindenen.one,ps,pc is!
155.
Kawada
Annyit beszéltünk róla, hogy letöltöttem... :) Hát egy 45 perc után uninstall. Az originsben több fps-em van. Az első pár átvezető videóban voltak olyanok, hogy egy a szereplőn keresztül ment egy random gyalogos. Majd amikor a kastélyban épp valami nagy cécó volt, és 120 ember emelte szinkronban a lábát , kezdte vakarászni a fejét, váltott kezet amin támasztja a fejét, akkor elküldtem az egészet a picsába és letöröltem. Engem az ilyenek zavarnak... Annyira tönkrever bármilyen hangulatot, művészi megvalósítást, hogy csak na. Az irányítása pedig olyan, mintha valami 5 évvel ezelőtti streaming szolgáltatást hasznélnék. Nem reagál. Lassú... pfej...

PC amúgy...
153.
NemecsekErno
#136: Barátom te csak idézgetsz itt mindenféle cikkeket, én viszont V.É.G.I.G.J.Á.T.S.Z.O.T.T.AM a gémet K.O.N.Z.O.L.O.N, különösebb hiba N.É.L.K.ÜL.
Betűztem, hogy értsd.

Attól, hogy itt linkelkedsz meg máshonnan idezgesz, hitelesebb nem leszel, csak nevetséges.
Vagy ilyen elméleti játékos megmondó ember vagy?
Elolvasod a véleményeket innen-onnan és utána elmeséled az ott hallottakat?

Neked hogy jött be amúgy a játék? Melyik része volt az, ahol leesett a framerate?
Mesélj tovább.
134.
NemecsekErno
#137: Ah, nem GK, hanem YouTube-ból művelődött.
Így már érthető...

A különbség kettőnk között, hogy én végig játszottam XB1-en, nem csak röfögöm vissza mások szakértő véleményét.
133.
Kawada
#132: Egy másik fontos szempont amit a digital foundry-n felnövő felbontás és framerate fetisiszták elfelejtenek.
132.
Ooorky
Valszeg velem van a baj, de nekem a Switch grafikai szintje is bőven megfelel.
Monitoron sokkal jobban kijött a kevés framerate vagy a textúrák élessége közel ülve, TV-n 3-4 méterről már meg se tudom mondani, hogy az adott játék 30 vagy 60 fps-sel fut.
130.
Kawada
#128: Szerencsére a Bloodborne-t a Dark Souls tükrében értékelték. A 15-20 fps-sel ví@ott boss fightokhoz képest ez maga volt a megváltás. :)
129.
FARKAS
#104: Csak berakod a lemezt és elméletileg letölti a játékot felhőből! Csak a lemez kell vagy digitálisan megveszed és akkor is ugyanazt letölti! Xboxon így van! Elméletileg szebb grafikával jobb framerate-tel! Xboxon legalábbis így volt bár hogy mennyire veszed észre hogy jobb nem tudom! Én sok különbséget a crysis 2 kivételével nem igazán vettem észre!
128.
Nyarlako
#113: Uncharted trilógia Ps3mon, szar, de a last of us is nagyon kula framerate, exek. Bloodborne PS4 hulladék framerate, alacsony felbontás mellett is.
127.
NemecsekErno
#120: Ismét egy hozzászóló, aki a konkurencia rémhírterjesztéséből kultúrálódik...

Melyik konzolról van szó? Biztos VT100, mert azon biztos nagyon szar volt. Lehet nem azon kellett volna megpróbálni, mert bár konzol, konzol, de mégsem ugyanaz.

XB1-on viszont semmi baja nem volt egy-két mérsékelt hibát leszámítva.
Korántsem olyan “használhatatlan”, mint ahogy azt a GK-ból művelődött kolléga próbálja beállítani.
119.
Ps fanboy
"Azért parttalan vita ez, és kár folytatni, mert úgyis az a "statisztika" fog mindíg előjönni, hogy a Fifa-ból 3x annyit adtak el PS-re mint egy ex-et, ergó senkit se érdekelnek az ex-ek, nem ezért döntenek egy konzol mellett az emberek"

Szerintem inkább azért kár folytatni ezt a vitát, mert vannak emberek akik egyszerűen nem is akarják felfogni azt, amit például Kawada is gyönyörűen elmondott.
Én nem akarom őt ismételni, többet nem is tudnék hozzátenni a témához, helyette egy baromira egyszerű kérdést tennék fel. Ha a generáció elején, az Xbox és a Ps még azonos esélyekkel indult, akkor hogy lehet, hogy mostanra lassan több mint dupla annyi büszke Ps tulaj van, mint Xbox os? Pedig a Fifa minkét gépen elérhető. Tehát azt leszögezhetjük, hogy valószínűleg nem is a Fifa miatt választottak gépet az emberek.
118.
Ps fanboy
#115: "Azért parttalan vita ez, és kár folytatni, mert úgyis az a "statisztika" fog mindíg előjönni, hogy a Fifa-ból 3x annyit adtak el PS-re mint egy ex-et, ergó senkit se érdekelnek az ex-ek, nem ezért döntenek egy konzol mellett az emberek"

Szerintem inkább azért kár folytatni ezt a vitát, mert vannak emberek akik egyszerűen nem is akarják felfogni azt, amit például Kawada is gyönyörűen elmondott.
Én nem akarom őt ismételni, többet nem is tudnék hozzátenni a témához, helyette egy baromira egyszerű kérdést tennék fel. Ha a generáció elején, az Xbox és a Ps még azonos esélyekkel indult, akkor hogy lehet, hogy mostanra lassan több mint dupla annyi büszke Ps tulaj van, mint Xbox os? Pedig a Fifa minkét gépen elérhető. Tehát azt leszögezhetjük, hogy valószínűleg nem is a Fifa miatt választottál gépet az emberek.
117.
Kawada
#114: Persze, itt vannak pro és kontra példák. A Unity amúgy pc-n is szarul futott akkor egy átlagosnak mondható gépen, mellette egy bugtenger volt. Konzolon szarul futott, mellette töredék bug volt. Na de ne ragadjunk le a unity-nél. Van igazság abban amit írsz. De én pl. nemrég kellett csomót pöcsöljek azzal, hogy a Mass Effect 1 -et működésre bírjam, és ne 25 fps-el játszam a 1070 ti-vel. :) Vagy ott van az Arkham City, ami szintén nem szereti a win 10-emet. Vagy a The movies. Ezeket nem rég akartam próbálni és kuka volt a helyzet... :) Ilyen is van.

Amúgy egy kicsit a teljesítmény a kompatibilitás felé kalandoztál el, míg én a programhibák, bugok számát emlegettem emlékeim szerint. A te általad felvetett dolgok teljesen okék, csak kicsit más aspektus.
116.
Kawada
#115: A steamen pedig a Dota2, mégsem beszélünk róla ilyen összevetéseknép, nem véletlenül.

Az arány a fontos a példa esetében. Hogy mondjuk 4-5 olyan cím van, amiből el tudnak adni 12-15-18 milliót úgy, hogy a kobzolból összesen van eladvan 30-32 millió. A Sony 100 millióhoz közeledő konzol eladás mellett tud 10-12 milliót eladni hasonló system seller címekből. És míg ps-n a multiplatform eladások a legerősebbek, addig switchen ezek nem igen jelentősek.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...