Xbox One-on és PC-n is fut az Xbox Game Pass, hamarosan PS4-en is elérhetővé válik az EA Access, nemrég mutatkozott be az Apple Arcade és a Uplay Plus, és akkor a különböző felhőalapú szolgáltatásokról még nem is beszéltünk - egyértelmű, hogy mostanában minden az előfizetésekről szól, de vajon tényleg ezeké a jövő?
Lássuk be, sok esetben csábítóbb egy-egy, akár több száz játékot is felvonultató havidíjas szolgáltatásra előfizetni egy újonnan megjelent cím árának a töredékéért, a Warner Bros. Interactive Entertainment elnöke, David Haddad azonban nincs arról meggyőződve, hogy teljes mértékben átáll majd az iparág az előfizetéses modellre, a klasszikus játékeladás pedig megy a levesbe.
Haddad a VentureBeatnek adott interjújában fejtette ki, hogy a többi szórakoztatóipari ággal ellentétben - ahol már elterjedt az előfizetéses modell - a játékiparban egészen mások a felhasználói szokások, így az eladások és az előfizetések is elférnek egymás mellett, mert mindkét modellnek megvan a maga célcsoportja.
"Vannak játékosok, akik több játékot is kipróbálnának évente, nem csak kettőt vagy hármat, ami az iparági átlag. Ezek az emberek kedvelhetik az előfizetéses modellt, mivel így több címmel játszhatnak egyszerre. De a fogyasztói szokás jellemzően az, hogy a játékosok a legtöbb idejüket néhány játékkal töltik, amelyeket gondosan választanak ki, és amelyekért hajlandóak prémiumárat fizetni."
Konkrétan az egesz model kis mertekben és kezdetben jó. Hosszú távon semmiképp sem. Ki fog fizetni havonta 2-4 előfizetésért, plusz multiert konzolon akár?
Arrol nem is beszelve ,hogy a bőség zavara is betesz ennek. Pont azért nem fizetek most sem ilyenre mer6z 99%a kuka, nincs kihasznalva.
Sajnos számokat nem nagyon osztanak a kiadók szívesen, de nagyon érdekes lenne látni egy olyan statisztikát, hogy mennyi eladást veszítenek a youtube, twitch és egyéb platformok miatt. Aztán az is érdekes, hogy folyamatosan öregszik a gamer társadalom, már lassan 40 év az átlagéletkor!
Az EA és több felmérés is kimutatott olyan számokat, miszerint éves szinten a gamerek 30%-a $20 alatt, 60%-a $50 alatt és 90%-a $120 alatt költ / per év / felhasználó ( játékra ). Ami kevesebb, mint a $10-os havi előfizetés varázs-szám.
A fiatalok ( 25 alatt ) többet költenek ugyan: $215 / hó / felhasználó, de ők a gamerek alig 15%-át teszik ki. Ha rájuk szabták az előfizetéses modellt és a többi vén szart ( mint engem is :) békén hagyják, akkor egy rossz szavam sem lesz rájuk... különben... :)
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.