Nem zárt jó üzleti évet a Square Enix

  • Írta: Shifty
  • 2019. május 14.
  • Biznisz
Amíg a legtöbb kiadó alapvetően remek üzleti évet zárt, addig a Square Enix ugyanezt már nem mondhatja el magáról. Hiába teljesített jól a Kingdom Hearts III és a Shadow of the Tomb Raider, a költségek elvitték a nyereséget.

Hiába alakult jól a Square Enix forgalma az elmúlt pénzügyi évben, valójában nem sok örömre van oka a kiadónak. A bevétel 8,2 százalékkal emelkedett az egy évvel ezelőtti eredményhez képest, így most 2,48 milliárd dollárt termelt a cég, amiből a nettó profit 169 millió dollár volt, ami viszont 28,5 százalékos csökkenés. Ráadásul ha ezt az eredményt lebontjuk a kifejezetten játékközpontú Digital Entertainments eredményeire, akkor jól látható, hogy ugyan az éves bevétel 1,87 milliárd dollár, ami 6,9 százalékos növekedés, de a profit ebből mindössze 266 millió dollár volt, ami viszont már 33,1 százalékos zuhanás.

Ennek oka pedig az, hogy hiába teljesítettek jól a kasszáknál a kiadó játékai, azok költségei, főleg az új játékok esetében nagyon magasra rúgtak, így a Kingdom Hearts III, a Shadow of the Tomb Raider, a Just Cause 4 és az Octopath Traveller is kevés volt a jó eredményhez. 

A Square Enix egyébként összesen 26,55 millió darab játékot adott el, amiben benne vannak a dobozos és digitális változatok is. Itt egyértelmű növekedés figyelhető meg, tavaly ugyanis 23,74 millió egységnél állt meg a számláló.

A végeredményben vastagon benne van egyébként a már félévközi eredményekben is feltüntetett óriási kiesés, amit a cég belsős stúdiója, a játék nélküli Luminous Productions könyvelt el. Itt 33 millió dollár úszott el, miután a kiadó újratervezi leányvállalat stratégiáját, ami leépítésekkel járt együtt.

Természetesen van visszaút, hiszen a Square Enix tarsolyában ott van még a Marvel és a Crystal Dynamics közös fejlesztése, a titokzatos Avengers-játék, ami az idei E3-on talán már mozgásban is láthatunk. Ez az egy játék pedig bőven termelhet elég pénzt ahhoz, hogy a következő üzleti évben ne ilyen adatokról számoljunk majd be.

14.
VerIstvan
"Nem zárt jó üzleti évet a Square Enix"
Elsore ez ugrott be.
A jatekosok bearaztak a sok szinvonaltalan fost.
Masodiknak meg ez.
Van akinek semmi sem eleg.
Remelem habzo szajjal 42 fokos lazzal fetrengenek az igazgato tanacs tagjai es a befeltetok is a penzmegvonastol..
13.
VerIstvan
12.
VerIstvan
#6: Szerintem kettotok kozt te vagy kevesbe kepben.
A kapitalizmusnak ez az egyik rakja.
Az allando novekedes.
Olyan nincs.
Ezert borul be nagyjabol egyre surubben.

#3
En inkabb azt mondanam:
Talaltak a terkepen egy tocsat ahol meg nincs jacht-juk.
11.
Darksiders84
#10: Tanácsra nincs szükségük de hogy mi francot tud bratyizni ott is vigyorogva előtte a kínaiakkal ha jól hallottam hihetetlen őstehetség.
10.
user101
Szerintem áldott atyánk és védelmezőnk azért ment ámerikába, hogy tanácsot adjon az ottani influencer főnöknek az elvárt és tisztességes haszon fogalmáról... :))) Olyan lesz ez, mint egy lopass vagy highpass filter, mindenki aki nem fér bele és nem adózik stadionra az dögöljön meg... :)
9.
Hunszi
#8: Ebben igazad van...de sajnos ez a valóság, amiben élünk. Én is egy multinál dolgozom már évek óta, szóval nap, mint nap találkozom ezzel. Senki és semmi nem lényeg, csak a profit növekedése.
8.
Aang
#6: Szép kis mese. Az a 1,6 milliárd bevétel, igen nagy része, szerinted mire is ment el? Abban már benne van az üzemi költségek, a marketing, és minden egyéb. És ebből maradt, egy tiszta profit. Úgyhogy egy új stúdiót is nyitottak. És összességében több game-et, terméket adtak el, mint tavaly.
Ez sima kapzsiság, semmi több. Ostoba pénzhajkurászás, hogy a befektetők még könnyebben még többet kereshesenek.
7.
Hunszi
#6: *ha nincs X mennyiségű pénz.
6.
Hunszi
#5: Látszik te se sokat értesz az üzleti világhoz...

Egy ilyen vállalat azért kell folyamatosan növekedjen szépen lassan, mert ez a piac változik a leggyorsabban, e miatt irdatlan mennyiségű pénzt kell visszaforgatni a cégbe, hogy lépést tudjanak tartani a trendekkel és a fejlődéssel. Minél kevesebb a profit, annál kisebb költségvetésű játékok tudnak készülni, annál kisebb lehet a fejlesztőcsapat, a felszerelés és annál kevesebb befektetőt tudnak bevonzani stb stb.

Ha egy cég csak arra hajt, hogy mindig profittal működjön, de nem célja a növekedés, akkor hosszútávon bebuknak. Egy pékség működik, mert 10 év múlva is lehet ugyanazzal a kemencével kenyeret sütni, de egy tech céget az idő felmorzsol, ha X mennyiségű pénz. Szépen hangzik a 266 millió profit, de azt az oldalt is meg kell nézni, hogy a jövőre nézve mennyi pénzt kell visszafordítani a profitból a fenntarthatóságért. A befektetők pedig akik dollármilliókat tesznek a cégbe, nekik nem az a céljuk, hogy a 10 millió dollárjuk 2 év múlva is 10 millió dollárt érjen...az nekik hol éri meg? Nem a nagyi párnájaként nézek a befektetni való cégekre, így miért tartjanák a pénzüket egy cégben, ami nem jövedelmez?
5.
Aang
#1: Csak ennyi a tiszta profit?! Dehát tavaly ez több voot! Mit csináljunk hát, hogy a befektetők ne legyenek mérgesek?
Megvan! Kirúgunk pár száz fejlesztőt! Ez az, akkor csökkennek a költségek! Juj de zsenik vagyunk.
A walstreet-en majd örülni fognak.
4.
kanguru
Hát ha a Final Fantasy MMOk nem ilyen szürke színtelen fos gui, grafikával optimalizáltságot még hírből se ismerve jönnének talán játszanának vele is az emberek.
3.
petymeg2033
#1: Hát igen, hamarosan szerintem csődöt is jelentenek, ilyen óriási veszte... Ja, nem!
De tudod, a kapitalista berendezkedésben ha a növekedés növekedése megáll, vagy neadjisten csökkenésbe fordul, az egyenlő az Apokalipszissel. Tehát nem elég profitábilisan működni, még a profitnak is folyamatosan nőnie kell, mert különben szomorúak lesznek a befektetők, hogy nem vehetik meg a 20. villájukat Beverly Hills-ben.
2.
Zisten
Kellene már nekik a PS5 és a Xbox Two, hogy legyen új platform, amire a Final Fantasy összes részét ki tudják adni újra. :)
1.
scdlsc
"a profit ebből mindössze 266 millió dollár"
:D
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...